English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 268, 269, 270 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.02.2020 15:23    Post subject: Reply with quote

Altså, om det er pisspreik vet jeg ikke, det er jo trolig en eller annen grunn til at han har imponert faglig.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det ikke er en kjeft i klubben som kan spesifisere hva det er som er de faglige styrkene til treneren, og dermed bidra til å forklare en treneransettelse som jo virker litt merkelig, sett utenfra. Vi velger jo å se bort fra en del andre norske trenere (siden vi nå er i en sånn 'fiske i lokalt farvann'-fase) som vi vet ligger relativt nært oss fotballfilosofisk, i tillegg til å sparke ut en intern trenervikar med det høyeste poengsnittet i en halvsesong siden Eggen(?), for å hente denne treneren som i utgangspunktet - også etter eget utsagn - tilhører en annen skole.

Og jeg skjønner heller ikke hvorfor det tilsynelatende ikke er en kjeft i lokale media som kommer på å spørre?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 24.02.2020 15:28    Post subject: Reply with quote

Er sikker på at Fagermo kunna ha gjort RBK til et bedre lag enn hva Hornis gjør.
Eggen er også Fagermos store inspirasjonskilde.
Bare det at Horneland forkaster gps-track, sier mye.

Er vel den eneste som ville hatt Fagermo i sjefstolen på Lerkendal vel ..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 24.02.2020 16:48    Post subject: Reply with quote

Har litt blandede følelser når det kommer til Fagermo, men må innrømme at han er den treneren i Norge som minner meg mest om Eggen. 433 frelst og tydelige krav og meninger. Tror RBK hadde lignet mer på RBK med Fagermo ved roret. Mulig han erstatter Horneland når begge to får sparken/ ikke fornyet kontrakt i sine nåverende klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 24.02.2020 17:11    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Har litt blandede følelser når det kommer til Fagermo, men må innrømme at han er den treneren i Norge som minner meg mest om Eggen.


Tja, på den måten et av individene i pingvinflokken ligner mer på en ørn enn de andre isåfall
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 24.02.2020 18:38    Post subject: Reply with quote

Fagermo?? samme mann som mente Odd spilte som Barcelona. neitakk.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 24.02.2020 18:53    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ratatosk wrote:
Har litt blandede følelser når det kommer til Fagermo, men må innrømme at han er den treneren i Norge som minner meg mest om Eggen.


Tja, på den måten et av individene i pingvinflokken ligner mer på en ørn enn de andre isåfall


Horneland er vel den som minner minst om Eggen av samtlige Eliteserietrenere?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 24.02.2020 19:00    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ratatosk wrote:
Har litt blandede følelser når det kommer til Fagermo, men må innrømme at han er den treneren i Norge som minner meg mest om Eggen.


Tja, på den måten et av individene i pingvinflokken ligner mer på en ørn enn de andre isåfall


Må innrømme at den skjønte jeg ikke helt. Forstår at du ikke er enig, og det er helt i orden. Min sammenligning handler om tydelig spillestil, der det skal rendyrkes 433 angrepsfotball. En mann med klare meninger om alt, og med ryggrad til å stå for sine meninger. En trener som er sjef, og som ikke tillater at folk ikke gjør det de skal. I tillegg krever han profesjonalitet, og setter på plass spillere som har hodet sitt på feil sted. Eksempelvis Zeknini. Hva ble det av han etter at han forlot Odd?
Mye er ulikt Eggen også, selvsagt. Ingen kopi!
Back to top
View user's profile Send private message
Skrulledude
Senior


Joined: 20 Jun 2015
Posts: 136

PostPosted: 24.02.2020 19:06    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Fagermo?? samme mann som mente Odd spilte som Barcelona. neitakk.


Tror du virkelig at han mener det?

Nils Arne Eggen wrote:
Asså, Gøteborg skoill egentlig itj' vorri en del av Sverige, det
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 24.02.2020 19:47    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Montana wrote:
Ratatosk wrote:
Har litt blandede følelser når det kommer til Fagermo, men må innrømme at han er den treneren i Norge som minner meg mest om Eggen.


Tja, på den måten et av individene i pingvinflokken ligner mer på en ørn enn de andre isåfall


Horneland er vel den som minner minst om Eggen av samtlige Eliteserietrenere?


Tja, greit å nevne at Eggen synes å gå god for Horneland også da. Enn så lenge. Og at Eggen virker å mene at fotballen har utviklet seg også siden han var trener. På blant annet krav til tempo og løpskraft.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 24.02.2020 19:54    Post subject: Reply with quote

Uten å dra noen større sammenlikning mellom Eggen og Horneland, så synes jeg at jeg ser noe av den samme energien, den indre drivkraften, viljen som Nils Arne viste underveis. Gløden til å lære, til å forbedre seg, til å utvikle den fotballen han holder på med. Det er en glød jeg ikke har sett i de andre trenerne vi har hatt i denne lange mørkeperioden. Derfor øyner jeg håp.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 24.02.2020 20:15    Post subject: Reply with quote

For meg er det helt sjanseløst hvor bekmørkt negative mange er til Horneland. Gleder meg til sesongen kommer i gang og laget forhåpentligvis får vist hvor feil dere tar. Er positiv på grunn av det haavarl nevner, og fordi jeg mener fokuset på løpskraft og utholdenhet har vært helt essensielt for den gjengen her etter Kåre. Alle de andre forstyrrende elementene fra fjoråret vil forhåpentligvis være borte, nye og bedre spillere på plass (ikke minst SIB -> Dorsin), og da tror jeg også vi vil få se en stor utvikling av det offensive spillet fra i fjor. De vil ha en helt annen grunnmur på plass til i år enn i fjor.

Last edited by andrezinho on 24.02.2020 20:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 24.02.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

Og Horneland overtok et veldig dårlig lag med forjævlig dynamikk. (som fra i år ikke er en unnskyldning lengre)
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 24.02.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Løpskraft er nok viktig ja og noe alle trenere på alle nivå greit klarer å få inn i et lag med litt fokus på det. Man trenger ikke Pep for å få det til!. Så det er ingen trenerprestasjon. Aggressivtet på samne måte.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 24.02.2020 20:32    Post subject: Reply with quote

Horneland er ingen trener utenom det vanlig. Det har vi sett på U- 18 laget, i Haugesund og nå i fjor i RBK. Heller ikke våre treningskamper hitill viser oss at vi har med en ny klopp eller ny Fagermo å gjøre for den sak skyld. En helt grei NFF trener som bør klare å vinne greit med RBK hvis han ikke tuller det til som han klarte i fjor.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 24.02.2020 21:29    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Og Horneland overtok et veldig dårlig lag med forjævlig dynamikk. (som fra i år ikke er en unnskyldning lengre)


Joa, det var langt fra RBKs beste årgang og de slet med noen underliggende problemer fra Kåres regime. Men: hvor langt skal vi drar denne unnskyldningen? Troppen som hadde vunnet omtrent alt i 3 år klarte med flaks å hangle seg til topp 3 med grusomme prestasjoner og forferdelig fotball. Det er goddam flaut! Og hadde det ikke vært en så bedriten prosess å bytte trener fra Kåre til Horneland så hadde han fått sparken før 15 spilte i fjor.

Uten flotte prestasjoner og tydelig gullsjans fra start av forventer jeg at han blir sparket.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 24.02.2020 21:52    Post subject: Reply with quote

At det ble gull i 2018 er ikke så relevant. Det var et forferdelig år hvor vi også ble voldtatt i Europa som ifjor. Hvor langt vi skal dra det som grunn til Hornelands forferdelige første år? Vet ikke, men det er iallefall ikke en grunn man kan bruke lenger nå. Nå må det som Petter Rasmus sier vinnes fra første kamp, og det må vinnes med pen fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 25.02.2020 00:18    Post subject: Reply with quote

Men det vet dere at ikke kommer til å skje.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1226

PostPosted: 25.02.2020 00:18    Post subject: Reply with quote

Merkelig at ikke spillerne er mer misfornøyde..?
Tvert imot hørte vi flere ganger i fjor at "bare det løsner".
Og når capt går ut som et stjerneeks på metthet så skjønner jeg ikke den helt vanvittige skepsis.
Den meget rutinerete gruppa der i fjor hadde nok sagt mer ifra.
Og de visste da hvordan det skal spilles.., men de var stappmett (og påvirket av stemningen) og da er alt håpløst.

Laget skriker etter et nytt godt krydder på midtstopper og skadefrie flanker.
Så er jeg spent på Tagseth defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 25.02.2020 02:35    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
At det ble gull i 2018 er ikke så relevant. Det var et forferdelig år hvor vi også ble voldtatt i Europa som ifjor. Hvor langt vi skal dra det som grunn til Hornelands forferdelige første år? Vet ikke, men ...


Synes det her er viktig å ha i mente at Coolen kom inn som en midlertidig trener og som lyktes med å snu en negativ trend, og som loset oss inn til seier i cup, seriegull, og tok oss til EL.

Horneland arvet den samme spillergruppa, fikk en (kort) oppkjøring til ny sesong, og feilet fra første stund, både på spill og resultater.

Mye den samme spillergruppa presterte bedre enn under både Kåre (resultatmessig) og Coolen, og selv om det ikke var all verdens til flott spill i 2018, så var det som ble levert våren 2019 oppsiggelsesgrunn for alle og enhver som hadde blitt ansatt som Rosenborgtrener under andre omstendigheter.

Om Horneland hadde blitt hentet inn sommeren 2018 etter Kåre som midlertidig trener, så ville vi neppe hatt Horneland som trener verken i 2019 eller i dag. Han ble ansatt som det eneste alternativet som var igjen etter en mislykket ansettelsesprosess, og de som hadde ansvaret for å ansette en ny trener valgte å gi han som sto igjen - men egentlig ikke kunne eller ville være hovedtrener - tilbudet, heller enn å lyse ut stillingen på nytt, og for eksempel forlenge Coolens vikariat. Coolen hadde også Nils Arnes støtte og kom fra rette skolen.

Når det ikke ble Coolen, fordi spillerne ikke ønsket ham som ny hovedtrener?, så burde styret ha hostet opp noen bedre enn Horneland, heller enn å lyve så de tror på det selv: "Norges beste trener". Hverken før eller etter 2019-sesongen finnes det objektive eller subjektive kriterier som underbygger den påstanden.

Etter mitt skjønn var det som dette laget presterte under Coolen sommer og høst 2018 der hvor lista egentlig begynner for Horneland, men han rev alle gangene, på en langt lavere høyde. Unntaket var kvaliken til CL, hvor laget spilte fantastisk. Jeg har enda ikke helt forstått hvordan dette kunne skje, men det skjedde, og det gjør det enda mindre forståelig å forstå hvordan laget mer eller mindre ga opp etter CL-exiten. Om ikke annet så kan det tyde på at spillerne manglet motivasjon, og Horneland var ikke rette mann til å få ut det beste av spillergruppa. Som et hell i uhellet, så var det nok bra at vi ikke gikk til CL. Det ville blitt skikkelig stygt.

Han skal få 5-6 kamper i serien, akkurat som JJ og Perry i sin andre sesong, men deretter er det spill og resultater som teller. Hvis det ikke funker må vi ha inn en ny trener før kvalifiseringen til Europa starter for alvor, akkurat som i 2018.

Krysser fingrene for at styret og Dorsin har en plan B, og jobber i det stille med en ny trener til sommeren om de negative spådommene slår til.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 25.02.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

2018 gruppa holdt CL-nivå. kunne i utgangspunktet ikke forventet mer enn 1 poeng hjemme mot Celtic.
2019 burde ett Rosenborg på normalt nivå tatt 9-12 poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 25.02.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Folk husker veldig dårlig. 2018 var forferdelig både under Kåre og Coolen. Tror kanskje Coolen hadde 1 eller 2 ok kamper etter han tok over og deretter ble det mer og mer klart for hver kamp at dette ikke måtte få fortsette.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.02.2020 10:46    Post subject: Reply with quote

Coolen måtte jo rydde opp etter Kåre, midt i sesong, med to kamper i uka. Da er det begrensa hvor mye du får gjort. Han gjorde en veldig god jobb i mine øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 25.02.2020 11:08    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Folk husker veldig dårlig. 2018 var forferdelig både under Kåre og Coolen. Tror kanskje Coolen hadde 1 eller 2 ok kamper etter han tok over og deretter ble det mer og mer klart for hver kamp at dette ikke måtte få fortsette.


+1
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 25.02.2020 11:09    Post subject: Reply with quote

Laget gjorde en bra jobb da først og fremst gjennom enkeltmannsprestasjoner fra Hansen og delvis Jebali ved å til tross for begredelig spill ta the double og kvalifisere til EL, det er nok dette som har kludret til hukommelsen til folk. Gruppespillet i EL var like ynkelig levert som ifjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 25.02.2020 11:13    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg husker fikk Coolen umiddelbart en svært god rekke med kamper (11 elrns) der vi ikke tapte og vant nesten alle. Spillet var så som så. Ble etter det flere dårlige resultat men den rekka tok oss til gull.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 268, 269, 270 ... 335, 336, 337  Next
Page 269 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb