English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2022
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rail
Proff

PostPosted: 14.01.2022 01:07    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Det spiller ingen rolle hva vi vattnisser mener han er verdt, men det spiller noe rolle hva de interesserte klubbene er villig til å gi.

Hva som spiller en enda større rolle er hva de ansvarlige i Rosenborg er fornøyde med av salgssum. Ceide var på lang kontrakt. Vi hadde overhodet ikke noe press på oss om å selge nå. 30 mill er uansett for lavt.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Proff

PostPosted: 14.01.2022 01:14    Post subject: Reply with quote

Rekdalsalaten wrote:

Folk som forsvarer salgsarbeidet her bør spørre seg selv om FCK hadde solgt Ceide for 30MNOK.
https://youtu.be/4FuQ1JuiVh8?t=132

Jeg forsvarer på ingen måte en pris på 30 mill. Men har vi ikke slått fast en gang for alle at Rosenborg på ingen måte er FCK. Noen lag kan kreve mer, blant annet fordi spillerne presterer i Europa. Talenter i Danmark koster dessuten rett og slett mer (om man ser bort fra Botheim og hvitvaskingspengene). Vi kan gjerne mislike det, men fakta viser så okke som.
Back to top
BGFE_1916
Senior

PostPosted: 14.01.2022 09:17    Post subject: Reply with quote

Glimt solgte Håkon Evjen for 25 mill. Synes den sammenligningen gir mer mening enn en del andre navn.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 14.01.2022 09:35    Post subject: Reply with quote

Assa, skal man dra opp enkeltoverganger vil man kunne finne støtte for alle synspunkt. Jeg hadde derimot håpet at klubben fulgte opp oppfordringen til BG, Inge A. Olsen i Aab og Sarpsborg-Berntsen om å legge seg på et høyere nivå for norske spillere generelt. Hadde man klart å bygge momentum i denne «trenden» kunne man muligens sementert et annet prisnivå for spillerne i ES.

Last edited by Macha on 14.01.2022 09:54; edited 1 time in total
Back to top
Troillongan
Rutinert

PostPosted: 14.01.2022 09:50    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi ikke er i europa og viser frem spillerne, samt at spilleren får en sjanse til å vise hvor god han faktisk er mot skikkelig motstand, kan vi ikke forvente å få mer for spillerne våre. Tror dessverre det er så enkelt for tiden. Hadde vi byttet plass med BG hadde vi kunne doblet summen. Så viktig er faktisk den internasjonale arenaen. Det å vise prov på ferdigheter i ES er nok ikke nok, og med tanke på nivået her til lands vil jeg tro speidere fra fjern og nær er usikre på hvor god spillerne våre faktisk er, og det reflekteres i budene som kommer. At FCK selger for helt andre summer har stort sett bakgrunn i at de har en helt annen standing enn oss for tiden internasjonalt, samt at spillerne deres har fått vist seg frem i europa.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 14.01.2022 10:59    Post subject: Reply with quote

Min frykt er at Rekdal har signalisert til Dorsin at det er helt greit at Ceidè går nå hvis man får mer enn dobbelt så mye som det vil koste å få inn en litt mer erfaren gråsteinspiller til å ta plassen hans.

Mest sannsynlig så er vi satt på plass i næringskjeden og kan ikke kreve mer enn det vi får, og vi vet at det er to år til vi eventuelt kan vise fram spillerne våre i europa igjen, da er det vel ett år igjen av kontrakten til Ceide?

Så sannsynligvis bør vi ikke skyte budbringeren (Dorsin) men få rensket opp i styret slik at vi kan rigge oss til å komme dit Glimt er nå både når det gjelder kvalitet på banen og prisene vi kan få får spillerne våre. Mulig Dorsin ikke er god nok mtp den visjonen heller, men det er såpass mange hoder som skal på den blokka før hans at det blir i overkant mange å erstatte på en gang.
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 14.01.2022 11:28    Post subject: Reply with quote

Rekdal sa vel at han ønsket å beholde Ceïde. Og jeg tror ikke at Rekdal ønsker et drittlag med en haug med gråstein selv om en del av de lagene han har trent før har hatt sånne spillere. Det er litt mer begrenset hva man kan få til når man er i Start, Ålesund eller et Kamma som lå langt nede i OBOS.

Men enig med det meste du skriver her. Synes Dorsin har gjort jobben bra på transferfronten med de begrensningene som har vært der med koronaøkonomi stort sett hele veien. Holm, Vecchia osv er spennende spillere med et stort potensiale. Og en annen ting er at det kan godt hende at Ceïde har veldig lyst til å dra ut nå og da er det et greit signal å sende ut til fremtidige spillere at vi faktisk gir dem sjansen til å komme seg videre i stedet for å blokkere mulighetene når de er der. Vi vil alltid være en selgende klubb, og skal vi få talentene til å signere for oss i stedet for Molde, Glimt, Enga osv. så er det her kanskje noe som faktisk gir avkastning på lengre sikt i form av at yngre spillere ser mulighetene hos oss og ikke bare begrensingene. Vi har tross alt vært der de siste ørten årene der vi fyller på med gamle spillere på vei ned som sperrer veien for talentene, og dermed har vi mistet flere lokale talenter til andre klubber.
O-Rex
Veteran

PostPosted: 14.01.2022 11:42    Post subject: Reply with quote

Det er vel å dra det litt langt å hevde at Rekdal ønsker å selge de beste spillerne for å erstatte de med billigere og dårligere spillere. Det er godt mulig å hevde at Rekdal kan godkjenne et salg av Ceide hvis ha ser at han ikke kommer til å få spilletid og kanskje redusert verdi i løpet av sesongen, men ikke for å erstatte han med gråstein.

Rekdal kommer vel til oss fordi han blant annet får tilgang til spillere som EKC, og ønsker å gjøre dem om til vinnere som presterer istedenfor skjelvende aspeløv som vi framsto som under Hareide. Fikk noen kamper en rar tanke om at jeg håper vi ikke scorer, da greier vi i det minste uavgjort. Scorer vi blir vi nervøse og mister taket i kampen og kommer til å tape.
_S_aphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.01.2022 11:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror nok ikke at frykten er at Rekdal skal erstatte de med spillere han selv mener er dårligere, men at vi skal erstatte de underholdende spillerne med for eksempel mer fysiske spillere. Eller 'få inn mer volum' som Horneland uttrykte det. Det sier vel seg selv at jo tyngre vektingen (pun intended) av volum er i vurderingen av spillerne, desto mindre gøy er det for den gjengse Rosenborg-supporter.

Og dette er jo ikke av vond vilje hos Rekdal, men det er nå engang sånn at mange i den norske fotballtradisjonen mener at man først kan begynne å tenke på ballferdigheter og lignende når de kollektive og individuelle kravene til duellstyrke, luftstyrke og løpskraft er oppfylt og vel så det.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 14.01.2022 12:30    Post subject: Reply with quote

Bakklandet_Baill wrote:
Glimt solgte Håkon Evjen for 25 mill. Synes den sammenligningen gir mer mening enn en del andre navn.

Godt poeng. Alt for mange som drar opp det meste man kan være heldig å få og har det som fasit for hva man SKAL få.
Håkon Evjen hadde vel levert på en god del høyere nivå enn Ceide før han ble solgt også.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 14.01.2022 12:48    Post subject: Reply with quote

Presterte bedre, men ikke på høyere nivå. Det var jo ES det og Wink

Men det er også 3 år siden? Og nederlandsk klubb, ikke italiensk. Bruker ikke å by like høyt da. Nå er det også annerledes for norske spillere enn da.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 14.01.2022 12:55    Post subject: Reply with quote

Han leverte på høyere nivå -> han leverte et nivå som var høyere. Tror det skulle gå an å forstå hva jeg mente?

Jeg håper også på mer en 30 mill for Ceide. Men syns ikke han har vist nok til å bevise at han er verdt 50. Har han lyst/er villig til å fortsette i RBK, og har vi råd til å ikke selge OG har klubben tro på stor utvikling i 2022, så kan vi vente. Men det er mange "hvis'er" og "om'er".
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 14.01.2022 13:02    Post subject: Reply with quote

RBK kom nr 5 i norsk eliteserie 2021 og knapt en landslagsspiller på laget. Det må være noe helt ekstraordinært dersom vi skal selge spillere til 50mill +.

Glimtsalgene har vel ligget mellom 20-55 mill (bortsett fra botheim)?
Hauge ble solgt til Milan etter han stortsspilte mot Milan over to kamper pluss meget stabil poengsanker gjennom sesongen. Jeg tør påstå at Hauge tok nivået i Serie A og aldri helt skjønt satsingen til Milan, også fremstått bra på et dårlig Frankfurt lag når han har spilt.
Det samme gjelder vel for resten av solgte Glimt-spillere bortsett fra Botheim som fremstår nesten som en lottogevinst og et avvik fra resten.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 14.01.2022 16:28    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Han leverte på høyere nivå -> han leverte et nivå som var høyere. Tror det skulle gå an å forstå hva jeg mente?

Jeg håper også på mer en 30 mill for Ceide. Men syns ikke han har vist nok til å bevise at han er verdt 50. Har han lyst/er villig til å fortsette i RBK, og har vi råd til å ikke selge OG har klubben tro på stor utvikling i 2022, så kan vi vente. Men det er mange "hvis'er" og "om'er".

Jeg var usikker på hva du mente, for du skrev det så det kunne forstås to veier, ifht e-cup f.eks.

Og... Han Evjen leverte vel ikke noe bedre toppnivå, han var bare stabil. Og så var det vel heller ikke en vidersalgsklausul på 20% på ham sikkert.

Men jeg gir meg ikke. Skal prisene opp så må man tørre å si nei noen ganger også. Jeg vil at vi skal bli gode og vinne i år før det er for sent, ikke starte å bygge helt ny stall under Rekdal for om Holse, Ceide, kanskje Vecchia drar, og vi skal ha nye midtstoppere også, så blir det mye hardere å få gull eller e-cup, samt at jeg tror hardnakket Ceide hadde doblet målpoengene i år i RBK. Minst. For han er trygg her nå. Men i Sassuolo blir det raskt benk om han ikke leverer fra dag 1, og derfor tror jeg også at han hadde hatt bedre av ett år til. For jeg håper jo også på det beste for våre egne talenter. Sassuolo er rett klubb men et trekvart år for tidlig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.01.2022 19:44    Post subject: Reply with quote

Emil Konradsen Ceïde er den første FIL-spiller på 100 år som har etablert seg på høyeste nivå i Norge, og han har allerede 21 aldersbestemte landskamper. Alle FIL-patrioter går i disse dager og klyper seg i armen — de befinner seg i en tilstand mellom drøm og virkelighet. Dette er eventyret for alle breddeklubber i Norge.

Jubileumsgaven kan bli gedigen. Men uansett hvor mye penger som lander på FIL-kontoen etter et låneopphold og en eventuell permanent overgang til Sassuolo, er gaven allerede det beste en breddeklubb kan tenke seg. Gaven heter Emil, og bare det at han — sammen med tvillingbroren Mikkel — fikk kontrakt med Rosenborg har skapt en en stolthet og feelgood-følelse på FIL-huset som ikke kan måles med all verdens nettsus og trepoengere på stadion. Blir det nå italiensk proffkontrakt og internasjonal karriere på 20-åringen, blir navnet hans skrevet inn med gullskrift i klubbens historie, som strekker seg tilbake til 29. januar 1922.

(...)

I skrivende stund er ikke kontrakten med Sassuolo offisielt bekreftet. Men Folkebladets søsteravis i Trondheim, Adresseavisen, skriver fredag at bare formaliteter gjenstår, blant annet Emils personlige kontrakt — som Emil og støttespillerne hans fredag var i Italia for å framforhandle.

Les mer: Eventyret Emil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pettergomes
Senior

PostPosted: 14.01.2022 21:42    Post subject: Reply with quote

Arilas Ould-Saada
@arilasos
1h
I motsetning til rapporter i norsk og italiensk presse om at Emil Konradsen Ceïde skulle reise til Italia fredag for å fullføre overgangen til Sassuolo, befinner 20-åringen seg fortsatt i Trondheim. Stortalentet har ikke på noe tidspunkt hatt noen plan om å reise i dag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.01.2022 22:27    Post subject: Reply with quote

Når det er sagt: Jeg greier ikke å finne noen Adressa-sak om at Ceide faktisk hadde reist, sånn som Folkebladet refererer til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
6Strand
Rutinert

PostPosted: 15.01.2022 00:03    Post subject: Reply with quote

Er det Trump-administrasjonen som gjør klart til valgkamp om 3 år?
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 16.01.2022 11:10    Post subject: Reply with quote

Fra et par halv/u-seriøse Twittere sies der at Ceide-overgangen har strandet og de forsøker heller på Sahraoui. Det hadde vært gull, men sikkert lite sannsynlig..
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 16.01.2022 11:30    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
...
Jeg var usikker på hva du mente, for du skrev det så det kunne forstås to veier, ifht e-cup f.eks.

Og... Han Evjen leverte vel ikke noe bedre toppnivå, han var bare stabil. Og så var det vel heller ikke en vidersalgsklausul på 20% på ham sikkert.

..

Ok. Smile

Evjen var på 4. plass i 2019 på vg-børsen etter å ha spilt 29 kamper og hadde snitt på 5,69.

Ceide hadde i fjor (2021), 4,41 i poengsnitt og var på 137. plass etter 22 kamper.

Så Evjen spilte mye bedre over en hel sesong og var samtidig da yngre enn Ceide var i fjor.
Evjen er født tidlig 2000 og Ceide sent 2001.

Jeg sier ikke at VG-børsen er en fasit.

Jeg sier dog at Evjen var jevnt god, og også med en god del veldig gode enkeltkamper før han ble solgt. Han hadde også dobbelt så mange målpoeng som Ceide hadde i fjor. Smile
Ceide har vist prov på talent så langt med noen få gode enkeltkamper.

Jeg tror ikke det er noe problem at RBK tør å si nei. RBK har sagt nei før de og sier det nok når de tror det er best for klubben.

Jeg er forøvrig helt enig i at jeg tror det hadde vært bedre sportslig for Ceide å bli her lenger. Jeg tror også at Ceide kommer til å ha en bedre sesong enn i fjor mtp. målpoeng (fjoråret var ikke noe å juble veldig høyt for med 8 målpoeng). Men prismessig så er nok ikke 30 mill med en god videresalgsklausul feil, iallefall ikke hvis Ceide "krever" å få dra.

Håper han blir. Smile
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.01.2022 11:45    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig at et utenlandsopphold nå for Ceide er litt for tidlig, gutten trenger ideelt sett å vente et år for å modnes mer som både spiller og ikke minst som menneske. Serie A er ikke en søndagsskole for snille naive gutter. Viss Ceide ikke drar nå bør nok noen andre selges for å finansiere både erstatter til den som drar og ikke minst et par-tre nye midtstoppere.
Back to top
Der Kaiser
Rutinert

PostPosted: 16.01.2022 13:31    Post subject: Reply with quote

Hva skyldes den tilsynelatende pausen i fremgangen her?
Pappelg
Veteran

PostPosted: 16.01.2022 13:40    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Ok. Smile

Evjen var på 4. plass i 2019 på vg-børsen etter å ha spilt 29 kamper og hadde snitt på 5,69.

Ceide hadde i fjor (2021), 4,41 i poengsnitt og var på 137. plass etter 22 kamper.

Så Evjen spilte mye bedre over en hel sesong og var samtidig da yngre enn Ceide var i fjor.
Evjen er født tidlig 2000 og Ceide sent 2001.

Jeg sier ikke at VG-børsen er en fasit.

Jeg sier dog at Evjen var jevnt god, og også med en god del veldig gode enkeltkamper før han ble solgt. Han hadde også dobbelt så mange målpoeng som Ceide hadde i fjor. Smile
Ceide har vist prov på talent så langt med noen få gode enkeltkamper.

Jeg tror ikke det er noe problem at RBK tør å si nei. RBK har sagt nei før de og sier det nok når de tror det er best for klubben.

Jeg er forøvrig helt enig i at jeg tror det hadde vært bedre sportslig for Ceide å bli her lenger. Jeg tror også at Ceide kommer til å ha en bedre sesong enn i fjor mtp. målpoeng (fjoråret var ikke noe å juble veldig høyt for med 8 målpoeng). Men prismessig så er nok ikke 30 mill med en god videresalgsklausul feil, iallefall ikke hvis Ceide "krever" å få dra.

Håper han blir. Smile

Ja jeg er enig med deg jeg og Smile Evjen var mer stabil, og det er så klart en viktig forskjell. Ellers er det for meg også slik at jeg ser på det slik som du, at Ceide ville prestert enda bedre i år for oss og økt verdien en god del Smile

Men må klubben ha penger for å handle, så er så klart 30 millioner også penger, bare at noen millioner stikker jo av til Finsnes da. Så kanskje vi får en midtstopper og en ving med talent for ham. Vi får se!
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 16.01.2022 16:09    Post subject: Reply with quote

Det er supert at moderklubber og ildsjeler får noe tilbake for jobben de gjør.
Ceide tror jeg ikke blir noen suksess i Serie A. 30 Mill er godt betalt for det han har vist så langt, i en dårlig serie.
Potensialet synes ikke jeg er like stort som mange her inne mener, men vi får nå se.
Håper vi klarer å skaffe oss en mere gjennombruddskraftig høyre kant med større overblikk. En som gjør de andre bedre.
På godt europeisk nivå klarer du ikke drible deg inn i 5 meteren med triksing og rulling på ballen i slow motion
For dårlig defensivt var han også.
Pappelg
Veteran

PostPosted: 16.01.2022 17:20    Post subject: Reply with quote

Ja, men det er jo sånt man luker vekk fra mange unge talenter da. Det er jo mange eksempler på spillere som har startet som Ceide, og der noen har klart å utvikler de svake aspektene ved sitt spill, og noen som ikke har gjort det. Ceide derimot har vist utvikling konstant, selv om det har vært litt opp og ned. Men det kommer vel litt av lag prestasjonene også.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50  Next
Page 46 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2022 RBKweb