English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 521, 522, 523 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 03.07.2020 20:14    Post subject: Reply with quote

Tenk at de ansatte Horneland. Kommer ikke over det.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bomaan94
Junior


Joined: 02 Jul 2020
Posts: 41

PostPosted: 03.07.2020 20:29    Post subject: Reply with quote

Folk her inne snakker om at det er viktig å hente en kjempe motivert Åge, etter hver kamp så får jo Rambo spørsmålet om han ønsker å bli permanent RBK-trener, dette er noe han ikke ønsker. Det kan jo ikke være bra for moralen hans at RBK drøyer, selvom han er en Lojal RBKER
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 03.07.2020 20:29    Post subject: Reply with quote

Regner med det blir Martin Andresen.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 03.07.2020 20:39    Post subject: Reply with quote

I og med at dette drøyer litt så kan det gå mot Åge Hareide, og at Rambo fortsetter inntil videre.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 03.07.2020 23:29    Post subject: Reply with quote

Det ble merkverdig stille med rykter av potensiell ny trener til oss de siste dagene. Ingenting har blitt nevnt noen plass (som jeg kan ha registrert).

Hva kan dette tyde på?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.07.2020 23:44    Post subject: Reply with quote

At det ikke har dukket opp noen nye rykter av potensiell trener til oss de siste dagene.

Det er vel rimelig å anta at man har sondert ferdig og forhandler/vurderer alternativer. Med andre ord: Man er mest sannsynlig ferdig med fase én.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.07.2020 02:54    Post subject: Reply with quote

Er ikke fase 1 bare å notere ned navnene som sitter som eksperter i fotballsendingene på ymse kanaler da ? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 04.07.2020 03:48    Post subject: Reply with quote

Personlig, så tror jeg at RBKs tid som storklubb definitivt er over. Milliardene som vi tjente av og spille i CL år etter år er blitt rotet bort, og jeg tror aldri i verden at jeg har sett en mer inkompetent ledelse enn det som Rosenborg har hatt de siste 15 åra - snakk om og grave sin grav. Jeg tror dessverre at om 5 år så er vi ikke mer relevant enn hva klubber som f.eks Viking, Glimt eller Stabæk er. Uavhengig av hvem som måtte bli klubbens neste trener. Sad but true
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 04.07.2020 03:49    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Det ble merkverdig stille med rykter av potensiell ny trener til oss de siste dagene. Ingenting har blitt nevnt noen plass (som jeg kan ha registrert).

Hva kan dette tyde på?

Det tyder på at Hareide er den det jobbes mot og at det kun er opp til klubben at vi får en ny trener.
Altså er det klubben selv som er årsaken til at det tar tid, vil jeg tro.

Tro det eller ei.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 04.07.2020 03:59    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Personlig, så tror jeg at RBKs tid som storklubb definitivt er over. Milliardene som vi tjente av og spille i CL år etter år er blitt rotet bort, og jeg tror aldri i verden at jeg har sett en mer inkompetent ledelse enn det som Rosenborg har hatt de siste 15 åra - snakk om og grave sin grav. Jeg tror dessverre at om 5 år så er vi ikke mer relevant enn hva klubber som f.eks Viking, Glimt eller Stabæk er. Uavhengig av hvem som måtte bli klubbens neste trener. Sad but true

Du kan gjerne tro det men faktum er den at folk rundt om bryr seg såpass om klubben at den neppe blir en nobodyklubb i norsk målestokk som du tror.
Er nok av folk som vil investere i klubben om det må til.
Så en ny VIF/Lyn, Viking, Glimt eller Stabæk klubb vil nok RBK aldri bli. De blir nok der de hører hjemme enten på den ene eller andre måten.
En toppklubb minst i norsk målestokk.
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 04.07.2020 07:17    Post subject: Reply with quote

At det drøyer når alle vet at Åge er spurt må vel bety at han er motvillig.Kansje er han det eller det er taktikk for å melke ut flere millioner.Det er jo helt håpløst at klubben ikke evner å finne et mer spennende alternativ.Åge er gammel og har skrantende helse,han er grådig(møring)og lyger lett mot betaling han sier jo at han har blitt så frisk av Vitapro,så hvorfor operere kneet?Åge som trener skaper ingen glede eller forventninger,bare oppgitthet.
Back to top
View user's profile Send private message
WillyO
Junior


Joined: 22 Apr 2019
Posts: 52

PostPosted: 04.07.2020 08:24    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
1. Knutsen
2. Sollied
3. Pastoor
4. Solbakken
5. Frank
6. Piske
7. Velic


Denne lista... altså, tror du virkelig Solbakken skulle forlate FCK til fordel for Rosenborg? En langt bedre liga og et mye bedre lag som hvert eneste år gjør det betraktelig bedre enn Rosenborg i Europa? Og Thomas Frank - virkelig? En av de mest fremtredende trenerne i England og meget mulig en PL-trener neste sesong? Pastoor - han hadde jeg aldri hørt om, hva har han gjort som gjør ham både skikket og eventuelt interessert i jobben? Priske - mannen som vinner Superligaen med FC Midtjylland og jaktes av klubber i Europa, hvorfor skulle han forlate mønsterbruket FC Midtjylland og komme til skipshavariet styrt av Koteng? Og Velic - måtte googles han også, hvorfor er han skikket for å styre RBK etter å ha vært a-lagstrener i en halv sesong?

Forøvrig enig i at en utlending hadde vært interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.07.2020 08:34    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Personlig, så tror jeg at RBKs tid som storklubb definitivt er over. Milliardene som vi tjente av og spille i CL år etter år er blitt rotet bort, og jeg tror aldri i verden at jeg har sett en mer inkompetent ledelse enn det som Rosenborg har hatt de siste 15 åra - snakk om og grave sin grav. Jeg tror dessverre at om 5 år så er vi ikke mer relevant enn hva klubber som f.eks Viking, Glimt eller Stabæk er. Uavhengig av hvem som måtte bli klubbens neste trener. Sad but true

Du kan gjerne tro det men faktum er den at folk rundt om bryr seg såpass om klubben at den neppe blir en nobodyklubb i norsk målestokk som du tror.
Er nok av folk som vil investere i klubben om det må til.
Så en ny VIF/Lyn, Viking, Glimt eller Stabæk klubb vil nok RBK aldri bli. De blir nok der de hører hjemme enten på den ene eller andre måten.
En toppklubb minst i norsk målestokk.


Nei, hvem bryr seg om IFK Gøteborg i dag? Nettopp! Fotballklubber som ikke presterer blir historie. RBK er på full fart inn i nobodyland. Molde har flere store år foran seg og vil bli den ledende klubben på sikt. Ikke det at Molde er fantastisk gode, men de er bedre enn RBK sin ledelse. RBK er avhengig av dyktig ledere, men det gjøres feil på feil på feil. Derfor vil klubben miste det den var. Kulturen er råtten og det har den vært lenge. Det viktigste er å ta vare på eksrbkere og gi disse høy lønn og styreerfaring til middelmådige næringslivsledere som ikke er interessert eller har peiling på fotball.

Økonomisk blir det et kriseår nå. Vi har satser over evne i flere år og har ikke oppnådd noe særlig utvikling eller fått en bedre spillerstall. RBK er fotballens Nokia eller Kodak i Norge.

Hva er RBK fremoverlente på? I beste fall å gi eksrbkere jobb. Kultur, trening, organisasjon, kompetanse er det hvertfall ikke. Er det laget noen handlingsplan/strategi for å kvalitetssikre å unngå komme i så dårlig forfatning? Veldig merkelig at dette ikke er på dagsordenen, men det sier jo alt

Medlemmene og styret burde sett dette komme for lenge siden, men alle har sovet i timen!! Vi får håpe på en snill investor etterhvert hvis det skal være håp.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 04.07.2020 08:47    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke bare satse på Skjelbred?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 04.07.2020 08:50    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt mulig for RBK å komme til CL. Det handler om en god trener, den riktige spillergruppen og flaks i trekning og marginer. På Lerkendal med fullt Ajax trøkk kan vi slå meget gode lage. Men vi må ha det rette laget selvsakt. Det har vi ikke i dag. Klubben ellers er ikke bedre enn andre i Norge bare større.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 978
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 04.07.2020 09:07    Post subject: Reply with quote

Dritt lei dette surret. Hent inn Sollied og gi han en sjanse.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.07.2020 09:32    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det er absolutt mulig for RBK å komme til CL. Det handler om en god trener, den riktige spillergruppen og flaks i trekning og marginer. På Lerkendal med fullt Ajax trøkk kan vi slå meget gode lage. Men vi må ha det rette laget selvsakt. Det har vi ikke i dag. Klubben ellers er ikke bedre enn andre i Norge bare større.


Det er mulig med flaks, men ikke med slik styre og ledelse som i dag. Vi er lysår tilbake på de fleste fronter. Hvem tar over etter Hareide? Trond Nordsteien eller Perry? Altså det må være en klar strategi for å unngå at vi gjør feil på feil på feil. Ansettelsen av Horneland viser jo at styret ikke har lært ingenting fra tidligere feil.
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 04.07.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at jeg for noe tid tilbake hørte om en trener som pleide å dusje sammen med mora til en av spillerne. Som sagt, dette er en stund siden og jeg vet ikke om det medfører riktighet. Når det er sagt, så er jeg rimelig sikker på at dette med hygiene blir svært viktig også i tiden fremover, jf. Covid-19 og ny svineinfluensa på gang.

Dette støttes også av Eurosporteksperten Joachim Jonsson, med en fortid i Fredrikstad FK, og som også har internasjonal erfaring, jf. tidligere. Som forhenværende krølltopp vet Jonsson hva renholdet koster, både i form av slitsomme rutiner og ikke minst penger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.07.2020 12:50    Post subject: Reply with quote

Hvis det blir Hareide så vil vi da i det minste ha kjøpt oss tid til å fått skiftet ut resten av de i styret som ansatte Horneland før vi trenger å begynne å fundere på hvem som skal etterfølge ham, dog sannsynligvis vil Dorsin som ble ansatt av forrige styre fremdeles være der, uten at det nødvendigvis er negativt.

Det jeg ville ha sett for meg på sikt, altså det må en starte med *nå*, er å aktivt bruke akademiet til å få fram våre egne trenerkandidater, det kan godt hende at de må ta veien om andre klubber først, det skal litt til for at det plutselig dukker opp en Guardiola derfra, men en kan spørre seg om en type som Henriksen som har vært tilknyttet der så lenge at han åpenbart ikke har mer potensiale å ta ut burde ha vandret videre (dog å ha en gammel traver for kontinuitetens del er ikke noen dum idè), dvs at vi går for unge og lovende trenere med et forhold til godfot-teori, Skjelbred og Tettey er typer jeg gjerne ser for meg at kan gå den veien, men på åremål ikke fast ansettelse, det burde kanskje være en akademisjef som burde sitte der og vokte den røde tråden over lengre tid, men de som leder lagene bør enten vokse seg klar for større oppgaver eller gi plass til noen som kan gjøre så.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.07.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Det FAlkenkameratene skriver er riktig. Så lenge alt er opp til hovedtrener er vi fullstendig avhengig av den personen. Når styret er kjempe gode til å ansette uerfarne og defensive trenere så velter klubben inn i middelmådighet.

Spillerlogistikk, teknologi, til en viss grad organisasjon og talentutvikling er noe som Dorsin bør ha øverste ansvar for. Hvis en trener skal bestemme å kutte ut mye av det vil disse områdene ikke få den kontinuitet og langsiktighet man trenger for å bli bra.

Hvis Hareide kommer så er det flott, men når han drar etter to år. Hva da? Kommer Perry på nytt? Det skal man ikke utelukke dersom man ikke lager en handlingsplan, tydeliggjør klubbens filosofi og fordeler viktige områder til personer som er her mer enn to tre år.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 04.07.2020 15:37    Post subject: Reply with quote

Er det beste utfallet at vi får Hareide i 2- 3 sesonger og at vi signerer Knutsen eller lignende erstatter i god tid i forveien. Dvs vi slipper å løpe rundt og handle julegaver på Esso klokken 17 på julaften hvert år. Blitt mye kong Haakon si!
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 04.07.2020 15:49    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Dvs vi slipper å løpe rundt og handle julegaver på Esso klokken 17 på julaften hvert år. Blitt mye kong Haakon si!


ikke at det er noe galt i det
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 04.07.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

senador wrote:


Hvis Hareide kommer så er det flott, men når han drar etter to år. Hva da? Kommer Perry på nytt? Det skal man ikke utelukke dersom man ikke lager en handlingsplan, tydeliggjør klubbens filosofi og fordeler viktige områder til personer som er her mer enn to tre år.
Ja vi trenger en langtidsplan og et styre som har vett og kompetanse nok til å holde seg til den. Da vil det ikke spille så stor rolle om trenere og spillere kommer og går. Jeg tror Hareide kan være rett mann til å få klubben on track i løpet av et par år, og i mellomtiden bør man klare å få et rammeverk på plass.

Jeg registrerte meg for 15 år siden med samme nick men med en å i, i frustrasjon over Bratseth, og nicket sier vel alt. Hvorfor denne karen fortsatt er involvert i styre og stell er underlig. I det hele tatt har vi alt for stor tro på at bare man kunne spille fotball, så er man en god planlegger og strateg. Nei, det er en grunn til at snekkere ikke er arkitekter, uansett hvor dyktige de er til å kutte lister.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.07.2020 16:03    Post subject: Reply with quote

Så det er nok nå? Tolker jeg det rett?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bomaan94
Junior


Joined: 02 Jul 2020
Posts: 41

PostPosted: 04.07.2020 16:22    Post subject: Reply with quote

Hva om de 3-4 kandidatene har takket nei? Ingen som har noe nyheter å melde ang. Trenerfronten ?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 521, 522, 523 ... 772, 773, 774  Next
Page 522 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb