English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sam Rogers
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 15.01.2022 13:10    Post subject: Reply with quote

Helt sant det; poenget var vel at vi har hatt en god liste med bedre stoppere før…

Uansett; 40 kamper i andredivisjon i USA før Kamma, kjenner at Rodgers trigger ikke veldig…Han serberen som ble frigitt fra Køln virka mer aktuell! Debutert for Serbia og har blant annet 12 kamper i Bundesliga, var vel 20-21 år?
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 15.01.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

Hva tror du sjansen er for at vi henter inn en serber nå når vi nettopp har kasta ut en bosnier?
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 15.01.2022 13:24    Post subject: Reply with quote

Reka kan overraske Confused ?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 15.01.2022 16:25    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/vis/15953

Den nye Rosenborg-treneren og assistent Geir Frigård pratet med midtstopperen uten å vite at han hadde gjort overgangen til HamKam permanent og skrevet treårsavtale.

- Vi var ikke klar over at han allerede hadde signert og ble overrasket da det ble kjent. Vi pratet med Sam som om han var en fri spiller. Det var vel i romjula, forteller Rekdal til Hamar Arbeiderblad.

- Kommer dere til å sette inn støtet på ham likevel?

- Det vet vi ikke ennå. Vi lager en liste over potensielle spillere, og alle vet at vi skal ha midtstoppere.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

Mer fra originalsaken, som jeg først oppdaget i dag:

Rogers forteller videre at Molde har fulgt hans utvikling en stund allerede. HA-sporten har grunn til å tro at Molde takket nei til muligheten om å låne spilleren på det tidspunktet han ble hentet til HamKam i fjor sommer.

– Det har vært en del kontakt med dem tilbake i tid. På det tidspunktet ble det ingenting av, men de har meg fortsatt i kikkerten. Det har jeg visst om lenge, men foreløpig har det ikke vært konkret.

– Du har nettopp signert en treårsavtale. Er det en ekkel situasjon for deg å være i – med tanke mulighetene for å gå videre?

– Sånn ser jeg ikke på det. Vi har diskutert med HamKam hva jeg ønsker og hva klubben ønsker. Det handler om å spille bra og levere varene for at jeg forhåpentligvis skulle få muligheten til å gå til en større klubb. Det har vært et felles mål for meg og klubben – slik at de kan få penger for meg, sier han, og legger til:

– Om det skjer nå, så skjer det nå. Om det skjer senere, så får det gjøre det. Alt må stemme for at ting skal bli noe av.

(...)

Fjorårets forsvarskomét i HamKam-forsvaret gjør det dermed klart at han gjerne hopper på muligheten i RBK- og Molde dersom den byr seg.

– Kan det komme til et punkt der du vil tvinge gjennom en overgang?

– Jeg liker ikke tanken om å tvinge gjennom det på den måten. Jeg ønsker ikke at det skal bli trøblete mellom HamKam og meg. Klubben har gitt meg muligheter her som jeg setter pris på, og jeg ønsker ikke sette klubben i en sånn situasjon. De driver profesjonelt og med respekt, så jeg tror HamKam ville hatt forståelse hvis jeg ga uttrykk for mitt ønske. Da tror jeg neppe det ville vært behov for å tvinge gjennom noe som helst.

Les mer: Bekrefter Rekdal-samtale: – Liker ikke tanken om å tvinge gjennom en overgang

Forresten tror at Wikipedia har rett i at han heter Samual, sjøl om det i den offisielle statistikken, som klubbene ikke sjøl styrer, står Samuel. Legger forresten merke til at han er født på grunnlovsdsgen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KameratGjest
Junior


Joined: 16 Jan 2022
Posts: 6

PostPosted: 16.01.2022 17:59    Post subject: Reply with quote

Som for supportere flest brukes vinteren stort sett til å lete etter rykter om overganger osv for egen klubb. Som Kamma-supporter har jeg ikke tenkt å skrive veldig mange innlegg på et RBK-forum, men tenkte jeg kunne rette på noen ting som blir skrevet i denne tråden:

Rogers skrev under med Ham-Kam før han dro hjem på juleferie, men offentliggjøringen ble utsatt til starten på sesongoppkjøringa.

Og, Vetle Skjærvik har kontrakt ut sesongen 2023.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 16.01.2022 18:30    Post subject: Reply with quote

Ok, og begge disse spillerne fortjener Ã¥ fortsette med Reka som sin trener😉 I RBK!!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2022 19:42    Post subject: Reply with quote

Olsen:

– Da vi tok inn Sam, var vi enige med han og agenten om at hvis han lykkes og skal spille i Norge, så skal han spille i HamKam, ikke noen av de andre. Det har både agenten og spilleren forholdt seg lojalt til, og han skrev under fra 1.1, fortsetter han.

– Var det en klausul der som dere måtte bli kvitt?

– Jeg vil ikke kommentere noen ting rundt det med forhandlinger med spillere. Det kan jeg ikke ta i media, det er konfidensielt.

Les mer: Følges av RBK og Molde – gir klar beskjed om stopperkometen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.01.2022 20:58    Post subject: Reply with quote

KameratGjest wrote:
Som Kamma-supporter har jeg ikke tenkt å skrive veldig mange innlegg på et RBK-forum.


Det er ikke så mange supporterforumsider igjen på nettet. Her på rbkweb har vi supportere fra ganske mange lag, og det er helt ok så lenge de oppfører seg bra (som de aller fleste gjør). Mange andre lags supportere oppfattes som verdifulle forumbrukere; selvsagt spesielt på ting som angår egen klubb.

Fordel med et brukernavn som reflekterer klubbtilhørighet, for å gjøre det litt tydeligere, men ellers er du hjertelig velkommen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 16.01.2022 21:22    Post subject: Reply with quote

KameratGjest wrote:
Som for supportere flest brukes vinteren stort sett til å lete etter rykter om overganger osv for egen klubb. Som Kamma-supporter har jeg ikke tenkt å skrive veldig mange innlegg på et RBK-forum, men tenkte jeg kunne rette på noen ting som blir skrevet i denne tråden:

Rogers skrev under med Ham-Kam før han dro hjem på juleferie, men offentliggjøringen ble utsatt til starten på sesongoppkjøringa.

Og, Vetle Skjærvik har kontrakt ut sesongen 2023.


Som haavarl sa. Det er bare positivt så lenge man er saklig og grei Smile Dere får ha lykke til med sesongen, det må være godt å ha kommet seg opp i ES!

Kan vel godt hende vi finner midtstopper en annen plass, så dere slipper å miste spillere når dere sikkert behøver å forsterke.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 16.01.2022 22:18    Post subject: Reply with quote

Dog bør kanskje Kamma selge en av sine fire, snart fem stoppere for Ã¥ finansiere litt mer skyts framover pÃ¥ banen….. Best Ã¥ selge til en klubb Kamma ikke kjemper med i bunnstriden. Selg da til RBK😉
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2022 23:12    Post subject: Reply with quote

Ikke selg til oss..
Som om ikke vi har hatt svake nok midtstoppere de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 16.01.2022 23:21    Post subject: Reply with quote

Reka ikke helt enig med deg der da.

Last edited by josinho on 16.01.2022 23:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2022 23:29    Post subject: Reply with quote

Det tar jeg som et godt signal på at jeg har rett.
Back to top
View user's profile Send private message
KameratGjest
Junior


Joined: 16 Jan 2022
Posts: 6

PostPosted: 17.01.2022 00:31    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Olsen:

– Da vi tok inn Sam, var vi enige med han og agenten om at hvis han lykkes og skal spille i Norge, så skal han spille i HamKam, ikke noen av de andre. Det har både agenten og spilleren forholdt seg lojalt til, og han skrev under fra 1.1, fortsetter han.

– Var det en klausul der som dere måtte bli kvitt?

– Jeg vil ikke kommentere noen ting rundt det med forhandlinger med spillere. Det kan jeg ikke ta i media, det er konfidensielt.

Les mer: Følges av RBK og Molde – gir klar beskjed om stopperkometen


Ja, den nye kontrakta gjaldt fra den 1. januar, som var siste dagen i den forrige Wink
Back to top
View user's profile Send private message
KameratGjest
Junior


Joined: 16 Jan 2022
Posts: 6

PostPosted: 17.01.2022 00:33    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
KameratGjest wrote:
Som Kamma-supporter har jeg ikke tenkt å skrive veldig mange innlegg på et RBK-forum.




Fordel med et brukernavn som reflekterer klubbtilhørighet, for å gjøre det litt tydeligere, men ellers er du hjertelig velkommen.


Føler vel at med "Kamerat" i brukernavnet er det innafor? Med mindre det er mange KFUM og Mandalskameratene innom her også da? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
KameratGjest
Junior


Joined: 16 Jan 2022
Posts: 6

PostPosted: 17.01.2022 00:38    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Ok, og begge disse spillerne fortjener Ã¥ fortsette med Reka som sin trener😉 I RBK!!!


Hehe, deg om det! Wink For øvrig, enig med deg i at Skjærvik er et stort talent, som kan nå langt. Mista mye av høstsesongen med skade, og måtte gå av tidlig på treninga på torsdag, men regner med at han er klar igjen snart.

Rent utviklingsmessig tror jo jeg (alt annet enn nøytralt selvfølgelig!) at han vil ha godt av å spille i hvert fall denne sesongen i Ham-Kam. Han har to år i 1. divisjon, kommer fra en 4. divisjonsklubb før det, og får i Ham-Kam muligheten til å spille i Eliteserien i en klubb, og med medspillere, han kjenner fra før. Jeg vil tro at det vil gjøre overgangen til et høyere nivå lettere. På den annen side; i RBK vil han jo ha trenere som kjenner han godt Mad
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 02.02.2022 15:27    Post subject: Reply with quote

Det ligger vel ann til at han kommer til oss. Samme agent som argentineren.
Står vel bare på betingelsene!!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 288

PostPosted: 02.02.2022 15:32    Post subject: Reply with quote

HamKam skal vel ha 5-6 mill ekstra (i tillegg til hva han er verdt) bare fordi det er oss, tok jo trenerne først.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 02.02.2022 15:33    Post subject: Reply with quote

Mye avhenger vel om hva HamKam krever. I tillegg må Rosenborg virkelig se for seg at han skal satses på, og ikke minst være bedre eller ha et større potensiale enn de vi allerede har i stallen.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 02.02.2022 16:05    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett mye av ham, men dette høres jo ut som Hovland all over again (kontraktsmessig, altså).

Kunne signert han gratis for noen måneder siden, kommer nå sikkert til å bli nødt til å betale 10 mill eller mer for en stopper som i utgangspunktet spiller OBOS. Heldigvis har Rogers alderen på sin side.
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 02.02.2022 16:08    Post subject: Reply with quote

"...Sam tenker at det ville vært en fin utfordring å ta et steg opp, så det står ikke på ham..." Agent Olsen bekrefter i Adressa at Sam Rogers selv ønsker å bytte til Rosenborg.
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 02.02.2022 16:28    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Har ikke sett mye av ham, men dette høres jo ut som Hovland all over again (kontraktsmessig, altså).

Kunne signert han gratis for noen måneder siden, kommer nå sikkert til å bli nødt til å betale 10 mill eller mer for en stopper som i utgangspunktet spiller OBOS. Heldigvis har Rogers alderen på sin side.


Ville satt meg inn i Sunk cost hvis jeg var deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 02.02.2022 16:36    Post subject: Reply with quote

Det er vel strengt tatt RBK som bør sette seg inn i sunk cost fallacy, så mye som de brukte Hovland til tross for prestasjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.02.2022 16:47    Post subject: Reply with quote

Det er jo kun sunk cost fallacy dersom klubben nå skulle bestemme seg for ikke å kjøpe Rogers kun fordi han ville vært billigere hvis vi var tidligere på. Det er nok større fare for at vi begår en annen kognitiv feil og låser oss på Rogers selv om prisen på ham er mangedoblet den siste måneden. Vi må vurdere nivået og nytten opp mot den prisen som gjelder nå, uansett.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 13, 14, 15  Next
Page 2 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb