English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sogndal IL
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 05.09.2013 13:06    Post subject: Reply with quote

Olsson forlenger

Basert på resultatene må jeg si at han har gjort en imponerende jobb med Sogndal
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 20.10.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

Tro hvordan reaksjonene hadde vært dersom noe lignende skjedde i Rosenborg Razz
Sogn Avis wrote:
– Dette er noko me fordømmer sterkt. Det skal ikkje skje at spelarane er ute og konsumerer alkohol på denne tida av døgnet. Eg er overraska og skuffa over at dette skjedde, seier trenar Jonas Olsson til Sogn Avis etter treninga på fredag.
Klubbleiinga brukte store deler av torsdagen til nøsta opp i saka, og under oppvaskmøte fekk spelarane grei beskjed om kva konsekvensen av liknande overtramp vil vera.
– Skjer ei slik hending igjen spelar dei ikkje meir for Sogndal, seier Olsson som har fått orsaking frå begge spelarane.
Han stolar no på at det ikkje skjer på nytt, og seier at alle fortener å få ein sjanse til.
Dahlin og Næss Lund stod begge fram som angrande syndarar då dei snakka med Sogn Avis etter trening fredag.
– Det er ikkje akseptabelt, og ikkje ei bra handling frå mi side, var Dahlin sin kommentar.

Episoden får truleg ikkje konsekvensar for laguttaket til morgondagens lagnadskamp mot Vålerenga.

Tilføyer at både Dahlin og Næss Lund spilte kampen mot Vålerengen. Hvor er hylekoret?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 11.03.2014 16:20    Post subject: Reply with quote

Jørgen Lie
Quote:
Malick Mane på vei til IFK Göteborg. Var visstnok ikkje på sogndaltrening i dag. Har kontrakt ut 2015. Tre-fire mill? #cmore


Meget stort tap for Sogndal, ikke rare kvaliteten igjen der nå(?). Valsvik er vel eneste verdt å nevne utenom Mane, og siden han har kontrakt som går ut i 2014 så forsvinner vel straks han også.
Skal Sogndal sloss med Engen om kvalikkplassen over Start og Stabæk?
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 13.06.2014 22:11    Post subject: Reply with quote

Hadde faktisk ikke fått med meg at Eirik Bakke blir ny trener i Sogndal.


Quote:
Sogndal Fotball kan med glede meddele at Eirik Bakke vil bli vår neste trenar.
Klubben og Bakke er samde om ei kontrakt som i fyrste omgang gjeld for 2015 og 2016.

Bakke har etter fotballkarriera jobba i klubben, og på denne måten lært klubben
betre å kjenne, gått utdanningsløp og førebudd seg på den nye oppgåva.

«Eg vil takke for tilliten klubben har synt meg, og at ein torer å satse på ein lokal ung
trenar som meg. Eg har vakse opp i Sogndal, og heilt sidan far min spelte fotball her
då eg var ein liten gut har fotballen vore ein stor del av livet mitt.
Eg gler meg til å ta fatt på oppgåva. Sogndal har tradisjon for å utvikle unge fotballspelarar,
og ei stor del av oppgåva mi er å vidareføre dette arbeidet».

«Harald Aabrekk og Jonas Olsson har gjennom flotte sportslege prestasjonar sett sine preg på klubben, no vil eg bruke dette fundamentet til å setje mitt preg på klubben og fotballen her i Sogndal»

Styreleiar i Sogndal Fotball, Tor Arne Ness har følgjande kommentar:
«Me ser på Eirik som eit offensivt og spennande val for Sogndal sin del. Det er ein person som kjenner klubben godt, og har klare tankar om korleis laget og klubben skal utvikle seg vidare.
Eirik har solid erfaring som spelar på øvste nivå både nasjonalt og internasjonalt. Han er ein inkluderande person som set spelarutvikling høgt, samtidig som han har ambisjonar og er resultatorientert».

_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 13.06.2014 22:14    Post subject: Reply with quote

Trodde han bare skulle være trener, ala Trond Henriksen.

Hva skjer med Olsson? Vil han hjem til Sverige? Ingen tvil om at han har gjort en god jobb.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 13.06.2014 22:21    Post subject: Reply with quote

Reiser hjem grunnet familien:

Tre säsonger fick räcka i Sogndal för Jonas Olsson. Efter säsongen går flytten till Göteborg.

– Det stämmer, familjen har ju bott där och jag kände att det räckte nu, säger han till GP.

Jonas Olsson vann SM-guld med IFK Göteborg som tränare för sju år sedan, klubbens senaste SM-guld. Efter några mediokra säsonger blev det i stället norska Sogndal för Olsson.

– Tre roliga år, det är en liten stad och det är ganska imponerande att de kan ha ett lag i högsta serien. Det har hela tiden handlat om små resurser och att hitta spelare som man kan utveckla. Jag har lärt mig massor under de här åren, säger han.

Hur kommer det sig att du lämnar?

– Klubben ville förlänga med mig i fjol och då sa jag att jag stannar i ett år. Familjen har ju bott i Göteborg så jag kände att det räcker nu.

Gett upp tränardrömmen nu?

– Absolut inte, jag skulle gärna fortsätta, helst i närområdet till Göteborg. Men skulle det dyka upp något särskilt så klart jag hade tänkt över det.

Tidigare IFK-tränaren flyttar hem
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2015 18:24    Post subject: Reply with quote

Timingen var dårleg for avgangen til trenar Ian McParland som etter tre månader i jobben med å setje det nye systemet, slutta på dagen og reiste heim til familien i England. Bakke seier til Bergens Tidende at det ikkje var konfliktar mellom han og McParland, men han innser at ansvarsfordelinga kan ha vore noko utydeleg. No tek han over styringa på treningane sjølv.

- Det var ikkje ideelt at han forsvann to veker før seriestart. Men slik er fotballen. Eg kjem no til å styre mykje meir på treningsfeltet sjølv, fastslår han.

(...)

Folk som har følgt treningane på nært hald i vinter, seier McParland har styrt alt på feltet, Bakke har halde seg i bakgrunnen. Ifølgje Rune Bolseth var McParland godt likt i spelargruppa, han tilførte profesjonalitet, entusiasme og nye tankar, og kapteinen meiner det er synd at trenaren slutta.

Les meir: Slekta fører Sogndal vidare

Virker som en klar ulempe for sogningene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5314

PostPosted: 09.11.2015 20:41    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/2015/11...rt/7610776

Sogndal-spiller anmeldt for voldtekt
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 22.11.2017 23:46    Post subject: Reply with quote

Sogndalspilleren fortsatte altså i molde.


Lagnadskamp komande helg.
Kan beholde plassen på innbyrdes oppgjør og rykke ned på målforskjell eller færre skårede maol.
Vet ikke hvorvidt et nedrykk har så mye å si for klubben nå. Yngve H. er tilbake i bygda etter en tur til Tullevaal, og dermed er det ikke fasiliteter det står på akkurat. Uten høgskulen hadde de vel fortsatt spilt på det gamle stadionet.
Likevel er det jo både kjekt og kjedelig med en konkurrent som sannsynligvis aldri blir en konkurrent.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 07.03.2018 01:13    Post subject: Reply with quote

Sogndal rykket altså ned.
Fredrik Flo rykker ut på lån til Fana denne sesongen.
Ulrik Flo rykker tilbake til start.
Tilbake etter opphold i Telemark, Danmark og Østfold.
Det er alltids en Flo i Sogndal.

(Selv om etternavnet stammer fra en liten bygd i Stryn, hvis en skal være presis.)


Supporterlederen i Saftkokeradn(tidl. Fleskeberget) foreslo på fotballtinget forrige helg å øke antall billetter til finalelagene i cupfinalen. Forslaget ble nedstemt...
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 19.08.2018 16:49    Post subject: Reply with quote

Sogndal stiller plutselig med Bjørn Helge Riise og Trond Olsen, samt at de har Kjetil Wæhler fra før. De går på en smell mot naboene fra Florø i dag, og jeg må si at jeg koser meg.

Hva skjedde med utviklingsklubben Sogndal som tidligere var fylt opp av vestlandsk bygdetalent.? NÃ¥ er det samlingsplass for "gamlinger" som ikke er god nok i EL lengre. Hva syns supporterne om retningen klubben tar?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.08.2018 17:30    Post subject: Reply with quote

Sogndal har blitt Norges Qatar, som for en del siden var "gravplass" for aldrende stjerners karrierer.

Ikke for det, jeg tror Olsen og Riise kan passe SIL godt. Trond Olsen er kick and run og effektiv i bakrom, god fot til både dødball og skudd. Riise er hardtarbeidende med stor kapasitet, og også han har bra fot. Sogndal er ikke akkurat raffinerte, så jeg vil tro de kan dra nytte av de to nyervervelsene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 19.08.2018 17:33    Post subject: Reply with quote

Tja, Olsen og Riise viste hvertfall i dag hvorfor Glimt og Aafk ikke ville forlenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 09.04.2021 11:26    Post subject: Reply with quote

Dagens morsomste nyhet

https://www.tv2.no/sport/13933662/
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.04.2021 11:30    Post subject: Reply with quote

Fantastisk! Endelig et sjarmerende navn i SIL.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.04.2021 15:38    Post subject: Reply with quote

4-1 over Brann etter 38min i dag.
Ser enten bra ut for Saftbydga eller skrekkelig ut for KÃ¥re.
Pose og sekk?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 17.04.2021 16:38    Post subject: Reply with quote

Du treng beggje to for å få plass til alle eplene
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb