English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 01.03.2020 16:25    Post subject: Reply with quote

Foreslår Lundemo, Hovland eller Valsvik.


Men ettersom Ciljan er et såpass klart førstevalg når han kommer hjem, regner jeg med at de bare oppgraderer Konradsen eller Hansen frem til den tid. Litt urettferdig å gi f.eks. Helland kapteinsbindet for så å ta det fra han igjen om bare noen få måneder (gitt at Ciljan går rett inn på laget og blir kaptein).
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 01.03.2020 17:06    Post subject: Reply with quote

Lundemo burde jo være sistevalg på midtbanen nå, Hovland tipper jeg er et irritasjonsmoment for en del av de andre pga alle de personlige feilene og vil derfor ikke ha mye autoritet, og hvis Hovland starter kamper er Valsvik backup, og i tillegg ganske fersk.

Enig i at det er litt kjipt å utnevne Helland nå. Konradsen vil vel heller ikke starte alle kampene? Nei, det må bli Hansen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.03.2020 17:20    Post subject: Reply with quote

Synes Hansen eller Reginiussen bør få det, ingen av de andre som kan anses som sannsynlige kandidater er klare nok førstevalg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 01.03.2020 20:07    Post subject: Reply with quote

Håper på Zachariassen. En signalspiller som kommer til å spille alt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.03.2020 22:07    Post subject: Reply with quote

Andre Hansen bør være kaptein.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.03.2020 08:43    Post subject: Reply with quote

Zachariassen? Vi kan ikke sette en blodfersk spiller som ikke kjenner klubben, lagkameratene eller kapteinsrollen fra før som kaptein. Det får da være måte på hva som skal avgjøres av antall løpte meter i Rosenborg.

Reginiussen hadde vært et åpenbart valg dersom han selv hadde lyst, Hansen like åpenbart hvis han ikke hadde vært keeper, men deretter er det rett og slett ganske tomt. Det nærmeste man kommer en kapteinstype på banen er vel egentlig Birger Meling. Ellers har vel både Lundemo, Hedenstad og Hovland nok med å konsentrere seg om seg selv, Valsvik har sjelden spilt to kamper på rad, Trondsen det samme, Konradsen er mye skadet og ikke noe åpenbart førstevalg, det er ikke Åsen eller Reitan heller, Adegbenro og Helland trives nok best med å freestyle på egen hånd, Dino og Holse er ferske og språkløse, og Ceide, Tagseth, Faye og Botheim er barn.

Så det må nesten bli Hansen, keeper eller ei. Og nesten like selvfølgelig Skjelbred fra sesongstart 2021 (visekaptein når han kommer). Meling tar visekapteinrollen enn så lenge.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 02.03.2020 10:07    Post subject: Reply with quote

Jeg kan skjønne litt av den skepsisen du tenker på ang. lite fartstid i klubben. Mener å huske at Reginiussen ble valgt til ny kaptein bare et halvår etter at han kom til klubben? Det gikk vel veldig bra, så for meg betyr ikke det allverden. Det er også viktig å tenke på spilletid, noe jeg er 100% sikker på at Zachariassen vil få i så å si hver kamp. Hvordan han er i garderoben osv. skal jeg ikke uttale meg om, men han innehar mange av de verdiene og kvalitetene trenerteamet ser etter.

Ser mange nevner Skjelbred, og det er jeg enig i. Synes det er merkelig å skulle utnevne Hansen eller Meling til kaptein, for så å ta fra han kapteinsbindet og gi det til Skjelbred nå til sommeren. Jeg tror ikke det ville skapt noe særlig bra harmoni i gruppa. Da er det enkleste å gi kapteinsbindet til Reginiussen, for så gå gi det videre til Skjelbred til neste sesong.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.03.2020 11:31    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke det bare er å 'gi' kapteinsbindet til Tore, da hadde han hatt det allerede. Det blir fort bare liggende på gresset foran ham.

Tore var forøvrig en mye mer merittert og etablert spiller da han kom til oss i 2012, selv om han var jevnaldrende med det Zach er nå. Han hadde allerede vært kaptein både i Tromsø og på U21-landslaget, hadde 14 A-landskamper til tross for relativt ung alder og noen skadeplagede sesonger, og kom som kjent til oss fra proffopphold i Italia og Tyskland (og danmark).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 02.03.2020 13:19    Post subject: Reply with quote

At folk klager på konradsen er jo uforståelig.Han har høyt nivå når han er frisk.Og han er spiller som scorer mye mål,Livsfarlig i boksen.

Vi har ikke mange slike spillere.Han var dårlig,Når han ble satt sentralt ja,For han er en boks-til boks spiller..

Er en av spillerne som er GOD i europa for oss.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.03.2020 13:51    Post subject: Reply with quote

Det har kanskje å gjøre med at han ofte er skrekkelig dårlig når han ikke er i det øyeblikket der han scorer mål, og drar ned tempoet på alt som skjer rundt ham med ball. Han er dårlig teknisk, og har dårlige pasningsferdigheter, selv på Elite/Serie-nivå. Og har som regel falt brutalt igjennom i Europa, når man kommer forbi rundene med irsk og islandsk motstand (minus to-tre kamper i sinnssyk flytsone i 2019).

Høyt nivå synes jeg altså er å ta godt i, men han har vitterlig noen interessante kvaliteter og spisskompetanser - som du poengterer. Duellsterk, direkte og målfarlig. Problemet er at vi nå har hentet samme spillertype i Zachariassen, og vi fikk jo se nå sist hvor godt det fungerer uten noen teknikere på sentral midtbane når disse to spilte sammen med Lundemo i en omgang mot Odd.

Slik jeg ser det er Konradsen nå en spiller som må konkurrere med Zach om én plass i startoppstillingen, og ellers først og fremst er interessant som innbytter hvis vi stanger mot parkert buss. Og det spørs om han ikke er tre hakk for høytlønnet til at det er fornuftig bruk av ressursene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 02.03.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

Må si jeg ikke skjønner denne skepsisen for å utnevne en keeper til kaptein. Har hørt det nevnt mange ganger at det bør være en utespiller. Hvorfor det? Det ser ut til å funke bra for Bodø/Glimt å ha keeper med kapteins-bånd. Jeg ser ingen andre naturlige valg så lenge Tore ikke er motivert for det. Til sommeren derimot...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 02.03.2020 15:50    Post subject: Reply with quote

Trenger mer enn en leder på banen uansett.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 02.03.2020 21:07    Post subject: Reply with quote

Synes ikke Per er aktuell som kaptein.
Han er forts for leken.
-Spm er om han forventer det..?

Hovland vil løfte seg med det bindet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.03.2020 23:14    Post subject: Reply with quote

At du eventuelt ikke syns at Ciljan er et godt valg som kaptein er forsåvidt greit, det må du få mene, men du kan ikke synes at han ikke er aktuell, med mindre du er Horneland...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 02.03.2020 23:23    Post subject: Reply with quote

....Og foreslår Hovland som kaptein foran Per Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 03.03.2020 00:18    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å se for meg en virkelighet der noen kan mene at Even Hovland er bedre skikket som kaptein for Rosenborg enn Per Ciljan Skjelbred.

Det er så absurd at det må være spøkefullt ment.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.03.2020 00:31    Post subject: Reply with quote

Og å mene at en som har vært kaptein for Hertha og landslaget er personlig uegnet (for leken??).

Even Hovland trenger en kaptein som kan strekke ham opp litt, han trenger ikke være kapteinen. Han gjør så mye rart og har mer enn nok med seg selv der ute.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 03.03.2020 01:01    Post subject: Reply with quote

Hovland bør ikke engang være på banen, derfor bør han heller ikke være kaptein.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 03.03.2020 09:16    Post subject: Reply with quote

larenim wrote:

Med den avataren din med hjerte rundt Horneland burde det vel kanskje ligget større tiltro til trenerens evne til å bedømme slike ting?


Hehe. Antar at Horneland har bedre evne og informasjonsgrunnlag enn alle her på forumet til å bedømme slike, og andre ting om Rosenborg. Men jeg vil nå likevel ha mine meninger Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.03.2020 09:19    Post subject: Reply with quote

Personlig syntes jeg det at Hovland kamp etter kamp gjør like håpløse feil og tabber er godt nok grunnlag for å mene at han må ut av laget.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 03.03.2020 17:50    Post subject: Reply with quote

Per var kapt på landslaget pga PerM. Han var ingen leder.
Hvor mange kamper var han det for HB?
-Han har ikke den indre roen.

Hovland er den raskeste.
Han trenger bare å skjerpe sansene sine.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 03.03.2020 18:13    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å vite hvordan det blir med skadeavbrekk og slikt, men ser man bort ifra det, så ser jeg ingen andre kapteins-emner enn Konradsen, Hansen, og Reginiussen eller Hovland i år. Hovland kan fungere, men håper vi finner noe bedre. Neste år: kanskje Skjelbred. Reginiussen er vel ikke interessert. Holder en knapp på Konradsen, og kaster salt over skuldra for et skadefritt år. Han er sentralt i banen, gjør helt ok intervjuer (Hovland er tam/forutsigbar i forhold), og vil ta EL-pressekonferanser på strak arm. Går også foran i kamp med innsats/energi, og dominerer på dødball. Oppgradering fra Jensen. Har også hatt perioder med eksepsjonell pasningsferdighet til å være RBK, men den kvaliteten er overskygget av lange perioder med det motsatte. Får håpe skademarerittet har all skyld på dette feltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.03.2020 18:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror aldri at hurtighet alene har vært utslagsgivende for om man velges som kaptein eller ikke i RBK.

Syns ikke vi skal begynne med det nå heller. Med mindre vi får inn Viggo Sundmoen Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 03.03.2020 18:50    Post subject: Reply with quote

Det er helt klart den viktigste egenskapen.

Tenk, med superfarten sin rekker Hovland å spurte opp til Dino for å kjefte på ham for å ikke jobbe, si noen motiverende ord til Tagseth på veien tilbake før han redder laget med den lynhurtige sweeperjobben sin. Sånn som han pleier.

Dessuten har han en indre ro og en trygghet som smitter over på lagkameratene, det kan alle se.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.03.2020 20:45    Post subject: Reply with quote

Og en lengsel i øynene... Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 43, 44, 45  Next
Page 19 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb