English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.12.2021 17:47    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
Bodø/Glimt har bedre økonomi per dags dato. Rbk har ingenting i kassen. Underskudd så det synger etter. Vi er helt avhengig av noen som punger ut her.

Tror nok Bratseths styrende hånd lokker mer enn raske penger fra forrige års Europa-raid...
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.12.2021 17:58    Post subject: Reply with quote

Rbkforalltid wrote:
[Medlemsstyringen har jo fungert godt? Trauste næringslivsledere som kan ingenting om fotball hver gang som skal styre klubben. Det funger jo veldig bra.


Kommer an på målet det. Alle ser jo at det har vært opp og ned etter Eggen. For meg er det viktigste at det er en etisk klubb der det å fremme gode verdier og å bidra til god stemning er viktigere enn sportslig suksess. Jeg er derfor tilhenger av å fortsette som nå. Jeg kan lett liste opp en rekke klubber som har hatt gigantiske nedturer etter de begynte å samarbeide med investorer. Jeg er forøvrig også sterkt i mot markedsstyring av strømpriser.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.12.2021 18:27    Post subject: Reply with quote

Knutsen og strømprisene må man holde adskilt i hodet sitt...
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3424
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2021 18:33    Post subject: Reply with quote

Det er vel Ingen store gode klubber i Europa som er medlemms styrt?
Det er en gammel styreform fra den gangen medlemmene faktisk styrte og drev og jobbet i klubbene på fritiden sin.
Den vanlige fotball supporter har ikke kompetanse på å velge et bedrifts styre. Det har vel vi sett i RBK i 30 år. Det at styremedlemmer sender sms til treneren under kamper viser jo det med all tydelighet at vi er organisert feil.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3424
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

FCK er børsnotert og det har gått greit det også.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.12.2021 18:41    Post subject: Reply with quote

Ja hvis man bare er opptatt av penger og plastikk så er det sikkert innafor.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 04.12.2021 18:44    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det er vel Ingen store gode klubber i Europa som er medlemms styrt?
Det er en gammel styreform fra den gangen medlemmene faktisk styrte og drev og jobbet i klubbene på fritiden sin.
Den vanlige fotball supporter har ikke kompetanse på å velge et bedrifts styre. Det har vel vi sett i RBK i 30 år. Det at styremedlemmer sender sms til treneren under kamper viser jo det med all tydelighet at vi er organisert feil.


Stortsett alle klubber i Tyskland, med unntak av en rassballklubb, er medlemssyrt. Just sayin'
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 04.12.2021 18:54    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Rbkforalltid wrote:
[Medlemsstyringen har jo fungert godt? Trauste næringslivsledere som kan ingenting om fotball hver gang som skal styre klubben. Det funger jo veldig bra.


Kommer an på målet det. Alle ser jo at det har vært opp og ned etter Eggen. For meg er det viktigste at det er en etisk klubb der det å fremme gode verdier og å bidra til god stemning er viktigere enn sportslig suksess. Jeg er derfor tilhenger av å fortsette som nå. Jeg kan lett liste opp en rekke klubber som har hatt gigantiske nedturer etter de begynte å samarbeide med investorer. Jeg er forøvrig også sterkt i mot markedsstyring av strømpriser.


Ja… Skal vi likevel drifte dårlig fordi vi skal være etisk? Man får ikke folk med seg med dårlig fotball og styring. Da blir det lite god stemning.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3424
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2021 19:22    Post subject: Reply with quote

Lomaxx
Hum!. Dortmund gikk på børs i 2000,!!. Så har du Leipzig - red Bull osv.
Tyske klubber er ikke særlig medlemmsstyrt egentlig.
Når du er på børs etc så er det eieren som styrer. Ikke fotball klubbene
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3424
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2021 19:37    Post subject: Reply with quote

En modell kan jo være Bayern Munchen sin.
De bestemmer selv hvem som skal være med å eie klubben. De velger da strategiske viktig eiere for klubben slik som Adidas og Audi osv. Eiere som bidrar økonomisk samtidig som de bruker Klubben i markedsføring osv
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.12.2021 19:56    Post subject: Reply with quote

Jeg er selv svært lite glad i "no true scotsman"-retorikk, men jeg må si jeg sliter litt når Rosenborg-supportere er for å legge ned medlemsklubben og hanke inn rikfolk som skal styre butikken med business-motiv. Det bryter såpass med grunnprinsipper i klubben at jeg jeg sliter med å se at det faktisk er Rosenborg Ballklub man vil følge.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2021 21:01    Post subject: Reply with quote

Tyskerne går etter 51-49 modellen der fansen/medlemmene har majoriteten av eierskapet i klubben. Mange har misforstått dette og tror at alle tyske toppklubber eies av medlemmene/fansen.
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 50
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2021 21:04    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
En modell kan jo være Bayern Munchen sin.
De bestemmer selv hvem som skal være med å eie klubben. De velger da strategiske viktig eiere for klubben slik som Adidas og Audi osv. Eiere som bidrar økonomisk samtidig som de bruker Klubben i markedsføring osv


51 % eies av medlemmene, også i Bayern Munchen.

https://themoney.co/no/is...by-fans-2/
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 04.12.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det er ikke gitt at man får bedre ledere av å gå vekk fra medlemsstrukturen.


Nei, selvfølgelig ikke, men man må kunne diskutere det. Hva er det som feiler hver gang? Da må alle kulene i hatten være med for å finne løsningen.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 04.12.2021 21:17    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel heller om det fungerer i Rosenborg.

Svaret: nei. Det er «ingenting» som har fungert veldig godt de siste årene, eller tiårene egentlig. Man har ikke kommet seg videre. Vi er IFK etc. Eggen-romantikken og historie-åket som henger ved klubben og hindrer sunn utvikling forankres ytterligere av en nostalgisk og godt voksen gutteklubb.

En annen styreform er kanskje nødvendig.
_________________
Å biiln går bra?


Last edited by eksil on 04.12.2021 21:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.12.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

Alle kulene i hatten?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 04.12.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Dere står jo fritt til å melde dere inn i klubben og foreslå en annen eierstruktur. Jeg gleder meg til å se dere i aksjon Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3331
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2021 21:46    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3424
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

Zorac
Det er vel Ingen som ønsker engelske tilstander. Men tenker du at feks Bayer Munchen sin modell ikke er noe det kan reflekteres litt rundt!. Gapet blir bare større og større mellom oss og de vil ønsker å matche oss mot. Så er det vel bevist at økonomi er den viktigste faktoren!. Hadde vi hatt en bedre økonomi hadde vi aldri kjøpt Dino, Rwp, Adam osv
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.12.2021 23:08    Post subject: Reply with quote

Må vi bli som de vi ønsker å matche oss mot for å matche dem, takker jeg høflig nei. Jeg elsker Eliteserien nettopp fordi den ikke er som internasjonal fotball; grasrot, solidaritet, og i mangel på bedre ord - ekthet.

Vi har for den saks skyld prøvd ut flere såkalt spennende modeller med ekstern finansiering de siste 15-20 årene, uten at det har vist seg å være noen automatikk mellom tilførte midler og økt kompetanse - for å si det meget forsiktig. Og på samme måte har det vist seg at man ikke nødvendigvis trenger så mye penger om man treffer på ansettelser.

Men nå er vi et godt stykke unna Bodø/Glimts bergenske trener.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2229
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2021 00:39    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Dere står jo fritt til å melde dere inn i klubben og foreslå en annen eierstruktur. Jeg gleder meg til å se dere i aksjon Very Happy
Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 05.12.2021 00:44    Post subject: Reply with quote

Konkurransen har blitt så stor, at dersom vi skal bli Skandinavias beste lag - må vi se etter nye modeller å drive klubben på. Det har jo blant annet blitt pekt på Molde, der medlemmer og aksjeselskap driver side om side. Som supporter av Newcastle, kunne jeg også pekt på negative sider med å ikke ha en medlemsstyrt klubb. Jeg tror ikke at noen som ville drevet klubben som en forretning, kunne gjort penger uten investering i Norge. Det er rett og slett ikke nok penger å hente kun fra hjemlig suksess, som det er i de største ligaene. Man ville i tillegg til investering, fått en helt annen profesjonalitet i klubben. Fotballen blir dessverre styrt av penger, og det vil den fortsette å gjøre. Det er ikke i nærheten av romantisk til fotballen å tviholde på modellen vi per dags dato er styrt etter, men rent idiotisk - med tanke på sportslig suksess.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjørkis
Senior


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 151

PostPosted: 05.12.2021 01:11    Post subject: Reply with quote

I følge Jan Derek Sørensen som jeg akkurat utvekslet en god 20 minutters fotballprat med på en uteplass i Bodø som heter Hundholmen, så har han hørt i flere ulike kretser i Trondheim at Rosenborg ikke har noen Plan B klar hvis Kjetil Knutsen takker nei... Magefølelsen hans sier forøvrig at Kjetil takker ja til Rosenborg. Høres ut som styret kan prise seg lykkelig! Er vi egentlig overrasket?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 05.12.2021 02:14    Post subject: Reply with quote

Hvorvidt de burde ha andre planer eller ikke, kommer for min del an på hvor god dialogen mellom partene er. Hadde det vært slik at Knutsen har sagt ja til oss, så mener jeg det er helt greit at dialoger med andre kvalifiserte trenere er avsluttet. Det skal jo sies at vi har sett hvordan dette kan ende, men det finnes nok ingen gode nok trenere - som kan avvente ett tilbud fra oss - basert på at de er ett andrevalg. Skulle vi ende opp med ett nei, så må det gjøres en ny god prosess, og ikke en desperat jakt som da vi endte opp med Horneland. Skal ikke si at jeg er overrasket dersom det du sier er sant, men da håper jeg i alle fall at kontakten mellom partene har vært så god som jeg har inntrykk av.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 05.12.2021 08:44    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner meg ganske trygg på at Ketil Knutsen kommer til RBK etter denne sesongen. RBK har vært ganske så krystallklare på at vi skal ha ny trener klar i slutten av desember. Slik det fremstår i media, er det kun KK de fokuserer på.
Jeg vil tro, om det fantes noen usikre tråder vedrørende Knutsens kandidatur, så ville RBK ha vært ute å jobbet med flere alternativer. De var i samtaler med Milos Milojevic , som var svært åpen på at han var intressert i RBK-jobben. Men så helt plutselig ga M.M beskjed om at han fortsetter i Hammarny . Dette tolker jeg som at han har fått beskjed dra RBK, at de allerede har bestemt seg for sin nye trener.
Nå er det under 3 uker til Jul, og jeg håper Klubben gir alle som er glade i RBK en julepresang som skaper interesse og positivitet rundt RBK igjen.
Om
Knutsen signerer på Lerkendal, tror jeg nok også sesongkortsalget vil øke kraftig foran neste sesong
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 114, 115, 116  Next
Page 71 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb