English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Adam Andersson
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 07.12.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Blir å døpe om Lerkendal til Nordic Sky Arena så småningom.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 07.12.2020 15:54    Post subject: Reply with quote

Sies å være klar fra svensk side.

https://fotbolldirekt.se/...-rosenborg

Muntlig enige og kontraktet "skrivs på inom kort".
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 07.12.2020 16:09    Post subject: Reply with quote

Hadde det vært tydelig at vi også så i andre markeder enn det svenske, ville jeg ikke vært like skeptisk til enda en svenske inn som jeg merker at jeg er nå.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.12.2020 16:17    Post subject: Reply with quote

Eller at vi på noe nivå var i ferd med å knytte til oss noen annen speideroversikt enn 'Micke Dorsins notisblokk'.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 07.12.2020 16:25    Post subject: Reply with quote

åkei, da har vi vel skjellig grunn til å tro at verken Konate eller Hedenstad er med videre
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.12.2020 16:28    Post subject: Reply with quote

Ja, nå måtte det i så fall vært Konate, dersom vi også kvitter oss med både Tore og Hovland (og Valsvik). Altså at Augustinsson er midtstopper. En ny høyrebeint back som også kan bekle venstre er definitivt kroken for Hedenstad.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 07.12.2020 17:27    Post subject: Reply with quote

Hvis vi har:
Reitan (primært høyreback).
Agustinsson (venstreback som kan være stopper).
Andersson (høyrebent back som kan spille på begge sider).
Serbesic og Eyolfsson (Stoppere)
X antall stoppere som egentlig ikke har noen framtid (Reginiussen, Hovland, Valsvik).
Diverse juniorer.

Så ser det jo ganske bra besatt gitt at de to svenske signeringene holder greit nivå, vil jo helst redusere X der til 1 eller 0 avhengig av hvor nærme juniorene er til å kunne steppe inn og gjøre en jobb om det trengs.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 07.12.2020 17:41    Post subject: Reply with quote

Skal enkelte her inne faktisk begrunne negativiteten mot Andersson eller skal de fortsette å spre meningsløs kvalme?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 07.12.2020 18:00    Post subject: Reply with quote

Jeg har iallfall troa på denne Andersson. Viktig å fornye spillerstallen, særlig i forsvarsleddet. Svært gledelig å se at det hentes inn to nye backer, attpåtil gratis, fra topp tre-fire i Allsvenskan.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 07.12.2020 18:02    Post subject: Reply with quote

Vi henter gode og lovende spillere gratis eller på lav overgangssum...
Samtidig som at vi høyst sannsynlig senker gjennomsnittslønna i klubben...
Og så sitter enkelte og er negative? Gi de nå en sjangse, har hatt god suksess med spillere fra Sverige før, og de tilpasser seg kjapt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 07.12.2020 18:11    Post subject: Reply with quote

Spilt to landskamper for Sverige i år (mulig reservepreget lag) i år, så helt håpløs er han sannsynligvis ikke. Vil anta en klar forsterkning fra de vi har, uten at det skal så mye til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
meheeco
Junior


Joined: 31 Jan 2016
Posts: 9

PostPosted: 07.12.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Vi henter gode og lovende spillere gratis eller på lav overgangssum...
Samtidig som at vi høyst sannsynlig senker gjennomsnittslønna i klubben...
Og så sitter enkelte og er negative? Gi de nå en sjangse, har hatt god suksess med spillere fra Sverige før, og de tilpasser seg kjapt.


Sjelden at det senker gjennomsnittlønna å hente spillere på Bosman, er vel heller motsatt (bare spør Alexis Sanchez).
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 07.12.2020 19:45    Post subject: Reply with quote

Lønnsbudsjettet må jo nå være veldig stort. Ikke lett å bli kvitt mange av de høytlønte.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Skal enkelte her inne faktisk begrunne negativiteten mot Andersson eller skal de fortsette å spre meningsløs kvalme?


Jeg vet fint lite om Andersson, annet enn at jeg registrerer at han er nok en back uten historikk på å produsere målpoeng. Og for min del synes jeg det er ganske illevarslende for et lag som tilsynelatende ønsker å spille med innoverkanter og bruke backene som breddeholdere og innleggsslåere. Hvis vi skal hente utenlandske førstevalg på backene så bør de etter min mening ha bevist at de fungerer som rosenborgske offensive vingbacker, og det burde medføre målpoeng.

Jeg tror altså dette er mer 'hvilke gratis backer vet vi allerede om', og dessverre med tungt fokus på defensiv struktur. Men for all del, nå har han spilt mye venstre back som høyrebeint. Kanskje han er en assistmaskin på høyrebacken?

P.S. Dino har ligalandskamp for Sverige. Levi også. Det er ingen garanti for at de ikke er ubrukelige.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 08.12.2020 14:26    Post subject: Reply with quote

meheeco wrote:
Thulian wrote:
Vi henter gode og lovende spillere gratis eller på lav overgangssum...
Samtidig som at vi høyst sannsynlig senker gjennomsnittslønna i klubben...
Og så sitter enkelte og er negative? Gi de nå en sjangse, har hatt god suksess med spillere fra Sverige før, og de tilpasser seg kjapt.


Sjelden at det senker gjennomsnittlønna å hente spillere på Bosman, er vel heller motsatt (bare spør Alexis Sanchez).

For å si det sånn...
Antar at Paul er mye billigere i lønn enn Børven.
Hedenstad, Hovland og Valsvik... tviler på at de har mindre enn f.eks Andersson og Augustinsson...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 08.12.2020 14:39    Post subject: Reply with quote

For å forvirre diskusjonen: Regnskapsmessige kostnader på spillere per år er en kombinasjon av lønn og avskrivning på kjøp (som skrives ned over kontraktslengden). Så både kjøpssum og lønn spiller inn når vi skal sammenligne årlig kostnad.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 08.12.2020 18:54    Post subject: Reply with quote

Om vi så på skattelisten i dag så vi jo at om vi kvitter oss med Hedenstad, Tore (legger opp), Hovland, Helland og Konradsen (tror jeg det var), så sparer vi jo over 16mill i lønninger i året og det er MYE om vi tenker oss om (i disse tider).

Åsen var jo på 1.8mill også

Helt sinnsykt hvordan vi har hevet grunnlønn siden Eggens dager og selv om jeg forstår det er vanskeligere slik situasjonen har bvlitt å overtale folk i konkurranse med andre å legge grunlønn lav og ha høye bonuser så tror jeg det er det vi må gjøre.

INGEN bør tjene over 2 millioner i grunnlønn ffs!

Kjør på med Makslønn + bonusordning, ta konsekvensen av at vi kanskje må bli flinkere på scouting da, vi bruker jo f meg ikke mange millionene på scouting og investerer vi 5 av de der og får hentet up and comming spillere med en grunnlønn på 1mill-2mill så har vi spart penger og ahr mulighet til å utligne mye av kostnaden på videresalg.

En bekreftelse som understreker problemet Rosenborg egentlig.

Olaf du må vakne, indianarane kjem!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.12.2020 18:59    Post subject: Reply with quote

Jeg har jo sagt det i lang tid: det gjøres en elendig jobb overalt nesten alt i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 08.12.2020 19:03    Post subject: Reply with quote

Senador jeg har sagt det hele tiden, du HAR flere gode observasjoner og all grunn til å være kritisk, om du bare hadde lært deg å legge bort dommedagsprofetiene så det faktisk ikke oser av så mye negativitet av man spyr...

Du er på ball her, du er ofte på ball, men det drukner desverre akkurat som gjetergutten som ropte "ulv ulv".

Men at klubben har slumret og blitt drevet langtifra optimalt etter Eggens Arv må man jo være blind for ikke å se.

Bare...forsøk æ vis litt glede over de små tingene innimellom Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

Sportssjef i Rosenborg, Mikael Dorsin vil ikke bekrefte at Andersson er på vei inn portene. Han har fått med seg sakene i svensk presse.

– Er han klar for RBK?

– Det har stått at vi har signert Stefano Vecchia, Fredrik Ulvestad og flere andre. Det går mye rykter om spillere inn eller ut. Det eneste vi vet er at Jonathan Augustinsson kommer. Ellers er det ingenting som er klart, forteller Dorsin til Nidaros.

(...)

– Avkrefter du at Andersson kommer?

– Vi har mange spillere på blokken. Det har vi alltid. Så er det alltid planlegging rundt spillere både inn og ut, og det henger litt sammen med spillere som er på utgående kontrakt. Vi får se, sier Dorsin.

Les mer: Hevder ny spiller er klar for RBK. Dette sier Dorsin

He-he, at Andersson ikke er formelt klar, er ikke det samme som å avkrefter overgang, nei. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.12.2020 17:24    Post subject: Reply with quote

Vad är status på Adam Andersson gällande eventuell kontraktsförlängning? Det känns som att förhandlingarna har pendlat lite under säsongen?

- Ja, jag har pratat med Adam idag (måndag) och vi har en väldigt öppen dialog så vi får se vad som händer men det finns inget konkret åt något håll just nu. Bollen ligger hos honom eftersom att han sitter på ett utgående avtal, men vi får se vad som händer. Vi har en väldigt god dialog och en god ton mellan oss så det kommer säkert att visa sig inom de närmaste veckorna, skulle jag tro.

Det har ryktats om att han (Adam) ska vara klar för norska Rosenborg, men det är ingenting som har gjort att ni har lagt på locket och slutat diskutera med Adam?

- Nej, det är ingenting som jag har fått bekräftat från något håll så det är fortfarande rykten.

Läs mera: Intervju med Martin Ericsson, del 2
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 21.12.2020 17:41    Post subject: Reply with quote

Blir nok fort offentliggjort etter morgendagens kamp mot Sandefjord.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 21.12.2020 19:46    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Senador jeg har sagt det hele tiden, du HAR flere gode observasjoner og all grunn til å være kritisk, om du bare hadde lært deg å legge bort dommedagsprofetiene så det faktisk ikke oser av så mye negativitet av man spyr...

Du er på ball her, du er ofte på ball, men det drukner desverre akkurat som gjetergutten som ropte "ulv ulv".

Men at klubben har slumret og blitt drevet langtifra optimalt etter Eggens Arv må man jo være blind for ikke å se.

Bare...forsøk æ vis litt glede over de små tingene innimellom Smile


Det er jo ikke vanskelig å treffe av og til når man alltid spyr ut av seg det samme. Jeg kan også begynne å være negativ til alt, så er det garantert mye det stemmer med.

Liverpool-supportene fikk til slutt rett i "this year" de også. Men det tok 30 år.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.12.2020 20:06    Post subject: Reply with quote

Poenget som du ikke forstår er at jeg har jo forklart hvorfor det ville gå dårlig. Jeg har sett det mange har oversett i mange år. For eksempel var jeg svært skeptisk i 2015 til en Kåre som sluttet å trene og en Bjørnebye som handlet for dyrt og dårlig. Da fikk jeg beskjed fra brorparten her om at det bare var tull og at klubben gjør en veldig, veldig solid jobb. Vi så jo hvor solid det var. Det gikk gradvis nedover før vi gikk veldig ned. Nå er vi liksom ikke i nærheten av Bodø/Glimt. Det kan jo være til ettertanke når man tror at ting blir bra av seg selv.

Minner om at det fortsatt ikke er tatt fundamentale grep. Kun et kortsiktig.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 21.12.2020 20:11    Post subject: Reply with quote

Et gammelt Taoist utsagn: "Gi opp, og du vil lykkes".
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Next
Page 2 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb