English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 520, 521, 522 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 03.07.2020 12:26    Post subject: Reply with quote

Herlige minner, den gangen vi faktisk spilte fotball Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
jelepjokk
Junior


Joined: 17 Dec 2012
Posts: 14

PostPosted: 03.07.2020 14:52    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
klubben bør gå all in for Hareide. Hareide vil også være flink til å finne en meget god assistent. Kort tid mellom sesongene nå i Europa så ikke lett å finne noe der vil jeg tro. Hareides RBK var helt overlegen i Norge og de andre lagene fikk nesten ikke låne ballen. De var ikke så direkte som under Eggen men kanskje enda mere ball sikker. Hareide med lyst og energi er en trener som vinner fotball kamper og skjelden taper dem. Hans rekord med Danmark er imponerende.


Husk at det du kaller "Hareides RBK" var det mest komplette mannskap Hareide noengang har trent (Det sier han i podcasten sin). Altså: Hareide fikk det servert på sølvfat. Mannskapet var nærmest selvgående og hadde høykvalitets backup på alle plasser.
Back to top
View user's profile Send private message
jelepjokk
Junior


Joined: 17 Dec 2012
Posts: 14

PostPosted: 03.07.2020 14:55    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Tja, var det ikke Eggen som var en pådriverne for at Ingebrigtsen skulle få sparken? også var vel Horneland favoritten til NAE og Eggen anbefalte han som RBK-trener.


Jeg vet iallefall at det var BJØRNEBYE som var pådriveren for Horneland. Sammenlignet han overfor TV2 med Guardiola og Klopp. LOL. Bjørnebye slipper selvsagt å svare på kritikken siden han ikke er i klubben mer. Jada, vet at også Winsnes var interessert i Horneland. Men Bjørnebye kjente Horneland fra før og var veldig for å få han inn.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 03.07.2020 15:00    Post subject: Reply with quote

jelepjokk wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Tja, var det ikke Eggen som var en pådriverne for at Ingebrigtsen skulle få sparken? også var vel Horneland favoritten til NAE og Eggen anbefalte han som RBK-trener.


Jeg vet iallefall at det var BJØRNEBYE som var pådriveren for Horneland. Sammenlignet han overfor TV2 med Guardiola og Klopp. LOL. Bjørnebye slipper selvsagt å svare på kritikken siden han ikke er i klubben mer. Jada, vet at også Winsnes var interessert i Horneland. Men Bjørnebye kjente Horneland fra før og var veldig for å få han inn.
Den jobben Bjørnebye gjorde de siste par årene..
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 03.07.2020 16:08    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg er litt rastløs mtp trener nå. Håper vi får noen på plass kjapt så de kan starte gjenoppbyggingen. Det aller mest tyder jo på at det må bli Åge eller Sollied. Hvis det ikke blir en av de så må vi vel vente til etter sesongen. Noe jeg kjenner jeg ikke har veldig lyst til.

Det sagt, så er det bedre å vente enn å måtte havne på 7 valget på listen sånn som med Horneland. Er derimot Åge eller Sollied villig til å ta over så sier jeg ikke nei til det.

Hvis ikke Åge vil så ser jeg ikke noe problem å i hvert fall prøve ut hvordan det vil gå med Sollied. Så får man ta en ytterligere evaluering etter sesongen igjen. Litt ala når RBK ansatte Kåre. Ble ansatt som midlertidig trener men som kunne gjøre seg fortjent til den permanente jobben ved å få gode resultater.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.07.2020 16:32    Post subject: Reply with quote

Altså hvis alternativene til Hareide er typ Maalen, Skullerud, Deila osv. så kan de like godt fortsette med Henriksen til de har kartlagt litt mer enn fotball xtra. Sollied er et kurrant alternativ om Hareide takker nei, gitt at mannen er motivert for jobben og evt. utenomsportslige ting er klarlagt. Det samme gjelder selvsagt Knutsen i Glimt, men det anser jeg som særdeles usannsynlig på nåværende tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 03.07.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Kjenner jeg er litt rastløs mtp trener nå. Håper vi får noen på plass kjapt så de kan starte gjenoppbyggingen. Det aller mest tyder jo på at det må bli Åge eller Sollied. Hvis det ikke blir en av de så må vi vel vente til etter sesongen. Noe jeg kjenner jeg ikke har veldig lyst til.

Det sagt, så er det bedre å vente enn å måtte havne på 7 valget på listen sånn som med Horneland. Er derimot Åge eller Sollied villig til å ta over så sier jeg ikke nei til det.

Hvis ikke Åge vil så ser jeg ikke noe problem å i hvert fall prøve ut hvordan det vil gå med Sollied. Så får man ta en ytterligere evaluering etter sesongen igjen. Litt ala når RBK ansatte Kåre. Ble ansatt som midlertidig trener men som kunne gjøre seg fortjent til den permanente jobben ved å få gode resultater.


Ja. Ta sjansen på Sollied nå. Jeg mener at 98 laget hadde et klart høyere både topp og bunnivå enn laget Hareide ledet. Med Sollied i 03, hadde nok Rosenborg tatt knekken på La Coruna. 1-6 mot Stabæk på Lerkendal hadde heller ikke forekommet. Det er tatt sjansen på så mye rart etter Eggen, når det gjelder trenere, så kjør på med Sollied.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 03.07.2020 16:42    Post subject: Reply with quote

Gi Sollied kontrakt på prøve ut sesongen, nå er det ikke Sollied som sitter med alle trumfkortene på handa som han hadde tidligere. Med Hareide er det stikk motsatt, her må vi logre med halen for han og det er nokså ubehaglig for klubben men de har satt seg selv i denne situasjonen.

Det er tydelig at Hareide har kommet med tøffe krav ettersom RBK drøyer slik.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2020 16:57    Post subject: Reply with quote

Bare sånn at det er sagt: Jeg syns det er veldig vanskelig å sette grensa for hvor mye man kan diskutere årsakene til at Sollied ikke har hatt varige trenerjobber den siste tida.

I likhet med mange andre vil jeg påpeke behovet for å respektere privatlivets fred.

Siden at ingenting i øyeblikket tyder på at han er RBK-aktuell, ser jeg heller ingen grunn til at diskusjonen rundt Sollied skal fortsette inntil noe nytt dukker opp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 03.07.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Vegard2711 wrote:
Kjenner jeg er litt rastløs mtp trener nå. Håper vi får noen på plass kjapt så de kan starte gjenoppbyggingen. Det aller mest tyder jo på at det må bli Åge eller Sollied. Hvis det ikke blir en av de så må vi vel vente til etter sesongen. Noe jeg kjenner jeg ikke har veldig lyst til.

Det sagt, så er det bedre å vente enn å måtte havne på 7 valget på listen sånn som med Horneland. Er derimot Åge eller Sollied villig til å ta over så sier jeg ikke nei til det.

Hvis ikke Åge vil så ser jeg ikke noe problem å i hvert fall prøve ut hvordan det vil gå med Sollied. Så får man ta en ytterligere evaluering etter sesongen igjen. Litt ala når RBK ansatte Kåre. Ble ansatt som midlertidig trener men som kunne gjøre seg fortjent til den permanente jobben ved å få gode resultater.


Ja. Ta sjansen på Sollied nå. Jeg mener at 98 laget hadde et klart høyere både topp og bunnivå enn laget Hareide ledet. Med Sollied i 03, hadde nok Rosenborg tatt knekken på La Coruna. 1-6 mot Stabæk på Lerkendal hadde heller ikke forekommet. Det er tatt sjansen på så mye rart etter Eggen, når det gjelder trenere, så kjør på med Sollied.


Du snakker om noe som skjedde for 22 år siden. Move on Crying or Very sad
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 03.07.2020 17:09    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Bare sånn at det er sagt: Jeg syns det er veldig vanskelig å sette grensa for hvor mye man kan diskutere årsakene til at Sollied ikke har hatt varige trenerjobber den siste tida.

I likhet med mange andre vil jeg påpeke behovet for å respektere privatlivets fred.

Siden at ingenting i øyeblikket tyder på at han er RBK-aktuell, ser jeg heller ingen grunn til at diskusjonen rundt Sollied skal fortsette inntil noe nytt dukker opp.

NÃ¥ er det meste brettet ut her inne om Sollieds privatliv, og vi kan konstantere at noen er for og andre er imot.
Vi kan jo bare la diskusjonen om Sollied ligge enn så lenge inntil vi hører noe nytt.
Hareide er den klubben ønsker seg og også den de fleste her inne også ønsker seg, vi får bare krysse fingrene på at RBK møter kravene fra Hareide, det ville jo vært vinnvinn for oss alle som elsker RBK. Alle vil at RBK har best mulig forutsetninger for at de har best mulig grunnlag for at RBK spiller den fotballen vi ønsker oss.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 03.07.2020 17:18    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Bare sånn at det er sagt: Jeg syns det er veldig vanskelig å sette grensa for hvor mye man kan diskutere årsakene til at Sollied ikke har hatt varige trenerjobber den siste tida.

I likhet med mange andre vil jeg påpeke behovet for å respektere privatlivets fred.

Siden at ingenting i øyeblikket tyder på at han er RBK-aktuell, ser jeg heller ingen grunn til at diskusjonen rundt Sollied skal fortsette inntil noe nytt dukker opp.
Skål for den! Beer
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 03.07.2020 17:20    Post subject: Reply with quote

Galskap å la Hareide kreve så mye at klubben havner i problemer,er han ikke Moldenser i tillegg?FYSJ OG FY
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 03.07.2020 17:25    Post subject: Reply with quote

Han er fra Hareid kommune. Rett sør for Aalesund, så er nok ikke mye moldenser i han Wink
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 03.07.2020 17:30    Post subject: Reply with quote

tobbis1 wrote:
Galskap å la Hareide kreve så mye at klubben havner i problemer,er han ikke Moldenser i tillegg?FYSJ OG FY

Tja. Kravene kan jo være andre veien også. Raskt fremgang i forhold til klubbens krav om artig, offensiv fotball, gi unge spillere muligheten, gruppespill
i CL innen to år. f.eks. Alle disse kravene kan klubben gi Hareide i retur. Mislykkes han kan han risikere sparken med betydelig redusert sluttpakke i baklomma.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 03.07.2020 17:30    Post subject: Reply with quote

Vi trenger jo nettopp en trener som stiller krav til klubben. Tar det for gitt at ikke Hareide er interessert i å kjøre den i grøfta økonomisk.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 03.07.2020 17:33    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Vi trenger jo nettopp en trener som stiller krav til klubben. Tar det for gitt at ikke Hareide er interessert i å kjøre den i grøfta økonomisk.

Har han ikke selv sagt at han også pleier å sette seg inn i økonomien i klubben også og at man kan flytte resurser over til der det er behov?
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 03.07.2020 17:44    Post subject: Reply with quote

Av norske trenere håper jeg på Knutsen, Sollied eller Solbakken

Danske trenere, så er Thomas Frank den desidert beste klubbtreneren for tiden. Med Brian Priske, som et klart andrevalg.

Når det gjelder Nederlandske trenere, så mener jeg Alex Pastoor er den beste (av de oppnåelige) trenerne.

Av svenske trenere, synes jeg Denis Velic er den eneste jeg kunne tenke meg.

Drømmelisten min ser slik ut

1. Knutsen
2. Sollied
3. Pastoor
4. Solbakken
5. Frank
6. Piske
7. Velic
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 03.07.2020 17:55    Post subject: Reply with quote

virker ikke akkurat gjennomtenkt. hva gjør Solbakken på en slik liste? slags mellomting mellom Drillo og Hamren, velkjent rosenborghater er han også
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1045
Location: stjørdal

PostPosted: 03.07.2020 17:56    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
gm wrote:
Vegard2711 wrote:
Kjenner jeg er litt rastløs mtp trener nå. Håper vi får noen på plass kjapt så de kan starte gjenoppbyggingen. Det aller mest tyder jo på at det må bli Åge eller Sollied. Hvis det ikke blir en av de så må vi vel vente til etter sesongen. Noe jeg kjenner jeg ikke har veldig lyst til.

Det sagt, så er det bedre å vente enn å måtte havne på 7 valget på listen sånn som med Horneland. Er derimot Åge eller Sollied villig til å ta over så sier jeg ikke nei til det.

Hvis ikke Åge vil så ser jeg ikke noe problem å i hvert fall prøve ut hvordan det vil gå med Sollied. Så får man ta en ytterligere evaluering etter sesongen igjen. Litt ala når RBK ansatte Kåre. Ble ansatt som midlertidig trener men som kunne gjøre seg fortjent til den permanente jobben ved å få gode resultater.


Ja. Ta sjansen på Sollied nå. Jeg mener at 98 laget hadde et klart høyere både topp og bunnivå enn laget Hareide ledet. Med Sollied i 03, hadde nok Rosenborg tatt knekken på La Coruna. 1-6 mot Stabæk på Lerkendal hadde heller ikke forekommet. Det er tatt sjansen på så mye rart etter Eggen, når det gjelder trenere, så kjør på med Sollied.


Du snakker om noe som skjedde for 22 år siden. Move on Crying or Very sad


Det diskuteres Hareide vs Sollied her ser jeg, så da må vi nesten legge til grunn hva de gjorde når de var her. Sollied har dessuten et Rosenborghjerte som vil trigge ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 03.07.2020 18:03    Post subject: Reply with quote

Fint å se på hva de gjorde da de var her.

Så kan vi se på hva de har gjort siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1461
Location: Drammen

PostPosted: 03.07.2020 18:08    Post subject: Reply with quote

tobbis1 wrote:
Galskap å la Hareide kreve så mye at klubben havner i problemer,er han ikke Moldenser i tillegg?FYSJ OG FY


Ja, fysj, en trener med ekte ambisjoner og autoritet vil vi ikke ha. Bedre med Horneland.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Bomaan94
Junior


Joined: 02 Jul 2020
Posts: 41

PostPosted: 03.07.2020 18:14    Post subject: Reply with quote

Det forundrer ikke meg at Rambo trener RBK hele sesongen før en ny trener er på plass......
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.07.2020 18:36    Post subject: Reply with quote

Bomaan94 wrote:
Det forundrer ikke meg at Rambo trener RBK hele sesongen før en ny trener er på plass......


Trond Nordsteien er vel en dark horse da.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 03.07.2020 18:44    Post subject: Reply with quote

Siste 10 år.
Hareide ,100% aktiv med topp europeiske meritter.
Serimester, Champions league, Wm - EM.

Sollid, ikke aktiv, ikke meritter.
10 kamper og sparken.

Valget er lett for RBK.
Rest my case -Smile
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 520, 521, 522 ... 772, 773, 774  Next
Page 521 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb