English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tore Reginiussen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 26.06.2020 07:28    Post subject: Reply with quote

Tore er jo ferdig på dette nivået. Når han annonserer at dette skulle være siste sesongen burde rbk kjøp en midtstopper som Tore kunne vært "mentor" til.
Der Tore hadde spilt en kamp her og der.

Skal ikke si noe på innstilling og krigeren Tore for der er han enorm, men som spillende midtstopper så er han en katastrofe. Bare se på forskjellen mellom Bodø sine stoppere og våre. De slå pasninger gjennom ledd hele kampen.

Farten skranter også.

Vi mangler rett og slett kvalitet på midtstopperplass.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.06.2020 09:17    Post subject: Reply with quote

Tore kan jo ikke noe for at han alltid må spille med andre stoppere som er dårlige med ball. Han er en god stopper - landslagsklasse - av sin type, men har sine begrensninger. Det vi ser mot Glimt er jo at vi både begrenser oss til én type stoppere og dessuten ikke trener de opp i ballbehandling og pasningsspill.

Men Bodø/Glimt er jo altså ballspillende i forsvar med Marius Lode og Brede Moe (!!!!). Vi har lånt ut Besim Serbecic til Sarajevo. Rekk opp hånda de som tror Moe egentlig er bedre med ball enn Besim. Eller generelt en bedre stopper. Her handler det om struktur og roller også.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 26.06.2020 10:27    Post subject: Reply with quote

Problemet med at Tore fortsatt er klart førstevalg er først og fremst klubben sin skyld.
Vi har unngått å få frem nye stoppere som kan lære -og senere ta over for de litt eldre vi allerede har i flere år nå. Den mest spennende stopperen vi har ble deportert til hjemlandet uten noe som virker som en plan. Dette skjedde mens en like dårlig versjon av Hovland, Valsvik, ble hentet inn som passende stallforsterkning.
Det er ikke Tore sin skyld at han fortsatt, dessverre, er vår beste midtstopper. Jeg er ganske sikker på at han allerede hadde lagt opp om han hadde sett at klubben faktisk hadde kjøpt inn/utviklet/satset på spillere som kunne tatt over plassen hans.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 26.06.2020 10:56    Post subject: Reply with quote

Jeg var Tores største kritiker to år tilbake, men synes fjorårssesongen viste at han fortsatt har noe å komme med. Nå har han gjort to juniorfeil/pensjonistfeil i de to siste kampene (straffe i går, lager et urutinert frispark i vårt siste angrep mot Molde), men det er jo gjerne et produkt av hele lagets generelle forfatning.

Tore har vist på landslaget at han meget vel kan prestere på et høyt nivå enda. Men det er på høy tid at han får en makker som ikke holder OBOS-nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 26.06.2020 11:03    Post subject: Reply with quote

Enig med Dew, jeg tror ToreR er fremdeles er svært god stopper, men når hele laget lider av kollektiv apati ser det selvfølgelig ikke bra ut med de feilene han gjør.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 26.06.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

Synes Tore kan få en liten pause nå. Jeg regner med at han kommer tilbake en god del sterkere. Jeg har aldri sett han gjøre så mange feil som han har gjort i oppkjøringen, samt i kamper frem til nå. Han er nå milevis under landslagsplassnivået han ønsker å være på (EM)...
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.06.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Pause? Mens Valsvik og Hovland spiller sammen da, tenker du? Da snakker vi i alle fall 'milevis unna landslagsplassnivået'.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 26.06.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Ikke at jeg vil ha pause på reginiussen, men det blir vel en del valsvik-hovland uansett denne seongen. Mye å forvente at en 34 åring skal spille alle kampene når de kommer så tett.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 26.06.2020 17:12    Post subject: Reply with quote

Jeg er bastant på dette og mener Sjiraff og de so mdeler synspunktene bør SKJEMMES!

Å konkludere med at Tore er ferdig som stopper på dette nivået etter 1 kamp som vvar rævva og kanskje ikke like dominerende kamper i tospann med Sovland og der han blir paret med Valsvik som spillende stopper....

Bruk nøtta !"#!"¤

Tore er Tore, han har aldri vært noen playmaker bakfra, han er den som tar duellen med sin mann, dominerer i luftrommet og styrer forsvarsfireren med bravur.

Man trenger ikke gå lengere tilbake enn å se ham i tospann med Skjelvik for å se hva komplimentære ferdigheter har å si for prestasjon.

Blir så DRITTLEI av at folk nå skal påpeke helt absurde ting når det er mer enn nok å ta av som er sakelig!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 26.06.2020 17:43    Post subject: Reply with quote

Kanskje jeg tok i litt hardt, men skjemmes det gjør jeg ikke moomoo.

Husk, det er ikke slik at du har rett bare fordi du er uenig i hva vi sier.


Det jeg mener, og det gjelder alle spillere. Når de annonserer at dette skal være den siste sesongen så mener det at det kvalifiserer til benken og at man da blir spiller nummer 12-16. Tore skulle da ha lært opp en yngre spiller som feks serbecic.

Ingen kan ta Tore på det å gå i krigen, men moderne fotball peker jo mot at vi trenger midtstoppere som kan spille gjennom ledd, ta med seg ball osv. Vi kan ikke ha midstoppere som er livredde hver eneste gang de har mer enn to touch på ballen.

Og fordi jeg mener at Tore nok er ferdig på topp nivå så betyr det ikke at jeg mener Hovland eller Valsvik er noe bedre. jeg mener jobben gjort på stopperplass i RBK står til stryk.

SÃ¥ ja vi er nok uenig, men absurd er det langt i fra.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 27.06.2020 06:17    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder tores nivå, så skal vi vel være svært glad for at han ikke har lagt opp. Ikke utelukkende pga nivået til de andre vi har heller. Tore Var ifølge vg den "statistisk beste" midtstoppern i eliteserien i fjor. Han Ble jo også årets RBK-spiller flere plasser.

Noe av det absurde var jo at RBK(ifølge vg) var representert i begge ender av skalaen på stopperplass. Flest gode involveringer: Reg. Minst gode involveringer: Hovland. (blandt eliteseriestopppere med minimum 500min på banen)

Tore er uten tvil på vei nedover, men selv Hummels ville slitt med å gitt et bunnsolid inntryk om han spile stopper i rbk de siste 12mnd.
Reg holder fortsatt et nivå som gjør at han kan minimum være 2.valg i rbk selv i 2022 tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 27.06.2020 07:03    Post subject: Reply with quote

Du skal selvfølgelig få lov til å mene det du vil, men jeg mener det er absurd å avskilte Tore etter 1 dårlig kamp.
Mulig jeg kvesset knivene litt vell mye men poenget er det samme.
Har vært så masse negativitet rundt klubben de siste årene at blodtrykket ligger i overkant xD
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 27.06.2020 07:29    Post subject: Reply with quote

Selv om vi har hatt mange bedre stoppere enn Tore siste tiåret, er det ingen som har vært mer lojal og oppfordrende, og det gir som seg hør og bør mange statuspoeng. Den siste kampen mot Glimt var helt krise, like mye krise har ikke de andre kampene i år vært, og heller ikke i fjor, men Tores nivå er helt klart både synkende (og har vært det lenge) og der at vi bør få inn en ny forvarssjef.
Håper Tore ser dette selv og legger opp, ellers må en trener på et eller annet tidspunkt sette han på benk. Ikke lett å gjøre det med en spiller som i tillegg til å være en real fyr konsekvent kalles "bautaen" omtrent på ren automatikk av medier og kommentatorer, som gjerne også drar opp befolkningens ønske om fortsatt satsing mot neste EM/VM i samme slengen
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 27.06.2020 08:01    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Selv om vi har hatt mange bedre stoppere enn Tore siste tiåret, er det ingen som har vært mer lojal og oppfordrende,


Jøss, vi har hatt mange bedre? 2020-tore da eller?
Tore har vert her i nesten 8 år. I den perioden har det ikke vert noen stoppere i klubben som har vert allment annerkjent som bedre som jeg kan se.
Strandberg gikk riktignok til bra klubb, men tiden i rosenborg så var det liten tvil om Tore gjorde det best på banen. Nåt rbkwebs eget børsnitt og BB-priser tyder kraftig på den gang.

Det var ikke sånn at i 2010-2011 så hadde vi flere stoppere langt over tore-nivå heller.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.06.2020 08:24    Post subject: Reply with quote

Tore har selvfølgelig vært både bedre og viktigere enn Stefan 'skylde på alle andre' Strandvik gjennom dette tiåret. Noen annen påstand er absurd. Den eneste stopperen som har spilt (så vidt) for oss dette året som kan røre Tore på nivå er Kris Stadsgaard.

Når det er sagt synes jeg også at vi bør se etter noe annet enn den spillertypen når vi nå må erstatte alle tre stopperene våre. De er umoderne, og det gjør hele laget vårt umoderne. Jeg får faktisk vondt i sjelen av å se det tekniske nivået til de tre sentralt i banen, og spesielt når vi møter lag som Molde og Glimt, som har et totalt annet register hos alle spillerne i de posisjonene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 27.06.2020 08:57    Post subject: Reply with quote

RBKrosenborg wrote:
libido wrote:
Selv om vi har hatt mange bedre stoppere enn Tore siste tiåret, er det ingen som har vært mer lojal og oppfordrende,


Jøss, vi har hatt mange bedre? 2020-tore da eller?
Tore har vert her i nesten 8 år. I den perioden har det ikke vert noen stoppere i klubben som har vert allment annerkjent som bedre som jeg kan se.
Strandberg gikk riktignok til bra klubb, men tiden i rosenborg så var det liten tvil om Tore gjorde det best på banen. Nåt rbkwebs eget børsnitt og BB-priser tyder kraftig på den gang.

Det var ikke sånn at i 2010-2011 så hadde vi flere stoppere langt over tore-nivå heller.

Dette blir såklart min mening, som kanskje strider mot rbkwebs børssnitt. Syns Strandberg, Kris, Holmar, Demidov og Biffen alle har vært bedre eller i hvertfall på nivå med Tore individuelt sett. Så kan det godt være at Tores person har gjort ham til en bedre spiller for RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 28.06.2020 21:37    Post subject: Reply with quote

Avskiltet i forrige kamp, meget god i dag Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 28.06.2020 21:49    Post subject: Reply with quote

Jaggu mye rart i dag å. Millitmeter unna å gi Brann sjanse alene med keeper. Hovland er bedre enn Tore i dag
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 03.07.2020 23:05    Post subject: Reply with quote

Synes Reginiussen må ta hovedansvaret for skåringa som Vålerenga fikk. Han er for sent inne i duellen og klarer ikke å forhindre skåring. Det bør være hans styrke å vinne sånne slitedueller i eget felt.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 22.08.2020 10:50    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Tore blir nok værende til han legger opp. Som jeg vil anta skjer etter neste sesong. Vil tro at Åge satser på å finne ut hvem som skal være makker til Tore neste sesong, og at man underveis i neste sesong ser på hvem som skal komme inn når han trolig legger opp.


Dersom Tore forlenger ett år til så håper jeg at det blir med ett betydelig lønnskutt og for å være backup. Han er dessverre ikke spilleren som kan styre laget til Europa-spill lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 22.08.2020 11:04    Post subject: Reply with quote

Hvem skal han være backup til?
Om han skal være dårligere enn de to andre som spiller må vi ha to nye midtstoppere. Per i dag er han MARKANT bedre enn både Hovland og Valsvik
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 586

PostPosted: 22.08.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Jeg synes folk undervurderer Tores bidrag i RBK for tiden. Nei, han er ikke like god som han var for noen år tilbake, men som påpekt over, er han mye bedre enn de andre midtstopperne. Tore er ingen spillende stopper, men han er flink til å avverge mange farlige situasjoner. Jeg er ganske sikker på at vi hadde hatt fler mål mot hadde det ikke vært for Tore
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 22.08.2020 11:47    Post subject: Reply with quote

Tore gjør for mange feil og det var komisk å se Skjelbred forsøke å legge en pasning foran han, stod på hæla og holdt på å skape brudd. Valsvik er den av stopperne som er undervurdert. Men i bunn og grunn trenger vi et nytt stopperpar, gjerne et som inkluderer Besim.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 22.08.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

Ingen kan ta i fra Tore at han er en fantastisk kriger, men noe moderne stopper er han ikke. Når vi forhåpentligvis blir bedre og skal dominere banespillet trenger vi midtstoppere som kan behandle ball og per dags dato har vi ikke det i troppen.

Vi trenger desperat noen som kan føre ball, slå pasninger og tre gjennom ledd. Serbecic ser jo ut som en stopper som kan gjøre det.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 22.08.2020 15:04    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Hvem skal han være backup til?
Om han skal være dårligere enn de to andre som spiller må vi ha to nye midtstoppere. Per i dag er han MARKANT bedre enn både Hovland og Valsvik


Jeg tror ikke vi vil være i stand til å kjøpe to stoppere til neste sesong, men en mer spillende stopper må vi ha inn. Jeg ser for meg at Valsvik blir den som spiller sammen med den nye stopperen. TR er dessverre ikke lenger markant bedre enn de to andre, og om kurven fra de siste to årene (altså 2019 2020) fortsetter så er det bedre å bruke Valsvik da han er den yngste.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 96, 97, 98 ... 103, 104, 105  Next
Page 97 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb