English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.01.2021 17:53    Post subject: Reply with quote

Synes Dino skal få litt skryt. 11 mål er det beste han noensinne har klart å levere. Så er det langt opp til de beste, men for han er dette svært bra.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 10.01.2021 20:13    Post subject: Reply with quote

- De første tre ukene… De blir harde, sier Åge Hareide til Adresseavisen.

Rosenborg-treneren legger til:

- Tre økter om dagen. Det skal løpes, løftes og terpes, og vi begynner klokken 07.00 om morgenen. Det blir lange arbeidsdager.

(...)

Ett av grepene blir å ta i bruk en metode Pep Guardiola (Manchester City) er kjent for i sin terping av forsvarsspill, og for å gjenvinne ballen:

Litt enkelt forklart deles banen inn i «soner», vertikalt og horisontalt. «Sonene» brukes til å terpe hvor spillerne skal være i forhold til hverandre, uansett hvor på banen ballen er.

(...)

- Når vi er ferdige med Frøya-oppholdet, og inne i februar, kommer til å terpe mer angrepsspill, forklarer Hareide.

(...)

- Tirsdager og torsdager blir ren rolletrening. Der går vi gjennom ting i detalj. Vi skal fortsette å jobbe med forsvarsspill, men intensivere angrepsspillet. Hva skal indreløperne gjøre? Hva med kantene? Hvordan skal spissen og backene opptre, eksemplifiserer Hareide – og understreker særlig én ting:

- Spillet skal gå hurtigere. Ett og to tøtsj hele veien!

Les mer: Her er RBK-sjefens vinneroppskrift: - Har stor jobb foran oss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Rutinert

PostPosted: 10.01.2021 22:35    Post subject: Reply with quote

Liker godt at de kjører i gang tre økter. Betyr ikke at det er fullt kjør og 3 intensive økter hver dag. Det blir nok en intensiv økt med ballspill, en i styrkerommet og eller intervaller (intervaller kjøres ikke hver dag), og en økt med taktikk som sikkert er noe formasjon- og skyggetrening og en del andre øvelser (blir nok litt løping her også).

Største problemet til rkb i fjor var dårlig kvalitet i spillet og for mange som ventet på hverandre. Sjeldent initiativ til veggspill og trekanter og når det først skjedde gikk det nesten for fort i forhold til spillernes ferdigheter.
Frispilling bakfra var ikke-eksisterende vi klarte ikke å holde på ballen. Utrolig sjeldent at vi hadde mer possession enn motstander og vi lå bak for å kontre på sandefjord eller stabæk...

Synes det var mye lunting når det kom til frispilling, selv skjelbred var ikke helt på her enkelte ganger.
Er det et tidspunkt samtidige bevegelser må effektures så er det i frispillingssekvensen slik at motstander skjønner at høyt press ikke fungerer.
Back to top
ibejnar
Senior

PostPosted: 13.01.2021 19:45    Post subject: Reply with quote

Altså hvornår kommer forstærkningerne til vores hold, der med nød og næppe fik en 4. plads i ligaen. Vi kommer da ikke i nærheden af top 1-2 med mindre vi får 2-3 virkelige forstærkninger ind. En spillede stopper, en kreativ offensiv direkte CM og en startende v. kant. Kom nu Dorsin.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 13.01.2021 19:53    Post subject: Reply with quote

Ja, det blir spennende å se hva som kommer inn. Helland, Adegbenro og kanskje Hovland og Helland ut i dette vinduet. Så er det jo litt usikkert rundt Konradsen og Åsen. Spent på om det kommer en skikkelig storfisk eller to.
ibejnar
Senior

PostPosted: 13.01.2021 20:51    Post subject: Reply with quote

Det helt store problem hvis vi skal vinde rækken er vores 3 CM Zac, Per og Henriksen. Gode spillere hver især men slet ikke rigtig sat sammen og ikke et gram offensiv fodbold i det. Åge skifter dem aldrig ud ligemeget hvor ringe de leverer, og det bliver bare så trættende at se på. Jeg tror faktisk jeg ville prøve Henriksen som centerforsvarer og så finde en kreativ type som en slags 10,er der kan skabe noget og se mulighederne.
Back to top
ibejnar
Senior

PostPosted: 13.01.2021 22:08    Post subject: Reply with quote

Man køber en 1. div angriber fra Ranheim, der umuligt kan slå Dino af og derudover har vi også ham svenskeren Paul. Status er at ingen af dem har spillet på højeste niveau og nu forventer man at de skal løfte os. Jeg forstår ikke den indkøbspolitik, hvorfor køber vi ikke en, der er markant bedre end Dino eller i det mindste kan tage konkurrencen op.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 14.01.2021 01:55    Post subject: Reply with quote

ibejnar, Zac har ikke et gram offensivt fiber i kroppen eller?
Han scoret jo en haug med mål om du fulgte med ^^

Mener du at vi mangler en kreativ kraft? Det er jeg enig i, vi har pr dags dato ingen Playmaker i laget og det tror jeg kan bli et stort problem.

Vi mangler en Dockal, Sapara, Selnæs, Berg, Skammelsrud etc og det hjelper ikke at forsvaret heller ikke har ferdigheter til å bidra noe særlig.

Besim har muligens ferdigheter til å gå forbi ledd eller tre forbi ledd og Holse kan kanskje brukes i en rolle som gir mere offensiv kreativitet, men det stopper der så der synes jeg vi kan lete etter noen, opg det tror jeg også Åge er klar over.

Åge vet jo hvor viktig Eriksen var for Danmark,og jeg håper han ikke ser mot Åsen når sola går ned ^^
senador
Veteran

PostPosted: 14.01.2021 07:54    Post subject: Reply with quote

RBK har ikke råd til en slik spiller i dag. Da er man avhengig av meget god speiding for å finne billige spillere. Rbk speider ikke og liker ikke spillere utenfor Skandinavia. Så dette her må komme fra egne rekker i så fall.
Back to top
ibejnar
Senior

PostPosted: 14.01.2021 08:28    Post subject: Reply with quote

jeg anerkender fuldt ud at Doff har lavet virkelig mange mål af en midtbanespiller, men han laver dem jo fordi han er så løbestærk og kommer i feltet - ok en del er så også lavet efter dødbolde. Jeg synes bare ikke han bidrager i spillet på banen eller for at være helt ærlig er god nok til at jeg ville give ham nøglerne til Rosenborgs offensive spil. Jeg ved bare at hvis vi spiller videre med Doff, Henriksen og Per som de centrale og Dino på top så vinder vi ikke rækken. Muligvis vil næste år vise, at vi bliver bedre til at lukke af bagude men spillet bliver lige så kedeligt og vi vil stadig være bag Molde og Glimt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.01.2021 18:32    Post subject: Reply with quote

– I samråd med klubbledelsen har også «RBK-utlendingene», som resten, fått ferie til den 18. januar, sier Due.

Og legger til:

– De går rett i klinisk undersøkelse og korona-test ved ankomst Trondheim. Deretter i syv og en halv dags karantene.

Det betyr at Holmar Örn Eyjolfsson, Carlo Holse og Dino Islamovic ikke blir å finne ute på feltet før i uke 2 av oppkjøringen.

For Rasmus Wiedesheim-Paul [og Serbecic] er det annerledes. Han har hatt korona allerede, før han kom til RBK i fjor høst. Så han har fremdeles antistoffer i kroppen, og vil kunne trene som normalt.

Les mer: RBK-spillere testes tre ganger. Flere profiler må stå over den første uka

Forresten pratet VGTV med Dorsin og Zachen i går.
Back to top
Tyholt
Junior

PostPosted: 16.01.2021 18:40    Post subject: Reply with quote

Tre spillere går glipp av første treningsuken ja. De kunne vel strengt tatt kommet tilbake for en uke siden..

Andersson og Augustinsson i karantene også?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.01.2021 18:45    Post subject: Reply with quote

Backene kom på mandag og skal være klare på mandag.

Den nevnte trioen ble altså ikke pålagt tidligere hjemreise for å få like lang ferie som resten.
Back to top
Tyholt
Junior

PostPosted: 16.01.2021 20:12    Post subject: Reply with quote

Må da være ypperlig å ta den siste ferieuken i Trondheim Cool
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 17.01.2021 11:41    Post subject: Reply with quote

Hansen
Adam/Reitan - Holmar - Besim - Augustinsson
Henriksen - Skjelbred/NY - Zach/Konradsen
Stefano/Holse - Holse/NY - Ceide/Paul

Begynner å bli et lag jeg kan glede meg til å se i 2021 RBK
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 17.01.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

For øvrig syns jeg det er interessant å se den oppryddingen som foregår nå, at vi ser ut til å kvitte oss med en hel gjeng av spillere som i følge Bendtner dannet en slags "klikk" i Rosenborg. Hvis dette stemmer så tror jeg dette har vært helt nødvendig med en kraftig utskifting av spillere som har sittet og diktert kulturen i klubben, samt prestert på alt for lavt nivå.
Henning
Legende

PostPosted: 17.01.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Bendtners vurderinger av noe annet enn flyselskap tror jeg man skal legge liten vekt på.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 17.01.2021 14:35    Post subject: Reply with quote

Nå som enda en svenske er på vei inn så kan det være greit å minne om at vi nå er oppe i 8 utlendinger. Har dermed kun plass til en til dersom ingen forsvinner. Noe som er tvilsomt så lenge ikke Islamovic blir solgt eller Serbecic/Paul blir veid og funnet for lett og dermed selges/lånes ut.

Vi skal jo helst hente inn ytterliggere minst 4 spillere dersom spillere som Åsen, Valsvik, Hovland og Helland drar. Nå tenker man kanskje at ikke alle de trenger å erstattes da de har vært litt bak i køa, men nå har vi jo snart sendt samtlige unggutter vekk eller på lån ut av klubben i tillegg til flere andre A-lagsspillere så størrelsen på stallen begynner å bli tynt.

Med Vecchia inn teller troppen 18 mann dersom de nevnte 4 drar + Botheim og Heggem forsvinner ut som er ventet. Og de 18 er med to keepere. Vil altså bare stå med 16 utespillere om de fire drar. Da bør helst 4 inn så man kommer opp på 20.

Med andre ord må det hentes inn et par nordmenn. Prøver seg i hvert fall på Mannsverk så får vi se om det skjer.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 18.01.2021 13:03    Post subject: Reply with quote

Så enn så lenge:

Hansen (Faye Lund)

Andersson (Reitan) - Serbecic (?) - Eyolf (?) - Augustinsson ()

Skjelbred (Tagseth)

Zach (?) - Henriksen (?)

Holse (?) - Dino (Sæter) - Vecchia (Ceide)

Ekstra som fungerer som backup, men som trolig skal/bør byttes ut:
Forsvar: Hovland
Midtbane: Konradsen
Angrep: Ralle

Antatt allerede "borte":
Åsen, Valsvik, Heggem, Helland, Botheim

-----------

Ser veldig tynt ut spør du meg... Trenger fort:
Midstopper, venstreback, indreløper, ving og om vi ikke gir Dino mer tid; spiss
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 18.01.2021 14:33    Post subject: Reply with quote

jeg mener det blir i overkant råflott å hente i dobbel dekning på begge backer, slik økonomien er nå. Med tanke på at Andersson har spilt mye venstreback også tenker jeg Tagseth fint kan benyttes som back i nødsfall.

Vi bør få inn noe bedre på midten, en stopper og eventuelt spiss. Selv er jeg ikke like negativ til Dino som mange andre på forumet, så håper vi prioriterer midtbane og stopper før eventuell oppgradering av Dino.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.01.2021 15:43    Post subject: Reply with quote

Enig med forrige taler angående backplassen. Det er fremover på banen det virker tynt rent kvalitetsmessig. Vecchia virker som en bra signering, men vi har flere usikre momenter i det offensive.

Blir midtbanen for baktung med Henriksen/Skjelbred, eller evner førstnevnte å omstille til en mer offensiv indreløperrolle igjen ? Holder Dino og Wiedesheim-Paul nivået ? Tar Sæter overgangen til ES ? Får Ceide den nødvendige fremgangen og begynner å produsere målpoeng ? Vecchia virker veldig spennende, men vet for lite om han til å konkludere der ennå.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 18.01.2021 15:52    Post subject: Reply with quote

Hareide uttalte også i fjor høst at han primært ønsket tre backer. Hvor den ene kunne spille på begge sider. Så det er ekstremt lite trolig at det kommer en ny back før det går noen ut.
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 18.01.2021 17:37    Post subject: Reply with quote

Så har vi jo et akademi også. Dersom vi skal ha et lag med 22 etablerte stjerner blir veien ekstremt lang for den yngre garden. Synes det er greit, tross alt å ha rom for at talentene kan få noen kamper og innhopp. Vi trenger ikke å fore Feyenoord U21 med flere spillere fordi man ikke får muligheter i Rosenborg.
Zarm93
Veteran

PostPosted: 18.01.2021 17:40    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

Ekstra som fungerer som backup, men som trolig skal/bør byttes ut:
Angrep: Ralle

Så RWP er avskiltet allerede altså. OK.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.01.2021 19:58    Post subject: Reply with quote

Han forteller at det skal være bra intensitet på øktene med ball. Tirsdag, da de defensive spillerne skal ha rolletrening, vil det for eksempel være et fokus på én-mot-én-spill, og to-mot-to.

- Etter fredagene evaluerer vi uka, og legger en plan for uka som kommer, sier Hareide.

Etter de tre første ukene vil antall ukentlige økter gå ned, og det vil bli flere kamper. I den perioden av oppkjøringen vil også fokuset på samhandling og taktikk øke enda mer.

Les mer: Har varslet «blodslit»: Her er RBK-sjefens detaljer
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Next
Page 8 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb