English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 14.02.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker ikke på det at han lo Nils Arne få snakke altfor lenge alene.

Jeg oppfattet han som partisk og utidig igjennom hele møtet.


Gleder meg forøvrig til over helga. Da er årsmøte-snakket over, vi har valgt ny leder for to nye år, og man kan fokusere på, og krangle videre om resten av innholdet i Sirkus Rosenborg.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 14.02.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

xMegafonmannen wrote:
Jeg tenker ikke på det at han lo Nils Arne få snakke altfor lenge alene.

Jeg oppfattet han som partisk og utidig igjennom hele møtet.


Gleder meg forøvrig til over helga. Da er årsmøte-snakket over, vi har valgt ny leder for to nye år, og man kan fokusere på, og krangle videre om resten av innholdet i Sirkus Rosenborg.


Ah ok, det blir noe annet.

I starten så syntes jeg han var både brå og frekk (mitt første årsmøte), etterhvert så forsto jeg hvorfor med tanke på hvor mange som hadde noe å dele.

I VG mener de at valget ble tippet av det ekstra minuttet Eggen hadde ordet og det blir rett og slett for dumt og en flau undervurdering av medlemsmassen. De fleste hadde fått med seg hva Eggen mente før årsmøtet, han flagget vel sin mening ganske så utvetydig allerede i desember.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 377

PostPosted: 14.02.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Det vet verken jeg eller du. Saken er at Gjersvold tror på prosjekt Horneland. Du tabber deg ut.


Heh ja, ingen tvil om at jeg tabber meg ut. Gjersvold har selvsagt like stor tro på gymtreneren som er håndplukket av Koteng (m.fl), utnevnt til norges desidert beste trener av samme mann, og som fikk fornyet tillit på tross av en elendig sesong spille og -resultatmessig. God jul
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 13:31    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
I VG mener de at valget ble tippet av det ekstra minuttet Eggen hadde ordet og det blir rett og slett for dumt og en flau undervurdering av medlemsmassen.


Veldig enig. Det kan ikke ha vært mye tvil om at den hvithårede delen av medlemsmassen var rimelig bestem på dette på forhånd.

Jubelbrølet når resultatet ble annonsert bekreftet vel også dette.

Eggen har for all del fortsatt talegavene, men som med flere av de andre som var oppe, var det ingen av argumentene pro Koteng som imponerte særlig. Og jeg er i utgangspunktet ikke negativ til Koteng, bare for å ha sagt det - men som en som gikk inn i salen uten å vite hva jeg skulle stemme på forhånd, synes jeg ikke argumentasjonen som ble presentert var særlig overbevisende.

Geir Inge Fiske, som argumenterte for Gjersvold, synes jeg gjorde det på en mye bedre måte. Saklig, kortfattet, med respekt for årsmøtets intelligens. Om jeg kunne få ett ønske til neste årsmøte var det at flere fulgte hans eksempel i måten de legger frem ting på (uavhengig av om man er enig med ham i hvilken kandidat han foretrakk).
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 14.02.2020 13:38    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:


Geir Inge Fiske, som argumenterte for Gjersvold, synes jeg gjorde det på en mye bedre måte.


Dersom vi tenker på samme innlegg så er jeg enig i at formen hans var bra, men innlegget bar fremdeles preg av det jeg synes var det største problemet med valgkomitèens forslag; han var mer opptatt av hva Koteng hadde gjort galt enn hva Gjersvold kunne tilføre.

Dette synes jeg også har vært Gjersvolds største problem i denne runden. Han har ikke greid å gjøre rede på hvorfor han var villig til å gå i kampvotering for å bli styreformann i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 14.02.2020 13:41    Post subject: Reply with quote

Evig huskes kun dårlige tapere.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.02.2020 13:43    Post subject: Reply with quote

Den synes jeg egentlig er ganske grei. For mange følger det naturlig med når man går med på å bli innstilt av en valgkomite. Motivasjonen til å gjøre en innsats er avklart og påvirkes ofte ikke av eventuelle benkeforslag. Viljen til å gjøre det man er blitt spurt om er tilstrekkelig årsak.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 13:45    Post subject: Reply with quote

BjarneS: Jepp - oppsummert inne i hodet mitt, ble man forsøkt dratt i fire retninger:

Pro Koteng: I all hovedsak kontinuitet. Diverse debattanter forsøkte å gi Koteng æren for sportslig suksess i Kåre-æraen og å bagatellisere problemene de siste årene.

Mot Koteng: På tide med et skifte? Økonomi og sportslig siste årene? Kåre-sparking?

Pro Gjersvold: Var vel stort sett Fiske og Gjersvold selv (Edit: var et par stykker til)? Virket for all del som en ryddig fyr, og Eggen selv sa jo også at hans tid kan/vil komme. Men han klarte jo tilsynelatende ikke å engasjere.

Mot Gjersvold: Her kom mange veteraner med "Man må gå gradene i Rosenborg, det har ikke Gjersvold gjort". Fiske påpekte at det hadde da ikke Koteng heller gjort. Fikk aldri høre noens reaksjon på dette.

Jeg balanserte på en knivsegg mellom kandidatene, og synes ikke jeg fikk mye hjelp i løpet av møtet til å ta en informert avgjørelse. Så ja, formen til Fiske hadde jeg sans for, og håper at flere på begge sider blir flinkere der i fremtiden.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no


Last edited by OrionPax on 14.02.2020 13:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 14.02.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Haavarl:
Jeg tviler ikke på at han har lyst på posisjonen når han går inn i kampvotering på et årsmøte. Det er ikke den personlige motivasjonen hans jeg var i tvil om.

Jeg synes det var verre å få tak på hva han kunne tilføre fotballklubben.

Orion:
For min del veide både Gjersvolds manglende "program" og det at Koteng i stor grad var med å snu klubben etter noen vanskelige år tungt. Samt at Gjersvold var en langt mer splittende kandidat enn jeg tror valgkomitèen var klar over.

Samtidig kan det godt være at jeg har undervurdert hvor dypt den sparkingen av Kåre stikker for mange fremdeles.


Last edited by Bjarnes on 14.02.2020 13:50; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 14.02.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

Oppkast wrote:
ola. wrote:
Det vet verken jeg eller du. Saken er at Gjersvold tror på prosjekt Horneland. Du tabber deg ut.


Heh ja, ingen tvil om at jeg tabber meg ut. Gjersvold har selvsagt like stor tro på gymtreneren som er håndplukket av Koteng (m.fl), utnevnt til norges desidert beste trener av samme mann, og som fikk fornyet tillit på tross av en elendig sesong spille og -resultatmessig. God jul


Ja, det er faktisk ingen tvil.
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 14.02.2020 15:11    Post subject: Reply with quote

apekatt wrote:
Tror ikke man skal sette så mye lit til at folk sier at de ikke kommer til å fornye sesongkortene på Lerkendal pga valget.

Jeg gjør det. Men ja, mange har det mest i kjeften.

Zorac wrote:
Pussig å "straffe" klubben man er glad i for et direkte demokratisk valg, men det er kanskje bare meg.

Jeg antar Zorac er inne på samme sak som over, men kan ha misforstått. Mitt svar er at utover det å møte på årsmøtet og stemme, så er den handlingen den eneste som blir forstått i vårt kapitalistiske samfunn!

Og hva håper jeg å oppnå med det? Simpelthen at styret med Koteng i spissen tar seg på tak og er mer profesjonelle slik at vi slipper den støyen som har vært rundt klubben.

BjarneS wrote:
Nå måtte jeg gå rett før resultatet av ledervalget var klart, men frem til da greide han seg meget godt {ref: ordstyrer Sandvik}

Man skal være i overkant byråkratisk anlagt for å anse det som et problem at en Nils Arne Eggen går litt over tiden på et årsmøte i RBK.

Enig med dette: Flere veteraner enn NAE fikk drive på over tida, og det synes jeg er helt greit. Respekt.

Prøvde ellers å finne og sitere vedkommende som skrev at det var deilig valget var over, og det istemmer jeg helhjertet!
RBK
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 14.02.2020 15:24    Post subject: Reply with quote

I etterpåklokskapens skyld så burde Koteng blitt kastet for 2 år siden, han har oppnådd "maksnivået" i klubben men som vi vet ble resultatet at han ble trampet inn jublende av medlemmene den gangen.

Idag så var valget av Koteng helt riktig mest pga at det har vært for store utskiftninger i ledelsen på kort tid, argumentet for kontinuitet, mener jeg her er uslåelig.

Så får man ta lærdom av dette i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.02.2020 15:49    Post subject: Reply with quote

Koteng vinner mye på grunn av Gjersvold tror jeg. Som andre påpeker, så manglet han en fanesak, et klart budskap med hva man får med han som leder. Personlig visste jeg veldig lite om han, annet enn at han er sjef i Trønderenergi, og når han heller ikke flagger klart hva som blir bedre under hans ledelse, så valgte jeg heller å stemme på det trygge.

Selv om styret har gjort noen feil under Koteng, så er det klart flere plusser enn minuser i mine øyne, og da ser jeg ikke noen grunn til å kaste styrelederen til fordel for en jeg ikke vet hva står for. Spesielt med tanke på at vi etterhvert har skiftet mye i ledelsen til denne sesongen allerede.

Å tro at Gjersvold hadde kastet Horneland på dør om han hadde tatt over er i beste fall naivt. Jeg føler meg også ganske trygg på at Koteng drar i avtrekkeren om vårsesongen forløper like sørgelig som i fjor.


Last edited by Sløvsekken on 14.02.2020 16:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.02.2020 15:50    Post subject: Reply with quote

Det ble noen nei, men ikke mange nok.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 14.02.2020 16:42    Post subject: Reply with quote

Eller hva med han der knotten som begynte å fortelle om oppussinga av brakka, ramset opp navn på den ene håndverkeren etter den andre inkl elektrikeren som vistnok hadde ordnet noen dimming. Før han fortsatte å fortelle om omvisningene han hadde holdt fog flere tusen på Lerkendal inkl en gresk unge som fikk tatt bilde av seg selv samme med Iversen og inkl en stor gruppe med bergensere som hadde kommet med en båt eller hva det nå var.
Dette holdt han på med i 6 min før han IKKE kom med noe forslag eller noe vettugt.
Jeg lo så jeg nesten pissa på meg.


Hva het den karen som holdt på med dette? Artig ja.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 14.02.2020 17:00    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Å tro at Gjersvold hadde kastet Horneland på dør om han hadde tatt over er i beste fall naivt. Jeg føler meg også ganske trygg på at Koteng drar i avtrekkeren om vårsesongen forløper like sørgelig som i fjor.


Helt klart. Koteng vil ha resultater, det er en handlingens mann. Den som innbiller seg at han holder hånden over Horneland til evig tid tar fullstendig feil.

Mye positivt som har skjedd de siste dagene. Får håpe det materialiserer seg gjennom en feiende god vårsesong på banen.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Bremsen
Junior


Joined: 20 Feb 2017
Posts: 24

PostPosted: 14.02.2020 17:46    Post subject: Reply with quote

Blir interessant å se om kontinuitet nok en gang blir det viktigste argumentet for å gjennvelge Koteng som leder om 2 år.

Er fortsatt forundret over de som synes han har gjort en god jobb og vært et godt ansikt utad den siste perioden. Ikke mye snakk om det på møtet i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 14.02.2020 18:41    Post subject: Reply with quote

Bra taktikk av veteranlauget i går,koordinert støtte til Koteng kombinert med klassisk filibustertaktikk for å slite ut de som måtte dra tidlig pga jobb/ barnepass etc. Kan ikke forklare de forvirrede innleggene om 60 tallet på annen måte.Liker ikke helt at klubben domineres av gamle menn med viktigste kvalifikasjon at de har drukket tusenvis av kaffekopper på brakka gjennom årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 14.02.2020 18:54    Post subject: Reply with quote

Koteng sier til VG at planen er at RBK og RBK kvinner på sikt skal bli én klubb. I går sa han at det ikke er noen plan utover det som ble lagt frem for årsmøtet, og avviste fullstendig at det er en plan om fusjon.
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 14.02.2020 18:55    Post subject: Reply with quote

Har grått hår selv og støtta Gjersvold, eller mer presist, stemte mot Koteng. Er dog ingen pensjonist som de du kanskje sikter til!

Jeg tror egentlig ikke det er snakk om filibuster taktikk, men mer en kombo av interesse og møteplaging. Om noe skulle vi som da var imot Koteng tatt ordet.

Men gjort er gjort, og spist er spist, og demokratiet vant etter mitt skjønn.
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 14.02.2020 19:09    Post subject: Reply with quote

fortsatt fullt av dårlige tapere her. Get over it!
Koteng er riktig mann i 2 år til.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 14.02.2020 19:13    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Liker ikke helt at klubben domineres av gamle menn med viktigste kvalifikasjon at de har drukket tusenvis av kaffekopper på brakka gjennom årene.


Uten disse gamle kaffedrikkende menn hadde ikke RBK vært der de er i dag. Legg deg det på minnet.
Uten disse gamle kaffedrikkende mennene med grått hadde hadde aldri Champions League-hymnen blitt spilt på Lerkendal når høstmørket senket seg.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.02.2020 19:15    Post subject: Reply with quote

Liker dårlige "vinnere" langt, langt mindre enn dårlige tapere...
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 14.02.2020 19:41    Post subject: Reply with quote

ok.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 14.02.2020 19:48    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Bra taktikk av veteranlauget i går,koordinert støtte til Koteng kombinert med klassisk filibustertaktikk for å slite ut de som måtte dra tidlig pga jobb/ barnepass etc. Kan ikke forklare de forvirrede innleggene om 60 tallet på annen måte


a) Av avstemmingen virker det absolutt som at så å si alle var til stede under valg av leder; kan ikke ha vært mange som dro før det, om noen, og b) Det er vel ikke helt ukjent på Rosenborgs årsmøter at det sies ting fra talerstolen som ikke nødvendigvis er så relevant. Det der er nok mer en lite effektiv sedvane i klubben.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43  Next
Page 41 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb