English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 56, 57, 58  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 20.02.2020 16:53    Post subject: Reply with quote

Tror det var juli han var klar. Et par mnd skikkelig trening så har vi han klar fra sept i god form.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 20.02.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

Kan delta på organisert trening fra 19. mai, og spille kamp fra 19. juli.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 20.02.2020 17:00    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:

Trondsen ved nød og Håkon Gangstad på sikt? Er vel ingen krise.

Men dette tar med seg en litt uheldig følgefeil. Trondsen er jo den vi skal satse på sentralt, og vi har ingen spillere som ligner på ham. Det vil si at vi ved fravær på Meling blir nødt til å rokke ved sentrallinja i laget, og vi får to suboptimale posisjoner med uvante relasjoner rundt. Det er generelt en elendig idé at førstevalg i gitte posisjoner er første backup i andre posisjoner.

Da tenker jeg heller at enten er Gangstad god nok, eller så er Tagseth det (hvis ikke han også er førstevalg i en annen rolle, da), og hvis ingen av disse equals true, da har vi for dårlig dekning på venstre back.

Et annet element her er jo at det neppe er lurt å sette penger på at Meling spiller i Rosenborg i høst. Det hadde vært greit med en forkantsignering.
Bjoe
Junior

PostPosted: 20.02.2020 19:19    Post subject: Reply with quote

Om man ikke erstatter Søderlund og fra før av er tynnere på vingen enn tidligere, er det nesten det samme som man ikke har gullambisjoner.
Back to top
Tony
Junior

PostPosted: 20.02.2020 19:32    Post subject: Reply with quote

Er vi ikke greit forslått offensivt? Regner med at Dino ble kjøpt med tanke på at han skal være førstevalg som spiss. Får man tak i en stjernesignering; ja takk.For øvrig kan vel Helland spille spiss hvis det skorter i en kamp eller to? Samuel burde også kunne bekle spissplassen.

Utover dette så er jeg enig med de som etterlyser stoppere - og gjerne en venstreback også. Hent hjem Serbesic, selg Hovland og få inn en solid stopper med litt fart.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Standarn de Lamarck
Veteran

PostPosted: 20.02.2020 20:26    Post subject: Reply with quote

Bjoe wrote:
Om man ikke erstatter Søderlund og fra før av er tynnere på vingen enn tidligere, er det nesten det samme som man ikke har gullambisjoner.

Søder ut, Dino inn er en forsterkning. På vingene har vi mistet Levi (på utlån i fjor), Dølle (enten skadet eller på vei tilbake fra skade) og Akintola (få spillere jeg har klaget mer på enn han). Inn har vi fått Holse, som jeg ikke vet mye om, men er visst et brukbart talent og viste noen takter i andre omgang mot KBK.

Ville ikke sagt vi var noe redusert på vingplass og at vi faktisk er forsterket på spissplass. Samtidig som vi med en litt mindre tropp, kan gi mer spilletid for de unge, som på sikt kan vise seg å være meget lønnsomt.

Mitt største spørsmålstegn er åpenbart stopperplassen. Mye ville løst seg, tror jeg, dersom Besim hadde blitt hentet hjem. Min andre bekymring er sentral midt. Utenom Trondsen har vi ikke mange som har denne posisjonen som sin naturlige posisjon. Mot KBK måtte Åsen spille der og jeg synes ikke han imponerte. Ellers har vi Lundemo, som rett og slett er for dårlig. Heldigvis kommer CIljan hjem i sommer.
Back to top
PrimusInterPares
Junior

PostPosted: 20.02.2020 20:41    Post subject: Reply with quote

Ut: De Lanlay, Akintola, Søderlund og Levi¨
Inn: Holse, Islamovic

Dvs. at vi har 6 spillere tilgjengelig Dino, Helland, Samuel (fortsatt ute med skade), Ceide, Holse og Botheim.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.02.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Dorsin uttaler at det kan finnes muligheter for at vi henter inn en spiss til, noe jeg synes virker merkelig mtp. tidligere uttalelser.

Enig. Inntil videre tror jeg at saken er noe oppkonstruert av Adressa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 21.02.2020 12:46    Post subject: Reply with quote

VI MÅ HA NY MIDTSTOPPER!!!!!!!
SOM GÅR RETT INN PÅ LAGET!!!!
Hent gjerne hjem Besim, men kjøp en som kan komplementere Reginiussen og selg Hovland og Valsvik til Brann Tommel'n opp!

Fint å tynne litt i stallen, men egentlig sært å gi bort folk hele tiden da.. Tror ikke det er mange av våre konkurrenter som hadde gitt bort Søder (tross alt), men så har de vel ikke samme utgiftsnivå på lønn heller da....

Enig i at vi trenger et bedre alternativ til Meling den dagen han går, men ser for meg det er vanskelig å lande en som godtar å sitte på benk den tid Meling fortsatt er her- og samtidig er god nok til å spille for oss og alle andre lag i ES.
Crimp
Senior

PostPosted: 21.02.2020 19:09    Post subject: Reply with quote

Ryddes plass i troppen til en ny storsignering kanskje? Drømmen hadde vært Tankovic som kun har 6 mnd igjen av kontrakten hos Bajen, men vet ikke hvor realistisk det er. Sportssjefen sa til Aftonbladet at det er flere klubber som har vist interesse, men kun som har kommet med noe konkret.

Så vidt jeg har forstått det så stenger det russiske vinduet i dag, det tjekkiske i morgen, ukrainske den 28., bulgarske den 29. og det polske 2. mars.

Håper at Dorsin er på hugget om ingen har plukket han opp innen den tid.
Back to top
libido
Veteran

PostPosted: 21.02.2020 20:48    Post subject: Reply with quote

så lenge vi har Samuel og Ceide, våre største talenter, på akkurat samme posisjon som Tankovic fungerer best i så tror jeg dette bare er å glemme.

Midtstopper som er bedre enn de vi har er det mest prekære.
Back to top
Hellandinho
Junior

PostPosted: 21.02.2020 21:13    Post subject: Reply with quote

Tankovic kan spille spiss og midtbane. Har også vist at han er en goalgetter.
Håper vi er interessert hadde vært en kjempe signering.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 02:07    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å se at vi skal hente en ny spiss. Funker svært sjeldent å ha to etablerte spillere som kjemper om en plass. Slik har fotballen blitt.

Henter vi en som er bedre enn Islamovic kommer Islamovic til å dra ganske kjapt og henter vi en som er litt svakere enn Islamovic så blir den nye spilleren benket og blir neppe i klubben lenge. Tror at slik det er nå med Islamovic og Botheim er det man kan forvente å ha. Et førstevalg etterfulgt av en lovende spiller som på sikt forhåpentligvis kan danke ut førstevalget.

Det er vanskelig for en klubb som RBK å hente en som er fornøyd med å spille hver fjerde kamp, da kan den spilleren finne seg en annen klubb hvor han er førstevalg. Heter man Barcelona eller Bayern München derimot så kunne man nok hatt en god spiss på benken også, men vi er nå RBK.

Det RBK må ha inn er forsvarsspillere. Relativt kinkig situasjon man fort kan havne i nå. Meling drar nok snart, Reitan drar om han ikke får spille, Hedenstad drar om Reitan får spille og Reginiussen kan hende legger opp etter sesongen. Da er man plutselig igjen med 3 av de 6 nåværende forsvarsspillerne. Hvorav to av de, Hovland og Valsvik kanskje helst burde vært blant de som forsvant ut.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 04:00    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en kvalitetsspiss til og det er fullt mulig å få til for en klubb av vår størrelse. James og Ohi ser ut til å kunne funke ok for Molde. De fleste klubbene i eliteserien har mer enn en spiss og de er ikke i nærheten av å ha våre ressurser.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 07:47    Post subject: Reply with quote

Wadjii inn til sommeren og Botheim ut på lån samtidig.
Back to top
Hellandinho
Junior

PostPosted: 22.02.2020 11:46    Post subject: Reply with quote

Spillere jeg mener Rosenborg bør hente
Børven
Wadji
Bjørkan
Witry
Linnes
Okore
Lode
Risa
Adrian pereira
Tankovic
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 13:07    Post subject: Reply with quote

Veldig glad det ikke er du som er sportslig leder om det er listen din..
Kanskje 1-2 som burde være aktuelle der.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 15:41    Post subject: Reply with quote

Av disse er det kun Linnes og Okore som hopper ut av skjermen for min del. Resten bærer veldig preg av at "scouting" er synonymt med "FotballXtra".

Det er hverken spiss, ving eller back som stallen skriker mest etter. En sentral midtbane med klasse er det desidert viktigste for oss. Og i det ærend kan jeg jo bidra med min obligatoriske kvote av ubekreftbare men dog så spennende rykter, bare slik at dere har noe å krangle om på lørdagskvelden.

Disclaimer: Dette kommer da altså fra sammen mann som bl.a. advarte meg mot Jevtovic, anbefalte å følge nøye med på Gersbach, og med sikkerhet kunne fastslå av vi kom til å signere Bjørn Bergmann. Troverdighet, forståelse og pålitelighet er altså på høyde med den gjengse amerikanske valgdebattant.

Navnet er Sanjin Prcić, og yrket er sentral midtbane. Den 26 år gamle bosnieren ble permanent eiendom for Strasbourg i fjor etter en tilsynelatende vellykket låneperiode fra Levante, og har for øyeblikket en kontrakt fram til sommer '22. Som sentral midtbane er han ikke et hurtigtog. Men der han savner noen meter i sekundet kompenserer han med en forståelse og ett blikk for spillet som sammen med silkefoten gjør at han ikke kommer til å spille for bakgårdsklubber resten av karrieren. Om vi klarer å lure fram en aksept med de 20-25 storhøvdingene vi har på bordet er dette vistnok et røverkjøp.

Jeg kan ikke en dritt om fransk fotball (foruten den obligatoriske "jeg hater PSG og oljepenger"-remsa), så om noen med litt mer oversikt og peiling enn meg føler for å uttale seg om dette er jeg åpen for å belyses.
Valderrama
Senior

PostPosted: 22.02.2020 15:47    Post subject: Reply with quote

Har du glemt at Ciljan er spilleklar i august?
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 16:14    Post subject: Reply with quote

Vi har en spiss og det er Isla som enn så lenge er et usikkert kort. Botheim er junior. Så om Isla blir skadet så mener folk oppriktig at Botheim er god nok som eneste spiss.
Back to top
libido
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 16:20    Post subject: Reply with quote

Skjelbred fan account wrote:
Spillere jeg mener Rosenborg bør hente
Børven - nei, ikke god nok
Wadji - mja, nei. hadde en ok periode i FKH men er ikke overbevist
Bjørkan - nei
Witry - kun om Reitan ikke danker ut Hedenstad
Linnes - kun om Reitan ikke danker ut Hedenstad
Okore - ja
Lode - nei
Risa - ja
Adrian pereira - ja
Tankovic - jau, men realistisk?
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 16:55    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Vi har en spiss og det er Isla som enn så lenge er et usikkert kort. Botheim er junior. Så om Isla blir skadet så mener folk oppriktig at Botheim er god nok som eneste spiss.

Nå må jo faen meg Botheim snart få en sjanse. Han er 20 år for faen. Det er ikke sånn at han har fått mange sjansene oppigjennom. Islamovic har heller ikke akkurat historie for å være mye skada. Om vi skal ha 3 spillere som skal konkurrere om den ene spissplassen i laget så blir det bare tull. Om vi ikke skal gi spillere som er oppfostra i klubben en sjanse som nummer 2 kan vi like greit legge ned akademiet for da utvikler vi spillere for alle andre mens vi kaster penger etter dem i tillegg. La oss i det minste se hvordan det går frem til August før vi skal kaste bort mer jævla penger på en spiss.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 17:43    Post subject: Reply with quote

Vil jo ikke akkurat si at Botheim har tatt vare på det han har fått av sjanser annet enn mot Tromsø. Falt totalt igjennom mot Odd f eks.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 22.02.2020 17:58    Post subject: Reply with quote

Janei. Med sine ca. 500 minutter i fjor så syns jeg vi bare skal avskrive, avskilte og sende han tilbake til Lyn. Holder ikke nivå til å være RESERVE i eliteserien. Han er toss alt ferdig som fotballspiller når han som 19 åring ikke er ferdig utvikla. Burde heller kaste 10-15 mil etter Børven som reservespiss

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 22.02.2020 18:14    Post subject: Reply with quote

Botheim bør lånes ut til et eliteserielag der han får spille hver uke! Børven skal ikke spille i RBK-drakt, mener jeg, han er ikke god nok!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 56, 57, 58  Next
Page 49 of 58

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb