English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 19:01    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Dette må være fake news.

En eks RBKer som er sønn av en ekstrener kan jo ikke ha noe kunnskap om fotball og 433.

Han er jo bare ansatt fordi han kjenner noen på brakka, som en vennetjeneste. Nepotisme er det.

Nei, han kan være knakende god. Det er prosessen rundt ansettelser som er problemet. Det letes kun i et basseng som snakker trøndersk. Sånn kan man ikke ha det når vi har ambisjoner om Europa. Det kan godt hende man treffer på en trøndersk trener, men da er det mer flaks enn dyktig jobb som er gjort i bakhånd.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 05.08.2020 19:18    Post subject: Reply with quote

Senador: Kanskje vente litt med kritikk til man ser da, ikke kritisere på ren automatikk, og helt uten fsktisk kunnskap
Back to top
XChrisX
Proff

PostPosted: 05.08.2020 19:20    Post subject: Reply with quote

Don't feed the troll.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
2mas
Sjef

PostPosted: 05.08.2020 21:38    Post subject: Reply with quote

Link til saken: Henriksens nye assistent har funnet tre årsaker til at RBK sliter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Veteran

PostPosted: 06.08.2020 07:46    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Dette må være fake news.

En eks RBKer som er sønn av en ekstrener kan jo ikke ha noe kunnskap om fotball og 433.

Han er jo bare ansatt fordi han kjenner noen på brakka, som en vennetjeneste. Nepotisme er det.

Jeg likte godt det Hansen uttaler i den artikkelen, og det er i det minste litt befriende at noen i RBK tør å trå såpass utenfor folkelighetsbobla at man kan snakke om ferdigheter, og ikke bare trøkk. Selv om jeg er enig i at dette er ganske basic, så representerer det likevel en slags kursendring, muligens.

Angående nepotismen, så må man skille litt. Det er ikke sånn at ingen gamle RBKere har ferdigheter, problemet er at vi ansetter de enten de har det eller ikke. Vi har nå sett at litj-Hansen har litt i kjeften, men tiden vil vise om han også kan backe det opp. Men hvis du nå hevder at Rosenborg ikke driver med nepotisme kun fordi det viser seg at assistenttreneren vi hentet faktisk er fotballtrener, så tror jeg du skjønner selv hva jeg synes du burde gjøre med den påstanden.

Senador har helt rett her. Det er fullt mulig å være skeptisk til denne ansettelsen basert på mønster og historikk, uten at det er noen forhåndsdom over den konkrete personen det gjelder. Du får gjøre som du vil, selvfølgelig, men jeg skylder ikke klubben ubetinget tillit til alle avgjørelser fram til man lenge etterpå får fasit.
PerO
Veteran

PostPosted: 06.08.2020 07:53    Post subject: Reply with quote

Zaphod:

Du så hva jwg skrev over. Ta dere tid til å se om det er god eller dårlig ansettelse. Ikke dra Nepotismekortet automatisk.

Og, ja jeg mener de ikke driver med Nepotisme. De prøver å bevare en klubbkultur. Klubbens beste konkurransekraft som har gjort klubben til Norges største og beste.

Så, er det i RBK som i alle organisasjoner. Ikke alle ansettelser er en suksess, og i noen perioder kan det virkelig gå galt. Da må man se på hva man gjør galt i vurderingen av kvalifikasjonene.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 06.08.2020 08:06    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Så, er det i RBK som i alle organisasjoner. Ikke alle ansettelser er en suksess, og i noen perioder kan det virkelig gå galt. Da må man se på hva man gjør galt i vurderingen av kvalifikasjonene.

Det er nøyaktig det jeg gjør. Problemet, slik jeg ser det, er at klubben - som deg - ikke ser forskjell på klubbkultur og nepotisme. Og ansvarspulverisering og uklare kriterier er jo akkurat den måten man lettest forsvarer nepotisme.

Så jeg skal ta meg tid til å vurdere Hansen jeg, jeg får jo akkurat så mye tid som klubben gir meg. Og han, som person, starter faktisk på null, som alle andre. Men ansettelsesprosessene til klubben er ikke noe som starter på null, så der må denne prosessen finne seg i å ses i lys av de andre ansettelsesprosessene klubben kjører. Ser du forskjellen?
senador
Veteran

PostPosted: 06.08.2020 08:22    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:
Det forundrer meg at styret ikke har sett manglene før og at Horneland har fått lov til å holde på så lenge. Adressa skulle vært mer kritisk også. Det er ikke lenge siden Løfaldi anbefalte å forlenge.

Nok om det. Hansen blir bra og kanskje han kan fortsette sammen med Hareide RBK

Mangel på systemer for kvalitetssikring. Det er et godt tegn på at rapporteringa til styret er for dårlig eller at styret ikke har kompetanse til å vurdere eller at de har en la det skure og gå holdning. Er vel en kombinasjon.

Dette må de få på plass. Det kommer flere ansettelser.

En mulighet er at styret må bestå av minst en person som kan tolke data hvilken fysisk forfatning spillerne er i. Det kan rapporteres til styret månedlig. Så er det jo vanskelig å rapportere om man trener riktig med spillestil osv, men her kan man lansere noen krav til antall scorende mål over en periode. Hvis dette er under et visst nivå så må dette settes i gang tiltak eller være fornuftige forklaringer til denne tilstanden, eksempelvis skader.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 06.08.2020 15:13    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er nøyaktig det jeg gjør. Problemet, slik jeg ser det, er at klubben - som deg - ikke ser forskjell på klubbkultur og nepotisme. Og ansvarspulverisering og uklare kriterier er jo akkurat den måten man lettest forsvarer nepotisme.

Så jeg skal ta meg tid til å vurdere Hansen jeg, jeg får jo akkurat så mye tid som klubben gir meg. Og han, som person, starter faktisk på null, som alle andre. Men ansettelsesprosessene til klubben er ikke noe som starter på null, så der må denne prosessen finne seg i å ses i lys av de andre ansettelsesprosessene klubben kjører. Ser du forskjellen?

Du blander dårlige ansettelser med nepotisme. For at det skal være nepotisme, må årsaken til ansettelsen være at det er slekt, venner etc.

Når man ansetter eks RBK'ere pga deres kjennskap til klubben og med en tanke om å ha kontinuitet i kulturen, spillestilen etc, så er det ikke nepotisme.

Så kan man helt åpenbart få både gode og dårlige ansettelser med begge tankesett, men risikoen for dårlige er større om det er nepotisme som ligger bak.

Når klubben ansetter eks. RBK'ere, så har de nesten uten unntak, enten begynt på bånn, eller de har noe utdannelse/erfaring som gjør at de har en viss form for kompetanse. Jeg kan ikke i farten huske noen som har fått en ledende stilling i klubben fordi de har vært eks RBK'er., uten at de har noen form for erfaring eller utdannelse som er relevant.

Men, jeg ener ikke de er riktige ansettelser selv om jeg protesterer på hva dere tror er grunnlaget for ansettelsen.

Jeg mener jo f.eks at Hoftun i sin tid, var ok som ass SD, men hadde alt for liten erfaring til å rykke om når KTE ble borte. Jeg mener de burde ha avslørt SIB på tankesettet hans som er mer NFF enn RBK, selv om han er god til å snakke for seg etc.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 06.08.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Jeg mener jo f.eks at Hoftun i sin tid, var ok som ass SD, men hadde alt for liten erfaring til å rykke om når KTE ble borte.

Her krydrer du kraftig. Jeg mener å huske at du var ekstremt lojal mot nettopp Hoftun og støttet nærmest hver eneste avgjørelse han tok.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.08.2020 19:54    Post subject: Reply with quote

Hvordan måler man hvor god en assisterende SD er? Altså ikke internt, men oss utendeforstående?
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 06.08.2020 20:09    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
PerO wrote:
Jeg mener jo f.eks at Hoftun i sin tid, var ok som ass SD, men hadde alt for liten erfaring til å rykke om når KTE ble borte.

Her krydrer du kraftig. Jeg mener å huske at du var ekstremt lojal mot nettopp Hoftun og støttet nærmest hver eneste avgjørelse han tok.

Her husker du helt rett. Historieforfalskning her av PerO som gikk over lik for å forsvare Hoftun. Den tråden finnes da enda, så det er nå bare å sjekke.

Last edited by Wiseblood on 07.08.2020 08:28; edited 1 time in total
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 06.08.2020 20:48    Post subject: Reply with quote

Medlemsmøte 18.8 ser jeg. Forhindret pga jobb, men håper mange fra forumet stiller med kritiske spørsmål da.
Det skal være mer enn nok å ta av
Back to top
Neeskens
Proff

PostPosted: 06.08.2020 20:57    Post subject: Reply with quote

Bjørn Hansen var jo en typisk ass trener. En trener med mye kunnskap men lite evnet til å få det ut i praksis på banene. Mere en mentor enn en fotball trener i ordets rette forstand. Det kan jo se ut som junior også et en ny muntlig skrivebords trener. Og det kan hende det et dette vi trenger sammen med en real trainer som Hareide som får muntlig ut i praksis på banen
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 06.08.2020 23:45    Post subject: Reply with quote

Ser at Warren Håkon Christofer Kamanzi (2000 modell som er back på RBK2) har blitt lagt til RBK troppen i dag, mens Daddys Boy altså ble lagt til før Viking kampen.

Warren Kamanzi er forøvrig broren til 3 år eldre og tidligere RBK Jr kaptein Lionel Kamanzi, som etter noen år i Byåsen denne sesongen spiller for Sotra.

Troppen til RBK kan sees her.

Kulego har blant annet blitt fjernet fra listen, selv om han var på B-listen. Det er vel pga at han signerte proffkontrakt vil jeg tro.

Stusser forøvrig på at det står at Skogen ble tatt ut av troppen den dagen Skjelbred ble meldt inn (2 juli), for så at Skogen kom inn i troppen 27 dager senere. Trodde det hadde noe med antall spillere registrert, men etter den tid så har Skogen nå kommet inn igjen altså sammen med Kamanzi og Daddys Boy. Kun Kulego har gått ut, men han var altså på B-listen.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 07.08.2020 07:52    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Du blander dårlige ansettelser med nepotisme. For at det skal være nepotisme, må årsaken til ansettelsen være at det er slekt, venner etc.

Når man ansetter eks RBK'ere pga deres kjennskap til klubben og med en tanke om å ha kontinuitet i kulturen, spillestilen etc, så er det ikke nepotisme.

Jeg blander ingenting. Jeg mener at det er rimelig selvfølgelig at mange av disse blir ansatt primært fordi de er venner eller venners venner, og at det sistnevnte punktet er sminke til grisen.

Det er dog ikke, slik jeg ser det, fordi de som sitter med ansvaret bryr seg mer om å ansette venner enn at klubben skal gjøre det bra, eller har noen økonomisk binding i å ansette bekjente, men fordi det oppleves som trygt og trivelig å ikke kikke etter folk man ikke allerede kjenner, og skummelt å få inn nye øyne. Jeg har dessuten sterk tvil om hvorvidt klubben besitter tilstrekkelig oversikt og kompetanse til å finne og vurdere kandidater utenfor sin umiddelbare vennekrets.

Dersom du virkelig ikke "i farta" klarer å huske noen som har fått en rolle i klubben som åpenbart var over deres erfarings- og kompetansenivå fordi de er eks-RBKere - jeg velger å moderere argumentet uten noen form for relevant erfaring, fordi det er en fullstendig tåpelig plass å legge lista for nepotisme i en multimillionbedrift - så kan jeg ikke hjelpe deg. Da har du fundamentalt forskjellige forventninger til kompetanse fra det jeg har.
senador
Veteran

PostPosted: 07.08.2020 08:05    Post subject: Reply with quote

Dette «trønderopplegget» har gått for langt og utviklet seg til nepotisme. Enkleste vei og mest behagelig. Dette er helt åpenbart når man ser hvem som har blitt ansatt gjennom årene.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 07.08.2020 08:27    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å ikke være enig i dette dessverre!
Der Kaiser
Proff

PostPosted: 09.08.2020 22:21    Post subject: Reply with quote

Hansen
Reitan, Reginiussen, Valsvik, Tagseth
Zachariassen, Skjelbred, Holse
Adegbenro, Islamovic, Ceide

Vår beste startoppstilling?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 09.08.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Holse bør vell spille høyre indreløper eller høyre kant vil jeg si, men som 11'er er det vanskelig å være uenig.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.08.2020 22:45    Post subject: Reply with quote

Godt mulig det ja. Tror det vil være viktig for oss å jobbe med å få involvert Holse oftere enn vi gjør nå, for det er ofte når han er involvert at det skjer noe offensivt. Om det er som indreløper eller kant det skjer oftest, det vet jeg ikke, men jeg er enig i at tanken på Samuel og Ceide på hver sin kant er besnærende.

Men noen må ta løpene og. Der synes jeg Holse har vist en god del allerede.
Zorac
Legende

PostPosted: 09.08.2020 22:55    Post subject: Reply with quote

Holse er per nå den klart beste vi har med tanke på bevegelser. Oppsøker hele tiden farlig rom, løper smart, og har meget god skuddfot. Og blikk, for den saks skyld. Scorer to i dag mot Sarpsborg, burde scoret tre, og kunne scoret fem. Det blir liksom farlig hver gang han er involvert, og det er i hovedsak når han trekker inn sentralt, være seg i boks eller langskuddhold.

Spennende tanke med ham som indreløper, og det gir oss mulighet til å spille med Ceide og Adegbenro samtidig, som nevnt. Det blir jo imidlertid et luksusproblem rundt hvem som skal vrakes. Zachariassen? Tagseth? Adegbenro? Mye (potensiell) kvalitet i flere offensive roller nå.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 10.08.2020 08:41    Post subject: Reply with quote

Med det oppsettet der så kan da Holse flyttes opp hvis Adegbenro eller Ceide hviles (eller er skadet/suspendert) og Tagseth inn, Tagseth også inn hvis Holse eller Skjelbred må stå over.

Så kan Konradsen være backup til Doff og Åsen være generell nødløsning.

Helland superreserve og Brattbakk kan komme inn mot slutten i kamper som vi har avgjort.

Forutsetter at det hentes inn nytt førstevalg på VB.
Montana
Veteran

PostPosted: 10.08.2020 08:59    Post subject: Reply with quote

Veldig viktig at Ceide får fortsette fremgangen sin. Kommer til å bli fantastisk for oss. Venstrekanten må være hans. Vet ikke om Adegbenro funker på høyrekant, men der synes jeg Holse skal satses på uansett så da lander jeg på at Adegbenro må selges, det er alt for lite sluttprodukt og han evner dårlig å samhandle med resten. Ceide virker å være langt foran på begge punkter og er jevnt over langt mer spennende.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 10.08.2020 09:33    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi må få gitt Ceïde nok spilletid til at han får fortsette utviklingen sin, men jeg tror også at Samuel ville produsert mye med så gode bevegelser i boks som spesielt Holse bidro med i går. Det som i utgangspunktet var et nærmest perfekt oppsett med Ceïde som arvtaker og cover for Samuel er dog i ferd med å bli et lite luksusproblem.

Det blir viktig for oss at vi får godt betalt for Samuel når vi selger ham, derfor håper jeg vi kan få til både å veksle mellom ham og Ceïde og å bruke kanskje spesielt Samuel i andre posisjoner enn venstre kant. Jeg tror det bør være interessant å teste Samuel som midtspiss for å ha den muligheten når vi møter lag som kan presse oss bakover i banen, all den tid verken Børven eller Dino har vist mer enn enkeltaspekter som gjør de interessante som fast midtspiss. Etter min mening er Samuel undervurdert som kombinasjonsspiller når han kommer inn sentralt, han er en bra hodespiller, er sterk i kroppen og med mann i rygg, og angrepsrekka Holse - Samuel - Ceïde tror jeg faktisk kunne vært veldig skummel for mange motstandere.

Vi skal også være klare over at vi må forvente at Ceïde svinger litt i prestasjonene nå, og kan ha veldig godt av å få være litt lenger i utfordrerposisjon, i stedet for å måtte starte kamper med kranglete kropp og fallende formkurve. Det er ikke mange kamper siden sist Ceïde framstod som kun en nærsynt junior, og han kan fort gå seg på en hel periode der timingen ikke stemmer helt. Han spiller på små marginer, og må sannsynligvis utvikle seg mer for at det å lykkes blir regelen over tid.

Det ideelle for oss nå hadde nok vært å fått Samuel i såpass kampform at han rekker å både vise nivået sitt som enmannshær mot sterk motstand og at han kan produsere en del i hverdagen. Og så solgt ham for en dugelig sum. Det er i alle fall greit å ha litt is i magen nå: skulle Ceïde fortsette å benke Samuel, så er det fort ham vi mister for et tilbud ingen føler de kan takke nei til, og da må vi ikke allerede ha latt Samuel gå på billigsalg.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 41, 42, 43  Next
Page 35 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb