English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2022
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 49, 50, 51  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 01.10.2021 14:12    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er vel egentlig hva vi skal gjøre med alle de sentrale midtbanespillerne våre. La oss si at vi henter en viss trener med forkjærlighet for klassisk 433. Da vil i utgangspunktet Henriksen, Skjelbred, Vagic og Hoff alle kjempe om den ene dype midtbaneplassen.

Med mindre Skjelbred går inn i "hjelpe til når det trengs"-rollen som Tettey har i dag, Hoff brukes som indreløper, og Vagic godtar backuprollen (som han flyktet fra i Malmø), har vi egentlig ikke noe annet valg enn å omskolere Henriksen (eller Vagic) til midtstopper hvis vi skal holde alle fornøyde.

Det vil også ha implikasjoner for hvilken midstoppertype vi skal kjøpe. Holder det da med en stopper som er god offensivt men litt lettvekter defensivt (Lode), eller må vi da ha en rutinert stopper som har styrken sin i det defensive for å kompensere for Henriksens manglende rutine som midtstopper? Holmar kunne vært denne stopperen, men har jo vist seg som for dårlig denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Veteran

PostPosted: 01.10.2021 17:33    Post subject: Reply with quote

Har et ganske greit forslag til hva vi kan gjøre med alle midtbanespillerne. Tettey og Konradsen har ikke lengre noe å gjøre i stallen. Skjelbred kan fungere som en rotasjonsspiller for de yngre, samt at han tilfører gruppa mye rutine og lederegenskaper. Synes situasjonen rundt Vagic er ganske håpløs dersom Henriksen skal ta den sittende plassen hans. Utvilsomt et stort talent, og har tidvis vist hva som bor i han. Sitter nok et naturlig temposjokk hos han, da han har tilbrakt hele karrieren sin i Sverige. Det tar seg lite ut som en sittende midtbanespiller, men dette kommer nok - på samme måte som det gjorde hos Vecchia. Hoff kan fungere som en god rotasjonsspiller og til avbelastning i tettere kampprogram. Ellers burde Skarsem og Tagseth få rikelig med spilletid.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 01.10.2021 19:17    Post subject: Reply with quote

ville hatt:

Kamanzi/Reitan - NY/Holmar - NY/Augustinsson -Pereira/Andersson

Holse/NY - Vagic/Henriksen/Skjelbred - Hoff/Tagseth/Skarsem

Ceide/NY - Noah/NY - Vecchia/RWP

2 nye midtstoppere. 1 ny kreativ midtbanespiller for balansen i midtbaneutvalget. 1 ving og en spiss.

Konradsen, Hovland, Serbecic ikke forlengelser som det ser ut.
Tettey legger opp. Selge Dino.

Det er 5 ut og 5 inn. Om de 5 nye er kvalitet så blir det en veldig bra og balansert stall med bra dekning.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 01.10.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

Redd vi fort ender opp med +1 på alle utgående kontrakter foruten Serbecic og ikke har kapital til å forsterke foruten å hente en midtstopper på bosman fra Sverige.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.10.2021 23:23    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Kamanzi/Reitan - NY/Holmar - NY/Augustinsson -Pereira/Andersson

Holse/NY - Vagic/Henriksen/Skjelbred - Hoff/Tagseth/Skarsem

Ceide/NY - Noah/NY - Vecchia/RWP

Jeg sliter litt med å henge med her. Vi skal altså ha minst dobbel dekning i alle posisjoner uten at noen eksempelvis kan bytte side? Vi skal ha tre venstre indreløpere og ditto sentral midt, men trenger en ny høyre indreløper fordi ingen av de fire på benken kan vikariere her? Og vi trenger ny høyrekant fordi RWP ikke kan bytte side, Skarsem er uaktuell, og vi kan heller ikke flytte opp Holse og bruke en av de benkede midtbanespillerne på den ledige plassen?

Jeg synes det blir i overkant råflott. Med dette oppsettet har vi 25 spillere i stallen, og vi har blant annet sju midtbanespillere som holder bra ES-kvalitet eller bedre før den nye indreløperen kommer inn.

Slik jeg ser det må det stopper(e) inn om man ikke har en genial plan for omskolering av det vi har, samt at vi burde ha et bedre og/eller billigere spissalternativ enn Dino. Ellers skal vi være rimelig godt forspent på både antall og kvalitet. Og kan ingen på midtbanen spille ving, må det jo ryddes. Vi har ikke sjans til å innfri behovene til alle med trippel dekning.
Pappelg
Veteran

PostPosted: 02.10.2021 09:09    Post subject: Reply with quote

Zorac Smile

Vi har 24 spillere i troppen i dag også, jeg la til Kamanzi som var utlånt og er rimelig billig i drift og erstattet de 5 som jeg tok vekk.

Oppsettet mitt er jo ikke statisk. Flere kan jo bytte side, jeg kunne like godt satt det opp slik som forsvar - midtbane -angrep og likevel kunne f.eks Holse eller Vecchia vekslet mellom midtbane og angrep.

Synes du dagens stall er råflott da? Det er 5 spillere ut i mitt forslag : Tettey, Dino, Hovland, Serbecic og Konradsen.
Og det er 5 spillere som erstatter de. Ville du da ikke erstattet de? Du ville da ikke hatt inn en ny midtbanespiller. ok. SÃ¥ ville du ikke hatt inn en ny ving. Ellers er du jo enig?

Forskjellen da er jo at jeg synes vi hadde trengt mer kreativitet på midtbanen, og ikke er fornøyd med RWP som alternativ på kantene fremme.

Og så burde kanskje en midtbane spiller ha blitt sendt ut.

En billigere stall som er 23 mann i stedet for årets 25 mann ville da vært f.eks. det jeg skrev men om man solgte Andersson, og brukte Augustinsson som dekning på stopper/v.back. Og erstattet f.eks Hoff med en kreativ spiller.

Og om man vill tatt det enda lengre så ville jeg ha erstattet RWP med en bedre vingspiller, da hadde vi hatt 22 mann.

Men jeg synes altså at vi må ha 2 nye midtstoppere, en ny kreativ midtbanespiller, en ny backup spiss og en bedre vingspiller som backup enn RWP.
SÃ¥ er det underordnet for meg om vi har 22 eller 25 i stallen bare de rette spillerne forsvinner da. Men plutselig blir jo noen solgt i Januar.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 02.10.2021 09:17    Post subject: Reply with quote

Enig med Zorac, vi har ikke råd den dekningen som skisseres ovenfor.

Når det gjelder spissplassen mener jeg vi bør kvitte oss med Dino uten at vi trenger hente noen erstatter. Det er rett og slett litt for råflott å ha "ren" dobbeldekning i den posisjonen. Når Bayern har Choupo-Moting som eneste rene backupen til Leandowski, og ellers bruker vingene, tenker jeg det holder at vi har RWP og i verste fall kan bruke en av vingene.

Slik jeg ser det er det først midtforsvaret der vi både trenger nye og bedre spillere. Skulle helst hatt en enda mer teknisk begavet indreløper (typ Sahraoui), men det er nok heller ikke overkommelig med vår økonomiske situasjon.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.10.2021 11:35    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Zorac Smile
[..]

Midtbanen vår er råflott om man ser på alle som kan være midtbanespillere som midtbanespillere. Vi har per i dag, om man ser bort fra Tettey og Konradsen, sju spillere som konkurrerer om tre plasser, og det om ser bort fra Vecchia som alternativ - og ingen av disse sju er utviklingsspillere som sådan, altså den type Mikkel Ceide var før utlånet. Samtlige midtbanespillere vi har i dag ville spilt fast hos stort sett alle lag i ligaen.

Det ligger noen påståtte og antatte endringer og omskoleringer i kortene. Henriksen skal etter sigende bli stopper, og signeringa av Pereira kan tyde på at Augustinsson (eller Reitan) vurderes som stopper. I så fall har vi tre backer, tre stoppere og "bare" dobbel dekning på midtbanen - hvor minst to kan være backup på ving. Så har man tre rene vinger og to spisser, selv om jeg mener Dino er for dårlig og dyr til å forsvare en plass og bør byttes ut.

Så handler det selvsagt en del om hvem som tar over. Åge er en type som endrer mye på laget fra kamp til kamp, mens eksempelvis Knutsen er Eggen-typen også her, og har en smal brutto-ellever hvor det sjelden byttes utover skader og suspensjoner.

TL;DR: Om det antatte grepet med å omskolere Henriksen og Augustinsson fungerer, ser jeg faktisk ikke at vi trenger så mye påfyll utover å bytte ut Dino, spesielt om Knutsen blir trener.
Pappelg
Veteran

PostPosted: 03.10.2021 09:02    Post subject: Reply with quote

Midtbanen vår er råflott i kvalitet men mye av de samme kvalitetene! Bortsett fra Holse når han er i form. Vi behøver en til med med kreativitet om vi skal bli mye bedre på å skape sjanser tror jeg. Evt. hvis Vecchia spiller fremskutt på midten istedet for som ving, og vi henter inn en ny kantspiller i stedet.

For min del skulle gjerne Hoff bli solgt og erstattet med en som har mer nøkkelpasninger/gjennombruddspasninger. Evt. kan man jo drømme om at Selnæs går lei av Kina og returnerer. Uansett mer kreativitet er ønskelig. Kanskje kan det coaches inn i laget men.. nei.. vi er litt grå der pdd..

"påståtte og antatte endringer og omskoleringer". Ja enda er det jo bare spekulasjoner.

Det er og et viktig moment med en fotballspillerstall at det er sunt med tilførsel av litt nytt blod med jevne mellomrom.

Jeg står nå i alle fall for at det burde inn flere enn 1 spiss.

- 1 kreativ spiller til da vi sliter litt mot etablert og kan få mer ut av de på topp da
(- Gode forsvarsspillere om ikke den påståtte antatte endringen som kanskje skjer, skjer.)
- Er nysgjerrig på Kamanzi, han virker å ha gode offensive kvaliteter. Ta gjerne inn i stall om det blir muligheter for spill.
- Dino er for dårlig og bør erstattes. Behøver ikke koste skjorta for å bli bedre der.
- konkurranse på ving plass. Får vi inn en kreativ midtbanespiller så kan det vel håpes på at RWP tar noen store steg neste år. Men jeg har ikke så stor tro på ham selv.
Back to top
27Sapara
Proff

PostPosted: 25.10.2021 13:02    Post subject: Reply with quote

Blir overrasket hvis ikke RBK prøver å hente hjem Ola Solbakken. Vi er utrolig tynne på vingen, og jeg kan ikke se noe bedre alternativ. Kontrakt ut 2022 etter det jeg forstår.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 25.10.2021 14:46    Post subject: Reply with quote

Burde kanskje sjekke ut Taofeek Ismaheel på Fredrikstad også. Får mye skryt om dagen. Har ikke sett han selv, men unge lovende spillere bør være på radaren.
Om Vagic blir satset på som midtstopper, så trenger man en skikkelig makker til ham. Om han ikke skal satses på der, må vi ha to. Tror det er den viktigste posisjonen å signere spillere. Vi må slutte å slippe inn så mange tullemål!
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 25.10.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

Tror det slippes inn en god del tullemål fordi lagdelene ikke har passe avstander, presshøyden er nesten alltid 20m for lav i snitt, og det kollektive presset ikke er kollektivt.

Men også fordi at Eyolf og Hovland har vært elendige på å forsvare eget mål mot innlegg.

Ønsker meg nykomponert stopperpar til neste år, men vi har Vagic, Augustinsson, Henriksen og Reitan i egne rekker som potensielt kan være en del av det, men alle de er vel mer makkeren til stopperbautaen enn stopperbautaen? Trenger en ny Tore eller Jim Larsen.

Ellers så håper jeg vi kan få solgt Dino i Januar, ser ikke noe framtid for ham i RBK, om det er Sæter, Paul eller noen andre som skal være backup til Holm har jeg ikke noe godt svar på, men en mer bevegelig spiss kreves.

En kantspiller til vil være fint slik at Holse kan være permanent indreløper, men kontrakten hans er vel ikke lengre enn at vi burde kjøre ham som indreløper på våren slik at han blir solgt neste sommer. Jeg tør håpe at Brattbakk er klar til å ta det steget jeg da.
Kai88
Veteran

PostPosted: 26.10.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Blir overrasket hvis ikke RBK prøver å hente hjem Ola Solbakken. Vi er utrolig tynne på vingen, og jeg kan ikke se noe bedre alternativ. Kontrakt ut 2022 etter det jeg forstår.

Den er optimistisk (med mindre Knutsen kommer hit først, kanskje).
Back to top
Lillegutt11
Junior

PostPosted: 07.11.2021 16:13    Post subject: Reply with quote

Jeg forventer at Hoff Melkersen kommer sammen med Knutsen, fy faen for ett talent. Scoret akkurat nå det som må bli årets mål i Obos.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.11.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...ks8GJaoSoY

Tror han kunne blitt stor under Knutsen.

- Torgeir Børven
Back to top
1874
Senior

PostPosted: 12.11.2021 00:16    Post subject: Reply with quote

Evjen har jo uttalt tidligere at han har hatt en drøm om å spille for Rosenborg. Hvis Dorsin hadde dratt i land det, ville det nesten vært sensasjonelt
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.11.2021 09:09    Post subject: Reply with quote

Ikke noe å lure på om det er gjennomførbart nei.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.11.2021 10:12    Post subject: Reply with quote

Samtidig bør man vel skjele litt til om enkelte av disse spillerne er så voldsomt gode, eller om de bare så gode ut i Glimt, for lista over tidligere Glimt-spillere setter ikke akkurat fyr på verden:

Jens Petter Hauge - Iskald i Milan etter en het start, nå starter han ca. halvparten av kampene for Eintracht Frankfurt på lån.
Kasper Junker - Stort sett fast i Urawa Red Diamonds, med godkjente 0,5 mål per kamp, men ikke i nærheten av nivået fra i fjor.
Philip Zinckernagel - Stoppet helt opp i Watford. Utlånt til Nottingham Forest, der han spiller litt overalt i fremre ledd med ujevn produksjon
Håkon Evjen - Ingen starter overhodet i AZ Alkmaar i år, og bare ett mål på totalt 18 innhopp for A-laget siden han kom.
Amor Layouni - Stor fiasko i Pyramids, og har vel vært årets minst imponerende signering i Eliteserien.
Geir André Herrem - Ett usselt mål i Allsvenskan i 2020, ett usselt mål i OBOS i 2021.
Ricardo Friedrich - Spilte vårsesongen 2020 for Ankaragücü, og var så ute av tropp helt til kontrakten utløp i juli i år.

Og dette er faktisk alle spillerne som har vært faste på de to, nesten tre siste årenes Glimt-lag, og har blitt solgt. Det er altså ikke en eneste regelrett suksesshistorie, noe som tyder på at alle har havnet i klubber de ikke egentlig er gode nok til å spille for. Det nærmeste de har en eksportsuksess er egentlig lånespiller Erlend Dahl Reitan tilbake til Rosenborg, og selv om han har levert brukbart etter hvert er jo ikke han heller noen stjerne i laget.

Så det kan være grunn til litt is i magen når man tenker på gamle og nåværende Glimt-spillere, og vurderer nivået deres. Kanskje sitter vi fort på spillere i stallen som ser/ville sett ut som store stjerner etter et års tid under Knutsen.

Last edited by zaphod81 on 12.11.2021 10:14; edited 1 time in total
Back to top
Skammels!
Senior

PostPosted: 12.11.2021 10:12    Post subject: Reply with quote

Om Knutsen kommer, håper jeg på:

Hansen (Faye/Tangvik)

Reitan (Kamazi) - Vagic (M.Ceide) - Lode (Augustinsson) - Pereira (Augustinsson)

Evjen/Skarsem (Skjelbred) - Henriksen/Skjelbred (Hoff) - Holse/Tagseth (Skjelbred)

Ceide (Evjen/Holse) - Holm/Islamovic - Vecchia (Ceide)

UT: Faye/Tangvik (lån), Hovland, Serbecic, Eyolfsson, Andersson, Tettey, Konradsen, Wiedesheim-Paul (lån).

INN: Lode, Evjen

Totalt: 20 mann

Indreløperne kan brukes på begge sider.

Med dette bør lønnsutgiftene gå noe ned og med 20 mann blir det muligheter for andre unggutter til å trene med A-laget hyppig og komme seg på benken en gang innimellom.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.11.2021 10:15    Post subject: Reply with quote

Blir særdeles overrasket om ikke Lode går til utlandet etter sesongen. Evjen er kanskje mer realistisk.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.11.2021 10:21    Post subject: Reply with quote

Spørs om 'utlandet' ikke også nærer en viss skepsis til eksporterbarheten av ferdighetene til Glimt-spillerne, i tillegg til at Lode er 29 år gammel. Det er jo som regel ikke innkjøpsprisen som skremmer vekk interessenter, så det hjelper ikke så fryktelig mye å være "gratis" heller. Vanskelig å se at han blir hentet av klubber på et høyere nivå enn Glimt, og jeg tror slett ikke det er umulig at han følger etter Knutsen hit.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.11.2021 10:28    Post subject: Reply with quote

Tja, han er vel 28 ennå, men synes fortsatt det er merkelig om ikke noen viser interesse. En midtstopper holder jo gjerne nivået lenger enn i en del andre posisjoner på banen også, og med det han har prestert i år, kanskje spesielt i e-cup (og får vel nå sjansen på landslaget) så virker merkelig om ingen skulle være interessert til tross for at han ikke er ung og lovende lenger. Klubber i f.eks Belgia om ikke annet.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.11.2021 10:35    Post subject: Reply with quote

Ulrik Saltnes er også en mann som helt naturlig bør stå på shortlista vår om KK kommer hit. Er i en alder som ikke gjøre han het i utlandet, men har aldri vært bedre og vil være en perfekt spiller og mann å få inn i spillergruppa. I og med at både Tettey og Konradsen forsvinner, er det rom for det. Vi bør ha et mål om at den midtbanen er så god at Hoff ikke har noen plass å komme tilbake til etter skade, for selv om han er en bra spiller - mangler han det lille ekstra som løfter oss til de høydene vi vil være.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
m1chael
Senior

PostPosted: 12.11.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

Skammels! wrote:
Om Knutsen kommer, håper jeg på:

Ceide (Evjen/Holse) - Holm/Wiedesheim-Paul/Sæter - Vecchia (Ceide)

UT: Faye/Tangvik (lån), Hovland, Serbecic, Eyolfsson, Andersson, Tettey, Konradsen, Islamovic.

INN: Lode, Evjen

Totalt: 20 mann

Tok meg friheten til å bytte ut Islamovic med Wiedesheim-Paul. Paven har riktig nok mye å bevise, men slik jeg har oppfattet tilbakemeldingene vedr. Paven er han en typisk "tap-in" spiller som er smart til å posisjonere seg. I tillegg vil han være en liten motsetning til Holm og kan bidra på andre måter. Tror Paven er mer en spiller som passer inn i KK sitt spillemønster enn hva Dino er. Har i hvertfall bedre forutsetninger til å blomstre enn Dino i mine øyne.

Med den økonomien vi har og med høyt gasjerte spillere på vei ut så frigjør dette midler til F.eks. Evjen, Lode eller andre.
JW
Rutinert

PostPosted: 12.11.2021 20:16    Post subject: Reply with quote

Noen som har oversikt over spillere på Færøyenes U21-lag? Får håpe noen på brakka sjekker ihverfall. De spilte 0-0 mot Serbia borte i dag, tidligere spilt 0-1borte mot Ukraina, har slått Armenia og Khasakstan og ikke minst spilt 1-1 mot stjernene fra Frankrike. Hele Færøyenes tropp hadde før kampen mot Frankrike selvsagt bare brøkdelen av markedsverdien hos en enkeltspiller fra Frankrike.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 49, 50, 51  Next
Page 2 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb