English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Landslaget
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 76, 77, 78  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 27.03.2017 14:54    Post subject: Reply with quote

Tror hovedproblemet nå er moralen blant norske spillere. Dette kom tydelig fram i høst gjennom hvordan flere profiler på landslaget svarte pressen på kritiske spørsmål. Hvor flere stod arrogant rett opp og ned og sa: "Dere finner vel noe dritt å skrive uansett". Ikke det at jeg er særlig fan av norsk media selv, men den ekstremt uproffe opptreden som flere av spillerne hadde med pressen i høst, var ikke annet en direkte pinlig. Jeg frykter at Skjelbred og Tettey forlot landslaget av den grunn at Lagerbæck har varslet et oppgjør med Høgmos softe koseregime. Forklaringene de har gitt media er så lite overbevisende at jeg får helt fnatt. En ting er de svake sportslige resultatene, men jeg tror den bortskjemte væremåten til spillerne er enda mer avgjørende for den kollektive apatien det norske folk har ovenfor landslaget for øyeblikket.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 27.03.2017 16:30    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Jeg frykter at Skjelbred og Tettey forlot landslaget av den grunn at Lagerbæck har varslet et oppgjør med Høgmos softe koseregime.
Hva mener du? For meg virker det klart at begge har vært umotivert siden Høgmos prosjekt slo sprekker, og det ble klart at alt for mange av de yngre på laget er egosentrerte snørrunger uten et fiber selvinnsikt eller lagfølelse. Skjelbred ble tydelig lei av å ha gjete-ansvar etter hvert som King, Henriksen, Diomande & co sutret over alle andre i media og saboterte hans lojale forsøk på brannslukking som kaptein.

Framover håper jeg at vi gjør noen (muligens dårlige... Cool) endringer i lagoppstillingen for å få på plass det grunnleggende:

Hansen
Svensson - Semb Berge (?) - Strandberg - Meling/Aleesami
Midtsjø - Konradsen - Johansen - Berget
Søderlund - King

Hansen: Mye mulig Jarstein er en bedre keeper, men kampen i går viste at vi vil får større utbytte av Hansens evner til å dirigere.
Svensson: Dette laget har et langt større behov for hans sinnssyke løpskraft enn hva det er Elabdellaoui bidrar med.
Strandberg: Stefan er Sjef, går alltid foran 100% og krever max innsats av alle andre på banen - egenskaper landslaget desperat mangler.
Berget: Har stor arbeidskapasitet og duellstyrke.
Midtsjø: Glimrende førsteforsvarer, stor løpskraft. Godt samspill med Svensson og Konradsen.
Konradsen: Fattigmans-Tettey. Vinner mye dueller, dekker rom, sterk og stor løpskraft. Kjenner Johansen, Midtsjø og Svensson godt.

Jeg tror disse endringene ville gjort laget langt bedre samspilt og stødige defensivt. Rett og lett skapt et fundament der enkelte grovarbeidere kan byttes ut på sikt med bedre ballspillere når spillerne begynner å fungere som et lag. I går hadde vi alt for mange solskinnsdag-spillere som trenger en velfungerende helhet for å prestere selv.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 27.03.2017 17:08    Post subject: Reply with quote

Man skal være forsiktig med å tro at laguttak har for mye å si. Spillerne er for dårlige. Punktum. Da spiller det ikke så stor rolle om det er Semb Berge eller Valvik som spiller. Eller om man velger Konradsen eller Nordtveit. Ingen av dem er internasjonale toppspillere.

Det må drilles masse forsvarspill. Det er det eneste som fungerer. Uansett hvem man velger å spille med.

Men når det er sagt, Stefan Johansen kan ikke spille sittende sentral midtbane. Han må få en mere offensiv rolle. Enten som indreløper i en midtbanetreer eller som hengende spiss. Ellers kan han likegodt sitte på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 28.03.2017 17:25    Post subject: Reply with quote

Helt riktig, og dette har jeg følt om landslaget i mange, mange år.
Laguttakene engasjerer meg lite. Det er en 3-4 mann på brukbart nivå
som ikke får det til på landslaget, og en pool på ca 25 jevngode spillere
som det argumenteres opp og ned om hvorfor bør spille eller ikke.

Enerne har vi ikke. Ikke vinnerne heller. Ikke lederne.
Henning Berg og Kjetil Rekdal f.eks tikket alle boksene.
Bratseth, Thorstvedt og Myggen - helt selvskrevne spillere.

I dag diskuterer vi om Valsvik er flinkere til å takle enn Hovland,
og om hvem som "tilfører" mest av Diomande og Tarik.

Med det utvalget som er av spillere i dag vil det kreve en enda strammere
taktisk disiplin og en enda mer energikrevende spillestil å komme til sluttspill
enn 90-tallslagene. Avstanden til de beste på ferdigheter er større nå enn da.

Jeg tviler på at selv Lagerbäck skal kunne utrette store ting med landslaget
i overskuelig fremtid, men han og spillerne skal få tid til å etablere ny kultur
og et trygt system med lojalitet og 100% innsats. Fellen er at han roterer
for mye fra 25-mannspoolen til at noe kan sette seg og bli gjenkjennbart.

Negativ jeg nå, men landslaget de siste årene har vært et sørgelig skue.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 765

PostPosted: 28.03.2017 19:21    Post subject: Reply with quote

Nå er ikke jeg landslagstrener men jeg mener man bør ihvertfall velge spillere som kan gjøre en god figur i 4-4-2.

Noen endringer i staroppstillingen ville utgjøre store forskjeller, det er pasning-presisjon, posisjonering og bevegelses intelligens og kreativitet som skal til for å vinne mot "bedre" lag, pasninger må faktisk fremover.

Jeg hadde byttet ut Hovland med Reginiussen pga høy ferdighet på å lese spill, veldig lang erfaring. Strandberg hadde også gått rett inn for samme grunnen til at Reginiussen hadde gått inn, leser spillet, klok, god på hodet og har kapteinskvaliteter.

Jarstein i mål er vel forsåvidt greit om Strandberg styrer, ellers Hansen i mål for å styre.
Siden Meling ikke var tilgjengelig (hjernerystelse) så synes jeg Skjelvik var det riktige valget på venstreback, han er kanskje ikke alltid så synlig men det ser jeg på som et godt tegn at de ikke engang forsøker å angripe på hans back.
Linnes skulle vel strengt tatt spilt på høyreback, Galatasaray er faktisk et lag fra øverste hylle, Svensson i backup.
Siden Selnæs ikke får lov til å spille er det ganske greit med Sander Berge i midten, gjerne sammen med Johansen.
Venstre midtbane i 4-4-2 ville jeg valgt Eikrem, han viste hvor fantastisk god han kan være mot oss, har det som skal til for å kunne bryte ned forsvar, samhandler bra med Berget.
På høyresiden er det virkelig vanskelig siden så få virkelig gode spillere er høyre midtbane i Norge, den eneste jeg kunne tenkt meg kunne gjort en solid jobb der ville vært Lars Vilsvik, han er vel stort sett alltid involvert på høyresiden når Strømsgodset spiller bra og linker veldig bra med Pedersen.
PÃ¥ toppen synes jeg Berget er selvskreven, rask, god teknikk til tider.
Sammen med han ville jeg spilt Marcus Pedersen, god på hodet, sterk og i riktig tid egoistisk og som sagt tidligere flyter han og Vilsvik faktisk veldig bra sammen.
https://www.youtube.com/w...2QO1vVn0ZA
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 28.03.2017 21:02    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er en reality-check.
De som har latt seg bedåre av Høgmos substansløse prat må innse at vi ikke har spillere til å revolusjonere fotballen og leke oss til VM med kun halvveis innsats og tidvis teoretisering av at man kan la være å gjøre det opplagte fordi det for eksempel var en annens mann som sto ledig.
Landslaget under Lagerbäck må ha spillere som er forberedt på å gjøre den harde jobben i 90 + tillegg.
Han er neppe ansatt for å få høye stilpoeng.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.01.2018 00:17    Post subject: Reply with quote

Det blir to kamper mot VM-klare nasjoner for Norge i juni. Island venter på bortebane 2. juni, mens Panama kommer til Ullevaal fire dager senere.

Les mer: Norge møter Island og Panama

RBK, Molde, Sarpsborg og Lillestrøm skal spille sine kamper i 4. runde i NM 30. mai. Antar at NFF lar disse lagene vente med å gi fra seg sine (eventuelle) landslagsspillere til kampen mot Panama.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 31.01.2018 19:14    Post subject: Reply with quote

Kan jo ikke herske noen tvil i om at Sørloth med dagens utvikling og fremtidig PL spill (mere erfaring) skal være spydspiss på landslaget med muligens King rundt seg. vil nok gjøre det letter å finne plass til Ødegård også med en sånn spiller på topp.

Helt sykt å tenmke på at Groningen slapp ham til FCM for 5mill og nå skal han altså til PL for 100+...

Vi har jo mange up and comming spillere som kan etablere seg på langslaget nå. Semb Berge bør jo bli fast inventar, det samme kanskje Rosted om han spiller seg til fast plass i Belgia. Mulig vi får se et mere spennende landslag i 2018, krysser fingrene.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 31.01.2018 19:49    Post subject: Reply with quote

SEMB BERGE? SÃ¥ du mannen spille fotball i 2017?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 31.01.2018 21:27    Post subject: Reply with quote

Mannen er uansett 28 til sommeren med et passe mislykka proffopphold bak seg og nå en middels stopper i en middelhavsfarer i en bakgårdsliga. Ikke mye up-and-coming.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9661
Location: Drammen

PostPosted: 31.01.2018 21:54    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke han tre-fire selvmål i serien i fjor?

For all del, ingen ubrukelig fotballspiller, men jeg tror Norge må minst to hakk opp for å komme tilbake til tradisjonen med stopper-bautaer.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 531
Location: Hell

PostPosted: 31.01.2018 22:23    Post subject: Reply with quote

Sander Berge.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 31.01.2018 22:27    Post subject: Reply with quote

...det gir mer mening, ja.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 01.02.2018 02:31    Post subject: Reply with quote

Sander Berge gir så absolutt mer mening ja Very Happy
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.02.2018 09:52    Post subject: Reply with quote

Sørloth må nesten faktisk spille og prestere i Premier League også da - foreløpig er det jo et brukbart scoringssnitt i dansk og norsk serie han først og fremst lever på, og det er jo ikke noen automatisk kvalifikasjon. Men som spillertype burde han jo passe godt i den ligaen, egentlig, kanskje mer enn i den nederlandske ligaen - vi får bare håpe at Palace holder plassen, og/eller at Sørloth får mye spilletid med gode resultater, ellers blir det fort en karrieremessig bomtur.

Enig i at en murbrekker av høy kvalitet på topp åpner døra for mer tekniske typer i andre roller.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.02.2018 18:41    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Sander Berge gir så absolutt mer mening ja Very Happy

*
flause....

Mente SELVFØLGELIG SANDER BERGE, ikke SEMB BERGE, my bad RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.10.2020 14:51    Post subject: Reply with quote

Dersom Solbakken har lyst på landslagsjobben så vil det være svært overraskende om Lagerbäck sitter noe lenger enn ut Nations Leauge kampene nå eller eventuelt ut Nations League gruppespillet som er ferdig i november. Men med VM kvalik neste år så vil det være lurt om skiftet skjer så fort som mulig.

Solbakken kan nok få en del andre tilbud fra rundt om i Europa så det kommer til å være opp til han selv om han vil ta over landslaget eller ikke.

Angående Solbakken så må han vel sies å være det beste norske alternativet til jobben. Og vi vet jo alle hvor lite sannsynlig det er at det dukker opp en trener fra utenfor Skandinavia om Lagerbäck gir seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 10.10.2020 14:56    Post subject: Reply with quote

Fremstår som et sjakktrekk nå at NFF før jul i fjor stresset med å forlenge kontraktene til Lagerbäck og Perry til etter VM i 2022 heller enn bare ut kvalikken og evt EM.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.10.2020 15:02    Post subject: Reply with quote

Heldigvis fremstår Lagerbäck som en veldig ærlig mann som nok trer til side om han føler det er rett.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 10.10.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

Ser ikke noen grunn til å bytte ut Lagerbäck, med mindre det er det han ønsker selv såklart. Han har løftet Norge en god del siden han kom, forutsetningene tatt i betraktning.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1209
Location: Oslo

PostPosted: 10.10.2020 17:42    Post subject: Reply with quote

Lagerbäck har gjort en grei jobb, men vi sitter ikke igjen med noe mer enn hva forgjengerne har klart: null mesterskap + tap mot bedre nasjoner. Seirene er stort sett mot lag som vi også har slått tidligere. Det hadde blitt annerledes om Serbia etc. faktisk ble slått, men sånn gikk det jo ikke - så hva har Norge egentlig fått ut av Lars??
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.10.2020 18:11    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ser ikke noen grunn til å bytte ut Lagerbäck, med mindre det er det han ønsker selv såklart. Han har løftet Norge en god del siden han kom, forutsetningene tatt i betraktning.


Har han løftet Norge så mye, da? Norge har ikke hatt så mange gode spillere som nå på veldig lenge; og vi har ikke slått en eneste nasjon under LL som kan sies å være bedre enn oss. Island i en treningskamp er kanskje det nærmeste. Utover det har vi feilet i alle viktige kamper; om det så er Romania eller Spania.

Traust og kjedelig 4-4-2 hvor klubbløse/benkeslitere har både klippekort og kapteinsbind - og hvor formspillere sliter på benken. Elendige taktiske grep. Ingen coaching fra sidelinjen, og sier visstnok ikke stort i pausen heller.

FÃ¥ han ut.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 10.10.2020 19:53    Post subject: Reply with quote

Solbakken-sparkingen kom rekende på ei fjøl for NFF. Jeg blir mer overrasket om ikke Solbakken blir ny landslagssjef før jul enn om han blir det. Han kunne likeså greit bare fått jobben i går, men Lagerbäck får vel fornuftig nok lede Norge i uka som kommer uten noen forstyrrelser.
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 17.10.2020 16:35    Post subject: Reply with quote

Haha! Toppsaken på VG! Fatter egentlig ikke hvordan de har holdt ut så lenge med hesten uten at noe har kommet ut. Tipper trønderne har snakket om han hele veien internt da men, jammen meg herlig at det er i avisa. Verre og støggere assistent er vanskelig å få tak i
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 17.10.2020 16:39    Post subject: Reply with quote

Håper han snart må finne utgangsdøra. Satser på at Lagerbäck gir seg etter Nations League i November for å gi rom for en med mer offensiv tankegang.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 76, 77, 78  Next
Page 72 of 78

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb