English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.12.2020 14:20    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Senador du svarer jo ikke på det jeg spør om ^^

OG, så etterspør du jo hva jeg allerede har svart på, bør jeg være overrasket?


Å diskutere bevis for ditt og datt blir en håpløs diskusjon. Jeg mener han er av de dårligste og det baserer jeg på det jeg har sett og at han har veldige lite mål i forhold til forventningene.

I dagens fotball må du være veldig god på noe. For Botheims del er det å score mål. Det klarer han ikke på øverste nivå fordi han har ikke ferdigheter som er gode nok. At han kan avslutte godt med begge bein er mulig, men det er ikke godt nok eller andre ferdigheter begrenser han såpass mye at han ikke får brukt beina, feks hans fysikk. Det ser ikke ut som hans ferdigheter kan utvikles til å prestere godt nok på høyeste nivå i Norge. Han har også en lite ydmyk holdning som vil begrense hans muligheter.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 25.12.2020 15:42    Post subject: Reply with quote

Det kan jeg si meg enig i, han har ikke noen ekstremferdigheter.

Men jeg savnet dokumentasjon på at han er den dårligste noensinne, var ikke noe annet :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 25.12.2020 21:50    Post subject: Reply with quote

Botheim var jo det største "ungdomsprosjektet" til Bjørnebye. Solid lønn på ca gangen av hva andre spillere i akademiet fikk.
Hva som har gjort at utviklingen har stagnert skal jeg ikke si, men at det ha stoppet opp er det liten tvil om. En spiller som var aktuell for mange store klubber og hadde en høy stjerne på aldersbestemte landslag.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.12.2020 22:21    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke akkurat overraskende. Han har blitt for høy på seg selv og for opptatt av alt annet enn å trene seg god.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 26.12.2020 00:23    Post subject: Reply with quote

Buss wrote:
Botheim var jo det største "ungdomsprosjektet" til Bjørnebye. Solid lønn på ca gangen av hva andre spillere i akademiet fikk.
Hva som har gjort at utviklingen har stagnert skal jeg ikke si, men at det ha stoppet opp er det liten tvil om. En spiller som var aktuell for mange store klubber og hadde en høy stjerne på aldersbestemte landslag.


Skulle vært lånt ut mye tidligere. Gjerne ned i OBOS. Spillere blir ikke bedre av å sitte på benken i 4 år
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 26.12.2020 08:46    Post subject: Reply with quote

Botheim har dessverre ingen framtid i RBK.. Han ble utlånt til Stabæk med håp om at han skulle få spille, men hans prestasjoner på nadderud var like begredelige som i Trondheim.
Vi skal slite med få noe særlig betalt for han ved en overgang. Men om T.I.L ønsker Botheim nordover til Tromsø, så for all del la han gå dit, så får vi frigjort den plassen i allefall.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 28.12.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

Botheim har fått mange sjanser til å vise deg frem i Stabæk. La gå - det har ikke vært enkle arbeidsforhold på topp hos oss i år, men Botheim har heller ikke grepet muligheten han har blitt gitt. Jeg var skeptisk før han kom og han har langt på vei bekreftet skepsisen - mye luft lite substans.

Det beste jeg kan si er at han later til å ha ok tempo, men hva annet han bringer til bordet har han stort sett skjult godt.

Jeg har sagt det før - jeg tror han hadde hatt godt av et opphold i OBOS.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 11.01.2021 17:13    Post subject: Reply with quote

Botheim til Tromsø?
https://www.eurosport.no/...tory.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1063

PostPosted: 13.01.2021 14:05    Post subject: Reply with quote

Det er jo ren historieforfalskning å si at botheim var begredelig i Rbk. Han fikk bare aldri tillit over tid, seøv når han briljerte var trenerbe for feige til å satse på han.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 13.01.2021 14:06    Post subject: Reply with quote

Apropos historieforfalskning, når har Botheim briljert?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.01.2021 14:15    Post subject: Reply with quote

Han var jo begredelig i RBK i alle kamper unntatt den ene. Han fikk jo noen muligheter, men da var han jo ingen steds å finne. Mangler rett og slett nivået til å være noen målscorer på toppnivå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 13.01.2021 14:19    Post subject: Reply with quote

Botheim var god mot Tromsø for et og et halvt år siden; eller har han vært mildt sagt passiv...Han har ikke fått veldig mye tillit i RBK, det stemmer, men i Stabæk fikk han MYE spilletid, og har absolutt ingenting å vise til. Han er laaaaangt unna nivået vi behøver. Godt mulig han har et potensiale, men har ikke vært i nærheten av å vise det. Selg ha til Tromsø og la han være første utfordrer til Espejord; det kan sikkert være godt for han; I RBK får han nok uansett ikke spille...
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 13.01.2021 14:24    Post subject: Reply with quote

Man fortjener ikke spilletid i Rosenborg bare fordi man er betegnet som et stort talent (dvs. kommer fra akademiet og er ung og under utvikling). Ceide viser at så lenge man er på et høyt nok nivå så vil man få gradvis muligheten til å slå igjennom i Rosenborg.

Er man på et relativt høyt nivå må man trolig gjennom noen låneopphold i andre klubber (Reitan)

Er man ikke god nok fortjener man ikke muligheten, og går til KBK, Ranheim e.l. Og nei, man fortjener ikke muligheten til å spille seg god nok på RBKs førstelag for å bli en habil spiss for LSK på sikt.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.01.2021 14:28    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Apropos historieforfalskning, når har Botheim briljert?


Mot Tromsø. Resten har vært rimelig "meh". Ikke direkte elendig alderen tatt i betraktning, men heller absolutt ingen ting som tydet på noe "wow-case", som kåre så internasjonalt omtalte det. Nok en av disse ungguttene vi har hatt mange av som viste seg frem i en og annen kamp, for så å forsvinne ut i middelmådigheten igjen.

En naturlig konsekvens at å utvikle spillere, er at vi får se en del som ikke tar siste steget. Botheim har fått tid nok til å spille seg inn - og vel så det. Det er andre jeg heller skulle sett få like mye tid, men det er en annen sak.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 13.01.2021 14:51    Post subject: Reply with quote

God i én kamp, hvor det var like mye (om ikke mer) Ceide-show. Ellers så har han ikke vært i nærheten. Både her og spesielt i Stabæk, hvor han vel også endte opp med å bli benket ettter hvert.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 13.01.2021 15:56    Post subject: Reply with quote

Botheim var ikke dårligere enn Søderlund når han ikke fungerte eller Dino når han ikke fungerer.

Men har ikke fått økt troen på han etter Stabækoppholdet så langt nei.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 13.01.2021 16:09    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke mange år siden Botheim og Håland var regnet som omtrent jevnbyrdige talenter på norske U-landslag? Utrolig hvor forskjellig utvikling de har hatt. Nå har riktignok Håland fysiske forutsetninger som Botheim mangler, men det er likevel ganske skuffende hvor lite vi har fått ut av det som ble hypet som et kjempetalent da han kom fra Lyn som 16-åring.

Begynner å bli lenge siden vi har fått opp noen fra akademiet som har holdt samme nivå som Tettey, Skjelbred eller Henriksen. Nå har vi kastet alle nederlenderne på dør og hentet inn trøndere til å lede akademiet istedet, så får vi se om dette endrer noe. Personlig så har jeg mine tvil.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.01.2021 16:14    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Er vel ikke mange år siden Botheim og Håland var regnet som omtrent jevnbyrdige talenter på norske U-landslag? Utrolig hvor forskjellig utvikling de har hatt. Nå har riktignok Håland fysiske forutsetninger som Botheim mangler, men det er likevel ganske skuffende hvor lite vi har fått ut av det som ble hypet som et kjempetalent da han kom fra Lyn som 16-åring.


Det viser vel bare at ekstremt fysisk råmateriale (ikke bare tidlig pubertet) er langt mer verdt enn det å putte mye mål på barnenivå. Jeg tror egentlig at Botheim trenger støtte på topp for i det hele tatt å slå gjennom - kanskje det hadde vært best for ham å finne en liga med flere 4-4-2-lag?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 13.01.2021 18:31    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg tar feil her, men min hypotese er at Botheim ikke har det som kreves for å slå gjennom. Mye talent, men ikke profesjonell nok til å hente ut de siste prosentene. Sånn kan det gå når man som ungdomsstjerne blir tilbudt 70 000kr i måneden av RBK...
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 13.01.2021 18:51    Post subject: Reply with quote

Var han virkelig så god mot Tromsø egentlig? 3 tap-ins er selvfølgelig vel og bra, men han var vel ellers ganske anonym i banespillet såvidt jeg husker... Men, men kanskje 3 mål er ett automatisk terningkast 6
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.01.2021 20:40    Post subject: Reply with quote

Han var jo der han skulle. En av svært få angrepsspillere som løper på første. Så ja, den kampen var absolutt meget bra, spesielt for en fersk unggutt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.02.2021 18:42    Post subject: Reply with quote

Botheim jaktes av Haugesund, og har også interesse fra utlandet, melder VG på sin live-dekning.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

Du kom meg akkurat i forkjøpet. Smile

Link for arkivet: Opplysninger til VG: RBK-spiss jaktes av FKH

Tipper "framstøt" er en mer uformell henvendelse enn et konkret bud.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 05.02.2021 19:35    Post subject: Reply with quote

Tviler på at vi kommer til å forlange noe særlig i pris, blir kanskje noe utdannelsekompensasjon og det er det hele.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.02.2021 02:35    Post subject: Reply with quote

Lav overgangssum og dugelig med videresalgsprosenter er vel kanskje smart? Det er nok begrenset hva vi kan få for ham nå uansett, så det er muligens fornuftig å gamble på at han slår til annetsteds.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 31, 32, 33  Next
Page 27 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb