English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 460, 461, 462 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.03.2020 00:50    Post subject: Reply with quote

Norsk duo svært sentral i toppkamp – slo Ajax og snuser på seriegull

Fredrik Midtsjø (26) og Jonas Svensson (26) var sterkt involvert da AZ Alkmaar slo storlaget Ajax på bortebane.

(100 % Sport)
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 02.03.2020 21:30    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/10...8043b.html

Oppsummering anyone? Litt nysgjerrig på denne overskriften...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.03.2020 21:55    Post subject: Reply with quote

* kommer til å lykkes
* vil være banebrytende for RBK
* tror virkelig han kan løfte RBK til et nytt nivå
* har et internasjonalt snitt over seg i måte å lede på - gnist, evne til å tenne noe i spillere
* er ikke en defensivt orientert trener, tvert imot
* han og Kåre er ikke så ulike som folk tror
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 02.03.2020 22:02    Post subject: Reply with quote

hmm har noen i klubben skrevet saken og presset Mike opp i et hjørne?
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1227

PostPosted: 02.03.2020 22:09    Post subject: Reply with quote

Bør legges i Horneland-tråden..
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.03.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

Idea Tommel'n opp!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.03.2020 17:09    Post subject: Reply with quote

Morten Gamst Pedersen klar for Alta.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 03.03.2020 21:07    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

* han og Kåre er ikke så ulike som folk tror


Er dette ment som et kompliment?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 03.03.2020 21:28    Post subject: Reply with quote

– Eirik er ingen defensivt orientert trener. Tvert imot. Han og Kåre er ikke så ulike som folk tror. Folk må bare komme seg på Lerkendal og se på når RBK trener, sier han.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.03.2020 22:16    Post subject: Reply with quote

Og kanskje vel så viktig, vise dette i tellende kamper. Jeg venter fortsatt på denne offensive Hornelandfotballen som jeg hører sporadiske rykter om.

Det minner litt om den kompisen man hadde når man var liten som hadde både NES og C64, radiostyrt bil samt signert LP/kassett med [sett inn kuleste artist/band her], gjerne også en film som var forbudt i Norge med 18-års grense. Dessverre befant alle disse godsakene seg alltid på hytta så ingen kunne bevise om det var ljug eller ikke.

Forøvrig er Kåre absolutt en defensivt orientert trener. Det har han jo bevist ettertrykkelig og fått sparken som følge av.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 03.03.2020 22:52    Post subject: Reply with quote

Det er nesten påfallende hvor motsatte de er, synes jeg.

Kåre Ingebrigtsen har mye utadvendt sjarm i medgang, men er en bitter surpeis i motgang. Han begynte med å spille etter klassiske Rosenborgprinsipper, men ble skremt til å bli mer defensivt anlagt etter en veldig god periode. Til tross for at dette ikke fungerte, var han for sta til å gå tilbake på sine egenutviklede brudd med fotballen han er trent i. Han er lite engasjert på feltet, og satte få krav til løpskraft og treningsintensitet.

Eirik Horneland er mer stoisk, men virker å takle motgang mye bedre som person. Han begynte som defensivt anlagt 4-4-2-trener, men ble skremt til å konvertere til noe nærmere Rosenborgfotball etter en veldig dårlig periode. Til tross for at han virker å ha noe endringsvilje, har han ikke lyktes med å legge vekk sin innlærte fotball. Han er tilstede på feltet, og setter høye krav til løpskraft og treningsintensitet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 03.03.2020 23:10    Post subject: Reply with quote

Humma wrote:
Han begynte som defensivt anlagt 4-4-2-trener (...) Til tross for at han virker å ha noe endringsvilje, har han ikke lyktes med å legge vekk sin innlærte fotball.


Du synes altså treningskampene har liknet på defensiv 4-4-2? Hvilket lag har du sett på?

MEN dette er "hvor er de nå" og siste sak handler om Mike Jensen; mer om Horneland kan tas i Horneland-tråden.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 04.03.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re linkes sterkt til Odd.

https://www.eurosport.no/...tory.shtml
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.03.2020 13:41    Post subject: Reply with quote

Odd sier de ikke har vært i kontakt med noen. Agenten sier at Odd forhørte seg og de sa nei.

Kan det hende at Odd har en "agent" som skal finne navn som kan være aktuelle?

For Kåre sin del så høres jo egentlig Odd ut som noe av det bedre han kan få for å komme igang igjen som overbetalt sirkusaktør, men kan hende at han vil ha en fotballpause akkurat nå?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 04.03.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

Noen som har lest VG-artikkelen "Litj Ivers og den elleville Tottenham karrieren" og kan gi et referat?

https://www.vg.no/sport/f...-karrieren
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.03.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

Mest fokus på skader:

9. november 1996, dagen før han fylte 20 år, spilte Steffen Iversen U-21-landskamp for Norge i Sveits. Norge vant 7–3. Steffen scoret tre mål, to rett etter pause og et rett før slutt. På tribunen satt det noen og noterte hver involvering han hadde.

– Jeg tror det var den kampen, og kanskje noen andre U-21-kamper som gjorde at det ble så stor interesse, sier Iversen.

Så startet racet om å sikre seg Steffen Iversen.

– Det var seks-sju klubber i bildet. Det var en agent som ville ha meg til Italia. Men jeg ville til England. Jeg vokste opp til tippekampen, det var engelsk fotball som var tingen for meg. Manchester United var interessert. Jeg snakket med Alex Ferguson, han ville ha meg, men han sa også at han ikke regnet med at det ble A-laget på meg med en gang, siden han hadde mange gode spisser.

– For meg var det uaktuelt. Hvis jeg skulle skifte klubb, så ville jeg spille. Så jeg sa nei til Ferguson og United og valgte Tottenham. Der ble jeg lovet mye spilletid. Det passet meg bra, forteller Steffen Iversen.

(...)

– Jeg hadde nok med meg «jumpers knee» fra tiden i Rosenborg, erkjenner Iversen.

Det var mars 1997. Steffen Iversen har spilt 16 ligakamper. Men noe er galt.

– Da vi skulle stoppe etter en spurt, så klarte jeg ikke stoppe. Kneet sviktet. Det ble øyeblikkelig tatt scan, og så ble det operasjon.

Den var nok ikke vellykket.

(...)

Jürgen Klinsmann hadde returnert til Tottenham i 1997, og han anbefalte Iversen å reise til Tyskland, til spesialisten Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt.

(...)

– Da U21-EM kom var jeg helt skadefri for første gang på lenge, forteller Iversen. Mesterskapet gikk i Bucuresti, Romania. Iversen scoret tre mål på tre kamper, Norge tok bronse, og Steffen Iversen ble kåret til mesterskapets beste spiller.

Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt hadde reddet karrieren hans.

– Både Tottenham og Norge sendte meg på banen mens jeg var skadet. Men det er klart, jeg hadde lyst til å spille selv om jeg bare var 70 prosent. Jeg hadde blant annet en «gelé-ankel», den ble aldri bra, sier Steffen Iversen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 04.03.2020 22:02    Post subject: Reply with quote

Bare for å oppdatere om Odd og herr Kåre Hedley Ingebrigtsen.
Nidaros wrote:
– Odd forhørte seg om det kunne være aktuelt, men for Kåre er det ikke det nå. Så det ble raskt avklart at det ikke var noe å gå videre med, sier Kevin Ingebrigtsen til TA.

Fotballagenten forteller videre at Kåre Ingebrigtsen også har takket nei til andre henvendelser.

– Det handler om timing etter en hektisk periode. Han vil bruke tid fram til våren/sommeren på å stake ut veien videre, sier agent-broren.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.03.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

Vil nok prøve å holde seg i utlandet (i forhold til trenerjobb) så lenge det lar seg gjøre, før en eventuell retur til norsk eliteserie.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 04.03.2020 23:47    Post subject: Reply with quote

Nidaros wrote:
– Det handler om timing


Uh-oh.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 05.03.2020 00:21    Post subject: Reply with quote

Kommer til å få en karriere som landslagstrener for Singapore, Hong Kong, Bhutan, Samoa osv
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 05.03.2020 00:47    Post subject: Reply with quote

Nja, går ann å sikte litt høyere, type Nord Korea og Irak f eks.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
CLkvart
Rutinert


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 714

PostPosted: 07.03.2020 08:26    Post subject: Reply with quote

Tetteys hjørne:

https://www.vg.no/sport/f...veldig-mye

Quote:
– Jeg skal ikke spille fotball i Norge. Hva er vitsen? Jeg kan ikke trene på kunstgress, jeg kan ikke spille kamper på kunstgress. Når jeg drar hjem til Norge, er jeg gammel. Helsemessig er det ingen grunn til å spille fotball i Norge, så hvorfor skal jeg gjøre det da?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.03.2020 09:02    Post subject: Reply with quote

Tettey sier det som det er, det er jo uendelig mye bedre enn at han tar seg en eller to sesonger hos oss på tampen av karrieren når han ikke er hverken motivert eller kan holde seg skadefri.

Synd at vi ikke fikk se ham i Rosenborgdrakt igjen, men sånn blir det dessverre noen ganger. Vi får Ciljan, vi får nøye oss med det. Greit å legge den forum-ballen død først som sist også.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.03.2020 12:27    Post subject: Reply with quote

Jeg stoler på Messi, og regner med dette er ei finte for å skremme bort andre beilere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 07.03.2020 13:11    Post subject: Reply with quote

Altså. Helt ærlig sak at Tettey ikke gidder å spille i Norge, men fra et supporter-perspektiv synes jeg ikke han har fremstått som særlig sympatisk de siste månedene. Fra å klage(!) på at han hele tiden kobles til RBK, til å totalt avvise spill for oss selv om han i samme artikkel sier han aldri har følt seg bedre fysisk.

Synes ikke slikt bør belønnes med jobb i akademiet. Hva skal han liksom tilføre? At han har spilt på et høyt nivå betyr ikke nødvendigvis at han har noe å komme med i en lærer/trener/fotballfaglig sammenheng. Har han jobbet med juniorspillere i England eller Frankrike? Har han tatt noen kurs? Skal vi drive med vennetjenester (jobber i akademiet, eller som sportsdirektør/assistenttrener som vi jo også gjør i RBK), bør de i alle fall være reservert lojale spillere som ønsker å legge ned en siste innsats på banen for RBK (Skjelbred).
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 460, 461, 462 ... 537, 538, 539  Next
Page 461 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb