| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.01.2022 13:36 Post subject: |
|
|
| Flabbergast wrote: | | Ståle Stensås visstnok i samtaler om assistentjobben |
Rekdal ett hakk bedre enn styret da, all den tid han tilsynelatende faktisk har en liste med kandidater etter å ha uttalt at han har det. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 07.01.2022 14:59 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Flabbergast wrote: | | Ståle Stensås visstnok i samtaler om assistentjobben |
Rekdal ett hakk bedre enn styret da, all den tid han tilsynelatende faktisk har en liste med kandidater etter å ha uttalt at han har det. |
Tja, det spørs litt hvordan du ser på det. Uttalte ikke Koteng at "lista e' veijldi' kort". Kanskje de hadde en liste med kun et navn på? Er jo en slags liste det også... _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 07.01.2022 15:19 Post subject: |
|
|
"Han har tidligere vært juniortrener i Rosenborg, men har nå i en periode vært utenfor toppfotballen.
– Jeg har trent egne unger, og tatt flere kurs og holdt det varmt. Men altså ikke på høyt nivå. Jeg har sett mye fotball, og fulgt med. Jeg har også vært trenerveileder i Hommelvik. Så har jeg kjent på at trenerspiren i meg lever, jeg har tenkt litt på det, sier Stensaas."
.. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 07.01.2022 15:26 Post subject: |
|
|
| Stensaas og Iversen? Hvis man skal grave blant trønderske trenerspirer så prøv å let etter noen talenter, det må da være noen av disse i Trøndelag? |
|
| Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 07.01.2022 16:07 Post subject: |
|
|
| Mener å huske at Stensaas ble høyt verdsatt her inne da han var RBK 2-trener. Lov å håpe at han får satt et rosenborgsk preg på laget dersom han kommer inn? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.01.2022 16:56 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | | Tja, det spørs litt hvordan du ser på det. Uttalte ikke Koteng at "lista e' veijldi' kort". Kanskje de hadde en liste med kun et navn på? Er jo en slags liste det også... |
Lista til Koteng besto nok av ett navn, og det var Kjetil Knutsen. Så lot de Dorsin holde på med alibisøk på siden. At Rekdal sto på noen liste før Knutsen røyk og Milos ble avvist pga boomerholdninger har jeg absolutt ingen tro på. |
|
| Back to top |
|
 |
m1chael Senior

|
Posted: 07.01.2022 17:26 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Stensaas og Iversen? Hvis man skal grave blant trønderske trenerspirer så prøv å let etter noen talenter, det må da være noen av disse i Trøndelag? |
Skal ikke uttale meg om Iversen, men Stensaas er helt klart en trenerspire.
Tror mange her inne vil bli overrasket over hva Stensaas kan bidra med om han før muligheten. Kan ikke vise til resultater som Maalen, men tror han har nesten like mye å bidra med. Tommel opp fra meg. Stensaas inn i trenerteamet hadde vært kanon. _________________ Turn up the good, turn down the suck |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 07.01.2022 17:34 Post subject: |
|
|
| Hvorfor ikke ta en prat med Andre Bergdølmo. Erfaring på toppnivå i Norge og Europa som spiller. Og har også bakgrunn og trenererfaring som tilsier at assistentjobb i RBK kan være interessant for både ham og klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 07.01.2022 18:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror Ivers har den beste komboen av erfaring/kunnskap/personlighet som matcher de to andre.
Godmann både i garedroben og på Brakka.
Med trykket fra de to andre blir det greit å ha en som tar ned presset litt.
-de andre er for kjedelige og tror det fort kan bli litt for dødt i den garderoben, spes i motgang.
Kunnskap og stort fokus på det offensive. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.01.2022 19:03 Post subject: |
|
|
Ivers i stallen vil også bety en oppsving for lokale puber, det kan trengs etter covid  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 07.01.2022 19:04 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Stensaas og Iversen? Hvis man skal grave blant trønderske trenerspirer så prøv å let etter noen talenter, det må da være noen av disse i Trøndelag? |
Det er ikke mange trenertalenter i Trøndelag nei, det er sikkert og visst. Ei heller andre sportslige ledere. Vi vet det er en del her inne som TROR de er guds gave til RBK som ledere, men tro meg, de er ikke å finne her inne. Det kan vi fastslå vi som har vært i dette forumet noen år ... |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.01.2022 01:22 Post subject: |
|
|
Tror folk overvurderer betydningen av denne ansettelsen noe voldsomt. Man snakker om en 2. assistenttrener her. Om det blir Maalen, Stensaas eller Iversen tror jeg betyr særdeles lite for tabellplasseringen til RBK i 2022. Rekdal kommer til å styre det meste her, og arbeidsfordelingegn mellom han og Frigård virker rimelig klar. Kanskje er det ikke nødvendigvis den fotballfaglige tyngden man er ute etter for å komlimentere teamet. Det vet de bare selv.
Det er ingen skandale om noen av disse blir tatt inn i teamet. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 08.01.2022 05:32 Post subject: |
|
|
Gledelig å se at Rekdal leter bredt i Trøndelag etter en trøndersk assistent som har tilknytning til klubben, samtidig som Henriksen og Jamtfall får andre oppgaver i klubben. Ikke et vondt ord om de to sistnevnte, men det kan være greit med litt rotasjon nå.
Jeg har lenge lurt på hvorfor Stensaas ga seg som trener i Rosenborg. Han trente vel junior og/eller andrelaget en periode, og gjorde det riktig bra om jeg husker rett, og så forsvant han bare plutselig. I et intervju han gjorde da han skuttet sa han (om jeg husker riktig) at han skulle tilbake i vanlig jobb utenfor fotballen (snekker?). Jeg husker ikke helt, men tenkte den gangen at her må det da ha skjedd et eller annet!? Når Stensaas igjen er aktuell for jobb i Rosenborg nå så tyder vel det på at hans avgang var udramatisk, for eksempel at han ville tjene bedre utenfor fotballen eller at jobben tok for mye tid (på kveldstid)?
Jeg husker en kamp sommeren 2005 på Lerkendal, men ikke hvem Rosenborg hadde spilt mot eller resultatet. Det jeg derimot husker er at etter kampen ble vi sittende en stund på Adidas-tribunen (gamle store stå), mens det var to Rosenborgspillere som var igjen ute på matta etter kampen. Det var Ståle Stensaas og Daniel Braaten, som sprang i relativt høyt tempo frem og tilbake over kortsida på banen, for å springe melkesyra ut av kroppen tenker jeg. Slo meg i å tenke at det var overraskende at det var Braaten som var en av de to, mens Stensaas sementerte inntrykket av at han var en dønn seriøs idrettsutøver. Litt sånn "Roar Strand", var inntrykket jeg satt igjen med.
Gitt Stensaas tidligere engasjement i Rosenborg og spillerkarriere, så hadde jeg gjerne sett at han kom inn i temaet til Rekdal, men kanskje sammen med Maalen, da jeg vil tro Maalen har analytiske kvaliteter som komplimenterer de andres kompetanse, og som Rosenborg kan ha bra nytte av. |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 08.01.2022 08:00 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | Tror folk overvurderer betydningen av denne ansettelsen noe voldsomt. Man snakker om en 2. assistenttrener her. Om det blir Maalen, Stensaas eller Iversen tror jeg betyr særdeles lite for tabellplasseringen til RBK i 2022. Rekdal kommer til å styre det meste her, og arbeidsfordelingegn mellom han og Frigård virker rimelig klar. Kanskje er det ikke nødvendigvis den fotballfaglige tyngden man er ute etter for å komlimentere teamet. Det vet de bare selv.
Man ansetter ikke folk i støtteapparatet som står for pølse,chips og øl. Det har noe med dynamikken og hva trenerne skal stå for. Alle må dra i en toppidrettsretning og Iversen er ikke der. Iversen har også en jobb å gjøre for å redusere antall byturer. Man skal ikke undervurdere ansettelser. Treffer på rett person kan det være at man utfyller Kjetil sine svakheter perfekt. Jeg husker hva som skjedde i Molde da Geir Bakke gikk ut av trenerteamet til Molde under Tor Ole Skullerud. Da gikk det fort nedover. Tor Ole ble igjen avslørt. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 08.01.2022 10:29 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | | Gledelig å se at Rekdal leter bredt i Trøndelag etter en trøndersk assistent som har tilknytning til klubben |
ER da 99% trøndere med tilknytning fra før av...
Takke meg til hvem som helst andre med kompetanse enn en tilfeldig trønder som har vært på lerkendal før. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 08.01.2022 10:35 Post subject: |
|
|
Hadde ikke ansettelsen vært viktig hadde han jo beholdt Rambo.
Iversen blir for useriøs på dette nivået, at intervjuet var ferdig på under 1 time bekrefter i mine øyne at han ikke er aktuell. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 08.01.2022 12:22 Post subject: |
|
|
Som nevnt før, når skal media spørre HVILKEN ROLLE denne assistenttreneren skal ha, altså hvilke oppgaver er det snakk om? De skriver og spør om navn, men glemmer å spørre om det viktigste. Det er veldig svakt av Adressa... Analysearbeid, spilleroppfølging en til en, flytte kjegler, kartlegge neste motstander, hva er tanken bak??
Og uansett person, så må RBK selvsagt ha noen som står for toppfotball, og er 100 prosent profesjonell. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.01.2022 13:38 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | Tror folk overvurderer betydningen av denne ansettelsen noe voldsomt. Man snakker om en 2. assistenttrener her. Om det blir Maalen, Stensaas eller Iversen tror jeg betyr særdeles lite for tabellplasseringen til RBK i 2022. Rekdal kommer til å styre det meste her, og arbeidsfordelingegn mellom han og Frigård virker rimelig klar. Kanskje er det ikke nødvendigvis den fotballfaglige tyngden man er ute etter for å komlimentere teamet. Det vet de bare selv.
Det er fort en veldig viktig ansettelse da det er fort vår neste hovedtrener som blir ansatt her.
En ansetter ikke noen for å vær klovn og flytte kjegler ergo så er de egenskapene til Iversen lite verdt, men mulig han har andre gode egenskaper.
Jeg håper en sørger for at trenerteamet er det mest faglig kompetente trenerteamet en kan få stablet på beina med komplimenter kunnskap og egenskaper. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.01.2022 15:10 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: |
Det er fort en veldig viktig ansettelse da det er fort vår neste hovedtrener som blir ansatt her.
|
Håper da for guds skyld ikke at vi skal fortsette med idiotiske treneransettelser, og at man tok en viss lærdom av fadesene med assistentforfremmelsene man drev med på midten av 2000-tallet. Om treneren får fyken for manglende sportslig fremgang bør det være en selvfølge at resten av teamet som har underprestert slår følge ut døra. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 08.01.2022 16:14 Post subject: |
|
|
Enig i det, men ikke om treneren drar pga et godt tilbud fra Hertha eller landslaget, da kanskje det passer at Maalen forfremmes. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.01.2022 16:30 Post subject: |
|
|
Alt tyder på at Maalen er en fotballfaglig lettvekter som hadde flaks med å ha de spillerne han hadde i Ranheimd over flere sesonger.
Så, nei, hopp over Maalen og finn noen som kan faget sitt ordentlig. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.01.2022 16:36 Post subject: |
|
|
| Hva med Bardal? Burde vurderes! |
|
| Back to top |
|
 |
Rbkforalltid Proff
|
Posted: 08.01.2022 17:02 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Hva med Bardal? Burde vurderes! |
Å ansette folk på bakgrunn av at han sier de rette tingene blir for tynt. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 08.01.2022 17:09 Post subject: |
|
|
Som jeg var innom i en tidligere post så mener jeg at en av assistentstillingene bør besettes av ett forhåpentligvis lovende trenertalent.
Klubber med ambisjoner>tilgjengelige gode trenere, derfor er det viktig å få frem egne talenter også der. Hvorfor ikke behandle disse som spillere og låne ut til andre klubber? I de rekrutteringsprosessene jeg kjemmer til så søler man alltid etter en blanding av personer som kan gjøre en jobb der og da og talenter som kan utvikle seg over tid.
I den første gruppen søker man selvsagt de beste man kan få tak i .
Jeg ser dessverre ikke at Iversen/Stensaas passer i noen av kategoriene |
|
| Back to top |
|
 |
|