English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 26.06.2020 07:56    Post subject: Reply with quote

Syns Saltnes er den beste Glimt har, og at han har vært den beste i noen sesonger. Virker både smart, skapende og målfarlig. Men vi har vel nok indreløpere
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 26.06.2020 12:01    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ingen i Glimt som har det sportslige nivået til å styrke oss. Vi må ikke la oss lure av et godt kollektiv.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 26.06.2020 12:05    Post subject: Reply with quote

Jeg ser to, kanskje tre alternativer som ville forsterket oss. I første omgang ville jeg prøvd meg på Bjørkan og Lode. Ville også hatt unge Berg inn, men når Skjelbred kommer inn, ser jeg ikke behovet.

Det viktigste som skjer fremover, er å få på plass Børven og Skjelbred. Hadde ikke gjort noe om Serbecic kom tilbake NÅ, men tviler på at det skjer.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 26.06.2020 12:15    Post subject: Reply with quote

Vi må slutte å låse oss fast i individuell spillerkvalitet. Klubben (først og fremst Dorsin) må bygge tropp av spillere med relasjonelle, komplementære ferdigheter hvor hver enkelt rolle er nøye definert. Her har man forsømt arbeidsoppgavene sine i flere år. [/u]
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.06.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Lode er veldig bra med ball, og Glimt påstår han er den raskeste stopperen i ligaen. De to tingene alene ville gjort ham til en forsterkning for oss, dersom vi nå ønsker å være mer spillende.

Utover det er det ikke den individuelle kvaliteten som imponerer med Glimt. De hadde vært enda mye bedre med noen spillere på hakket høyere nivå i samme roller.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 26.06.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

Rosenborg påsto jo også på Twitter i vår at Valsvik var raskest i Rosenborg, så jeg vet ikke helt jeg. Det er mange måter å være rask på, sikkert.

Men er forsåvidt enig i at Lode trolig er et godt valg. Liker typen godt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 26.06.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Men de får jo også Moe (som ikke hadde mye tillit hos oss) og Sondre Fet (som nesten ikke spilte fotball i Aafk i fjor) til å se gode ut. Er vel først og fremst det kollektive vi må forbedre, selv om jeg er helt enig i at det er i forsvarsfireren at kvaliteten ikke er så høy som man skulle ønske.
Back to top
View user's profile Send private message
Kommandør
Junior


Joined: 30 Jul 2011
Posts: 79

PostPosted: 26.06.2020 15:20    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Rosenborg påsto jo også på Twitter i vår at Valsvik var raskest i Rosenborg, så jeg vet ikke helt jeg.


Skal nok ikke se bort i fra at Valsvik har høyest toppfart i klubben nei. Bare synd det tar en halv banehalvdel for ham å komme opp i toppfart.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 27.06.2020 17:48    Post subject: Reply with quote

Filip Jørgensen (f. 2002) stiller fra start for Odds mot Start en drøm, på midtbanen. Fremstår som en smart spiller og kan være verdt å holde et ekstra øye på.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 28.06.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Lode har jeg ønsket meg til RBK lenge nå. Han er type stopper som passer et lag som RBK mye bedre enn Hovland og Valsvik.

Rask (også på de første meterne) og offensiv. Flink til å forsere ledd som Hoftun i glansdagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 28.06.2020 14:12    Post subject: Reply with quote

Ser uansett ikke noe point i å kjøpe noen spillere før vi veit hvem som skal trene laget fremover. Får vi en trener som bare skal presse innenfor egen 16m. så trur jeg ikke det er noe poeng i å i det heletatt tenke på Lode. Da burde vi heller få inn flest mulig utgaver av Tore så vi kan vinne dueller i feltet. Om vi får inn en trener som vil at forsvaret skal starte å presse høyt så vil nok Lode eller liknende spillere være en god investering.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 28.06.2020 18:37    Post subject: Reply with quote

Hvis vi ansetter Skullerud bør vi spare penger og ikke kjøpe noen.
Vi vil trenge pengene til sluttpakke og midler til neste trener.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 28.06.2020 23:32    Post subject: Reply with quote

Philip Zinckernagel hadde vært en bedre ving enn helland! Bedre løpskraft også..helland ser ut som han er 40 år i vendingene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.06.2020 10:25    Post subject: Reply with quote

Zinckernagel er litt Hellandesque, men jeg synes han gjør veldig mange feilvurderinger innenfor boksen. Litt som Søderlund 2015 - det ser ganske bra ut fordi han blir satt opp så jævlig ofte, men uttellingen er egentlig ikke all verden.

Jeg begynner å tenke at vi har en arvtaker av bedre kaliber i unge Holse.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 29.06.2020 13:13    Post subject: Reply with quote

Pdd ville jeg hatt Ceide og Adegbenro på kantene egentlig, ingen grunn til å hente nytt med det første synes jeg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 29.06.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Det mest skremmende er vel mangel på dekning i midten bak. Kampene kommer tett som hagl, og en skade så har man ingen alternativer.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 29.06.2020 15:50    Post subject: Reply with quote

Vil vi løse venstrebackproblemet med et kjøp før markedet stenger? Siden meling forsvinner i juli-august, kan vi ikke være hos trondsen som eneste valg i rollen
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 29.06.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Vi har vel en av de tynneste troppene på mange år, og det tetteste kampprogrammet noen gang. Etter sommeren har vi kun en omskolert venstreback, en midtstopperreserve, og en svært ung benk. I tillegg er flere av spillerne under forventet kvalitet. Blir vanskelig å konkurrere med Molde, som har 4-5 landslagsaktuelle spillere på benken til en hver tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 29.06.2020 16:30    Post subject: Reply with quote

Ã… hvem ville ha en liten tropp....Horneland🤔
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 29.06.2020 16:38    Post subject: Reply with quote

Kaster ut navnene Strandberg (om han er mentalt klar for å spille) og Elabdellaoui, som i følge transfermarkt er på utgående kontrakter. (30.06.) Noen som vet noe mer, hadde det vært aktuelt, uten at jeg tror det er det første som skjer?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 29.06.2020 16:52    Post subject: Reply with quote

Elabdellaoui er det bare å glemme. Han er vel på blokka til halve Europa, etter hva jeg har hørt.
Har også hørt at det er en veldig god og lovende stopper nede i Sarajevo. Serb et eller annet.
Eventuelt sjekket prisen på han unge nigerianeren i Sogndalforsvaret.
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2020 16:57    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Vi må slutte å låse oss fast i individuell spillerkvalitet. Klubben (først og fremst Dorsin) må bygge tropp av spillere med relasjonelle, komplementære ferdigheter hvor hver enkelt rolle er nøye definert. Her har man forsømt arbeidsoppgavene sine i flere år.

Hør, hør!

Hvis man går igjennom forumet og ser vurderingen av våre egne spillere, er den nesten ingen som er bra nok. Et unntak er Hansen i mål.

Denne tråden er til for å lansere og støtte/forkaste forslag, og det er greit nok. Men vi må igjen bli et lag hvor laget er større enn enkeltspillerne, og hvor disse spillerne passer inn i et system. Kjøpe spillere som kan passe, og som utvikles i RBK, slik som enkelte lag vi ikke vil nevne gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 29.06.2020 17:17    Post subject: Reply with quote

Ja, Jonas innlegg er spot on. Alle spillere ser bedre ut i et system som passer og hvor de er håndplukket til en rolle, mens de aller fleste spillere ser ubrukelige ut i et lag hvor ingenting fungerer.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 29.06.2020 17:30    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Det mest skremmende er vel mangel på dekning i midten bak. Kampene kommer tett som hagl, og en skade så har man ingen alternativer.


Her har man akkurat solgt og lÃ¥nt to midtstoppere👌
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 30.06.2020 12:15    Post subject: Reply with quote

Med stor fokus på Børven, og venting på Skjelbred, er spørsmålet; jaktes det på flere spillere? Vi har vel vært ryktet til et par backer, men stille på den fronten.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 92, 93, 94  Next
Page 61 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb