English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page 1, 2, 3 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2021 13:07    Post subject: Ole Hammerfjell Sæter Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-rosenborg

Tynt men holder vel for tråd. Noen som har sett han og vil gi sin dom?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

Hvis det uansett blir vanskelig å hente noen som vi vet er bedre enn Dino så kan dette være en smart løsning. Uten at jeg helt vet hvor god denne karen er/kan bli
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 06.01.2021 13:24    Post subject: Reply with quote

Enig med Solid; "let i egen hage først". Sikkert mye billigere enn alt det "lovende" vi har kjøpt fra andre landsdeler og andre land, og RBK skal jo gi lokale gutter en sjanse. Han er tøffere og mer direkte i spillestilen enn Ralle, ekkel å møte har jeg hørt og det er jo et kvalitetstegn.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 06.01.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

Komplett spiss på OBOS-nivå: Svært teknisk, hurtig, hodesterk, god avslutter, god gjennomspiller. Tar han med seg dette opp på Eliteserienivå, kan han kjempe om spissplassen. Verdt å merke at hans 11 mål i OBOS + kvalik kom på bare 900 spilleminutter (ikke førstevalg i starten, en del skadet etter hvert), altså snitt på mål hvert 81. minutt. Dette er et bedre målsnitt enn han har hatt i både 2. og 3. divisjon, altså en spiller som synes å bli bedre jo høyere opp han spiller. En litt gjemt/glemt diamant dette med stort potensiale. Hadde vel både mål og assist mot KBK i treningskamp sist vinter også.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 06.01.2021 13:34    Post subject: Reply with quote

Bare å hente syns jeg.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.01.2021 13:35    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett Ranheim spille i år, utover enkelte høydepunkter. Har inntrykk av at Sæter er litt spennende, men er han virkelig 'Rosenborg-spennende'? Han har målteft på OBOS-nivå, men har han ferdighetsregisteret til å backe det og gjøre en god jobb for laget også i kamper der han ikke scorer mål selv? Hvordan er han feilvendt, for eksempel?

Liker heller ikke at han tilsynelatende har slitt litt med skader i år, men det kan jo selvsagt skyldes brå overgang fra et etter sigende litt mindre toppidrettsaktig liv tidligere. Men som tilfellet Helland viser: det kan ha konsekvenser for senere skadehistorikk.

Det er fristende å tro at Sæter i så fall er en backup-spiss, enten bak Dino, hvis vi fortsatt ønsker å satse på ham, eller bak det nye førstevalget jeg egentlig forventer er førsteprioritet på overgangsfronten. I så fall er det jo et litt interessant valg, i alle fall.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
GeirOve
Proff


Joined: 17 Jul 2014
Posts: 314

PostPosted: 06.01.2021 14:09    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Enig med Solid; "let i egen hage først". Sikkert mye billigere enn alt det "lovende" vi har kjøpt fra andre landsdeler og andre land, og RBK skal jo gi lokale gutter en sjanse. Han er tøffere og mer direkte i spillestilen enn Ralle, ekkel å møte har jeg hørt og det er jo et kvalitetstegn.


Da kan de jo begynne med å gi junior spillere sjansen som har prestert bedre en han da han var i Nardo feks. 7 mål på 20 kamper for Nardo året før Ranheim.

Kan aldri i verden tro at dette er en spiller vi seriøst vurderer skal styrke stallen
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 06.01.2021 14:26    Post subject: Reply with quote

Ser nå at han faktisk er 24 år. Trodde han var vesentlig yngre.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.01.2021 14:39    Post subject: Reply with quote

Han er garantert bedre til å score mål enn en dyr Islamovic på høy lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 06.01.2021 14:46    Post subject: Reply with quote

Faktisk enig med Senador her.
Skal vi bruke minimalt med kroner på den posisjonen nå så er dette helt sikkert ikke en dum løsning.
Kan likegodt bruke Ole på topp som Dino, kanskje kan han til og med være gunstig for utviklingen av det kollektivet offensivt.

Forutsetter da at om Ralle skal satses på så forsvinner Dino. Skal ikke se bortifra at Dino er i søkelyset til tyrkiske evt kinesiske klubber og at vi kan hente 10m+ om vi er heldige.

Personlig synes jeg RBK ska l ha en bedre spiss, men som nevnt, når situasjonen er som den er så tror jeg dette er fornuftig. (lav risiko)
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 06.01.2021 15:36    Post subject: Reply with quote

GeirOve wrote:
Da kan de jo begynne med å gi junior spillere sjansen som har prestert bedre en han da han var i Nardo feks. 7 mål på 20 kamper for Nardo året før Ranheim.

Kan aldri i verden tro at dette er en spiller vi seriøst vurderer skal styrke stallen
Tror nok det er lurt med et steg eller to mellom RBKjr og RBK-A. Sæter har fra breddefotball gått via Nardo og Ranheim, og kanskje til RBK, ei fin trapp det. RBK kan som en del av betalinga sende noen motsatt vei på lån eller permanent overgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 06.01.2021 15:58    Post subject: Reply with quote

Har aldri sett ham spille. Men jeg er sikker på at hverken FCK eller andre klubber med våre mål kjøper spillere fra 1 divisjon...
Er det mulig!!!!.
Ser da ut til å bli Dino eller RWP som skal skyte oss inn i Europa...
MÃ¥ Gud være med oss 😀
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 04 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 06.01.2021 16:11    Post subject: Reply with quote

Trønder og sikkert trivelig som dagen er lang.
Er vel det eneste positive man kan si, våre uttalte ambisjoner tatt i betraktning. Har ikke sett han da, men gud bedre. En "god" sesong i obos og vips skal vi kjøpe. Straks 25år.
Tommel'n ned
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 06.01.2021 16:32    Post subject: Reply with quote

Islamovic har ikke innfridd - så vi bør ha et nytt førstevalg på topp. Men er en 25 år gammel OBOS-spiller med kun en grei sesong svaret? Han er sikkert billig og villig, men jeg ser han ikke som annet enn back-up. Jeg har ikke sett han, men synes ikke dette høres bra nok ut.

Vi bør finne noe med litt bedre synes jeg - det begynner å bli en stund siden vi hadde en skikkelig spiss.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 06.01.2021 17:04    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Kan likegodt bruke Ole på topp som Dino, kanskje kan han til og med være gunstig for utviklingen av det kollektivet offensivt.


Prøver du å være morsom eller er det kun mangelen på fotballforståelse det står på? Er enig i at Dino ikke har vært klinisk nok foran målet - og at vi burde hente en bedre spiss, men måten laget fremstått rundt Dino har ikke akkurat gjort det lett å være spiss. Duellstyrken og evnen til å holde på ball som Dino har - kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at Ole har. Og når vi er inne på å være klinisk foran mål så antyder ikke statistikken til Ole at han skal være noe bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 06.01.2021 17:26    Post subject: Reply with quote

Jeg tror mye av kritikken av Dino ikke kommer av manglende fotballforståelse eller hans evne til å holde ball og la andre komme etter. Det handler om å få noe å tro på igjen. Vi har hatt to år hvor vi har flakset oss til en tredje- og en fjerdeplass. Vi har brukt utallige millioner på å sparke og hente trenere, spillere og har likevel endt med et lag som begynner å ligne tørkende maling.

Som supportere trenger vi noe å tro på, noe å håpe på, noe å drømme om. Jeg har alltid gått til juniorene. Det var ikke måte på hvor god Hou Sæter kom til å bli. Eller Sivert Solli. Eller Christian Steen for den saks skyld. Det at de ikke levde opp til drømmene mine, har lite å si. (i alle fall ennå. Jeg satser på at Christan Steen snart blir omskolert til spiss og begynner å dundre inn mål)

Derfor trenger vi Serbecic som kanskje kan leve opp til mine håp. Derfor må vi få erstattet Helmersen. Og nettopp derfor kan det være lurt å hente denne karen - som jeg aldri har sett før. Men jeg kan i alle fall drømme om hvor god han kan bli.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 06.01.2021 17:34    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Ole Christian Sæther med tre mål for Ranheim i dag. 11 mål på 883 minutter for spissen fra Singsaker. Noe å se nærmere på for oss?


Vi diskuterte jo Sæther før jul, senador. Synes dette er spennende!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 06.01.2021 17:38    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
moomoo wrote:
Kan likegodt bruke Ole på topp som Dino, kanskje kan han til og med være gunstig for utviklingen av det kollektivet offensivt.


Prøver du å være morsom eller er det kun mangelen på fotballforståelse det står på? Er enig i at Dino ikke har vært klinisk nok foran målet - og at vi burde hente en bedre spiss, men måten laget fremstått rundt Dino har ikke akkurat gjort det lett å være spiss. Duellstyrken og evnen til å holde på ball som Dino har - kan jeg ikke i min villeste fantasi se for meg at Ole har. Og når vi er inne på å være klinisk foran mål så antyder ikke statistikken til Ole at han skal være noe bedre.


Hva ER det du snakker om?

Ole har et MYE bedre snitt i mål/min enn Dino har (les lengre opp)..

Sett bortifra det så har jeg aldri sagt Dino har hatt lette arbeidsvilkår, ei heller har jeg nevnt at han er dårlig til å holde på ball, faktisk har jeg gjenntatte ganger gitt han MYE kreditt for akkurat dette i flere kamptråder!

Det jeg sikter til, rundt den offensive sammhandlingen er jo at det kan være lettere å ha en mere bevegelig spiss til å skape mere rom for kantene. Det er jo selvfølgelig både plusser og minuser om Ole er dårligere til å holde på ball kontra mere bevegelig. Og som jeg sa, ideelt sett ønsker jeg meg en bedre spiss, men jeg ser fremdeles ikke helt bortifra at det kan være en smart lavrisikosignering slik situasjonen er i dag.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 06.01.2021 17:41    Post subject: Reply with quote

Inntrykket jeg sitter igjen er at pengeskrinet er relativt tomt. Det vil også koste masse penger å bli kvitt daukjøttet.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.01.2021 17:46    Post subject: Reply with quote

SunsetSalami wrote:
Komplett spiss på OBOS-nivå: Svært teknisk, hurtig, hodesterk, god avslutter, god gjennomspiller. Tar han med seg dette opp på Eliteserienivå, kan han kjempe om spissplassen. Verdt å merke at hans 11 mål i OBOS + kvalik kom på bare 900 spilleminutter (ikke førstevalg i starten, en del skadet etter hvert), altså snitt på mål hvert 81. minutt. Dette er et bedre målsnitt enn han har hatt i både 2. og 3. divisjon, altså en spiller som synes å bli bedre jo høyere opp han spiller. En litt gjemt/glemt diamant dette med stort potensiale. Hadde vel både mål og assist mot KBK i treningskamp sist vinter også.


Kjenner ikke spilleren, men dette høres jo veldig lovende ut. Håper denne interessen er et tegn på en ny strategi hvor vi gjør et grundig forarbeid og identifiserer relativt ukjente norske spillere på vei opp som passer vår stil (men frykter at interessen først og fremst skyldes at kontoen er tom). Vi kan ikke lenger basere oss på å kjøpe sykt overprisa etablerte eliteseriespillere eller dårlige spillere fra Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1994

PostPosted: 06.01.2021 18:52    Post subject: Reply with quote

Hva med å kjøpe en oppsjon nå, for å la spilleren utvikle seg litt mer i Ranheim, å ha han med på 1 trening i uka fremover?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 06.01.2021 19:34    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en spiller som ville bøttet inn mål for Bodø/Glimt. Der fungere alt såpass godt at selv Junker scorer nærmere 30!
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 412
Location: Hallingdal

PostPosted: 06.01.2021 19:52    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/vis/15344


Virker til at Dorsin og gjengen er seriøse med tanke på å hente Sæter.

Selv er jeg i bestefall avventende skeptisk og synes hele bærer preg av desperasjon.

KBK bydde vel 600k for Kartum på Stjørdals Blink og han har vel levert en mye bedre sesong enn Sæter. Budet ble riktig nok avslått, samtidig er vel disse spillerne rundt samme alder.

På en annen side kan Sæter være en late bloomer ala Solskjær.. Om vi kjøper han så håper jeg det stemmer. Samtidig har denne mannen, du er ikke gutt lenger når du er 24 - 25 år et ubeskrevet blad med kun en sesong i OBOS.

Var jo faktisk i KBK før han kom til Nardo også..

Eller er han vel en seriøs kar som satser pÃ¥ fotball og har hatt en litt annen vei til det nest høyeste nivÃ¥et. Bor vel ellers hjemme pÃ¥ gutterommet hos sin mor, om jeg ikke tar helt feil. Uten at det spiller noen rolle☺️
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 855

PostPosted: 06.01.2021 21:38    Post subject: Reply with quote

Ny ballgutt?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2021 22:59    Post subject: Reply with quote

Etter det Nidaros erfarer, er et millionbud nært forestående, som kan sikre trønderen spill på øverste nivå for første gang.

– Det er stor interesse både fra utlandet og her i Norge, men jeg ønsker ikke å kommentere enkeltklubber, sier Sæters agent, Sverre Mauseth, som legger til at det pr. nå ikke foreligger noen bud på spissen.

Sæter scoret åtte mål på 17 kamper for Ranheim i sitt første år i OBOS-ligaen, etter å ha plassert langt mer meriterte og rutinerte Michael Karlsen og Ivar Sollie Rønning på benken i de viktigste kampene.

– Gjennom sesongen har han både prestert veldig høyt, slik som mot Åsane, også har han også vært skadet over perioder. Men han har utviklet seg veldig fra ikke å være en notorisk målscorer i 2. divisjon og bare være en bra spiller på et ok lag, til å vise et stort toppnivå her. Det er veldig høyt, sier Ranheim-trener Maalen og fortsetter:

– Først og fremst har han et voldsomt teft for mål, noe vi ser på trening. Hver ball bare skal i mål. Han har to gode føtter, god i lufta og har mange typiske egenskaper for en spiss i boksen. Dessuten har han en utrolig spennende fysikk, han springer fort, lenge og langt, sier Ranheim-treneren.

Les mer: Vurderer millionbud på «ukjente» Ole. Kan få sjokkovergang til RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 78, 79, 80  Next
Page 1 of 80

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb