English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 17.08.2020 17:30    Post subject: Reply with quote

Nærmer seg gjennombruddet nå, Ceide. Veldig nære 3 ganger mot Aafk.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 17.08.2020 17:56    Post subject: Reply with quote

Får bare håpe han får spille nå som Adegbenro er tilbake. Kan gjerne spille på hver sin kant, men det vil være synd og vrake Holse også.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 25.08.2020 09:03    Post subject: Reply with quote

Kontrakt ut 2024!

https://twitter.com/RBKfo...5963546626

Edit: Mer fra klubben:
https://www.rbk.no/nyhete...y-kontrakt
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no


Last edited by OrionPax on 25.08.2020 09:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.08.2020 09:04    Post subject: Reply with quote

Lekkert RBK Lovende at Dorsin er såpass frempå med forlengelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 25.08.2020 09:07    Post subject: Reply with quote

Helt nydelig! Godt med en SD som faktisk er på jobb! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 25.08.2020 09:22    Post subject: Reply with quote

bra Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 25.08.2020 09:38    Post subject: Reply with quote

Helt nydelig!!
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
HOFFA
Veteran


Joined: 04 Aug 2012
Posts: 1468

PostPosted: 25.08.2020 09:57    Post subject: Reply with quote

"Venstrevingen har ingen hast med å kaste seg på et utenlandseventyr med det første.

– Nei, ikke i det hele tatt. Jeg har lyst til å prestere godt over tid i Rosenborg før jeg eventuelt reiser ut."

.. Flott ung-gutt med hode på riktig sted! Utvikling og utsagn lover godt for en flott karriere Tommel'n opp! RBK
_________________
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 25.08.2020 10:07    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Helt nydelig! Godt med en SD som faktisk er på jobb! RBK
Hvem var på jobb da Anders Trondsen ble solgt til Tyrkia for 10 millioner kroner? Skjønner ikke hvorfor flere ikke er kritisk til denne handelen. Han hadde tross alt halvannet år igjen av kontrakten. Burde hatt samme verdi som Aursnes.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.08.2020 10:22    Post subject: Reply with quote

Urealistisk å få samme for Trondsen som for Aursnes på nåværende tidspunkt. Sistnevnte har spilt fast på Molde i flere sesonger. Trondsen har stort sett gått skadet, og har sittet en del på benken. Også lite sannsynlig at Trondsen ville skrevet ny kontrakt all den tid karrieren hans har gått nedover etter han kom til RBK og han etterhvert ble brukt i en posisjon han ikke ønsket å spille. Da har man ikke veldig gode kort på hånden i forhold til salg.

Det er mange faktorer som spiller inn i forhold til en overgangssum. Hadde vi ikke solgt han nå ville vi sannsynligvis ikke fått noe for han.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.08.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

Ja.

Samtidig som jeg også synes vi over lengre tid har håndtert spillerlogistikk som om vi trykker penger, og det har vært i overkant mange 'kompisløsninger' der vi ser litt ut til å sitte viljeløse på gjerdet mens spillerne selv styrer og ordner og sjekker ut egne muligheter. Vi har ofte endt opp med enten å være i bakkant og stå igjen uten alternativer, eller å stå med uplanlagt trippeldekning fordi vi har lite kontroll på logistikken ut av klubben. Særlig når det gjelder de der norske 'nøkkelspillerne' virker det som klubben tar en ganske passiv rolle. Det er kanskje ikke rettferdig å legge det på Micke som sportslig leder, siden han på en måte arver allerede gitte løfter, samtidig er det jo en kultur han selv har vært deltakende i.

Jeg tror nok en av nøklene til å klare å prestere bedre økonomisk på spillerlogistikk handler om å profesjonalisere forholdet mellom spillere og klubb et hakk, nødvendigvis på bekostning av 'kompisgjeng'-følelsen. Men jeg tror det kan virke skjerpende på andre måter også. Det kan hjelpe til med å demokratisere spillergruppa ved å minske betydningen av det sosiale hierarkiet, dempe tendensen til klippekort for lederne innad, og dermed tilrettelegge for større konkurranse og bedre trening. Gjøre det lettere både for unge og for nyinnkjøpte spillere å slå gjennom.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 25.08.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

Fantastisk. Det er lite som er mer tilfredsstillende enn å forlenge med egne talenter. Jeg synes han har endel å gå på enda, men med litt mer overblikk og instrukser så kan det bli hur bra som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 25.08.2020 10:38    Post subject: Reply with quote

Det ga ro i sjela Tommel'n opp! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 25.08.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Veldig god nyhet å bli servert RBK Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 25.08.2020 17:40    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det er mange faktorer som spiller inn i forhold til en overgangssum. Hadde vi ikke solgt han nå ville vi sannsynligvis ikke fått noe for han.


Nivået på "I forhold til"-bruken din skal man ikke kimse av, selv ikke i forhold til Hareide selv.. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.08.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

Norskpirken er morro første gang. Ja det går litt fort på mobilen innimellom. Det er ikke jobbsøknad man skriver her Smile
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 25.08.2020 22:13    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Lord Oakley wrote:
Helt nydelig! Godt med en SD som faktisk er på jobb! RBK
Hvem var på jobb da Anders Trondsen ble solgt til Tyrkia for 10 millioner kroner? Skjønner ikke hvorfor flere ikke er kritisk til denne handelen. Han hadde tross alt halvannet år igjen av kontrakten. Burde hatt samme verdi som Aursnes.


Something something Brynhildsen.

Vil vi ha 10 mill og bli kvitt lønnskostnadene og satse på noe nyt.. Eller la han gå ut kontrakten på Bosman fordi det ikke dukker opp et bedre tilbud?
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 25.08.2020 22:16    Post subject: Reply with quote

Ny, forbedret kontrakt og Samuel-salg. Summert er jo dette et effektivt og tydelig opprykk i stallen. Hyggelig for gutten at Andreball-regimet er ute av portene og at det igjen er mulig for fotballspillere å slå igjennom.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.08.2020 22:32    Post subject: Reply with quote

Jeg håper på det jeg også, men vil tro at de vil hente inn en ny kantspiller for å ha dekning (spørsmålet er om den kommer nå eller til vinteren). Så får Ceide kjøre på videre og holde en eventuell nysignering på benken.

Det vil i hvert fall være dumt å ikke satse for fullt på Ceide. Han er i mine øyne på samme nivå som Adegbenro når det kommer til å ta seg forbi spillere, men så har han selvfølgelig fortsatt mye å gå på som å avslutte og legge inn. Det får han forhåpentligvis tid på å lære seg under Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 26.08.2020 18:15    Post subject: Reply with quote

Altså, Ceide presterer som en som har spilt ving fast i flere år. La han få klippekort og utvikle seg. Bak det klare førstevalget kan en ny, ung og lovende Brattbakk få muligheten. Virker som en perfekt tid for å la ungdommen slippe til her.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 26.08.2020 23:00    Post subject: Reply with quote

Hva? Ceide presterer som en førsteårs senior, ikke en som har spilt ving fast i flere år. Han har hatt noen friske innhopp her og der, men år han spiller fra start blir som oftest veldig "junior": litt tafatt, beskjeden og går seg mye fast.

Jo han spilte veldig bra mot Sarpsborg men det er ærlig talt den eneste kampen hvor han har spilt fra start og imponert. Dribleferdigheter og fart har han, pasnings- og skuddferdigheter er jeg mer usikker på, og taktisk har han mye å lære.

I framtiden kan det bli veldig bra, det kan også blir sånn midt på treet. Noen redningsmann per dags dato er Ceide ikke (etter min mening, så håper jeg selvsagt jeg må spise ordene mine om noen måneder)
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 26.08.2020 23:01    Post subject: Reply with quote

Dersom vi ikke henter ny ving nå, er det en stor tillitserklæring til Brattbakk også. I så fall er man trygg på at han er førstelagsmateriale. Vi må ha dobbel dekning på vingplass
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.08.2020 09:07    Post subject: Reply with quote

Men det er jo passelig typisk da. Tirsdag: Samuel på medisinsk sjekk hot Hatayspor. Torsdag: Ceïde sliter med hamstring og må stå over e-cupkamp.

Ikke at en liten småskade er noe å gråte over - jeg har dog ikke noe oversikt over hvor skadeplaget Ceïde eventuelt har vært tidligere - og den kampen skal vi vinne greit uansett hvilke av kantspillerne våre som starter, men det er jo en påminner om at det er vel og bra å satse på lovende unggutter som førstevalg, men vi må gjøre en jobb med å fylle på i den utfordrerrollen Ceïde inntil nylig hadde. Er Filip Brattbakk en 'nummer to'-spiller som er klar til å steppe inn i ti kamper hvis Ceïde får seg en middels stor smell?

Nå ser det jo idet dette skrives ut som Samuel blir. Vi får håpe det finnes en plan for videre handling.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.09.2020 16:20    Post subject: Reply with quote

Rosenborgs 19 år gamle kantspiller Emil Ceide har fått mye spilletid så langt i år, og begynner å skjønne hva toppfotball handler om. Han blir bare giret av Hareides «må forlate denne verden»-sitat.

– Jeg elsker å spille fotball. Det er dette jeg vil gjøre, sier Ceide til VG.

Han føler ikke at han ofrer noe.

– Det føles naturlig. Jeg tenker at jeg må hvile og gjøre meg klar, sier RBK-vingen, som ikke frykter «det neste steget».

– Jeg gleder meg bare. Jeg skal produsere flere målpoeng og vise at jeg tilhører dette nivået.

Les mer: Hareides ekstreme beskjed til unggutta: – Må forlate denne verden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

I 2018 signerte Emil Konradsen Ceide sin første proffkontrakt med eliteserieklubben Rosenborg.

Etter det Folkebladet kjenner til vanket det rundt 80.000 kroner i utdanningskompensasjon til Finnsnes.

(...)

– Det er utrolig gledelig å se at han har tatt nivået så godt. Det er åpenbart at han har en framtid. Så vil tiden vise hvor langt han kan nå. både Emil og Mikkel kommer til å bli gode ambassadører for fotballen på Finnsnes, mener Elvevold.

(...)

Frem til Ceide-brødrene er 23 år, har FIL krav på utdanningskompensasjon om proffkontrakt med ny klubb inngås. I tillegg vil de ha krav på solidaritetsmidler ved eventuelle overganger i fremtiden. En eventuell videresalgsavtale vil også kunne slå inn.

– Hva som skjer videre avhenger av mange faktorer. Det er viktig å få frem at Rosenborg har opptrådt veldig fair. Videresalg og de tingene er ikke noe vi tenker på engang. Vi gleder oss over stegene de har tatt nå, så får fremtiden vise hva det måtte bli. Akkurat nå er vi veldig glad på guttene sine vegne, sier Elvevold.

Les mer: Ceide-tvillingenes suksess sikrer viktige kroner på FILs bankkonto
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 48, 49, 50  Next
Page 14 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb