English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Åge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 11.12.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

Jo, som jeg skrev to poster over:

Quote:
I tillegg synes jeg det er utrolig uproft å komme med så kraftig kritikk av en spiller basert på at han bare har lest overskriften.

bæærnt
Proff

PostPosted: 11.12.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:

Quote:
I tillegg synes jeg det er utrolig uproft å komme med så kraftig kritikk av en spiller basert på at han bare har lest overskriften.

Hadde nok hatt problemer jeg også med å ta et langt magadrag om jeg ble søppelbøtta som direkte/indirekte måtte ta kritikk for et kollektiv sammenbrudd som har pågått i flere år. Til tross for elendige resultater i mitt kortvarige virke.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran

PostPosted: 11.12.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Hareide skal være mer rutinert enn som så ja! Elendig håndtering å henge ut en spiller i media, basert på en overskrift.

Helland har helt rett, men burde vært tatt internt.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 11.12.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke jeg lest alle disse artiklene, men bare fått med meg overskriftene og en del sitater. Jeg tenker at det sikkert er mye som er misforstått, sagt litt uheldig eller i affekt. Kunne sikkert vært håndtert på en bedre måte. Når det er sagt, så synes jeg at Helland snart burde snakke med beina i kamp, og ikke bare i intevjuer. Mannen er dessverre langt unna å prestere på et akseptabelt nivå. Det er ikke plass på laget for en spiller med nærmere null bevegelse, og en pasningsfot/skuddfot som har en svært synkende treffprosent. Helland var fantastisk i en sesong. Dessverre en god del år og skader siden!
Back to top
Vår Herre
Proff

PostPosted: 11.12.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

Helland har utelukkende prestert med kjeften de siste årene. Da er det ikke så rart at det reageres.
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 11.12.2020 17:29    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:

Quote:

Beklager, skumleste bare igjennom i kjapt så fikk det ikke med meg. Ser også at Hareide går litt tilbake på kritikken etter å ha lest hele saken, men generelt så bør man kanskje ta dette internt. Akkurat i dette tilfellet så er det jo en del av en artikkelserie adressa har om hva folk i og rundt klubben mener skal til for å ta igjen lagene foran oss på tabellen, og da må det være greit å ytre noen av sine tanker utad også. Men man bør vel tenke over hvordan man formulerer seg uansett.
Back to top
TomasH
Proff

PostPosted: 11.12.2020 17:37    Post subject: Rbk 2020 Reply with quote

Sjokkert over Tore Reg. sin totalt mangel på evne til å slå passninger, særlig lamgpassninger. han bommer jo på 9 av 10. Helt utrolig. Ser stoppere i de fleste andre eliteserie-klubber som klarer det helt fint, men Rbk; neida. Vi bommer på de aller fleste langpassninger, og jeg er drittlei korte støttepassninger eller at det går på tvers hele tiden
Tore; takk for innsatsen. Nå trenger vi friskt blod

Også veldig skuffet over Holse i går; men med Helland skada var det ikke mange å bytte inn. Burde beholdt Ceide på banen og inn med Samuel på topp etter pause . Ja ja. Håper på 2 seiere nå, så blir vi i alle fall nr. 4
Lykke til
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

– Takhøyden skal være stor, den. Det er ingen som har munnkurv. Det er bare gitte anledninger som vi skal passe på. Vi har spillere som jobber og står på ut ifra de rammene vi har og når man ikke er en del av det selv, så må man passe på ikke å skade laget eller lagkameratene, sa Hareide etter fredagens trening som han selv ikke ledet.

– Kan for eksempel André Hansen si slike ting?

– Nei, det er egentlig ikke greit at noen sier det utad. Det skal vi ta internt, sier Hareide.

– Skaper det ikke troverdighet overfor supporterne, som vil høre at spillerne ser det samme som dem?

– Spør heller treneren. Det er uskrevne regler her, når man er ute av laget, bør det være hovedfokus, sier Hareide.

(...)

– Om man leser saken, er det ikke så ille. Overskriften er verre, men det er typisk avisene, sier han.

– Var det en overreaksjon fra din side?

– Det er ikke sikkert det hadde vært så ille om jeg hadde lest saken, noe jeg sjeldent gjør, sier sunnmøringen.

Les mer: Taus Helland har ikke snakket med Hareide etter kritikken. Dette sier RBK-sjefen i dag

Video av seansen på torsdag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pinne69
Proff

PostPosted: 12.12.2020 13:45    Post subject: Reply with quote

Såpass trøkk på den videoen ja. Er bare to ting å lese ut av den. 1 Helland er soleklart ferdig. 2 Hareide kjenner virkelig på trykket og greier ikke kontrollere seg.
dags
Veteran

PostPosted: 12.12.2020 17:45    Post subject: Reply with quote

Det bekymrer meg at Hareide ikke har klart å få inn en klar spillestil i laget i løpet av perioden han har vært her. Jeg er ikke overrasket over at det ikke er feiende fin angrepssfotball, for Hareide har alltid hatt en feig og defensiv holdning til kamper, da særlig viktige og avgjørende kamper ref. Deportivo tilbake i hine hårde dager.

En annen ting som jeg synes er oppsiktsvekkende er måten Hareide setter sammen laget på. Spillere blir satt i posisjoner der de helt klart ikke har noe å gjøre. Generelt sett virker det ikke som om han har kontroll på hva spillernes styrker og svakheter er og heller ingen god plan for hva slags rollespillere og egenskaper han ser etter i 4-3-3. Det er ihvertfall lagt unna det vi supportere kjenner igjen som Eggens 4-3-3.

Håpet er jo fortsatt at han kan profesjonalisere klubben (igjen) på mange områder der vi dessverre har havnet helt i bakleksa etter at Hamrén forsvant.

Spørsmålet er om Hareide har motivasjonen og klarer å skape nok motivasjon i spillergruppa til at neste sesong kan bli et solid skritt i riktig retning. Jeg tviler.
Zorac
Legende

PostPosted: 12.12.2020 22:34    Post subject: Reply with quote

Ja, Hareide har evner utover det å trene et lag. Det var først og fremst som klubbygger jeg ønsket ham inn, og jeg håper dette "manager"-aspektet veide tungt da han ble ansatt, og ikke bare at man trodde dette var den beste og mest riktige treneren vi kunne få. Som klubbygger/-oppruster er ansettelsen fornuftig. Som hovedtrener alene lukter det mer av den typen ansettelser vi har gjort tidligere.

Åge er nær en rendyrket pragmatiker, så det bør ikke overraske noen at vi ikke ser ut som Glimt. Knutsen er en die-hard romantiker og viker ikke en millimeter fra sin overbevisning, der Hareide justerer uttak og taktikk mot hver enkelt motstander, selv de presumptivt svakere. Det er dette vi får på matta av ham. Så får vi håpe oppbygging av analyse, speidernettverk, støtteapparat og så videre er så godt at neste - forhåpentligvis mer Eggenske - trener kommer til et vesentlig bedre dekket bord enn hva Åge selv gjorde. Ser vi et snev av autonomi i en del prosesser er mye gjort i forhold til å styrke klubben under ett.

Det jeg imidlertid stusser veldig på er disponeringer av stallen. Jeg trodde i det minste at en pragmatiker ville holde seg til det som beviselig fungerer og gir resultater. Det er neppe særlig kontroversielt både å hevde at Ciljan er best som bakerste i midtbanetreeren, og at han er det beste alternativet vi har der. Hvorfor Hareide da velger å bruke Henriksen der som er vondfot for begge parter, eller en ung og urutinert Tagseth som selv innrømmer at han sliter med orientering, er for meg en gåte. Det samme med Zachariassen som hadde 0, 5 mål per kamp pre Åge, som fra og med Odd-kampen har vært et hyppig brukt alternativ på ving hvor produksjonen har vært fryktelig mye svakere av åpenbare grunner. Eller at eksempelvis Islamovic eller venstreback-Hedenstad får fullføre kamper de er svake i, mens vi har Konate, Jonathan WP og Samuel på benk og vi avslutter med to-tre ubrukte bytter. Det er mange slike eksempler. Og jeg forstår det rett og slett ikke, da Hareide gang etter gang blir motbevist på disse grepene sine.
tigerbart
Senior

PostPosted: 12.12.2020 23:03    Post subject: Reply with quote

Synes Hareide svarer bra for seg. RBK må ha spillere som klarer å spille i 90 minutter, regelmessig, hvis det skal være mulig å bygge et lag - og en spillestil. Det har vært altfor mange spillere som pådrar seg skade etter skade.
Back to top
Neeskens
Rutinert

PostPosted: 19.12.2020 23:12    Post subject: Reply with quote

Hører litt om at Hareide er uinspirert energiløs og ikke har noe entusiasme å komme med og virker ferdig og lite på.....
Han har ingen ting å komme med...
Er det flere som har hørt dette ???
ola.
Veteran

PostPosted: 19.12.2020 23:56    Post subject: Reply with quote

Sikkert bare en senador-aktig type som har vært og sett litt på én tilfeldig trening.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 20.12.2020 09:05    Post subject: Reply with quote

Har i alle fall vært PÅ i de treningene jeg har sett i det siste. Mye mer PÅ enn det Kåre var våren 2018, da snakker vi uengasjert trener da Confused

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Neeskens
Rutinert

PostPosted: 21.12.2020 15:17    Post subject: Reply with quote

JT
Ok fikk høre at han nermest gikk apatisk rundt med lite eller ingenting å komme med.
Godt å vite at ikke alt man hører er korrekt..
2mas
Sjef

PostPosted: 21.12.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Jeg vil tro at RBK uansett aldri vil få en trener som samtlige spillere omfavner. Det vil alltid være noen kritiske røster - på egne eller fellesskapets vegne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran

PostPosted: 21.12.2020 16:31    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
JT
Ok fikk høre at han nermest gikk apatisk rundt med lite eller ingenting å komme med.

Heter kilden din Pål Andre Helland?
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 21.12.2020 16:39    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
JT

Det er rett og slett komisk å lese dette. Tror du virkelig på et rykte der noen sier at Hareide ikke har noe å komme med på Rosenborgtreninger? Det skrives mye rart her inne, men akkurat dette var snåle greier. Å være kildekritisk kan være lurt.
Trondhjemsen
Senior

PostPosted: 21.12.2020 19:32    Post subject: Reply with quote

Kan kilden være kamptråden mot Bodø/Glimt?
Det er lenge siden det skjedde så mye på Lerkendal som det gjør nå.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 00:43    Post subject: Reply with quote

Åge hardt ut mot adresseavisen:

https://www.adressa.no/sp...-er-riktig
Back to top
Gofoten
Junior

PostPosted: 23.12.2020 00:52    Post subject: Reply with quote

Hvilke journalist er det han sikter til?
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 06:49    Post subject: Reply with quote

Virker som at Adressa har forståelse for Hareides reaksjon her så dette blir nok løst over nyttår uten noe stor dramatikk.
Back to top
27Sapara
Senior

PostPosted: 23.12.2020 07:54    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Hvilke journalist er det han sikter til?
Petter Rasmus..
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 23.12.2020 08:03    Post subject: Reply with quote

Alle vet at PR er en løs kanon, det vet også Åge.

Uansett så blir dette løst uten store problemer og alle er like blide og fornøyde.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 48, 49, 50  Next
Page 38 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb