English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Perry og Eggen tar over!
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2004 20:11    Post subject: Perry og Eggen tar over! Reply with quote

Rosenborg har bestemt seg for framskynde Ola By Rises avgang. Per Joar Hansen blir med umiddelbar virkning forfremmet til hovedtrener mens Nils Arne Eggen får en managerrolle.

Rune Skarsfjord fortsetter i jobben som hjelpetrener. Den nye trenertroikaen leder sin første trening allerede tirsdag, og debuterer i kampsammenheng i Royal League-oppgjøret mot Djurgården på torsdag.

Si din mening!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rbker
Junior


Joined: 15 Oct 2004
Posts: 27

PostPosted: 08.11.2004 20:18    Post subject: Reply with quote

Eggen med managerrolle? Hva vil det si? Har Eggen makta?
_________________
Renere drakt 2005! Renere stadion med tette hjørner og svarte seter!
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 08.11.2004 20:25    Post subject: Reply with quote

Tv2 sier at løsningen er permanent, mens VG mener det er midlertidig.

Selv vil jeg ikke ha noen midlertidig løsning, så jeg går for at TV2, som først kom ut med nyheten har rett, og at det er permanent.

Går for at St. Nils og Per-Joar gjør det bra!

(NRK melder samtidig at det ikke er sikkert. Nils Skutle nekter å svare på spekulasjonen, sier de. De melder også at Rosenborgstyret skal ha en pressekonferanse i morra ang spørsmålet)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 08.11.2004 20:40    Post subject: Reply with quote

Ja jeg kender ikke så meget til per Joar Hansen hverken om hans trænerstil personlighed eller taktiskeanligende, så jeg vil ikke udtale mig om om han er kvalificeret til at overtage eller ikke.
Eggen kender vi vel alle sammen Smile.

Håber de er ansat som en permanent løsning og ikke som en midlertidig intil Sollied kan overtage jobbet. Nu synes jeg sku det er på tide at få noget stabilitet ind i træner teamet der har været alt for meget rokering i de rækker i de senste år.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 08.11.2004 20:51    Post subject: Reply with quote

Dette var en god nyhet! Håper dette går. Vet ikke hvordan Per Joar gjør det som hovedtrener jeg, men Eggen blir bra. For en nyhet. Very Happy Herlig! Takk! Manager er vel den som står for kjøp og salg av spillere. I England er vel manager treneren og?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zizou8
Junior


Joined: 08 Nov 2004
Posts: 2

PostPosted: 08.11.2004 21:02    Post subject: Reply with quote

Litt betenkelig at rosenborg må ty til eggen, men det blir spennende å se hvordan trioen perry, eggen å skarsfjord gjør det.
Men er det sånn at rosenborg nok en gang "dolket" ola i ryggen??
Back to top
View user's profile Send private message
2.az
Junior


Joined: 23 May 2004
Posts: 47
Location: Steinkjer

PostPosted: 08.11.2004 21:06    Post subject: Reply with quote

Fint med Eggen.. Men håper VIRKELIG Ola har godkjent dette. Han har jo tidligere sagt at han vil fortsette ut sesongen. Ufyselig gjort av klubben hvis de har gjort dette uten Olas samtykke...
_________________
Mitt hjerte er i svart og hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 08.11.2004 21:10    Post subject: Reply with quote

En manager er en som delvis setter opp og deltar på treninger, i samarbeid med hovedtrenern.

Manageren er ikke øverste ledd i en klubb, men han har en viktig rolle når det gjelder spillerinnkjøp og kontraktbehandling kontraktsbehandling vil vel bratseth og co ta seg av

St. Nils vil nok helle mer mot trenerbiten av hva en manager skal være, vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 08.11.2004 21:13    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Manager er vel den som står for kjøp og salg av spillere. I England er vel manager treneren og?


Managaren i england er ikke noe mer trener enn andre, men det er bare managere i england. Om vi tar for oss Arsenal og Rosenborg er det denne sammenlikningen

St. Nils - Arsene Wenger
Per Joar - Pat Rice
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2004 21:37    Post subject: Reply with quote

Toppers! hehe... Det beste som kunne skje når Sollied ikke kunne. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Chriz
Senior


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 127

PostPosted: 08.11.2004 21:47    Post subject: Reply with quote

Har en følelse av at dette kan være starten på en lang nedtur, er en grunn til at nils trakk seg for et par år siden. Samtidig har han vært veldig avvisende til å bli hoved trener igjen, manager er vel strengt tatt det samme som sjefs treneren !

For meg virket dette som en midlertidig løsning, gud vet hvem de venter på men jeg hadde håpet på en permanent løsning hvor vi trakk inn en trener utenfra, helst Trond, vist ikke han ville kunne keiko vært en glimrende løsning..

Jeg savner også at RBK er litt mer aggresiv på overgangs markede, ialle fall melde våres intresse for spillerne som er i ilden, se på brann og ødegaard, har ikke stått noe annet i bergens avisene de siste dagene.. Brann MÅ ikke snappe denne spilleren foran våre føtter !!!
Back to top
View user's profile Send private message
Platon
Junior


Joined: 08 Nov 2004
Posts: 1

PostPosted: 08.11.2004 21:54    Post subject: Reply with quote

Dette blir et steg tilbake og var en løsning jeg fryktet.
Regner med at dette setter fornyelsesprossesen i klubben langt tilbake.
Spillere som Daniel Braaten som neste år burde fått mye mer spilletid vil nok desverre stort sett bare være benkesliter under Eggen. Forsvaret som desperat hadde trengt forandring nå vil nedprioriteres for selv om Perry er sjefstrener er det ingen tvil om hvem som vil ta avgjørelsene når Eggen er med.
Nå når klubben hadde trengt litt nytenking og kanskje impulser utenfra setter vi oss 5 år tilbake i tid. Fotballen går framover, men jeg frykter Rbk ikke gjør det og syns det begynner å lukte Liverpool på tidlig 90 tall.

Kanskje er det i styrerommet vi hadde trengt litt nye impulser?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 08.11.2004 22:06    Post subject: Reply with quote

Nå velger jeg å vente til Skutle & Co. uttaler seg i morgen før jeg tar noe for sikkert, men hvis dette er sant bør Rune B. seriøst vurdre å trekke seg. Det er ikke sunt for klubben å gjøre seg så avhenging av Nils. Hva skal den da gjøre den dagen han er borte (Gud forby det skjer veldig snart)?

Og både mananger og sportsdirektør? Hæ?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2004 22:11    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er dette ikke bra!
Nå går vi ett steg tilbake!
klarer ikke rbk seg uten eggen!?
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2004 22:17    Post subject: Reply with quote

Er det midlertidig eller er det permanent?
er det midlertidig er det en kjempetabbe! Vi kan helle rikek forvente å få hjem sollied etter 2006!!!
NEI, DETTE VAR SKUFFNDE!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Rune
Junior


Joined: 24 Oct 2003
Posts: 24
Location: Ã…rhus

PostPosted: 08.11.2004 22:26    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne sett en annen løsning. Er redd for at det kan være en midlertidig løsning og det tror jeg ikke klubben tjener på..
Men er vel best og vente til pressemeldingen i morgen for å få ting helt klart.
_________________
RBK - Ingen over, Ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 08.11.2004 22:29    Post subject: Reply with quote

Nå skjønner jeg ingenting. Folk snakket jo om Eggen på andre tråder, og når han kommer tilbake (om det som sies er sant) er dette plutselig galt. Hva skal man bli fornøyd med egentlig? Sollied er uaktuell. Som troinndern har sagt før, man må ha en som brenner for klubben. Har et hjerte i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JonasJHH
Senior


Joined: 08 Mar 2003
Posts: 106

PostPosted: 08.11.2004 22:34    Post subject: Reply with quote

Tar dette som et tegn på at RBK har sikret seg en avtale med Sollied når hans kontrakt i Belgia går mot slutten. Om dette er positivt eller negativt gjennstår vel å se, men jeg har mine tvil. Må nesten ta det som et svakhetstegn at Rosenborg ikke ser ut til å klare seg uten Nils Arne.
Back to top
View user's profile Send private message
Rune
Junior


Joined: 24 Oct 2003
Posts: 24
Location: Ã…rhus

PostPosted: 08.11.2004 22:35    Post subject: Reply with quote

Vel.. Jeg er meget glad for at Nils A. er tilbake, men ikke hvis det kun er for en kort periode. Jeg håper dette er langsiktig, å i så fall vil jeg tro det er bra for klubben. Smile
_________________
RBK - Ingen over, Ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2004 22:35    Post subject: Reply with quote

liker ikke dette trenervalget.
Har aldri vært for at Eggen skal komme tilbake!
Hvorfor satser ikke klubben på en som kan føre den videre, istedenfor å gå tilbake til det gamle?
Det er vel en av to muligheter. Enten svært bra ellers så går alt til helvette!
Neste sesong blir spennende!
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 08.11.2004 22:46    Post subject: Reply with quote

Dette er en god løsning, men ikke optimal. Eggen vil nok sannsynligvis ikke holde på mange år, men han må bevare erfaring og trygghet.
By Rise/Hansen ble et litt ubeskrevet trenerteam. Selv om Perry har erfaring fra Sverige er det litt forskjell på Sundsvall og RBK.

Et annet viktig punkt er etter min mening holdningen til spillerkjøp. Det er blitt signalisert fra ledelsen at de skal sitte på gjerdet til en ny trener får uttalt seg om nye spillere. 15. november åpner overgangsmarkedet. En løsning måtte på plass kjapt. Hvis ikke kan godbitene fort forsvinne.

Er ikke bekymret for spillere som Braaten o.l. Eggen er mannen som har gitt dagens gamlinger sjansen som unge. Er sikker på at han ikke ville kommet tilbake hvis han ikke mente han kunne bidra til å bygge et langsiktig RBK-lag.
Og helt enig RBKw, Eggen er en mann som brenner for RBK.

Er imidlertid enig i håpet om at dette er gjort i samråd med Ola. Han er også en med hjerte i klubben, som vi gjerne må få inn i en rolle om noen år igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
langtind
Junior


Joined: 18 Apr 2004
Posts: 90
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2004 23:27    Post subject: Reply with quote

Har stor tro på dette... Det å si at Eggen tar RBK 5 år tilbake i tid bommer litt (føler jeg). Har vi ikke hele sessongen savnet at RBK spilte som i gode gamle dager (dvs i tiden under Eggen...).

Vi vinner neste år og... Mr. Green Og med Eggen på benken, i stedet for Ola, har jeg stor tro på at vi drar i land Royal L også... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 08.11.2004 23:27    Post subject: Reply with quote

Synes det er topp at perry får en større rolle, men synes det virker litt paniskt og fortsette med innavlinga mhv til NAE. Greit nok at han er det største trener-ikonet i Norge, men at vi skal få de samme impulsene år etter år virker som en b-løsning. Hvordan skal vi klare og utvikle oss når de samme folka fortsetter og bli resirkulert? Ikke et vondt ord om NAE, men, synes han skal få gi seg med æra/sitt gode rykte ibehold.
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.11.2004 00:17    Post subject: Reply with quote

2.az wrote:
Men håper VIRKELIG Ola har godkjent dette.


Det tar jeg det egentlig for gitt at han har gjort. Gullfesten forrige lørdag var et mye bedre punktum enn en evt. nytt tap i CL.

Selv tar jeg det egentlig for gitt at opplysningene til TV2 stemmer. Snakket i kveld med Håkon Monssen, som la ut en"bekreftelse" på rbk.no i kveld, men deretter fjernet den. Sjøl om han var veldig hemmelighetsfull, tolket jeg ham slik at kun (kontrakts)detaljer gjenstår før alt er klart.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Chriz
Senior


Joined: 03 Aug 2004
Posts: 127

PostPosted: 09.11.2004 00:31    Post subject: Reply with quote

Jeg har så sinnsykt respekt for eggen at jeg ikke kan snakke negativt om den mannen ! Han er selve mannen bak det Rosenborg er idag, men jeg er likevel bekymret.

Jeg er ikke redd for at Eggen vil la gamlegutta få sjangsen og la ungdommen sitte på benken, Eggen vil alltid plukke ut det laget som han føler er det beste for Rosenborg, klippekort er bare å glemme ! Det som bekymrer meg er at dette blir kanskje en midlertidlig løsning, for spillerne kan dette bli en ubekvem situasjon som samtidig vil svekke en "fremtidig" Rosenborg ! En annen ting som bekymrer er hvilken rolle eggen vil ta, en så sterk og fremtredende mann som eggen vil sannsyneligvis overtone Perry fullstendig ! Samtidig har jeg ingen sterke følelser verken for eller imot Perry, virker for meg litt anonym.

Hold oss oppdatert 2mas !
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb