English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Mannsverk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 23.01.2021 15:58    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Helt uenig om Ceide. Han utfordret en del innover siste del av sesongen istedet for å drible seg og motstander ut og ned til hjørneflagget, variasjonen der blir viktig. Synes han tok steg i 2020-sesongen, selv om laget slet.

Det finnes utallige spillere som peaker når de er 22. De du nevner har slitt med skader, så legger ikke mye i det.

Hvem andre unge (under 22 år gamle spillere har vi hentet?) Levi? Han har sett på ball siden han var 11 år gammel og lærte aldri å se opp hos oss. Spiller i Eskilsminne IF nå etter å ha hatt en brukbar førstesesong etter at han forlot oss.

Ellers er det Jacob Rasmussen, men det også begynner å bli noen år siden. Ødelagt av panikkjøp av Hovland. Solgt utenlands med profitt.

Det de har til felles er at det skjedde under en annen trener og en annen sportslig leder og at begge fikk prøve seg en god del (Levi hadde 20+ kamper siste sesongen). Talent er talent, men ærlig talt kan en klubb bare gjøre så mye.

Som barnetrenern til Braut Haaland sa "han hadde blitt god hvor som helst, at han ble så bra er hans fortjeneste" (rough kvotasjon)

Ellers kommer Birger Meling i "ung spiller"-kategorien. Vanskelig å måle om han ble bedre i løpet av oppholdet. Beste venstreback i landet siden 2016. Han fikk landslagsdebuten mens han spilte for oss, det er vel noe.


Så da her vi ( helt ) uenig om Ceide. Birger Meling tok kanskje steg mens han var hos oss. Om du ikke har flere eksempler har du 2 spillere du mener har utviklet seg mens de har vært i RBK i nyere tid. Du mener vi er flinke til dette og et godt valg for spillere som ser etter neste steg ?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 23.01.2021 16:12    Post subject: Reply with quote

Utviklet mens de har vært her i nyere tid - Svenssen, sælnes, Midtsjø.

Sier ikke at vi er perfekte, men det å bedømme hvordan vi var på spillerutvikling under annen trener, med annen sportslig leder og andre akademitrenere... Det blir som å dra frem Adegbenro og skylde på klubben for at han forfalt. Det er usaklig. Han var ekstremt bra frem til skadene.

edit: om intet annet fremstår det som et forsøk på å endre på noe som ikke har vært så bra det kan være.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 23.01.2021 16:19    Post subject: Reply with quote

Fotball er ferskvare; ting endrer seg...RBK under Kåre var kanskje ikke en sånn plass; RBK under Åge håper jeg er en plass hvor man kan utvikle seg og vi får fram egne...Ceide og Tagseth er bedre nå en da de kom; det er utvikling...ellers er det mange spillere som er kommet igjennom systemet og slått til de siste 15 årene; men fra 1/2-5 år tilbake har det vært tørt...nå har det vært en heftig opprydding både i stab og stall; og det er ganske tydelig hva man ønsker å gjøre videre...At Kåre satsa på spillere rundt 30 er ikke et argument for at unggutta ikke skal velge RBK nå...vi har den mest meriterte treneren i Norge; de beste fasilitetene; og en en ganske tydelig profil...
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.01.2021 16:26    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Utviklet mens de har vært her i nyere tid - Svenssen, sælnes, Midtsjø.

Sier ikke at vi er perfekte, men det å bedømme hvordan vi var på spillerutvikling under annen trener, med annen sportslig leder og andre akademitrenere... Det blir som å dra frem Adegbenro og skylde på klubben for at han forfalt. Det er usaklig. Han var ekstremt bra frem til skadene.

edit: om intet annet fremstår det som et forsøk på å endre på noe som ikke har vært så bra det kan være.


Hvem har utviklet seg til det bedre i rbk de siste tre årene? Nei, nettopp! Skadene til Adegbenro er et resultat av for lite analyse og fokus på teknisk skadeforebygging. Rbk har vært inkompetent på området frem til nå. Klubben skal ha en stor skyld!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 23.01.2021 16:43    Post subject: Reply with quote

Tja, vil ikke skylde på klubben for at Adegbenro måtte opere ankelen to ganger. Hva slags jobb kirurgen gjør er på en måte utenfor vår kontroll Smile Point is - det har ødelagt han. Ikke vært samme spilleren siden.

Synes forøvrig det er bra at vi kutter ut overbetalte benkspillere. Da blir det forhåpentligvis anledning for å spille inn de yngre. Husker Kåre var fæl på dette området, også da vi hadde en sterk 11'er og ledet med flere mål.

Sånn ellers - når kjøpte vi sist en spiller på eller yngre enn 18 som spilte fast i en av de to øverste divisjonene? Aka. et stortalent. Botheim kom fra lyn i 3. div på den tiden (?) og var vel ikke fast heller. Ref: Mannswerk...
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 23.01.2021 16:53    Post subject: Reply with quote

Svensson, Sælnes og Midtsjø hadde sin beste tid i RBK under nettopp Kåre. Kai og Lord, dere roter fælt med både klubber, navn og historie.
Jeg vi påstå at alle tre utviklet seg og ble bedre i tiden de var i RBK. Tjente penger på de gjorde vi også. Men etter de har det vært tynt. Trondsen og adegbenro var de neste vi skulle utvikle og tjene penger på, men slik gikk det ikke.
Jeg står på mitt at Mannsverk bør være tålmodig og se om RBK faktisk er en klubb å utvikle seg i .
Hareide er vel ikke mest kjent for å utvikle spillere. Resten av apparatet har vel heller ikke fått frem så mange store navn.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2021 17:59    Post subject: Reply with quote

Viss Hareide får det som han vil kan det altså komme eit feitare tilbod frå Rosenborg innan kort tid. Men Bakke står på sitt.

– Vi treng kanskje pengane etter kvart då det er tøffe tider i fotballbransjen, men det må vegast opp mot å ta han (Mannsverk) vekk, og bryte ned det vi er i ferd med å bygge opp. Sivert er ikkje heile laget, men han er ein viktig del. Han er den lokale guten som andre unge spelarar ser opp til, og folk går på Fosshaugane for å sjå han spele. Tek vi han vekk må vi ha nokon til å gå inn på plassen hans. Der er vi ikkje no.

Det finst dei som vil tolka Bakke sine utsegner som eit forhandlingsutspel, då klubben sine spelarar historisk sett alltid er til sals – så lenge prisen er rett.

– Er dette eit forhandlingsutspel frå di side, Bakke?

– Sivert er på ein veldig god plass. Han har ikkje hastverk, og går på skule. Vi må ta ei avgjerd på det. Han blir her. Elles blir vi jagande, og det blir snakk om at vi får så og så mykje. Det er uvesentleg. Vi må legge til rette for at guten får ro, så kjem den rette klubben når tida er inne. Vi veit at Rosenborg og Molde er på knea etter han, men vi meiner at det ikkje er rett for han no.

Les meir: Rosenborg førebur nytt bod på Sivert (18), men Bakke vil gjere som Rolf og Svein: – Vi har sleppt spelarar for tidleg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 23.01.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

Hva roter vi med? Kåre hadde ikke noe med utviklingen til Selnæs å gjøre...Han var to halve sesonger i RBK under Kåre før han dro...Det var ikke Kåre sin fortjeneste at Selnæs kom gjennom systemet og slo igjennom; hadde absolutt ingenting med han å gjøre det...På samme måte; ikke Åge som skal ha kreds for at Doff hadde en fantastisk sesong i år. Når det kommer til Midtsjø så utviklet han seg under Kåre, absolutt, og det er jo fint; men også han hadde en og en halv sesong med fast eliteseriefotball FØR Kåre kom, hvor han også utviklet seg mye. Jonas spilte fast og leverte ca. samme tall flere sesonger FØR Kåre kom, som han gjorde etter Kåre kom; så ble han mer moden og ble solgt.


Alle disse tre hadde rukket og bli etablert og sentrale FØR Kåre kom(Midtsjø den nyeste av disse); ingen av de har Kåre å takke for at de hadde gått RBK-skolen, og spille seg inn i RBK; på akkurat samme måte som Ceide ikke vil ha Hareide å takke for at han har fått en del spilletid før Hareide kom...

Det er mange faktorer som skal til for at en spiller skal slå igjennom; og dette med at RBK er rævva for at de ikke får igjennom Tørset Johnsen, Skogen etc. er bare tull og tøys; De er ikke gode nok; har ikke vist det noen plass; samme med Botheim; hadde han vært så fantastisk så burde vel Stabæk klart å fått mer ut av han? Nå sitter han med skjegget i postkassa og vil slite med å få seg ny klubb..Det er ikke sånn at det alltid er klubben sin feil for at en ung og lovende spiller ikke slår igjennom; man må faktisk levere selv også...Det er ingen TOPPKLUBBER som leverer en jevn strøm av spillere fra Akademi til førstelag, det vil gå i bølger... Når det er sagt så var det strengt tatt Kåre som sendte det største talentet vi har hatt de siste årene på dør når han ikke ville satse på han og Sørloth stakk til Nederland...I hans periode; hvem fra juniorlaget fikk prøve seg?


Du slenger fint med påstander i alle fall; vil gjerne at du viser til hvilke fakta om klubber, fakta og historie jeg roter så veldig med...


Så skal jeg ikke si at jeg er uenig med deg i at det kan være andre klubber som er minst like bra for Mannsverk; men jeg heier på RBK, og vil ha et sånt talent til oss! Jeg vil påstå at det er MANGE år siden det har vært en sånn case som har vært aktuell for RBK, og det er ikke noe sammenligningsgrunnlag her. Han er et supertalent som har levert på et skyhøyt nivå, men ikke vist seg fram i ES. Jeg tror Mannsverk vil gjøre rett i å bytte klubb i vinter; for han er for god til 1. div; RBK er en av få klubber som vil være aktuell i Norge; andre er vel MFK eller Glimt om de slår på stortromma...Nå ser jeg han heller i RBK en et annet sted, og tror han kan passe bra inn her; han vil kunne få en del spilletid, noe som må være viktig for han når han skal velge klubb....
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 23.01.2021 18:55    Post subject: Reply with quote

Om vi ikke var gode til å utvikle spillere under Kåre heller så har vi ikke vært gode på dette siden under Per Joar Hansen da, det gjør jo ikke saken bedre.
Jeg synes det ble gjort mye bra i akademiet under nederlenderne, bla viste Mikael Johnsen veldig bra fremgang da. Ble vist mye tillit i oppkjøringa under Horneland før det ble helt stille. Så han med A-laget mot Tiller, der han kanskje var den beste for RBK.

Selvsagt er det mye som skal stemme for at en spiller skal gå hele veien. At vi har en forventning om at RBK skal vinne gull hvert år hjelper ikke på mulighetene unge spillere får til å slå å gjennom. Hver kamp må vinnes og resten av laget har ikke vært gode nok til å dra lasset med en utfordrer på banen.

FC Nordskjælland er et eksempel på en klubb som leverer en jevn strøm av spillere til A-laget og videre ut i Europa.

Det du skriver om Kåre bekrefter jo egentlig bare det jeg skriver om hvor flinke vi har vært til å utvikle spillere i nyere tid. Horneland var heller ikke god til det.

Jeg heier også på RBK, men mener vi heller bør satse på unge spillere som allerede har slått gjennom nettopp fordi vi ikke har apparatet til å få de frem selv. Så får vi se etter spillere som passer inn i vår spillestil ( godfoten ) og la de spille i de posisjonene de er best.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 23.01.2021 19:00    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Hva roter vi med? Kåre hadde ikke noe med utviklingen til Selnæs å gjøre...Han var to halve sesonger i RBK under Kåre før han dro...Det var ikke Kåre sin fortjeneste at Selnæs kom gjennom systemet og slo igjennom; hadde absolutt ingenting med han å gjøre det...


Det er ikke sant. Perry spilte med en flat firer på midten hvor Selnæs ble løpende i mellom og blottla mangelen på fart og løpskapasitet. Man kan kritisere Kåre for veldig, veldig mye, men man bør ikke glemme at det var Kåre som hadde vett til å bruke Selnæs i en dypere rolle på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 23.01.2021 19:10    Post subject: Reply with quote

Selnæs hadde et mål mer i 2015 en 2014; like mange assist...Og det med en del fler kamper i 2015(spilte blant annet 6 kamper i Europaligaen)..Så enorm forskjell på de to årene var det ikke; selv om han (naturlig nok) vant noen fler dueller i 2015, jf at det var mer rollen hans..
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 23.01.2021 19:35    Post subject: Reply with quote

Dette kan bli en veldig god spiller, men jeg skjønner ikke hvorfor vi er så keen på å bruke masse penger på han. Han danker vel ikke ut PCS,Henriks eller Doff med en gang? Han trenger å spille fast i ES. Skal vi sprenge banken er det kun for en spiss som kan score 20 per sesong.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 23.01.2021 19:55    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel at Mannsverk har potensialiet til å bli meget god. Om vi venter for lenge vil han bli "for god" for Eliteserien og antageligvis få mer lukrative tilbud fra utlandet. Ut i fra et langtidsperspektiv er det lurt å hente han allerede nå til en utfordrerposisjon i troppen. En hel preseason er sikkert å foretrekke for Hareide også.
Konradsen og Åsen blir sannsynligvis ikke satset på, derfor kunne han passet inn fint.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 23.01.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Skjønner det, men vi har DINO på topp. Slik jeg forstår det har Åge gått til styret for å frigi midler til ekstraordinært kjøp for å kjøpe Mannsverk. Dette gjøres all den tid vi kanskje har 3 av de aller beste midtbanespillerne i Norge. Jeg mener at Åge skulle gått til styret og bedt om ekstraordinære midler for å skaffe oss en spiss av et ok kaliber
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 23.01.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Det der blir fort en avveiing mellom "hvor god er vi avhengig av at midtspissen vår er nå" og "hvor god spilleren som skal erstatte Ciljan på sikt kan bli". Hareide må med andre ord balansere mellom et kortsiktig og et langsiktig perspektiv. Jeg tror på sikt vi har mer igjen for å ha Norges største talent i utfordrerposisjon på sentral midtbane enn å svi av 10 millioner på en spiss som kanskje er bedre enn Islamovic.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 23.01.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

Jeg har også på følelsen at Dino ikke er brennhet på overgangsmarkedet. Å hente enda en spiss uten å bli kvitt Dino vil være vanskelig. Spesielt med tanke på at vi har 3 spisser i stallen for øyeblikket.

Edit: Tror Kaiser har et meget godt poeng der ^
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 23.01.2021 20:26    Post subject: Reply with quote

Er vel så enkelt at Hareide mener at Mannsverk er såpass god at han kan bidra sportslig alt nå og om det stemmer så blir fort de 10 - 15 millionene vi må ut med nå kunne bli 50 millioner og et par år.

Det er det samme Molde har skjønt for lenge siden når de hentet Moi blant annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.01.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Han er den lokale guten som andre unge spelarar ser opp til, og folk går på Fosshaugane for å sjå han spele.


Veeeel...
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2021 20:47    Post subject: Reply with quote

– Jeg tar ikke stilling til noe før det er helt konkret. Jeg vil ikke tråkke noe feil overfor Sogndal heller og ønske meg verken hit eller dit. Jeg er litt som Emil Bohinen og det han sa om å distansere seg litt fra alt av rykter. Det tror jeg er lurt. Jeg har jo egentlig ingenting jeg skulle sagt ennå. Klubben må akseptere et tilbud før jeg faktisk blir involvert.

Jim Solbakken har også blitt involvert i prosessen, selv om gutten fra Øvre Årdal understreker at det fortsatt er Daniel Steinfeld som er hans personlige agent. Eirik Bakke har tidligere uttalt til Eurosport at det er helt naturlig med Solbakkens involvering.

– Han er vel den som har solgt flest spillere fra Sogndal gjennom historien, så at han hjelper til med Sivert er ikke så rart.

Les mer: Slik skal Mannsverk velge rett klubb: – Vil ikke være en av mange

Sånn som A-stallen vår er i øyeblikket, mener jeg at det må være helt naturlig at Sogndal får låne Mannsverk i år om vi kjøper ham.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 23.01.2021 22:22    Post subject: Reply with quote

huffameg wrote:
Jeg har også på følelsen at Dino ikke er brennhet på overgangsmarkedet. Å hente enda en spiss uten å bli kvitt Dino vil være vanskelig. Spesielt med tanke på at vi har 3 spisser i stallen for øyeblikket.
^


Dere har sikkert rett, men jeg personlig takler ikke en spiss som får flere gule kort enn mål ila en sesong. Er så lei av å tenke "Hadde vi hatt en spiss som setter sjansene hadde vi vunnet dette lett" Skal jobbe med meg selv frem mot seriestart:)
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 26.01.2021 13:09    Post subject: Reply with quote

Styret skal diskutere om vi har råd til sånt på styremøte i kveld.

https://www.adressa.no/sp...ier-koteng

De sier sikkert fra om hva de kom til på medlemsmøtet etterpå. Wink
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 26.01.2021 13:10    Post subject: Reply with quote

"Når det gjelder Mannsverk, er det flere forbehold her enn kun RBK-økonomi.

Etter det Adresseavisen forstår kan spilleren se for seg en framtid på Lerkendal, så RBK er absolutt et scenario.

Samtidig er Sogndal på sin side interessert i å få høyest mulig overgangssum, og skal ha engasjert Jim Solbakken i sakens henseende.

Også klubber fra større ligaer enn den norske skal være interesserte i Mannsverk."

https://www.adressa.no/sp...ier-koteng
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 26.01.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

Husker forrige gang en klubb engasjerte KrimJim for å selge en spiller ut av landet og slippe at han gikk til oss. Det var Viking og Samuel Adegbenro.

https://www.aftenposten.n...-rosenborg
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.01.2021 13:27    Post subject: Reply with quote

Hehe! We learn from history that we learn nothing from history.

Jeg trodde også at Solbakken var ganske upopulær i saftbygda; de var ikke spesielt blid på ham da Hovland, som var hans klient, ikke overraskende havnet i Molde fremfor en vesentlig mer pengesterk interessent i Russland.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 26.01.2021 13:27    Post subject: Reply with quote

Får håpe at Mannsverk har såpass tro på Hareides prosjekt at han trumfer gjennom en overgang til klubben vår. Ingenting hadde gledet meg mer enn at Hareide hadde fått fullført sitt prosjekt rundt stallsammensettingen.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 18, 19, 20  Next
Page 8 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb