English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emanuel Mawuena Junior Kulego

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 25.07.2020 10:28    Post subject: Emanuel Mawuena Junior Kulego Reply with quote

Proffkontrakt til Kulego. Kunne ikke se at han hadde egen tråd enda. Virker som en spennende spiller, noen som har sett han nærmere som kan beskrive han?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.07.2020 14:35    Post subject: Reply with quote

Bare sånn at det er sagt: Han er ikke tatt opp i A-stallen. Det er mange RBK2-spillere med proffkontrakt, sånn at de ikke kan bytte klubb gratis.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 25.07.2020 15:33    Post subject: Reply with quote

Oops, da beklager jeg, forsto det som at han var tatt opp i A-stallen! Tommel'n opp!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 26.07.2020 12:26    Post subject: Reply with quote

Men du hadde lissom en RBK-relatert urge. Forståelig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 30.08.2020 12:04    Post subject: Reply with quote

Interesse fra Leicester.
https://www.nettavisen.no...12049.html
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 30.08.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

Sykt at Rangers har kommet tilbake til toppen så raskt og nå er ute etter våre juniorspillere. Har ikke sett til denne spilleren, men det at Leicester og Rangers ønsker spilleren kan være et tegn på at han har ferdigheter. Får håpe RBK er egoister, og ikke fragir seg slike spillere med potensial.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5425

PostPosted: 30.08.2020 14:17    Post subject: Reply with quote

Eventuelt at vi - siden vi tilsynelatende har noe trøbbel med å videreutvikle egne talenter - innkasserer noen tiltrengte mill i overgangssum og en fin videresalgsprosent.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 30.08.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

kule go... navnet innbyr jo til store forventninger!

Det er veldig spennende med alle disse juniorene som kommer opp nå.

Håper Rosenborg under Hareide gjør alvor av målsettingen om at Rosenborg skal utvikle spillere, noe som krever tålmodighet og et steg bakover for å kunne ta to steg frem senere. Eventuelt at det signeres lengre kontrakter med de som man tror har potensialet, og at de får gå på utlån for å få spilletid. Botheim ble holdt for lenge i troppen, og burde gått på utlån (eller blitt solgt) mye tidligere.

De som vet noe om spilleren må gjerne skrive noen ord. Alltid morsomt å lese om juniorer som kan ta steget. (Hvordan gikk det med den tråden forresten? Ble den tråden mer eller mindre lagt ned under Horneland? Confused )
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 30.08.2020 14:39    Post subject: Reply with quote

Skikkelig hypet denne spilleren. Har jo vært snakk om han i et par år nå. Men har enda til gode å levere knalltall i form av scoringer og spille seg inn på RBK2.

Selvfølgelig så kan man ikke dømme en spiller utifra statistikk, men i og med at han er sagt å være spiss så har han levert under pari vil jeg si. Scoret bra på G16 nivå men på G19 og seniornivå så har han ikke scoret så mye enda. 6 mål på 18 kamper for G19 i fjor og 3 mål på 9 kamper for RBK2 i 3 div. Så langt i år 1 mål for RBK2, men han har lite spilletid. Kan også nevne 0 mål på 8 kamper for G17 landslaget.

Men som sagt, skal ikke dømme utifra statistikk. Jeg har ikke fått sett han spille ordentlig så det kan være at han innehar andre spennende ferdigheter som gjør at han kanskje ikke er noen ren spiss og at han passer minst like bra i andre roller. Så ikke RBK2 kampen sist hvor han scoret men der var han oppført som kantspiller virker det som.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.09.2020 19:00    Post subject: Reply with quote

Nettavisen-saken har sannelig spredt seg. Mye omtale i Skottland de siste dagene og nå også i Canada.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

– Da jeg var liten var ikke fotball helt min greie. Jeg så mye på TV-kanalen MTV og hadde min storebror som mitt store forbilde. Jeg ville bli rapper. Det var drømmen, sier Kulego.

Mawuli Kulego, kjent som «Lazee», er nemlig Emanuels storebror. Han kan blant annet vise til Grammy-nominasjoner og en MTV Music Awards-nominasjon. På Spotify har han mange millioner strømninger.

– Han er stor i den svenske musikkbransjen, sier Emanuel.

Totalt har han syv søsken, som er spredd rundt omkring i verden.

– USA, Nederland, Sverige og Norge. Det er kun jeg og lillebroren min som bor hjemme hos mamma i Trondheim, sier han.
Vokste opp i Sverige

Emanuels mor kommer fra Togo, mens pappaen er ghanesisk og bor i Sverige.

Selv vokste han opp i Sverige. Frem til han var 13 år bodde han nemlig i Burløv kommune, like utenfor Malmø. Der spilte han for det lokale laget Arlövs BI og en satsingsklubb som het FC Burlöv.

(...)

Under markeringen «We Can't Breathe/Markering for George Floyd» på Torvet i Trondheim 8. juni, holdt Kulego en tale om rasisme.

– Jeg ble spurt av ei jeg gikk på Huseby ungdomsskole sammen med, om jeg ville si noen ord. Hun sa at flere unge hadde samme drømmer som meg. Jeg følte ikke jeg kunne si nei til det, selv om jeg er en person som ikke er spesielt glad i å prate høyt. Jeg følte jeg måtte stille opp, sier han.

Les mer: Europeiske klubber følger RBK-spissen, men egentlig skulle han ikke bli fotballspiller
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 02.01.2022 15:02    Post subject: Reply with quote

Kontrakten gått ut. Var på radaren til storklubber i utlandet, hva skjedde her?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.01.2022 16:12    Post subject: Reply with quote

Slo i hvert fall ikke helt til i RBK systemet etter G16. Tallene på G19 og spesielt RBK2 er ikke mye å skryte av for en angrepsspiller. Endte med 8 mål på 46 kamper for RBK2 og 11 mål på 40 kamper for G19. 0 på 8 for Norge G17 også, selv om vel flesteparten av de kampene var som innbytter.

Selvsagt mye mer til en spiller enn bare målpoeng, men for en angrepsspiller spesielt er det jo viktig å levere der.

Kan jo sammenligne litt med Magnus Hammerås som er året yngre. 28 mål på 35 G19 kamper. På G16 var det 37 mål på 28 kamper mot Kulego sine 14 på 21 kamper.

På RBK2 er det litt mindre forskjell, men der hvor Kulego som tidligere nevnt har 8 mål på 46 kamper fra to år i 2 div og ett i 3 div (4 på 24 i 2021) så har Hammerås 5 mål på 20 kamper, kun fra 2 div 2021 sesongen hvor RBK2 ble overkjørt stort sett hver kamp.

Hammerås har jeg sett på som en av de mest spennende spillerne i akademiet de siste årene, mer enn Kulego, fordi han har levert tall som ikke er så langt fra nivået Andreas Helmersen lå på, som vil si det er et scorings snitt i RBK akademiet som ingen andre enn de to har hatt de siste 15-20 årene. Nå ødela dessverre kneskader for den lysende fremtiden til Helmersen så får vi heller se om Hammerås får muligheten til å slå til i RBK. Er jo sisteårs junior i år så det er nå eller aldri.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2022 21:35    Post subject: Reply with quote

Etter det Nidaros erfarer er Kulego på vei til danske Jammerbugt FC. Unggutten skal tidligere ha vært på prøvespill i klubben.

Kulego skal allerede være enig om en overgang til klubben, som ligger på 10. plass i den danske 1. divisjonen. Unggutten er ventet å bli presentert før helga som deres ferskeste signering.

Les mer: Ferdig i RBK. Nå går han til utlandet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8280

PostPosted: 21.01.2022 21:14    Post subject: Reply with quote

Mer penger på nivå to i Danmark enn på nivå to i Norge. Gutten hadde få målpoeng i 2.div.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb