English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.01.2020 12:59    Post subject: Reply with quote

Ingmar Orkelbog Austberg? Make it happen. Gjerne som spiss i tospann med FDBN.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.01.2020 16:20    Post subject: Reply with quote

Det er flere tiår siden permanent var trendy, men nå er kjøpekrøller på moten igjen. Hos gutta denne gang.

(...)

- Vi har hørt at det er kjente fotballspillere som har starta trenden?

- Det har jeg også hørt, sier Caroline Furseth Flisnes.

- Da sønnen min tok permanent i fjor var det fotballspillere han snakka om at hadde det. Inklusive en som heter Audun Engen Vik, sier hun.

Når vi gjør et Google-søk på den unge Rosenborg-proffen kommer det opp at andre har søkt på navnet hans + krøller.

Les mer: – Pappa hadde også permanent. På 90-tallet.

Blitt trendsetter i Ã…lesund! Surprised
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.02.2020 17:30    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:

Spillere ut av akademiet: Uvisst, men av spillerne som var der i fjor mangler Marcus Mo, Aragon Nydal Vollan og Fredrik Sjøvold fra sidene på RBK.no. De står dog fortsatt oppført på RBK på Fotball.no.


Fredrik Sjøvold har gått til Tiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 03.02.2020 21:09    Post subject: Reply with quote

Fornuftig valg det når RBK ikke satser på han. Synes ikke RBK helt har fått til så mye av et årskull som var veldig bra for bare 2 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.02.2020 22:23    Post subject: Reply with quote

Jeg gikk faktisk også til Tiller i sin tid. Rakk ikke siste bussen fra sentrum.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 04.02.2020 12:12    Post subject: Reply with quote

Var'a fin da?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 04.02.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2020 21:03    Post subject: Reply with quote

19 år gamle Teodor Berg Haltvik er i gang med sin andre prøvespillsperiode i KBK. Han trente først med KBK i januar.

Etter planen skal han bli involvert i lørdagens kamp mot Molde også.

- Ja, jeg håper vel å få et tilbud fra KBK, sier den målfarlige kantspilleren, som scoret 19 mål på 26 kamper for Rosenborg 2 i 3. divisjon i fjor.

Les mer: Trøndertalent håper på tilbud fra KBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 07.02.2020 21:22    Post subject: Reply with quote

Hadde helst sett at han ble lånt ut får å se an hvordan han tar nivået i Eliteserien før man avgjøre om ham skal vekk fra RBK eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 08.02.2020 02:49    Post subject: Reply with quote

Hva f***?
Er det ikke snakk om lån? Han var jo en av de beste juniorene i fjor..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.02.2020 20:48    Post subject: Reply with quote

Tilsynelatende fikk ikke Haltvik tilbud fra Kristiansund, for nå er han med på HamKam-treningsleir i Marbella.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 29.02.2020 10:31    Post subject: Reply with quote

Legger inn denne linken her. Flott artikkel om 14 år gamle Sakariye Farah Shidane som kom til Norge som flyktning, og som nå har flyttet fra Overhalla til Trondheim og spiller for guttelaget til Rosenborg.

Pluss-sak fra Ukeadressa.

https://www.adressa.no/pl...186616.ece

"Sakariyes lange vei til Lerkendal
Det er ikke så lenge siden. Sakariye og åtte av hans ni søsken var uten foreldre i Etiopia. Etter å ha flyktet fra Somalia. Nå er Sakariye klar for Rosenborg."

"Det hadde aldri skjedd før.

At Rosenborg hentet en spiller fra distriktet som var så ung at klubben samtidig måtte søke etter en vertsfamilie.

Sakariye Farah Shidane er fjorten.

Han går inn i stua mens han trekker av seg hettegenseren, i den nyoppussede villaen på Berg med moderne kunst på veggene og de store vinduene hvor han kan se rett ned på Lerkendal stadion. Han dumper ned i sofaen, slår hendene lett på lårene, og smiler.

- Ka vil dokk vit? Det e jo ittj no spesielt med mæ.

Sakariye snakker bred namdalsdialekt, men det er under fem år siden han og åtte søsken ble gjenforent med moren og den aller yngste broren i Overhalla. De hadde vært borte fra hverandre i nesten tre år.

Det var en varm velkomst.

Overhallingene møtte ungene med norske flagg og gledestårer. Ordføreren lot seg imponere av den ni år gamle gutten som på flytende engelsk briljerte om internasjonal fotball, og ramset opp stjernegalleriet til tyske, spanske og italienske klubber. Sakariye kunne for den del snakket somalisk, eller arabisk, som han hadde lært på koranskolen.

Siden har han tilbrakt tusenvis av timer på fotballbanen i Overhalla med kompisene som andre juledag, før Sakariyes avreise til Trondheim og Rosenborg, takket lagkameraten av med en fest hvor de ga ham en Overhalla-drakt signert alle spillerne. Og en stolt ordfører overrakte Sakariye en vimpel fra Overhalla kommune.

Historien til Sakariye, moren og hans ni søsken handler også om krig og flukt, men framfor alt om viljen til å starte et nytt liv, og nå sitter han altså i en sofa på Berg med sin nye vertsfamilie: Per Christian Kværnberg, Nora Helliksen og deres tre år gamle sønn, Olav."

Deretter følger en lang artikkel som er god langlesing. Skal bli artig å følge med på hvoordan det går. Også bra jobbet av Coolen som reiste til Overhalla og fikk overtalt gutten og moren om at Rosenborg var trygt og et godt neste stoppested på veien for gutten, hvis ikke hadde han sannsynligvis havnet i Bodø.


RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 01.03.2020 18:02    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se hvilken utvikling han får. Hadde vært gøy om han er en av de juniorene som kommer gjennom nåløyet og opp på A-laget.


En annen ting som blir spennende å ser er hvordan 2003 generasjonen gjør det. Har vel noen de mest lovende (offensive) spillerne i RBK akkurat nå av de yngre spillerne. Audun Engen Vik fikk jo proffkontrakt i fjor, Hammerås har banket inn mål og den nye unggutten fra Fredrikstad i norsk polske Chrupalla minner om en Helland type.

Så får vi se om noen av de får slippe til på RBK2 i år. Blir i hvert fall en del som nok ikke ser frem til å møte den fronttrioen i G19 ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 01.03.2020 20:56    Post subject: Reply with quote

Er også spent på Pawel Chrupalla, 2003-modell som er hentet fra Fredrikstad. Må jo være vurdert som et stortalent
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.03.2020 21:00    Post subject: Reply with quote

Fra Opp:

Han skal spille for både kretslag, Rosenborg og Oppdal. Nå er Håkon Røsten (15) også plukket ut til å representere Norge.

(...)

Også norske toppklubber har blitt tipset om den høyreiste midtstopperen fra Oppdal. Håkon forteller at han har fått henvendelser fra både Molde og Kristiansund.

– De har sendt mail og spurt om jeg kan være bli med å trene litt og spille for dem, sier 15-åringen, som medgir at fotballhjertet hans banker mer for Rosenborg.

Der spiller han sammen med Rosenborgspillerne Oliver Kvendbø Holden og Tobias Solheim Dahl. De to kommer opprinnelig fra Freidig og Melhus, og er også tatt ut på landslaget.

– Rosenborg har jeg et opplegg med nå. Jeg var med og spilte turnering med dem nå i helga, som vi vant. Det var den første turneringen jeg har vært med og spilt for klubben, forteller Håkon.

Foruten klubben hjemme i Oppdal, skal Håkon fortsette på Rosenborgs G16-lag, og er tydelig på at han ser det som uaktuelt å spille for noen andre klubblag.

– Det må bli Rosenborg. Kan ikke begynne å spille for Molde; det blir for dumt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 12.03.2020 21:15    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Det må bli Rosenborg. Kan ikke begynne å spille for Molde; det blir for dumt!


<3
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.03.2020 21:19    Post subject: Reply with quote

Ser at jeg glemte å ta med poenget at han er hospitant hos RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2020 15:21    Post subject: Reply with quote

Henrik Lidal Jamne (14) sitter hjemme på stuegulvet i familiens hus på Skatval og gjør opptreningsøvelser under oppsyn av fysioterapeut Espen Linaker fra Stjørdal. Henriks øvelser blir filmet og Linaker følger godt med på de øvelsene som 14-åringen utfører.

(...)

Henrik ble meniskoperert 21. februar ved Aleris på Lerkendal i Trondheim. Det var det høyre kneet som låste seg den 11. februar og han klarte ikke å rette det ut. Da ble det 10 dager på krykker før inngrepet skjedde.

(...)

Henrik Lidal Jamne fyller 15 år i august og tilhører Rosenborgs gutter 16-lag som en av tre målvakter. Han er allerede inne i sin tredje sesong ved klubbens akademi etter å ha hatt sine første treninger i trondheimsklubben i 2018. Overgangen skjedde foran 2019-sesongen og foran denne sesongen har han fått selskap av tidligere Fram-kompis Håvard Sandvik.

Les mer: Henrik (14) trener seg frisk via video
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.04.2020 17:17    Post subject: Reply with quote

Tirsdag ble Joachim Knutset Solem fra Trondheim skadet under en skitur til Smørbotntind i Rauma. Helikopter ble tilkalt, men klarte ikke å lande. Da måtte Solem fraktes ned i line.

(...)

Rundt 40 meter fra toppen møtte de på en skigåer som hadde fått problemer med skiene sine. Joachim stoppet for å hjelpe.

– Det var litt trøbbel med bindingene, og vedkommende fikk ikke skiene sine på igjen. Jeg tilbydde derfor å bære dem til toppen. Etter noen meter, sklei jeg, og fikk ikke tatt meg for. Jeg kjente store smerter i skuldra, forteller han.

(...)

Etter hvert kom redningshelikopteret. Men grunnet sterk vind, klarte det ikke å lande. Det fløy derfor tilbake til Isfjorden, hvor redningsmannen ble festet fast i ei line under helikopteret, før det fløy opp til fjellet igjen.

– Da jeg så redningsmannen komme flygende i lina, tenkte jeg at det var helt sykt at jeg skulle fraktes ned fra fjellet i den. Men da jeg ble festet fast og begynte å fly, var det ikke så ille. Jeg turte først ikke å se meg rundt, men da jeg turte, var det et helt fantastisk syn som møtte meg. Det en voldsom opplevelse. Heldigvis har jeg ikke høydeskrekk. Da vi kom til Åndalsnes sto to ambulanser og ventet, og jeg ble fraktet til Molde sjukehus, forteller han.

Skuldra til Joachim var ute av ledd, og ble satt tilbake på plass. Nå venter flere måneder med opptrening for Joachim, som spiller fotball for Rosenborg 2.

Les mer: Joachim (19) skadet seg under skitur til Smørbotntind – her fraktes han ned i line
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 16.04.2020 14:41    Post subject: Reply with quote

Hadde gleden av å prate med Solem under en g-16 kamp for noen år siden.

Hyggelig fyr, god bedring.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2020 17:26    Post subject: Reply with quote

–Det har aldri vært motivasjonen min å lykkes bare fordi pappa har hatt en bra karriere.

20 år gamle Filip Brattbakk legger ingenting mellom. Dette gjør han kun for seg selv.

(...)

–Jeg har aldri følt at fotball er noe jeg må gjøre, det har alltid vært naturlig for meg å drive med det. Det er sikkert noen som har ekstra forventninger til meg som fotballspiller, men jeg velger heller å fokusere på meg selv og de rundt meg.

Les mer: Disse trønderske idrettsprofilene har én ting til felles
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2020 16:34    Post subject: Reply with quote

Brødreparet Niklas Saugestad (13) og Gabriel Saugestad (17) har denne uken trent med MFK.

(...)

Niklas og Gabriel Saugestad spiller til daglig for Ranheim IL, og har fått tillatelse fra egen klubb til å trene med MFK. Det er Espen Røbekk, som er deres rådgiver, som har stelt i stand denne treningsuka.

– Det er for det første at de skal få seg noen opplevelser. Det er greit at de får nye impulser og inntrykk av hva de andre driver på med. Siden jeg var hjemme på ferie så passet det fint med oppfølging. Så var vi veldig heldige at Molde hadde lyst til å ha guttene på trening, sier Espen Røbekk til Rbnett.

Les mer: 13-åringen har spilt mot PSG, Liverpool og Bayern München. Nå trener han med Molde.

FÃ¥r tro RBK har kontroll.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.09.2020 19:01    Post subject: Reply with quote

Mikkel Ceide og Oscar Solnørdal var med på treninga til A-stallen på fredag. De har ikke vært med (særlig mye) før.

Dessuten var Sondre Skogen og Warren Kamanzi med.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 15.09.2020 12:17    Post subject: Reply with quote

https://www.rbk.no/nyhete...ffkontrakt

Tvillingbror Mikkel har skrevet proffkontrakt.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 15.09.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

Gode nyheter. Han og Skogen ser lovende ut
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 102, 103, 104  Next
Page 94 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb