English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBK_1917
Proff

PostPosted: 17.01.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

Optimalt sett så hadde vi solgt Islamovic også, da hadde vi hatt et soleklart førstevalg på topp i Diomande med Sæter og RWP som utfordrere Smile

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende

PostPosted: 17.01.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke sagt nei takk til å bytte ut Dino med Diomande. Ikke bare en oppgradering men man sparer inn en plass på utlendingskvoten, hvor vi pdd bare har en plass igjen. Hadde ikke gjort noe å fått inn 2 utlendinger til + et par norske spillere.

Annen løsning er å sende Islamovic ut og hente en annen utlending, dersom man er skeptisk til Diomande. Eventuelt må RWP lånes ut og man henter en utfordrer til Dino i stedet for å erstatte han. Tror dog RWP skal få litt tid på å vise seg frem før man tar noe valg rundt han allerede. Ikke lett å vise seg frem i fjor høst i tillegg til at han har slitt litt etter koronaen.
Back to top
Pinne69
Proff

PostPosted: 17.01.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

Det som hvertfall er helt sikkert er at vi trenger en skikkelig spiss. Det har vi ikke i stallen per nå. Ser ut som om Åge gjør gode opprydningsgrep samt ønsker å trene hardt. Tipper at laget er mye bedre neste år, men vi har ingen sjans med de spissene vi har nå. Maks 3. Plass i serien uten ny spiss. Kom igjen Åge/Dorran!
eksil
Veteran

PostPosted: 17.01.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

Dino må ut. Målpoeng eller ei, han hemmer enhver tanke om hurtig fremoverrettet fotball.

Jeg får dessuten vondt i nyrene av å se på treskeverket.
rail
Proff

PostPosted: 18.01.2021 14:02    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det skal mye til å vinne ligaen selv med Hareide. Enten må det dukke opp en rik onkel eller så må vi begynne helt på nytt. Strategidokumenet på Bratseth sin PC kan man begynne med. Det har store mangler.

Kom igjen, skal ikke du komme med din sedvanlige spådom om nedrykk?
Back to top
rail
Proff

PostPosted: 18.01.2021 14:07    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Folk må slutte å ha disse enten-eller-holdningene... Zinckernagel og Hauge produserte 59 målpoeng i 2020. Der ligger lista før 2021-sesongen.

Nei, det gjør den definitivt ikke. Man kan fint rive den lista (og de tallene) og samtidig være en gullkandidat i 2021.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.01.2021 15:57    Post subject: Reply with quote

Du skjønner poenget om du legger godviljen til. Det de offensive spillerne til RBK presterte i 2020 er milevis under pari.
RBK_1917
Proff

PostPosted: 18.01.2021 17:20    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Du skjønner poenget om du legger godviljen til. Det de offensive spillerne til RBK presterte i 2020 er milevis under pari.

Helt enig! Og da må Dino erstattes av en som scorer minst 20 mål i løpet av en sesong, for eksempel en Diomande som er gratis Smile

Back to top
vegviks
Veteran

PostPosted: 18.01.2021 17:29    Post subject: Reply with quote

Eventuelt begynne å gi Dino gode innlegg, sånn som verken han eller Børven fikk. Har du en stor og sterk spiss, ja da må han få ballene i boksen, ikke 10meter inn på motstanderens halvdel, slik vi dreiv med i 2020.
Zarm93
Veteran

PostPosted: 18.01.2021 17:39    Post subject: Reply with quote

...
Med mindre det plutselig skulle tikke inn et bud på Dino (noe som ville vært ekstremt oppsiktsvekkende siden han visstnok er så svak), så er det helt urealistisk at vi henter enda en ny spiss i dette vinduet.
Back to top
ErdoganLomas
Senior

PostPosted: 18.01.2021 17:49    Post subject: Reply with quote

Skal vi ha ny spiss inn håper jeg vi er på Leke James. Passer godt med profilen vi henter for tiden. Gratis, integrert «skandinav», i sin beste alder.
Bedre spiss uten å skyte gullkalven på en eller annen er det vel ikke mulig å få pt? Jeg tror faktisk det er mulig å hente han. Hadde han hatt det rette tilbudet på bordet hadde han vært under kontrakt nå. Mener å ha sett at han ikke vil gå etter penger, men tar valget utelukkende på sportslige kriterier. Den som lever får se.
For en statement det hadde vært ovenfor smurfene om vi signerte han da RBK
Back to top
rail
Proff

PostPosted: 18.01.2021 21:06    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Mener å ha sett at han ikke vil gå etter penger, men tar valget utelukkende på sportslige kriterier.

Elsker RBK og ser gjerne Molde under torva. Jeg har tro på prosjekt Hareide, men kan ikke se at James skulle velge RBK utelukkende av sportslige årsaker, om han nå velger bort Smurfene for Bartene. Molde spiller 16-dels finale i Europa League i februar.
Back to top
ErdoganLomas
Senior

PostPosted: 18.01.2021 21:32    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig ikke for hans del at han definerer 2 kamper i februar (blir det 2 kamper?) som et bedre sportslig alternativt. Da er han trangsynt.
Back to top
rail
Proff

PostPosted: 18.01.2021 22:40    Post subject: Reply with quote

Du tenker at det kun er 2 kamper i februar 2021 som har skilt oss og Molde rent sportslig, de siste par sesongene?
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 18.01.2021 22:41    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke helt motivasjonen bak å dra fra Molde til RBK om det eventuelt skulle være noe annet økonomi (eller det er en Trønder som vil heim).
Zorac
Legende

PostPosted: 18.01.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Jeg på min side ser ingen grunn til å bli i Molde for annen grunn enn økonomi.
ErdoganLomas
Senior

PostPosted: 18.01.2021 23:32    Post subject: Reply with quote

rail wrote:

Du tenker at det kun er 2 kamper i februar 2021 som har skilt oss og Molde rent sportslig, de siste par sesongene?

Rent sportslig er det vel akkurat det samme nivået? kjemper i toppen, møter akkurat samme lag, spiller for å kvale til europa fra en bakgårdsliga i europa..

Prestasjonsmessig har det dessverre siste to år vært ræv ift MFK. Men vi er fortsatt på samme sportslige nivå, mener nå jeg.

Uansett, det jeg skulle frem til var at dersom han seriøst vurderer MFK som et alternativ, håper jeg vi er på ballen. Vil tro at ved to like sportslige tilbud, hvor det sportslige er hverken bedre eller verre ene eller andre veien, at han da går for det økonomisk beste - som ville vært oss.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 19.01.2021 11:30    Post subject: Reply with quote

Har nevnt det før, men tro om Filip Dagerstål kan være et alternativ som ny midtstopper? Han er uten kontrakt, og i en perfekt alder. I tillegg står Nordic sky oppgitt som agentselskap, noe som virker å være positivt mtp. å få spillere til klubben. Det lille jeg har sett av han, og av hva jeg leser på nett, så tror jeg han ville passet perfekt. Han virker å være en mye mer moderne midtstopper en våre eldre alternativer. Det viktigste er at klubben først og fremst kvitter seg med Hovland og Valsvik.

https://fotbolltransfers....layer/6300
RBK_1917
Proff

PostPosted: 19.01.2021 12:33    Post subject: Reply with quote

Godt innspill! Riktig alder og tydeligvis kvalitetene vi er ute etter også.
I følge Transfermarkt er det BMH Sports Agency som er hans agent, men det er vel ingen hindring det Smile

https://www.transfermarkt...ler/270905

Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 19.01.2021 13:07    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg så også at det sto det på transfermarkt, men står Nordic sky på den linken jeg la ved. Smile Poenget er i alle fall at han er i det sjiktet klubben burde lete pdd.
RBK_1917
Proff

PostPosted: 19.01.2021 13:28    Post subject: Reply with quote

Helt klart! Kontraktsløs også i henhold til linken din, så her bør Micke være på! Med Hovland og Valsvik ut og Dagerstål inn begynner det virkelig å svinge av backrekka vår!

En klassespiss inn i tillegg så ville jeg nesten veddet på seriegull 2021.. Smile

Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 19.01.2021 13:46    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli ganske full utenlandskvote da? Men ligger vel kanskje ann til at Paul lånes ut?
ODN
Junior

PostPosted: 19.01.2021 16:39    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Dino må ut. Målpoeng eller ei, han hemmer enhver tanke om hurtig fremoverrettet fotball.

Et tips til neste gang du skriver på et forum er å holde personlige agendaer utenfor - da kommer du til å bli tatt litt mer seriøst. Om det er Dino, en ny spiss eller Åge selv som tar på seg skoene og leverer nok målpoeng så har det ingenting å si hvem som spiller. Fotballen har endret seg og du vil nok ikke få se hurtig fremoverrettet fotball som du tenker på - i alle fall ikke under Hareide. Selvfølgelig er det viktig å være gode på kontringer, men for et topplag som oss er det like viktig å kontrollere kampene og kunne spille ut etablerte lag - og det gjør man ikke med å bare springe rett i angrep og spille på det første og beste man ser.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 19.01.2021 18:37    Post subject: Reply with quote

I alle dager...Man må ikke ha en personlig agenda for å være negativ til Dino! Han besitter ikke de kvalitetene vi behøver; fart blir mer og mer viktig og det mangler han; Åge har selv sagt vi behøver mer fart. Dino har bidratt med ok ferdigheter til å holde på ball, masse misforståelser, masse gule kort, noen straffescoringer og mye rot. Du må ikke være den raskeste for å gjøre suksess; men en spiss på dette nivået; slik fotballen er i dag må enten ha god hurtighet, eller noen ekstremferdigheter(opp mot nivået man spiller på) i boksen for å gjøre det bra som spiss. Dino er av de absolutt tregere, han er ikke god i kombinasjonsspill, han har ikke en utsøkt pasningsfot, ikke spesielt gode avslutningsegenskaper og er virkelig ikke god til å plassere seg riktig i boksen...Han leverer 8 spillemål på 27 kamper(pluss 4 straffe); det er langt i fra godt nok; og selv om han ikke har fått like mange sjangser som privilegerte spisser, så har han fått mer en nok som han har bommet på, for eksempel headingen mot MFK. For all del; han er ikke en elendig spiller; men han har heller ikke levert opp mot hva man SKAL forvente av en spiss i RBK...

Det er heller ikke slik at vi kontrollerer alle kampene; for motstanderne har lært seg at man kan faktisk presse RBK høyt; RBK er ikke i en særklasse lengre. Så fart er viktigere nå en noen gang før i RBK. Kontringsmuligheter får vi masse av i både Europa og ES; da må vi ha fart for å utnytte de mulighetene; det har vi ikke gjort i hele tatt i år....

For at det skal passe i tråden; Vi må ha ny spiss! Very Happy Litt mer fart både for press-spillet og for å kunne være farligere og variere litt mer...Dino ut, ny inn; og Sæter i bakhånd(RWP blir fort backup på vingen, da har vi 4 vinger på plass).
Back to top
ODN
Junior

PostPosted: 21.01.2021 04:43    Post subject: Reply with quote

Man må ikke, men når man vil ha ut en spiller selv i en teoretisk situasjon der han leverer nok målpoeng så tror jeg du også skjønner at det er en personlig agenda.

Først og fremst så stiller jeg spørsmål til spillerevalueringen din av Dino. At han ikke har utsøkte pasninger, er blant de tregere og ikke er god på kombinasjonsspillet - dette sier vell seg litt selv for en target man på nesten 190 cm og 90 kg? Det faktumet at Dino har hatt for lav måluttelling kan vi alle være enige om, men det sjokkerende her er at du tydeligvis har oversett hvor dominant Dino er i duellspillet - noe som vil merkes enda bedre når han forhåpentligvis har et strukturert lag med en angrepsplan rundt seg. Vi er nok alle enige om at han ikke har levert nok målpoeng, men forskjellen oppstår visst i skyldfordelingen - der jeg mener at det meste av skylden bør gå til hvordan laget har fremstått rundt han.

Grunnen til at vi ikke kontrollerer alle kampene lengre er jo som du selv sier at vi ikke er i en særklasse lengre, men da mener jeg at vi må skaffe oss en identitet igjen i form av en spillestil og struktur. Som spillerne selv sa i fjor, så var de ikke alltid enige om hvordan ting på banen skulle løses - og det sier seg jo selv at ikke byr på en stabil god form. Med ekspertisen til Hareide og den spillerstallen vi har så forventer jeg nesten at vi skal gå ut og dominere kamper igjen. Da vil målene komme. Da vil vi ikke spille på oss brudd. Da vil vi ikke springe i mellom, fordi det er motstanderne som gjør det. Fart er viktig det, men når det kommer til Rosenborg sin del så tror jeg vi er den beste utgaven av oss selv når vi har en spiss som kan holde på ball selv, og som er dominant i boksen - for resten av rommene skal andre spillere løpe i senk motstanderne i.

Når alt dette er sagt, så fortjener Dino kritikk for måluttellingen, men sammenligningen og kravene som møtes han når laget rundt han har fremstått på den måten de har gjort kontra hvor overlegne vi var med de folk trekker assosiasjoner med blir helt feil for min del. Er ingen stor Dino tilhenger selv, men jeg skulle gjerne likt å se spilletypen blitt brukt rett på et overlegent Rosenborg-lag, for det tror jeg hadde blitt et mareritt for de vi møter.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 20, 21, 22  Next
Page 13 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb