English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 483, 484, 485 ... 582, 583, 584  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 02:13    Post subject: Reply with quote

Det skal det ha 2020, det er ihvertfall ikke et kjedelig år.
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert

PostPosted: 27.06.2020 05:11    Post subject: Reply with quote

Skullerud ???? Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Nei, da foretrekker jeg Rambo som hovedtrener på livstid, eller til og med i en kombinasjon med Knut Tørum. Skullerud blir jo like platt som enda en runde med hesten. De kan vel ikke være så på trynet i styret at de ville ansatt Skullerud etter det her ? det må vel ha begynt å gå opp ett lys for noen ? i det minste et svakt lys ?
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 27.06.2020 05:20    Post subject: Reply with quote

Vil se en dyktig, rutinert utenlandsk trener ta over Rosenborg NU !! Hvis klovnene på brakka lager selvmål ved neste treneransettelse også (noen som de garantert kommer til å gjøre) så kan man en gang for alle vinke farvel til Rosenborg som en seriøs toppklubb.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 05:51    Post subject: Reply with quote

Skullerud som ny hovedtrener høres mest ut som Kotengs barnslige hevn for at Horneland måtte gå...

Jeg tror klubben har lært at den bør tilbake til røttene med spillestilen. Angrepsfotball. Ergo blir det neppe en trener som ikke er kjent for å trene lag som har lyktes med å spille underholdende angrepsfotball, samtidig som laget vinner trofeer.

Med en trener som Hamrén kan klubben vinne trofeer, men ikke publikum. På det kriteriet faller vel også Skullerud igjennom.

Hareide og Sollied er ledige, og timingen var vel riktig for Sollied både i 2014 og 2018. Han hadde gledelig takket ja til tilbudet om han hadde fått det, og jeg hadde gjerne sett at han fikk muligheten for denne sesongen, med mulighet for forlengelse om det går bra på alle måter.

Hareide er et tryggere kort, men spillet vil bli litt mindre "rosenborgsk".

De utenlandske trenerne er vel ukjente for de fleste her inne, men skal de rangeres foran Hareide, så må de være gode.

Koteng holder seg nok unna prosessen med å finne en ny trener. Det blir vel Dorsin, Bratseth og Winsnes som leder an, med Eggen som konsulent og kvalitetssikrer. Vi får stole på at det blir bedre denne gangen.

Prosessen i 2018 var neppe dårlig, men styret gjorde feil i å ikke la Coolen fortsette (selv om noen av spillerne ikke ønsket ham som trener), i alle fall for en vårsesong eller en hel sesong til, da førstevalgene sa nei. Horneland skulle aldri fått tilbudet, og han skulle heller ikke ha takket ja når han først fikk det. Dårlig dømmekraft, både av styret og Horneland, på et tidspunkt styret sikkert ønsket å vise handlekraft og styring, gitt tullet rundt trener-rettssaken, Bendter som ikke ble solgt m.m.

Koteng kunne godt ha spart seg for uttalelser som at Horneland er Norges beste trener; han hadde verken meritter eller resultater som støttet opp under en slik uttalelse. Selv om Koteng i ly av å være styreleder skal være styrets talsmann utad, så har han nå forhåpentligvis lært at han må være litt mindre cowboy fremover. Kun gjennom en mer ydmyk fremtoning tror jeg Koteng kan vinne tilbake den tilliten han har mistet, og som han kanskje trodde han fremdeles hadde inntil valgkomiteens innstilling lå på bordet.

Enn så lenge velger jeg å tro at dette er i trygge hender, selv om Henriksen ikke har utmerket seg tidligere som hovedtrener. Nå som Horneland er borte bør også spillerne ta seg sammen og trekke mer i samme retning. Per i dag er det såpass mange som er lei av tullet rundt klubben og dårlig spill, at uten koronaen ville det ikke blitt store lønna om spillerne skulle "spilt for døra".

Forhåpentligvis tar ledere som Hansen og Helland ansvar nå og får løftet laget opp et par hakk. At de faktisk kan spille bra fotball viste de i Europa-kvaliken i fjor, og det er på tide å vise det igjen.
Back to top
RBK_1917
Proff

PostPosted: 27.06.2020 06:46    Post subject: Reply with quote

https://www.aftenposten.n...ns-league?

Dette er den beste treneren vi kan få! Da Kåre fikk sparken sa Koteng «Det ska itj stå på pængan», så hvorfor ikke gå for Pavel Vrba??

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 07:10    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:

Det er vel akkurat kjedelig 2020 er ! Ingenting som har fungert. Nå skal det tas grep og det ryktes at Skullerud er på vei. Det er som å legge ned klubben så å si. Ikke overraskende, men kjedelig absolutt.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 07:12    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:
https://www.aftenposten.no/sport/meninger/i/qLvnJE/nils-arne-eggens-fotballtvilling-paa-vei-mot-champions-league?

Dette er den beste treneren vi kan få! Da Kåre fikk sparken sa Koteng «Det ska itj stå på pængan», så hvorfor ikke gå for Pavel Vrba??

Man skal ikke undervurdere kulturaspektet. Kan han engelsk? Han er fra Øst-Europa-skolen.vil det fungere her? Absolutt en god trener, men man må tenke på alt.
Back to top
RBK_1917
Proff

PostPosted: 27.06.2020 07:19    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
RBK_1917 wrote:
https://www.aftenposten.no/sport/meninger/i/qLvnJE/nils-arne-eggens-fotballtvilling-paa-vei-mot-champions-league?

Man skal ikke undervurdere kulturaspektet. Kan han engelsk? Han er fra Øst-Europa-skolen.vil det fungere her? Absolutt en god trener, men man må tenke på alt.

Absolutt! Syns bare det er rart at hans navn ikke engang blir nevnt nå Neutral

Back to top
digre
Senior

PostPosted: 27.06.2020 07:31    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Skullerud-ryktet er en fake out. Han lyktes akkurat som Knut Tørum ved å ta over et lag og sitte medt mulig stille i båten. Hsn lyktes dårlig etter det både i Mole og Godset.

Når han analyserer Rosenborg mot Glimt med at de ikke ligger langt nok tilbake, så tror jeg ikke han er rett mann til å bygge offensiv fotball.

Jeg tviler ikke på at styret tenker at det er et navn de har hørt om. Men jeg håper det blir med det.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 07:45    Post subject: Reply with quote

Det er faren med å ha Karen Espelund i styret, vet hvor "flinke" nff'erne er til å ansette hverandre..
Huber
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 07:47    Post subject: Reply with quote

Vrba er like spennende i dag som han har vært tidligere.

Når det kommer til språk så har han de siste årene trent klubber i Tsjekkia, Slovakia, Russland og Bulgaria.

Tsjekkia og Slovakia regner jeg med har ett relativt likt språk, men Russland og Bulgaria skiller seg vel noe fra disse?

Om en ser på troppen til Razgrad hvor han er trener nå, så er det en multi-nasjonal tropp med spillere fra Brasil, Afrika, Israel og øst-Europa, da går det vel neppe på bulgarsk?
Back to top
blubbin
Proff

PostPosted: 27.06.2020 08:02    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:

Skammelsrud var vell tilknyttet Akademiet for en del år siden men ble borte. Han kunne jo 4-4-3 i blinde. Hvorfor tok han aldri steget opp som A-trener i RBK?

Ikke rart man gjorde det så skarpt den gangen, med 4-4-3 som formasjon. Hva driver Bent med i dag? Var jo den klart viktigste spilleren i over ti år frem til han ble tvunget til å legge opp etter en av de sine beste sesonger.
Back to top
blubbin
Proff

PostPosted: 27.06.2020 08:04    Post subject: Reply with quote

Trond Sollied midlertidig ut sesongen hadde vært noe. Gambling, ja vel, men går det bra er det få alternativer som hadde vært bedre, og man kan da forlenge. Går det dårlig så blir det bare ut sesongen, og det går neppe verre enn med Perry eller Horneland uansett.

Så får vi kanskje tilbake den geniale cornervarianten fra 1998, hvor keeper ble pakket godt inn, med alle langt inne i 5-meteren.

Last edited by blubbin on 27.06.2020 08:06; edited 1 time in total
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 08:05    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Når det kommer til språk så har han de siste årene trent klubber i Tsjekkia, Slovakia, Russland og Bulgaria.

Tsjekkia og Slovakia regner jeg med har ett relativt likt språk, men Russland og Bulgaria skiller seg vel noe fra disse?

Om en ser på troppen til Razgrad hvor han er trener nå, så er det en multi-nasjonal tropp med spillere fra Brasil, Afrika, Israel og øst-Europa, da går det vel neppe på bulgarsk?

Han kan nok snakke russisk. Det har han nok lært i barndommen ettersom han er fra Tsjekkia og når han vokste opp. Alle lagene han har trent er i Østen. Hvorfor har ingen andre fra vesten vist interesse?

Bulgarsk er ikke langt fra russisk og mange i Bulgaria snakker russisk.
Back to top
Toilling
Rutinert

PostPosted: 27.06.2020 08:11    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
.

Det kan jo hende folk er interessert, men det er vel ikke automatikk i at han er like interessert i å dra derifra?
Back to top
RBK_1917
Proff

PostPosted: 27.06.2020 08:17    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Jeg tenker det samme! Dessuten er det ikke store engelsk-kunnskapene som trengs for å lede et fotballag RBK

Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 27.06.2020 08:41    Post subject: Reply with quote

blubbin wrote:
Hva driver Bent med i dag?

Selger massasjestoler.
https://www.bwell.no/om-oss
Back to top
JB
Rutinert

PostPosted: 27.06.2020 08:49    Post subject: Reply with quote

Hvis vi tenker mesterskap og vinne titler er nok Hareide et godt valg, men det blir som med Hamren. Vi vinner, men det blir ikke noe vakker og underholdende fotball.
Hareide hadde fantastiske resultater med Danmark.. 35 kamper uten tap er jo suverent.. men selv med de gode resultatene i Danmark fikk Hareide kritikk, fordi de spillte kjedelig og kynisk fotball.
Så spørs det da, hva som er viktigst.. seriemesterskap og e-cup med kynisk og litt grå fotball, eller prøve å spille en type europeisk fotball vi ikke behersker. Vi blir utspillt i Europa år etter år.
Vi får stikke fingeren litt i jorda, og innse at vi er i norge, ikke Tyskland, England, eller Spania. Norge tilhører Europas bakgård på fotballkartet, men folk tror fortsatt vi skal spille som Barcelona.
Jeg har heller en Hareide som vinner seriegull med litt grå fotball, enn å samle på 3-4plasser skullerud, Nordli, eller en av de andre morske trenerne som har pendlet rundt om i snart alle norske toppklubber
KitWalker
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 09:04    Post subject: Reply with quote

Det er musikk i mine ører å høre Kjetil Knudsen snakke om presspill, andre norske trenere snakker sjelden om presspill.

Dette er også noe jeg også mener er noe av det viktigeste man skal jobbe med på feltet, presspill og og når man har ballen bør være en stor del av treningshverdagen og er det i Bodø/Glimt.

Forstår godt at mange ønsker han som ny RBK-trener.
Back to top
blubbin
Proff

PostPosted: 27.06.2020 09:13    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Det er musikk i mine ører å høre Kjetil Knudsen snakke om presspill, andre norske trenere snakker sjelden om presspill.

Dette er også noe jeg også mener er noe av det viktigeste man skal jobbe med på feltet, presspill og og når man har ballen bør være en stor del av treningshverdagen og er det i Bodø/Glimt.

Forstår godt at mange ønsker han som ny RBK-trener.

For 3,5 år siden fikk han sparken i Åsane. Rart hvordan ting kan utvikle seg.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 09:30    Post subject: Reply with quote

Stemmer det.
Det er ikke sikkert det blir suksess med det første med Knudsen i RBK heller, hvertfall har jeg mine tvil, skal vi gå for Knudsen så må klubben og vi supportere gi han tid og stå bak han.
Hvis vi supportere ikke ønsker å risikere et par sesonger uten titler da tror jeg Knudsen er et dårlig valg.

Altså: Om RBK og vi supportere er villige til å risikere 1-2 sesonger uten titler og gir Knudsen backup så er det ingen ting å lure på. Gå for Knudsen nå, selv om det koster milioner å kjøpe han ut fra Bodø/glimt.

Om vi ønsker å vinne hver kamp og slåss om titler allerede iår, da syns jeg at å hente Knudsen nå er en dårlig ide.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 09:30    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Mustrum Ridcully wrote:

Det er vel akkurat kjedelig 2020 er ! Ingenting som har fungert. Nå skal det tas grep og det ryktes at Skullerud er på vei. Det er som å legge ned klubben så å si. Ikke overraskende, men kjedelig absolutt.

Nei, det skjer jo ingenting i verden for tiden. Kjempekjedelig. Helt normalt år.

Burde ikke du stå og hytte med neven mot sola for at den skinner for mye? Fin sommerhobby til deg det.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 09:34    Post subject: Reply with quote

Deilas Strømsgodset spilte også feiende flott i 2012/13 og alle spillerne såg ut som de var bedre enn våre. Dette etter at Deila hadde jobbet med klubben og stallen i mange år, alle dro tålmodig og godt i samme retning. Sier ikke at Knutsen er samme case, men rammene for vekst og virke er unike i hver klubb, og det er så mange variabler og personligheter som må klaffe, at jeg er skeptisk til om Knutsens verk i Glimt er replikerbart i RBK. Mer komplisert enn å bare gi ham individuelt bedre spillere og be ham gjøre det samme hos oss bare raskere.
Back to top
Lamagu
Junior

PostPosted: 27.06.2020 09:34    Post subject: Skullerud??? Reply with quote

Tor Ole Skullerud som Rosenborg-trener? Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Skal det virkelig bare være å slenge fram et navn som man har hørt om? Hva da når Skullerud har fått sparken? Skal vi da forsøke Mini ? Bård Wiggen? Perry for 3. gang? Hente Rini Coolen tilbake? Skjerpings, Rosenborg! Gå grundig til verks i trenerprosessen!
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 27.06.2020 09:38    Post subject: Reply with quote

Denne adressa+ artikkelen er forøvrig et makkverk fra ende til annen. Faktafeilene florerer
https://www.midtnorskdeba...7/RBKs-50-år-med-trenere-som-løsarbeidere-22171556.ece
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 483, 484, 485 ... 582, 583, 584  Next
Page 484 of 584

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb