English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 3 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Konate
0%
 0%  [ 1 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
83%
 83%  [ 85 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 1 ]
Holse
0%
 0%  [ 1 ]
Islamovic
9%
 9%  [ 10 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 102

Author Message
Yv89
Rutinert

PostPosted: 11.12.2020 12:37    Post subject: Reply with quote

Dino starter! 100% dessverre
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 11.12.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Tror jeg vil kaste en liten brannfakkel og ytre ønske om Hovland+Eyolfsson som stopperpar jeg da.

Ellers er nok Adegbenro mer istand til å skape uro på egen hånd enn Ceide, som nok behøves, trenger nok Dino på topp der også.

Ellers ville jeg kjørt samme lag som mot Mjøndalen.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 11.12.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi trenger en ny spiss, samtidig viste ikke RWP noe mot Mjøndalen som tilsier at han bør starte foran Dino mot Molde. Dino vinner i hvert fall noen dueller, også får vi håpe at ettertrykket er noe bedre sånn at midtbanespillerne faktisk klarer å vinne noen andreballer og.
zaphod81
Legende

PostPosted: 11.12.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

Ja, basert på gårsdagens kamp er det lite som tyder på at RWP er klar for å spille midtspiss for oss per nå. Da er det egentlig Dino eller Samuel, og det kommer an på hvordan vi har tenkt å spille mot Molde.
robbie
Veteran

PostPosted: 11.12.2020 16:01    Post subject: Reply with quote

Det handler jo om spillet rundt spissen også. Om vi får til et fleksibelt pasningsspill med gode bevegelser, kan Ralle passe perfekt.

Slik som de spilte i går med mange høye innlegg inn i boks, passer det veldig dårlig med Ralle. Da hadde vi sikkert hatt bedre utteling med Tore Reginiussen.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran

PostPosted: 11.12.2020 19:13    Post subject: Reply with quote

Tidligere når vi har slitt så har vi evnet å heve oss i slike kamper mot på daværende tidspunkt en bedre motstander.
Ikke umulig at det skjer igjen nå, ligger i korta spør du meg RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
ibejnar
Senior

PostPosted: 11.12.2020 20:36    Post subject: Reply with quote

Svært at se os hive os op til en god præstation når niveauet sidst var så elendigt og at der ikke lader til at være anden plan end bare at sparke langt. Ingen aftalte løb og ingen plan for noget offensivt spil. Ved gud Helland har jo ret i sin kritik.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 11.12.2020 20:38    Post subject: Reply with quote

Savner "jernmanden" og vinnerskallen Mike i slike kamper som dette. Midtbanen vår mista noe med han. Som Henriksen kanskje kan erstatte.
Pinne69
Proff

PostPosted: 11.12.2020 21:31    Post subject: Reply with quote

Når vi snakker om savn. Tenkte på Roar Strand mot Mjøndalen. "Spring sola svart samme kæm som kjæm" som Winsnes synger. Vi har ingen andre enn Zach å stole på per nå. Han gir bånn spiker uansett motstand og er aldri dårlig så lenge han spiller løper. Han er denne generasjonens Strand/Jensen. (Jajajaja..... ikke få bunntenning nå alle Strand-fans jeg vet at ingen helt tåler Strand-sammenligning). Zach kommer til å være god mot Molde. Håper resten kan se til han og finne motivasjon.
BalleK
Veteran

PostPosted: 12.12.2020 09:17    Post subject: Reply with quote

Slik laget har fremstått i det siste så er jeg ikke optimistisk med tanke på denne kampen. Men nå klarte vi å vinne på overtid sist - det er utrolig hva det betyr i fotball. En pluss-opplevelse tidlig i Molde-kampen vil gi selvtillit. Det er det vi får håpe på - da kan det holde inn.

Realistisk så tror jeg at Molde kommer til å føre kampen og vi vil ligge bakpå og forsvare oss - før eller senere blir det mål av det. Og når vi knapt scorer mål for tiden så er jeg redd det blir tap.

Vi kan også håpe på at bingo-dømming gir oss et gratis straffespark eller at Molde-målene blir feilaktig annulert. Det er også et mulig scenario.
Maro
Senior

PostPosted: 12.12.2020 09:43    Post subject: Reply with quote

Drømmer meg tilbake til 2018 når vi var inne i en rævva periode men knuste Molde 4-0. Håper på det samme i morra.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 12.12.2020 10:28    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært utrolig deilig om vi hadde klart å få til 3 seire på rad på slutten av året, og samtidig fikk inn noen gode opplevelser. Er stygt redd for at vi går inn i en veldig usikker pre-season om vi nå mot formodning går på et tap og f.eks. en uavgjort. Det er helt avgjørende at vi får maksimalt ut av oppkjøringen til neste sesong, og sånn sett hadde det vært fint om vi fikk til litt finspill og noen trepoenger på slutten her.
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Etter ankomsten som bosmanspiller har [Henriksen] spilt sentral midtbane fram til kampen mot Mjøndalen. Torsdag fikk han starte som indreløper.

– Hvor skal du spille?

– Det blir opp til Åge. Jeg føler meg komfortabel i begge posisjonene. I dag er første kampen etter at jeg kom tilbake at jeg var indreløper. Åge ønsket mer trykk i boksen og litt mer størrelse. Jeg synes det gikk fint, spesielt i førsteomgangen fikk vi rullet opp en del fine angrep. Så blir det en slags krigekamp da som passet Mjøndalen bedre enn oss, og vi ble litt stresset, men alt i alt gikk det ålreit, sier Henriksen.

Les mer: RBK-stjernen ble hentet for å dominere i Eliteserien: Slik vurderer han seg selv

Rosenborg borte, Odd borte og Sarpsborg hjemme i siste. Det er Erling Moe og Moldes gjenstående program. Tar de rent bord i de tre kampene, ender de opp med 65 poeng.

Det er nesten nøyaktig på snittet (65,6) som har endt med seriegull de siste 11 sesongene, altså siden 16-lagsserien ble innført i 2009.

Fem ganger, med andre ord rett under halvparten av sesongene, ville den poengsummen vært tilstrekkelig til å ta gullet. Molde vant med 58 poeng i 2011 og 62 i 2012, Strømsgodset vant med 63 poeng i 2013, og Rosenborg med 61 og 64 i 2017 og 2018.

Les mer: Sølv-Molde kan ende midt på gull-snittet: – Har hatt en kanonsesong

Verken Eyjolfsson eller Hedenstad på treninga i dag. Så dermed blir vel forsvaret som sist. Så langt uviss årsak til det islandske fraværet.

Spørsmålet er om det blir flere forandringer enn at Islamovic erstatter Wiedesheim-Paul. Vanskelig å si ettersom formasjonstreninga ble flyttet bak stengte stadionporter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Trondhjemsen
Senior

PostPosted: 12.12.2020 14:36    Post subject: Reply with quote

Maro wrote:
Drømmer meg tilbake til 2018 når vi var inne i en rævva periode men knuste Molde 4-0. Håper på det samme i morra.

Herlig klipp for å få opp trua: https://youtu.be/jAMzojp7-js
Back to top
Pinne69
Proff

PostPosted: 13.12.2020 08:52    Post subject: Reply with quote

Endelig kampdag:) Kjenner pulsen fra morgenen av. Hadde vært så artig om vi hadde tatt ut alt og fått litt marginer. Da er det håp om 3 poeng og god fart inn mot 2021. Det er naturlig nok viktig med 6 poeng på de to siste for Europa, men det er nesten like viktig i forhold spillernes tro på at de kan koble seg på topplagene. I tillegg vil det kanskje blitt mindre media-trøkk og det virker det som at laget trenger. Hareide virker sliten og lettantennelig i forhold til kritikken og det er ikke bra. Så han slet med det samme mot slutten av landslagsperioden.

Kom igjen Zach! Nå får du krone sesongen med 2 mot Molde:)
Pappelg
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 11:34    Post subject: Reply with quote

Hestad er ute resten av sesongen og flere i forsvarsrekka sliter visst med skader hos Molde.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.12.2020 14:03    Post subject: Reply with quote

«Rævvafotball» har blitt en klisjé. Men husker du da Mikael Dorsin sparket hull i Molde stadion? Eller da Pål-André Helland plantet RBK-flagget i midtsirkelen?

Les mer: «Hatkampene» vi aldri glemmer: RBK-sjefen sparket hull i Molde stadion

Selv om Molde kun har æren å spille for i de tre siste kampene, lover Erling Moe at han skal sørge for heltente MFK-spillere på Lerkendal søndag.

– Vi drar opp dit for å vise oss fram og vinne kampen. Jobben vår er å gjøre dette skikkelig og profesjonelt. Det ligger der hele tida. Selv om ting er avklart med tanke på tabellplassering for oss, skal vi komme oss opp og fram i skoa igjen. Vi har tre kamper igjen, og vi vil fullføre sesongen skikkelig, sier han.

Og når man møter erkerival Rosenborg er det sjelden trøbbel for MFK-spillerne å finne motivasjon.

– Kampene mot Rosenborg betyr mye for supporterne. Jeg syns det er kjempebra med rivalisering mellom klubbene. Jeg ønsker at det skal fortsette. Vi slo dem hjemme tidligere i år, så det hadde vært veldig kjekt å slå dem borte også. Det er målet vårt, så får vi se om vi greier å finne en lur kampplan. De har nok sett på oss og vil prøve å ta bort våre sterke sider. Men vi skal nok gi dem noen utfordringer.

Les mer: Hareide mener Rosenborg er «underdogs» mot Molde. MFK-treneren er helt enig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Trondhjemsen
Senior

PostPosted: 13.12.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

Laget:
André Hansen – Erlend Dahl Reitan, Tore Reginiussen, Even Hovland, Pa Konate – Per Ciljan Skjelbred, Markus Henriksen, Kristoffer Zachariassen – Carlo Holse, Dino Islamovic, Emil Konradsen Ceïde.

Benken: Julian Faye Lund, Rasmus Wiedesheim-Paul,, Edvard Tagseth, Gjermund Åsen, Waren Kamanzi, Oscar Solnørdal, Samuel Adegbenro, Mikkel Konradsen Ceide

Er Anders Konradsen skada igjen?
Back to top
Ståle
Proff

PostPosted: 13.12.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

Molde med nærmest rent B-lag i dag. Frykter dessverre at det hjelper oss lite
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 17:02    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:

Er Anders Konradsen skada igjen?

Tidlig julegave i så fall. Men seriøst, Skjelbred indreløper igjen? Det er vanskelig å tro at Hareide har flere tiår med erfaring fra fotballen. Hva er det han driver med?
Back to top
Trondhjemsen
Senior

PostPosted: 13.12.2020 17:06    Post subject: Reply with quote

Mener Adressa skreiv samme rekkefølge før Mjøndalen, men Per spilte som kjent i midten.
Back to top
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 17:09    Post subject: Reply with quote

Må si jeg syntes det er litt rart at Henriksen igjen spiller. Synes han er en av de mest usynlige spillerne på banen gang etter gang. Skjønner at han slet med spilletid i England.
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 13.12.2020 17:10    Post subject: Reply with quote

Hvor er Holmar blitt av?
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 17:20    Post subject: Reply with quote

WanAn wrote:
Hvor er Holmar blitt av?

Står med ett gult på fotball.no. Må være skadet? Han er mer enn god nok for troppen vår.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 13.12.2020 17:33    Post subject: Reply with quote

Claudius Galenus Standarn wrote:
Må si jeg syntes det er litt rart at Henriksen igjen spiller. Synes han er en av de mest usynlige spillerne på banen gang etter gang. Skjønner at han slet med spilletid i England.

Han sleit jo ikke med spilletid i England da. Han var en av de beste på Hull, og kaptein, til overgangsstyret og han ble fryst helt ut. Men han spilte fast til det skjedde han..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next
Page 2 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb