English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Koteng
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 71, 72, 73  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 26.06.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

Har du hørt uttrykket « dumme spørsmål, fortjener dumme svar». Alle skjønner at en person som blir sparket etter 15 måneder er en feilansettelse.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 26.06.2020 20:37    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Vi som bare spiller FM og FIFA klarer ikke å forstå hvorfor en trener som vant så og si alt blir sparket på dagen og erstattet med en umerritert 4-4-2-gampe-fotball-trener fra Haugesund.


'Jeg skjønner godt at han ble sparket jeg. Det jeg ikke skjønner er at den sterkt nedadgående kurven spillemessig ikke førte til at man allerede hadde en plan, og at sparkingen ser mer eller mindre impulsiv ut. DET tilgir jeg ikke Koteng for.
Back to top
View user's profile Send private message
Naaerdetnok
Junior


Joined: 27 Apr 2019
Posts: 68

PostPosted: 26.06.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

PS Og jeg frykter at vi nok en gang stuper rett ut i det med rævva først uten noe som helst som ligner på en plan. Handlekraft er bra (det er Koteng god på), men kombinert med manglende ydmykhet og innsikt i egne begrensninger er den en oppskrift på katastrofe.

Ordenen nye trener er snart klar når det er åpenbart at de er omtrent like uforberedt som da Horneland nle ansatt, fyller meg med frykt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 27.06.2020 13:02    Post subject: Reply with quote

Å se Koteng i intervju nå er direkte ille. Han har satt seg i en posisjon nå, hvor han har all grunn til å være ydmyk i møte med kritiske spørsmål, men det avfeies stort sett med hersketeknikker og syrlig undertone mot journalistene. Hvis han virkelig er då dårlig på å se kritisk på egen virksomhet, så forstår jeg mer av hvorfor han kjempet på videre for egen posisjon, til tross for fiaskoen. Jeg tror det der speilet litt av hovedproblemet på brakka. De har blitt verdensmestere og store på tanken om sin egen fortreffelighet. Bare da er det mulig å gjøre så mye tull og tabber som de har gjort siden sparkingen av Ingebrigtsen.

Journalistene stiller veldig viktige spørsmål, men Koteng ser ikke ut til å ha evne til å reflektere rundt de. Ikke en type styreleder jeg ville ansatt i hvert fall. Snakker om utvikling, men ser ikke ut til å ha den viktigste evnen i så sammenheng, nemlig åpenhet for å gå inn i en
Kritisk refleksjon rundt den man driver med.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.06.2020 14:44    Post subject: Reply with quote

Når man vurderer Kotengs svar på spørsmål i disse dager, bør man huske at journalister, akkurat som mange supportere er på jakt etter syndebukker.

Hvis vår styreformann bidrar i jakten på syndebukker, så er han ikke egnet mann for jobben.

Hans jobb er ikke å utpeke syndebukker i offentligheten. Han skal tale på vegne av styret og hele organisasjonen, og faktisk forsvare personene i de utsatte stillingene.

Så skal han i det lukkede rom, sørge for endringer som gjør at man ikke gjentar tidligere feil. Horneland er ute. Bjørnebye er ute. Og det vil ikke overraske meg om Dorsin eller noen utenfra leder jakten på ny trener, uten Bratseh og Winsnes på slep.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 27.06.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Når man vurderer Kotengs svar på spørsmål i disse dager, bør man huske at journalister, akkurat som mange supportere er på jakt etter syndebukker.


De er også på jakt etter overskrifter. Det at Koteng er litt grinete når tidene er som det er på lerkendal, er ikke rart (selv om styret har ansvaret ansvaret for at situasjonen er som den er). Vi har vel tidligere hatt en trener som var noe irritabel og useriøs i motgang?. Blir spennende å se om Koteng & co klarer å styre skuta ut av alle disse problemene ( sportslig og økonomisk ).
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 27.06.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Å se Koteng i intervju nå er direkte ille. Han har satt seg i en posisjon nå, hvor han har all grunn til å være ydmyk i møte med kritiske spørsmål, men det avfeies stort sett med hersketeknikker og syrlig undertone mot journalistene. Hvis han virkelig er då dårlig på å se kritisk på egen virksomhet, så forstår jeg mer av hvorfor han kjempet på videre for egen posisjon, til tross for fiaskoen. Jeg tror det der speilet litt av hovedproblemet på brakka. De har blitt verdensmestere og store på tanken om sin egen fortreffelighet. Bare da er det mulig å gjøre så mye tull og tabber som de har gjort siden sparkingen av Ingebrigtsen.

Journalistene stiller veldig viktige spørsmål, men Koteng ser ikke ut til å ha evne til å reflektere rundt de. Ikke en type styreleder jeg ville ansatt i hvert fall. Snakker om utvikling, men ser ikke ut til å ha den viktigste evnen i så sammenheng, nemlig åpenhet for å gå inn i en
Kritisk refleksjon rundt den man driver med.

Det er svært få journalister som stiller viktige spørsmål. I all hovedsak er spørsmålene så dumme, at de egentlig ikke fortjener svar. Jeg skjønner ikke at han orker.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 27.06.2020 17:48    Post subject: Reply with quote

Akkurat den holdningen du legger for dagen er det jeg aner fra Koteng, styret og brakka. Litt sånn Trumpsk egentlig. Helt håpløst ifht utvikling.

Pressen stiller relevante kritiske spørsmål. Det er jobben deres, så takk og lov for det. Vi tjener ingenting på å latterliggjøre de, tvert i mot.

Å reagere med å bli grinete når man får berettighet kritikk er for øvrig ingen egenskap å omfavne. Rett og slett slik et barn reagerer. Ikke modent, og ikke utviklende.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 27.06.2020 17:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig med deg i at å bli grinete når gode relevante spørsmål stilles, er en dårlig egenskap.

Men gi meg en sportsjournalist som er i stand til å stille gode relevante spørsmål?

Få som kommer forbi "hva føler du nå"
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 27.06.2020 18:00    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Akkurat den holdningen du legger for dagen er det jeg aner fra Koteng, styret og brakka. Litt sånn Trumpsk egentlig. Helt håpløst ifht utvikling.

Pressen stiller relevante kritiske spørsmål. Det er jobben deres, så takk og lov for det. Vi tjener ingenting på å latterliggjøre de, tvert i mot.

Å reagere med å bli grinete når man får berettighet kritikk er for øvrig ingen egenskap å omfavne. Rett og slett slik et barn reagerer. Ikke modent, og ikke utviklende.


Anbefaler deg å begynne å tenke sjæl og mene. Når gjengangeren er "er du rett mann....." 100 ganger, ja da vet ikke jeg. Klart han selv mener han er rett mann, det mener også medlemmene. Spør noen andre for faen.
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 27.06.2020 19:26    Post subject: Reply with quote

Styret v/Koteng virker faktisk enda mindre i stand til å ta selvkritikk enn Kåre Ingebrigtsen, og det er ikke særlig tillitsvekkende. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at styret mener at prosessen som ledet til ansettelsen av Horneland ikke var kritikkverdig. Men jeg har kanskje gått glipp av noe.
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 27.06.2020 19:37    Post subject: Reply with quote

ikke bare er de sportsjournalister, mange av de er visstnok eksperter og. eksperter på hva egentlig? på styreformenn, på styre, på trener, på spillestil? på RBK, på Trøndelag? tenk sjøl folkens.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 28.06.2020 10:00    Post subject: Reply with quote

Når Morten Pedersen presterer å kalle Koteng klubbeier er vel egentlig det nok. Jeg var farlig nær å stoppe å stoppe foran journalistbordet på årsmøte, for å spørre ham hvordan årsmøte harmonerer med eier.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 28.06.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Morten Pedersen vet vi jo alle sammen at har noen kromosomer for mye som har resultert i hans begrensede kunnskapsnivå.

Egentlig ser jeg litt for mange journalister som ikke skjønner at det er et styre som bestemmer og en styreleder som skal fronte det som bestemmes av medlemmene i styret.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 28.06.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Akkurat Morten P er det jo greiest å bare ignorere, jeg tror heller ikke at andre sportsjournalister ser ham som noen ledestjerne, akkurat.

Når det gjelder de andre, så er jeg enig med begge sider her:

Nivået er lavt, yrkesstoltheten fraværende og spørsmålene plukket rett fra avismalen - men likevel skal en i Kotengs rolle svare for seg uten spydigheter og hersketeknikker. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig. Hvis man mener at spørsmålene er dårlige, hvorfor synke ned på samme nivå selv?

Ingebrigtsen og Hesten hadde akkurat samme problemet. De evner ikke å se at de representerer noe mer enn seg selv når de uttaler seg til media, og lar sin egen sårede stolthet trumfe intelligensen.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 28.06.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

vegardj wrote:
Styret v/Koteng virker faktisk enda mindre i stand til å ta selvkritikk enn Kåre Ingebrigtsen, og det er ikke særlig tillitsvekkende. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at styret mener at prosessen som ledet til ansettelsen av Horneland ikke var kritikkverdig. Men jeg har kanskje gått glipp av noe.


Vet du særlig om prosessen?

Et dårlig resultat/valg, trenger jo ikke bety at prosessen var dårlig.

En god prosess øker sjansen for et godt resultat, men det gir ingen garanti. Dårlig prosess kan også gi gode resultater.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.06.2020 22:44    Post subject: Reply with quote

"Har ei lita liste"...
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 29.06.2020 06:15    Post subject: Reply with quote

Det hadde han jo angivlig sist og. Det viste seg vel til slutt at det eneste navnet som sto på den var Horneland...
Står vel muligens Emberland i tillegg til Henriksen på den han angivelig har nå.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 29.06.2020 09:32    Post subject: Reply with quote

Stod nok flere navn på den lista, men den var nok fylt opp med navn som var vanskelig (viste seg umulig) å lande. Hjulmand f.eks. var nok sterkt ønsket.
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2020 16:46    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
...likevel skal en i Kotengs rolle svare for seg uten spydigheter og hersketeknikker. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig. Hvis man mener at spørsmålene er dårlige, hvorfor synke ned på samme nivå selv?

Spot-on: Om det var én ting Horneland fikk til, var det å svare på spørsmål på en OK måte. Dumme såvel som smarte og relevante. Noe å plukke opp for Koteng?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 29.06.2020 16:52    Post subject: Reply with quote

HorneLAD legend wrote:
Stod nok flere navn på den lista, men den var nok fylt opp med navn som var vanskelig (viste seg umulig) å stave. Hjulmand f.eks. var nok sterkt ønsket.


Bare fikset litt på teksten din. Very Happy
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.06.2020 20:15    Post subject: Reply with quote

Kan man stille spørsmålstegn ved hvordan Adressa utøver samfunnsrolle og ansvar?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 29.06.2020 20:30    Post subject: Reply with quote

på tide.
Det handler ikke om fakta lenger i adressa. Det handler om hva kommentator ditt og datt mener. Hvor innteressant er egentlig det for befolkningen ? Unntaket er innimellom faktisk Løfaldli, som ihvertfall prøver seg på å være analytisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 29.06.2020 21:09    Post subject: Reply with quote

Det er dessverre den retningen mediene beveger seg. Personlige meninger og anonyme kilder. De virker å være mer opptatt av å forme verden enn å raportere hva som skjer i den.
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 30.06.2020 07:25    Post subject: Reply with quote

Medienes bruk av anonyme kilder trenger ikke være problematisk i seg selv så lenge informasjonen er bekreftet av andre, uavhengige kilder.

Kildevernet er fundamentalt i journalistikken. Og vi må heller ikke glemme partipressen som eksisterte til godt inn på 80-tallet. I hundre år hadde avisene egne ideologiske projiseringer av virkeligheten. En slik projisering finnes i dag også, men da i form av medierammer fra sak til sak og avhengig av hver enkelt journalist.

Så kan vi selvfølgelig diskutere hvorvidt konsentrasjonen av spesifikke medierammer er høyere i Adressa enn andre steder.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 71, 72, 73  Next
Page 65 of 73

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb