English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 3 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Konate
0%
 0%  [ 1 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
83%
 83%  [ 85 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 1 ]
Holse
0%
 0%  [ 1 ]
Islamovic
9%
 9%  [ 10 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 102

Author Message
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 13.12.2020 19:56    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
Ohi kaller altså Dino klassespiss... har jeg sett feil i 28 kamper?

Det er ikke alt man klarer å se på TV, jeg innbiller meg at Dino deler ut mange spisse albuer, blåmerker og juling. Og at når han har dagen er han rett og slett ekkel å spille mot. Akkurat den biten der har han vel til felles med en annen kar med Skånedialekt som spiller spiss for Milan om dagen.
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.12.2020 19:58    Post subject: Reply with quote

Ooo, endelig en kamp der jeg faktisk ikke ble alvorlig deprimert! Når man først skal havne litt ned på listene er det i alle fall alltid greit å slå Molde fortjent på hjemmebane.
Pappelg
Veteran

Så deiliiiig RBK RBK Meget bra prestasjon og et helt annet Rosenborg i dag. Godkjent av alle mann og så godt å se at PCS presterer som i dag. Jess RBK RBK
Back to top
Flabbergast
Veteran

Likte denne kampen. Skjelbred etter mitt syn bestemann, men flere andre var også gode. Reitan, Dino, Reg, Zach RBK
Back to top
Captain
Veteran

senador wrote:
Et langt steg i riktig retning. Kan rbk få en Mail om å sette ekstra fokus på avslutningsteknikken til Dino?

Du kan jo sende den mailen. Du har jo skrevet over 9000 innlegg med oppgulp her inne, så det er jo barnemat for deg.
eksil
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 19:59    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Ooo, endelig en kamp der jeg faktisk ikke ble alvorlig deprimert! Når man først skal havne litt ned på listene er det i alle fall alltid greit å slå Molde fortjent på hjemmebane.

Jeg sitter helt alvorlig med klump i halsen og tårer i øynene. Dette var så etterlengtet....
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 20:04    Post subject: Reply with quote

BØRS:

Hansen: 6
Rock solid i dag, virker konsentrert og bidrar til ro i bakre firer.

Reitan: 6
Det var etterlyst innleggskvalitet og i dag slår han flere gode innlegg med fart! Tøff og god i duellene!

Tore: 8
El Capitan kriger seg frem og får satt et viktig mål, EN stygg feilpasning som endte i farlig overgang men
ellers flawless

Hovland: 6
Ganske bra form på Hovland for tida, men slett markeringsspill på baklengset og nesten lignende på sjangsen rett etterpå.

Konate: 5
Gjør en helt grei jobb, bør score og må øve mere på innkast :p

PCS: 9
Sinnsyk i dag, SINNSYK! Endelig leverte han på det nivået vi har ventet på! ALT var på stell i dag!

Markus: 7
Kompromissløs og villig. Litt stakato til tider men er jo ingen tvil om at han bør spille indreløper!

Zac: 8
Litt samme som Markus, men viser at han er hakket bedre på de siste metrene. Lukter jo sjangser som om Harald skulle vært PT ^^ For en herlig spiller vi har i denne karen!

Ceide: 6
Vi ser Emil har ferdigheter og vi ser veldig tydelig hva han mangler. Må få opp killer innstinktet og jobbe med å være mere direkte og avslutningsferdigheter. Sinnsykt potensialet!

Dino: 9BB
Han er stakan og bambi på isen med tuch som min gamle bestemor med gåstol, men herregud i dag var han god! Knallsterk, påskrudd og kompromissløs. Vinner så å si ALT og har et par herlige nedtak på bryst/hake MENS han er i duell. Omoja vibes :p

Holse: 6
Han er der, han gjør jobben men i dag skinner de andre i laget nettopp fordi breddeholderne gjør en så god kollektiv jobb.

Sub:

Tagseth: Villig! Blir spennende å følge Tagseth neste år Smile

ÅGE: 10 POTM - Bytter ikke ut Ceide i dag og klarer å legge en plan som fungerer til punkt å prikke. HErlig Smile
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.12.2020 20:04    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi har kanskje aldri hstt en spiller som springer så mye som Dof ?.
Ikke alt er like produktivt men hvilken innsats

Synes Doff er tett opp mot Roar Strand. Uhorvelig løpskapasitet og instinktet for å ta de rette løpene; løper seg ofte i posisjon for avslutninger og får skåret. Og er ellers ca. like dårlig teknisk som Roar var.
puckno
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 20:05    Post subject: Reply with quote

Dette var en utrolig viktig seier med tanke på å ta med seg glød og optimisme inn i vinteroppkjøringen.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 20:08    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
senador wrote:
Et langt steg i riktig retning. Kan rbk få en Mail om å sette ekstra fokus på avslutningsteknikken til Dino?

Du kan jo sende den mailen. Du har jo skrevet over 9000 innlegg med oppgulp her inne, så det er jo barnemat for deg.

Det såkalte «oppgulpet» har jo vært en beskrivelse av virkeligheten. At du har vært nedsnødd i lang tid må du ta et oppgjør med selv.
Back to top
ODN
Junior

PostPosted: 13.12.2020 20:15    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Rayman wrote:
Ohi kaller altså Dino klassespiss... har jeg sett feil i 28 kamper?

Det er ikke alt man klarer å se på TV, jeg innbiller meg at Dino deler ut mange spisse albuer, blåmerker og juling. Og at når han har dagen er han rett og slett ekkel å spille mot. Akkurat den biten der har han vel til felles med en annen kar med Skånedialekt som spiller spiss for Milan om dagen.

Gode poeng her. Selv om Dino ikke har bøttet inn med mål, så er styrken hans et uromoment. Strålende gjennomført kamp av Dino, og selv om jeg er uenig i at det var Dino som var forskjellen - så var han en av våre beste idag.

Likte det jeg så av laget idag - både strukturen, samspillet og enkeltspillere som går foran. Tydelig at Dino fikk skinne mer slik som laget fremsto idag.
Back to top
sukram
Veteran

Kan ikke senador sperres ute fra kamptrådene, i det minste? Greit nok at han øser av sin "livserfaring" i de "vanlige" trådene, men når det er umulig å få kose seg med en Molde-skrell uten malurt.. Da går det for langt.

Du trenger ikke svare senador. Dette er ikke til deg.
Back to top
Pinne69
Proff

Viktig kamp mange måter. Nå skal det mye til for at det ikke blir Europa neste år, vi får selvtillit og ÅGE inrømte etter kampen at Per var best sentralt og at Henriksen bør være løper.ENDELIG!Da kan vi øve på det i vinter og komme skikkelig ut av blokkene til våren. Gratulerer med strålende kamp RBK:)
Henning
Legende

PostPosted: 13.12.2020 20:16    Post subject: Reply with quote

Faktisk imponert i dag. Strålende mentalitet og flere står frem! Så deilig å se.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 20:16    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det såkalte «oppgulpet» har jo vært en beskrivelse av virkeligheten. At du har vært nedsnødd i lang tid må du ta et oppgjør med selv.

Jeg har sett mange svakheter med dette laget, men jeg velger å heller prøve å fokusere på litt mer positive ting. Det er viktig å være kritisk og alt det innebærer, men det finnes grenser. At spillet til tider har vært elendig, kan det ikke sås tvil om. Synes du har en del gode tanker, men det er liksom det at alt blir så voldsomt negativt.

I forhold til Hareide og trenerteamet er jeg nok nedsnødd når det kommer til hvordan man skal få Rosenborg til å spille best mulig.
Harceïde
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 20:23    Post subject: Reply with quote

Irriterende at Hareide ikke bare innrømmer feilen han har gjort med Skjelbred som indreløper/Henriksen sentralt. Vil ikke engang garantere at dagens konstellasjon (den soleklart beste) også vil være den vi bruker fremover, og at Skjelbred kan bli å se som indreløper igjen.

Minner meg om Kåre da han brukte Konradsen sentralt selv om vi var åpenbart mye bedre hver gang noen andre vikarierte der. Det verste som finnes er sta trenere som setter en elendig tanke i hodet og holder seg til den når den åpenbart er søppel. Der har også Hareide en del å lære, tydeligvis. I dag tok han i hvert fall ikke ut Ceïde - og det lønte seg.

Deilig å slå pengedoperne uansett.

Last edited by Harceïde on 13.12.2020 20:24; edited 1 time in total
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 20:24    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
senador wrote:

Jeg har sett mange svakheter med dette laget, men jeg velger å heller prøve å fokusere på litt mer positive ting. Det er viktig å være kritisk og alt det innebærer, men det finnes grenser. At spillet til tider har vært elendig, kan det ikke sås tvil om. Synes du har en del gode tanker, men det er liksom det at alt blir så voldsomt negativt.

I forhold til Hareide og trenerteamet er jeg nok nedsnødd når det kommer til hvordan man skal få Rosenborg til å spille best mulig.

Ja, du får mene det. Vi kan snu på det å spørre hva rbk har gjort jævlig bra de siste årene? Jeg klarer liksom ikke å se noe. Gode spillere? Nei! Gode salg? Nei! Underholdende? Nei! Unge og gode spillere? Ytterst få! Bærekraftig økonomi? Nei!

Og resultatet er et overforbruk av penger....

Men nå har vi spilt en god kamp mot Molde. Alle ære for det, så får vi se da om dette var fordi Molde ikke ligger med 11 mann i 16 meteren.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.12.2020 20:26    Post subject: Reply with quote

Det går selvsagt an å ha i bakhodet at Molde ikke hadde noe å spille for siden sølvmedaljen allerede var klar, og at de bytta halve laget etter europakampen nå sist. Så det er greit å ikke hoppe i taket for denne seieren. Men, vi så bedre ut og skapte mer enn på lenge, om ikke annet.
robbie
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 20:28    Post subject: Reply with quote

Om man ønsker å rasjonalisere resultatet, er det masse å tak i. Men foreløpig nøyer jeg med med å være glad over et godt resultat i en hatkamp. RBK
Back to top
tigerbart
Senior

PostPosted: 13.12.2020 20:31    Post subject: Reply with quote

Imponerende - måtte det fortsette! Om Hareide klarer må motivere gjengen til å gi alt + bygge en tydelig og systematisk spillestil framover, så kan han løfte RBK opp i toppen igjen, i alle fall innen et par sesonger.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.12.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det såkalte «oppgulpet» har jo vært en beskrivelse av virkeligheten.

Men senador, alle ser jo hvordan vi har spilt og hva som har skjedd i klubben de siste ti årene. Ingenting blir bedre av at du til stadighet påpeker hvor elendig det er. Jeg skjønner rett og slett ikke helt motivasjonen din for å si de samme tingene uke etter uke, uansett hvor riktige de er.

Ja, ting er dritt; ja, det har vært dritt lenge; ja, Bratseth må gå. Om du kunne ha holdt deg til å si det én gang per måned ville det holdt lenge.

For folk flest blir forumet et kjipere sted av å måtte lese akkurat disse tingene flere ganger hver eneste uke, og klubben blir heller ikke noe bedre av det, helt uavhengig av om du har rett eller ikke.

Kan du prøve å si det samme litt sjeldnere til neste år? På forhånd takk.
Zorac
Legende

PostPosted: 13.12.2020 20:47    Post subject: Reply with quote

Best i alt i dag. Vi låser av nøkkelspillere og stresser ved å stå høyt, og Molde er egentlig ikke i nærheten av å score noe mer. Vi fikk på vår side dårlig betalt med tanke på hvor store sjanser vi får, eksempelvis skal Pa score, og Islamovic skal sette headinga han skaller over via bakken.

Så ser man hvor effektivt det er med ei god sentrallinje. Ciljan er magisk, Dino bedre enn vi kanskje noen gang har sett, og også midtforsvaret har en god dag på jobb. Det kladder fortsatt litt offensivt; Ceide er fortsatt veldig nesten, Holse blir veldig isolert, og Zachariassen er ikke like fremtredende på gjennomløp som han kan være, men dette er et fryktelig heftig steg i rett retning.

Årets deiligste kamp å vinne, denne trengte vi! God jul 'a!
Dr.Ible
Senior

PostPosted: 13.12.2020 21:09    Post subject: Reply with quote

Deilig kamp, 2.omg å bli glad av. Endelig!
thomas_katt
Proff

PostPosted: 13.12.2020 21:14    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt utslått. Enda. Skal vi spleise på et nytt garderobeskap?

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
enojado
Rutinert

PostPosted: 13.12.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Headinga fra Dino er ikke annet enn uflaks... Ballen kom fra blindsonen og relativt umulig å beregne. Selv cr7 har hatt noen tilsvarende bommer. Godt å se han var påskrudd. Etter min mening var PCS (sammen med TR) banens klart beste spiller og tok et ordentlig tak begge veier. Ordentlig påskrudd og det meste gikk på innstinkt og ikke i tankegods. Synd vi ikke er så påskrudde for 4 kamper siden og kjempet om sølv. Fremdeles en liten fare for å miste 4.plassen. En deilig kamp hvor vi har mest possission og vinner fortjent mot et godt lag (selv om det er en del benkespillere på molde). Det er lenge siden sist...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Next
Page 12 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb