English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Besim Å erbecic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 47, 48, 49  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 08.03.2020 14:21    Post subject: Reply with quote

Her mener jeg vi må tenke mye bedre og større enn Besim. Skal vi bygge et lag med Europa ambisjoner er ikke nivået til Besim eller de andre vi har godt nok. Det er bare å se hvor mye penger det nå brukes på stoppere( van dyke-mcguire etc ).
Dette bør være en posisjon hvor vi sikte høyt og høyere enn Besim.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.03.2020 17:08    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke vi pengene til å hente Van Dijk og slabhead. Vi må nesten nøye oss med de vi kan kjøpe. Det er heller ikke vits i å kjøpe forsvarsspillere for å fylle opp benken ytterligere. Sånn ståa er nå må vi selge for å kjøpe og da er det i hvertfall ikke vits i å selge unna en spiller som 1. har blitt omtalt som en ny Vidic og 2. aldri har fått prøve seg ordentlig i klubben. Vi kan liksom ikke bare løpe rundt og kaste penger rundt oss som fulle sjømenn, da ender vi opp som Lyn
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 08.03.2020 17:42    Post subject: Reply with quote

Det har vært mange nye både ditten og datten uten at de har blitt til noe som helst så det kan man ikke kjøpe spillere på!.
Alle våre holder alt for lavt nivå når det kommer lag med fart og teknikk og samhandling. De er alle best på å stå i ro i felte og klarere ballen ut til innkast eller corner i mot. Vi kommer ikke videre i Europa hvis vi ikke hever kvaliteten på stopper plass. ES er lite attraktiv og vi lønner for dårlig for å hente slike stopper. Så de må komme via akademiet slik de ofte gjør i Holland.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 08.03.2020 17:44    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Her mener jeg vi må tenke mye bedre og større enn Besim.

Neeskens wrote:
Så de må komme via akademiet slik de ofte gjør i Holland.


Ja, da er vel bestillingen gitt til akademiet, da.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 08.03.2020 17:54    Post subject: Reply with quote

Joda, men vi bør da vise et snev av tro på de unge og lovende som vi faktisk kjøper. Er ikke så sikker på om det er optimalt for klubb og spiller at man blir satt på beite i Sogndal og på Balkan. Og en forsvant jaggu til Italia - for en ok pris - før noen egentlig kunne se om det var fornuftig eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 08.03.2020 17:56    Post subject: Reply with quote

Vanskelig nok å finne en god midtstopper som er så mye større enn Serbecic. Hvor stor må han være? Syns personlig at Serbecic er stor nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 08.03.2020 18:30    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det har vært mange nye både ditten og datten uten at de har blitt til noe som helst så det kan man ikke kjøpe spillere på!.
Alle våre holder alt for lavt nivå når det kommer lag med fart og teknikk og samhandling. De er alle best på å stå i ro i felte og klarere ballen ut til innkast eller corner i mot. Vi kommer ikke videre i Europa hvis vi ikke hever kvaliteten på stopper plass. ES er lite attraktiv og vi lønner for dårlig for å hente slike stopper. Så de må komme via akademiet slik de ofte gjør i Holland.


Eventuelt så kan vi gi spillere som Serbecic sjansen slik at andre unge spillere ser at det å gå til Rosenborg faktisk kan være en god ide.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 08.03.2020 18:46    Post subject: Reply with quote

Det er mulig at jeg har sovet dårlig i natt, men kjente at jeg ble forvirret nå.

Vi må hente bedre spillere enn Serbecic for å ta oss lenger ut i EUropa, men pga. dårlig lønn og lav attraktivitet så må vi hente de spillerne fra akademiet?
Og derfor skal ikke Serbecic satses på?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.03.2020 19:10    Post subject: Reply with quote

1. Vi har hentet forferdelig mye drit som ikke holder mål internasjonalt. Åsen, Valsvik, Lundemo, osv osv
2. Serbecic bør satses på. Helt merkelig at han ikke er i RBK.
3. Vi Har ikke råd til dyre kjøp så på sikt må vel de nye stopperne være lokale.
Back to top
View user's profile Send private message
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 08.03.2020 21:03    Post subject: Reply with quote

Bet meg merke i at Serbecic er andre høyest verdsatt i bosnisk liga i med 800k Euro på Transfermakt.com. Jeg har ikke særlig oversikt, hverken over ligaen eller hvordan Serbecic har gjort det, men den verdsettingen, og oppvurderingen han har hatt i mens han har spilt for Sarajevo, betyr vel at han er en viktig spiller for et lag som sikkert ikke gjort det minst helt ok i ES.

Han kommer tilbake i sommer, så det blir spennende å se hvordan han blir vurdert og hvordan han ser ut i kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 08.03.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

På tide Besim får muligheten. Bra igjen av Dorsin!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 08.03.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

Besim er totalt sett for dårlig. Når jeg sier at vi må utvikle enda bedre i akademiet så tenker jeg en Ajer type.. De må holde den klassen og de får vi ikke kjøpt når de er 21-22 og spiller på landslsget og Celtic.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 08.03.2020 21:54    Post subject: Reply with quote

Du vet at spillere som Ajer må utvikles på et tidspunkt? Besim > Ajer.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 08.03.2020 22:04    Post subject: Reply with quote

Tviler sterkt på at Besim er noe i nærheten av Ajer. Skal vi få slike stoppere må de komme opp fra akademiet. Hadde Besim vært noe ville han blitt plukket opp. Alle ser alle i dag. Det samme med denne Holse fra FCK. Hadde han hatt noe potensial ville ikke Solbakken sendt ham til oss. Nå må vi slutte å kjøpe 2 og 3 klasses spillere fra utlandet slik som Besim - Deni og Holse. Nå må vi la coolen og akademiet skaffe oss den nye Ajer og Berge og Ødegård.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 08.03.2020 22:54    Post subject: Reply with quote

Ajer har vært elendig det siste halvåret.

Besim var meget bra i oppkjøringen til sist sesong, og har med ett unntak vært imponerende hver gang han har fått sjansen i serien. 1.94 høy, relativt hurtig og god med ball. Ung stopper med masse utviklingspotensiale. Vi har ikke noen slike rundt hans alder ellers i Norge, så lykke til med å finne de i RBK-akademiet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.03.2020 23:43    Post subject: Reply with quote

Besim står neppe noe tilbake for et par av de vi har i midtforsvaret, og er 10 år yngre. Hovland og co kommer til å koste oss flere billige baklengsmål på grove personlige feil denne sesongen også, på samme måte som i fjor.

Det er pr i dag ingen stoppere i akademiet som er i nærheten av førstelagsmateriale, og å kjøpe en spiller som Besim påvirker ikke arbeidet på akedemiet på noen som helst måte. Kvaliteten på akademispillerne vil alltid gå i bølger når man har et så begrenset nedslagsfelt som vi har. Spillere som Skjelbred, Tetty, Selnæs, Midtsjø osv. kommer ikke på samlebånd, uansett hvem som er trenere på akademiet. Det må være spillere der med det nødvendige talentet og ikke minst viljen og motivasjonen til å gjøre jobben som kreves.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.03.2020 23:52    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Tviler sterkt på at Besim er noe i nærheten av Ajer. Skal vi få slike stoppere må de komme opp fra akademiet. Hadde Besim vært noe ville han blitt plukket opp. Alle ser alle i dag. Det samme med denne Holse fra FCK. Hadde han hatt noe potensial ville ikke Solbakken sendt ham til oss. Nå må vi slutte å kjøpe 2 og 3 klasses spillere fra utlandet slik som Besim - Deni og Holse. Nå må vi la coolen og akademiet skaffe oss den nye Ajer og Berge og Ødegård.


Vet du hvor gammel Besim var da vi hentet ham?
Han gjorde en flott figur før utlån og spiller fast i en bra liga.
så du noen av kampene til Sarajevo i e-cup kvalik?

Vetr du hvor gammel Holse er?
Vet du i heletatt hvorfor FCK slapp ham?
Kanskje de har bedre spillere og han ikke ville være tredjevalg eller lånes ut...

Du er veldig bastant her akkurat som du VET ting du overhode ikke kan vite.

Er helt enig i at vi ideelt sett flasker opp toppspillere slik vi gjorde tidligere, men nå er det sånn at i hvert kull slår ikke alltid noen igjennom. Midtsjø var jo innom Sandnes Ulf, roar Strand innom Molde...

må også huske at vi ikke kan hente fritt fra alle regioner til rekrutering. Noen drømemr faktisk om å spille for Molde eller Brann før RBK i ung alder.

Thiago Holm er et godt eksempel.
Gikk til VIF fordi han fikk a-lags kontrakt og forespeilet spilletid, noe vi ikke kunne love pga vi har en sterkere tropp.

Er det liksom vår feil det at han vil spille fmer A-lagsfotball enn det vi kan garantere? Vi kan jo ikke lyve til oss talenter heller...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 09.03.2020 09:16    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett Besim spille ecup nei. Så mine vurderinger er på bakgrunn av hva han har gjort i ES. Holse har jeg sett på trening og kamp. Ingen av disse vil utmerke seg i Europa er fortsatt min klare oppfatning så får historien fortelle sannheten.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.03.2020 09:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har litt tro på Serbecic. Jeg synes han gjorde en langt bedre figur enn alder og erfaring skulle tilsi da han fikk sjansen for oss (generelt synes jeg folk er flinke til å glemme alderen på unge utenlandske spillere, mens norske spillere får lov til å være talenter til de er 25). Han har et helt annet nivå med ball enn de andre stopperne våre, og det er bra hue på ham, så han tør å bruke det. Og så er han fysisk stor, men med bra fart for størrelsen, og - tror jeg - en del potensiale for å utvikle den fysiske biten også. Det fysiske potensialet er utrolig viktig, det ser vi gang på gang, og Serbecic er den eneste vi har som 'ser ut som' et stort stoppertalent.

Så er det sikkert noe med opplæring i den taktiske biten på soneforsvar som vi er så stolte av i Norge. Det blir fort et spørsmål om definisjonsmakt, der de der rutinerte norske stopperne rister oppgitt på hodet over kunnskapsløsheten til det bosniske talentet på grunnleggende NFF-kompetanse. Rett før og etter at de klarerer ballen over stadiontaket fordi en motspiller hadde kommet seg innenfor tre meter av dem, eller sleivsparker ballen i eget mål.

Nå vil sikkert noen hevde at vi ikke er en opplæringsbedrift, og det er jo greit nok, men jeg tror at kravene til 'norskhet' i ferdighetsspekteret ofte er det som hindrer oss i å lykkes med utenlandske spillere. Vi kan rett og slett ikke hente spillere fra 'gunstige' land, og samtidig forvente at den opplæringen de har fått taktisk og fysisk er likt med det norske spillere gjør. Risiko, vurderinger, løping kontra posisjonering. Ballferdigheter kontra fysikk. Da får vi en del sånne rare situasjoner, som med Eguren, Konan, Dockal m. fl., der de knapt er verdige å sitte på benken i frosne Trondheim, men går rett inn og presterer for en annen klubb i en bedre liga, som tar imot gaven med åpne armer.

Jeg tror altså det går på holdninger og forventningsstyring når vi henter spillere til klubben. Vite hva vi får, og hva vi må utvikle, gjøre et best mulig forarbeid for å sikre at dette er noe som kan utvikles, og ha en tilrettelegging for nye spillere som fremmer hurtig innlæring.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 09.03.2020 12:01    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg har ikke sett Besim spille ecup nei. Så mine vurderinger er på bakgrunn av hva han har gjort i ES. Holse har jeg sett på trening og kamp. Ingen av disse vil utmerke seg i Europa er fortsatt min klare oppfatning så får historien fortelle sannheten.


Helt greit svar Tommel'n opp!

Mente ikke å være nedlatende forresten, bare ble litt oppgitt Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 09.03.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Det er litt urettferdig å vurdere Besim ut fra hva han gjorde på 166 minutter i eliteserien for oss (+noe tidlig cup og EL), når han har spilt nesten hvert eneste minutt for serielederen fra Sarajevo denne sesongen. Vi må vente til i sommer før vi får svar her.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.03.2020 12:31    Post subject: Reply with quote

Han spilte to nittiminuttere i EL da (begge mot RBS), pluss hele mesterfinalen mot Lillestrøm og cup-kvartfinalen mot Vålerenga, så det ble da i det minste fem hele kamper mot godkjent motstand, i tillegg til innhopp og tidlige cuprunder. Det er ikke mye å gå på, men litt er det jo. Uansett fint at han har fått spille mye, og 'økt' markedsverdien sin.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 09.03.2020 13:54    Post subject: Reply with quote

I alle fall rimelig lurt av RBK å hente han hjem- fortrinnsvis for å gi han en real sjanse. Alle (!?) ser jo at vi desperat trenger forsterkning i midtforsvaret, og når han gjør det såpass bra i Sarajevo bør det jo være en billig no-brainer å prøve ut egne rekker først... Så mener jo jeg at vi også bør hente et sikkert førstevalg på nivå med Tore.
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 09.03.2020 17:07    Post subject: Reply with quote

Er han bekreftet på vei hjem, eller er det ønsker/spekulasjoner?
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.03.2020 17:28    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Dorsin bekrefter i liveintervju med Adressa nå at Besim kommer tilbake til sommeren. Gledelige nyheter.

_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 47, 48, 49  Next
Page 18 of 49

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb