English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 18.01.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
RBK har personalsamling på Oppdal denne uka. Større sjanse for at rbk.no er tilstede i Marbella senere under treningsleiren.


Takk for info, det forklarer nok en del. Forhåpentligvis blir det mer mediedekning kommende uke.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.01.2020 13:53    Post subject: Reply with quote

Nidaros dukket opp i Marbella i går. Usikker på hvor lenge Adressa tenker å være der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 18.01.2020 20:55    Post subject: Reply with quote

Adressa melder om branntilløp på hotellet i Marbella der RBK har bodd til i dag. Nå har de formodentlig flyttet til et hotell der brannalarmen virker. Eller må de teste den først?

Quote:
Da branntilløpet fant sted, ble alle på hotellet varslet ved at rengjøringspersonalet løp i gangene, banket på dørene og fikk folk ut av hotellet.

Først lenge ettar at alle var trygt ute, gikk brannalarmen.

Medisinsk koordinator Haakon Schwabe forklarer saken slik:

– Det har vært et branntilløp. Det er slukket og alt er fint. Men vi har snakket og konsultert med brannvesenet, og det er fare for en del gasser som ikke kan måles og som vi er blitt anbefalt å holde oss unna. Så lenge vi ikke vet nivået på de gassene, så skal vi ikke være her. Vi kommer til å skifte hotell. Det jobber vi med nå, sier Schwabe.

Quote:
Spillerne har fått lørdagskvelden fri, og var på vei ut døra da flyttebeskjeden kom. Dermed måtte alle spillerne returnere til rommene og pakke sammen bagasjen før byturen. Støtteapparatet får jobben som flyttemannskap.

– Vår ledermiddag gikk ad undas. Men det er helt greit. Vi ønsker at guttene skal få ta seg en tur ut og spise en god middag i kveld. Det har de fortjent. Så får vi andre ta jobben med å flytte, sier Eirik Horneland.


Adressa: "Branntilløp på Rosenborgs hotell i Spania: Nå flyttes spillerne."
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 24.01.2020 15:39    Post subject: Reply with quote

Bare litt random fakta om RBK stallen nå. RBK er nå uten en dansk spiller i troppen for første gang siden høsten 2012, hvor både Ankersen og Jim Larsen forlot RBK før Jensen, Mikkelsen og Bille kom etter nyttår.

Borsett fra høstsesongene 2012 og 2010 når Stadsgaard dro, så har RBK hatt en danske i troppen siden Stadsgaard kom før 2008 sesongen.

Man hadde også en lang rekke med minst en svenske i klubben, fra Dorsin kom sommeren 2004 og til han la opp sommeren 2016. Der røk derimot rekka da Levi kom sommeren etter. Før man igjen var uten en svenske på laget forrige sesong når han var lånt ut.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 24.01.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

Det føles mye enklere å bryte slike rekker enn "antall kamper på rad uten tap", "antall bortekamper med skårede mål" osv.

"Antall kamper uten trøndere på banen" derimot, den liker jeg dårlig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.01.2020 09:43    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er litt djevelens advokat nå, men jeg har på en måte sett kjærligheten vår til danske spillere som en naturlig del av en ønsket annerledeshet på norsk nivå. Litt sånn at vi må til kontinentale Danmark for å finne spillere med de grunnleggende tekniske ferdighetene det er dyrt og vanskelig å hente i Norge. Som at toppklubbene i England henter de nest beste fra Primera for å tilføre ballbehandling i laget.

Så et danskefritt Rosenborg rimer jo godt med ønsket om å ta noen steg nordover, fotballfilosofisk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 25.01.2020 11:46    Post subject: Reply with quote



Mange RBK-fans før årets sesong...
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 25.01.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Litt sånn at vi må til kontinentale Danmark for å finne spillere med de grunnleggende tekniske ferdighetene det er dyrt og vanskelig å hente i Norge.

Tagseth og Ceide? Tror man må sette sin lit til den oppvoksende slekt for å få et større teknisk register på spillerne.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 25.01.2020 13:21    Post subject: Reply with quote

Vi må ha inn en ny danske, ingen tvil om det. Gjerne en stopper
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.01.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
zaphod81 wrote:
Litt sånn at vi må til kontinentale Danmark for å finne spillere med de grunnleggende tekniske ferdighetene det er dyrt og vanskelig å hente i Norge.

Tagseth og Ceide? Tror man må sette sin lit til den oppvoksende slekt for å få et større teknisk register på spillerne.


Det er nok et poeng. For å hente ferdigheter i etablerte spillere man ellers ikke klarer å kjøpe eller utvikle selv, skulle det ha vært.

Men: For all sin talentfylde er fortsatt disse to bare 'lovende G 19-spillere'. Ceide har et stykke å gå før han er Tobias Mikkelsen, og Tagseth er ikke noen Mike Jensen ennå. Vi klarer neppe 100% fôring av nøkkelspillere fra eget U-lag (for det gjør ingen). Det er et tema hva slags spillere man henter, eller altså hvilke kvaliteter man ser etter i nye spillere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 25.01.2020 14:45    Post subject: Reply with quote

Har vel litt med at det å få tak i typer som Mike Jensen og Tobias Mikkelsen fra andre norske klubber har jo vært passe håpløst. Da kommer store stygge RBK og skal kjøpe de andre lagene ut av konkurransen om topplasseringer, og da skal de ha "Europeisk pris", sagaen ender med at vedkommende går på Bosman etter at de helt fint klarte å melde seg ut av "topplag"-diskusjonen helt på egenhånd.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.01.2020 14:28    Post subject: Reply with quote

Ja. Men poenget var at de to (for eksempel) har et litt annet ferdighetsregister enn norske spillere i samme situasjon. Der vi kan hente de to ganske kultiverte spillerne på omtrent samme hylle som vi ellers hentet plenklippere som Trond Olsen og Marius Lundemo - og da som klare førstevalg i sine respektive klubber.

Spillere med ok pluss teknikk er automatisk uvurderlige stjerner i Norge, og 'skal' selges til Belgia og Danmark når de blir for store. Jeg tror det er lettere og billigere å finne de typene i mer teknisk orienterte ligaer, og jeg tror også det er der vi kan få uttelling for vår posisjon i skandinavisk fotball, og gi laget kvalitet som andre norske lag ikke klarer å matche. Jeg ville heller jaktet på dansker med mislykkede utenlandsopphold enn nordmenn, for å sette det på spissen.

Derfor er det desto mer skuffende når vi drar til Serbia og henter en ren innsatsspiller. Og enda mer skuffende dersom vi nå nok en gang bygger ned det tekniske nivået gjennom et overgangsvindu.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 26.01.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Er jo også sånn at man må ta en sjans på de unge og la de får nok spilletid om de skal utvikle seg også. Får se hvor mye de slipper til i år, ble jo en del spilletid på Johnsen f.eks i treningskampene i fjor også men veldig lite i ES.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 27.01.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

Ok, det er bare å slappe av. Klubben presenterer de tindrende klare grepene, muligens mer preget av personlig synsing, håp og godvilje målbåret av Hansen og Konradsen, som gjør at Rosenborg utvilsomt kommer til å ta igjen Molde på banen. Altså for eksempel ha et spill og ferdigheter som produserer 20+ flere mål og 10+ færre innslupne i Eliteserien.

Adressa wrote:
Spørsmålet er derfor:

Etter et 2019 preget av støy, og som endte i tredjeplass: Hvorfor skal fansen tro at RBK kan ta igjen Molde i 2020?

[ ... ] 1. Bedre inngang til sesongen
[ ... ] I fjor rakk det nye trenerteamet å gjennomføre noen få økter i Abra-hallen før klubben dro til Portugal og møtte Slavia Praha og AGF Århus. Dette var en leir som var bestemt før Eirik Horneland var på plass.

Oppholdet endte i to tap, og skuffelsen var stor, tross at Slavia Praha rett etter slo ut Sevilla og spilte seg til kvartfinalen i Europaligaen.

Men usikkerheten fra Portugal preget RBK resten av vinteren.
– Vi ble «hengende etter» hele veien. I år har vi tre uker ren trening før første treningskamp, og kan bygge et grunnlag i fred og ro, sier Hansen.

Quote:
2. Større tydelighet
[ ... ] I Spania er det blitt viet mye tid til terping, særlig i etablert angrepsspill.

[ ... ] – Denne vinteren blir viktig for å få satt det grunnleggende. Når det er tydelig, kan man gjøre justeringer. Det er enklere å variere mellom for eksempel «smale» og «brede» kanter med et tydelig grunnspill, sier Hansen.

– I fjor var vi innom mye forskjellig, før vi avsluttet sesongen med et ganske klart bilde på hvordan vi vil spille. Vi har fortsatt med dette nå, sier Konradsen.

Quote:
3. Sulten spillergruppe
[ ... ] – Vi har en tropp nå hvor hver og enkelt har noe å bevise. Enten man er i startelleveren eller rett utenfor. Etter det som skjedde i fjor, merker i hvert fall jeg på en voldsom revansjelyst og motivasjon, sier Konradsen.

Og legger til:

– Alle bør ha større grunn i år til å ha en j*vel på skuldra som sier at en har noe å bevise. Den innstillingen må vi dyrke mer enn vi klarte i fjor.


Quote:
4. Større ro etter et kaosår
[ ... ] Både Hansen og Konradsen er imidlertid sikker på at arbeidsroen spillerne har for øyeblikket, og som vil bli styrket gjennom en lengre oppkjøring enn i 2019, vil slå positivt ut.

– I tillegg vet vi mye mer hva trenerne står for nå. Da er det enklere å senke skuldrene, mener Konradsen


Kjenner jeg bobler over av begeistring og regner med det blir en smal sak å få med meg guttene på de fleste Lerkendalkampene i år.

Tenk over det: Har dere noen gang sett en bedre inngang, større tydelighet, mer sult og større ro. Det lukter offensiv fotball og en fengende mentalitet.

Hvis du vil ha mer av dette verbalevnukkpratet, så finner du mer i Adressa: "Klar tale fra RBKs kapteiner: Her er grepene som skal ta igjen Molde"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 27.01.2020 23:45    Post subject: Reply with quote

gisp!, dette var akkurat det jeg trengte. Jeg kjente at jeg fikk et entusiasmeløft da jeg leste det du skrev, og det var godt.

Så leste jeg det på nytt, og innser at du trolig var sarkastisk... faen ta deg!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 28.01.2020 01:29    Post subject: Reply with quote

Punkt 2 er nå iallefall det vi har etterlyst at de skal holde på med. Jeg har en liten følelse av at RBK blir mye mer solide, men fremdeles legger seg for langt bak og fremdeles for stasjonære framover.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 28.01.2020 06:48    Post subject: Reply with quote

Konradsen snakker om stor motivasjon. Hvilken RBK-spiller møter 2 timer før hver fellestrening hver dag og trener alternativt og står igjen etter fellestrening og gjør øvelser?

Lær av Mohammed Zalah. Da kan man snakke motivasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 28.01.2020 07:43    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Punkt 2 er nå iallefall det vi har etterlyst at de skal holde på med.

Ja visst, jeg mente ikke at absolutt alt de sa var ugreit.
Poenget var at talsmennene bare bedriver ord.
"Denne vinteren blir det viktig å få satt et grunnspill. Vi tullet litt i starten i fjor, men spilte bra på slutten og har fortsatt med det samme nå."

"Same procedure" og fint, innholdsløst prat, eller gnistrende overbevisende omtale av de helt konkrete forbedringene som skal skape begeistring?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 28.01.2020 09:43    Post subject: Reply with quote

Smått utrolig hvor godt trent, samspilt, klarsynt og ambisiøs man kan bli av et lite opphold på en knapp måned, ispedd ribbe, surkål og noen "intense" five-s-side seanser med gode kompiser på eget initiativ i romjula. Er nok oppskriften på suksess det etter annus horribilis, og til tross for at det fortsatt er bortimot et tonn med daukjøtt på lønningslista.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 28.01.2020 10:10    Post subject: Reply with quote

Det er helt klart andre toner fra spillere, trenere og de som "følger klubben tett" enn det var for et år siden. Det virker utvilsomt som at "ting" er klart bedre enn det var i januar-2019.

Jeg gleder meg til treningskampene starter - det skal bli interessant å se. Det er alltid litt tunge bein i disse treningskampene, men ut i fra meldingene i Adressa bør vi kunne se fremgang.

Men som engelskmennene sier: "The proof of the pudding is in the eating"

Så vi får nå se. Jeg sager imidlertid ikke i stykker laget før jeg får se dem i en kamp.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 28.01.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

Kjenner at jeg blir litt oppgitt over av at man kan ta et helt ufarlig intervju og reagere med slik hånlig sarkasme på det.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 28.01.2020 10:48    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:


Kjenner jeg bobler over av begeistring og regner med det blir en smal sak å få med meg guttene på de fleste Lerkendalkampene i år.

Tenk over det: Har dere noen gang sett en bedre inngang, større tydelighet, mer sult og større ro. Det lukter offensiv fotball og en fengende mentalitet.


Støttes 100%.
A little less conversation a little more action please..
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.01.2020 10:54    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Kjenner at jeg blir litt oppgitt over av at man kan ta et helt ufarlig intervju og reagere med slik hånlig sarkasme på det.

Hva forventer du når det vases om det samme ubetydelige gnålet som i fjor? Gi oss noe konkret, noe tydelig som sier noe om hvordan vi skal spille. Ikke hvor mye mat de eter eller hvor mye glød de har i øyna. Gi oss noe å bli spent for. Dette er ikke det.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 28.01.2020 11:06    Post subject: Reply with quote

De er optimistiske og påstår at treningene er bedre enn i fjor. Man kan selvfølgelig velge å bli forbanna for at de sier det.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.01.2020 11:14    Post subject: Reply with quote

Av alle ting å irritere seg over ...

Men det gjenspeiler vel at vi er litt lei av et par år med bedre prating enn spilling.

Det er trist at det bare er én Eggen og at alt annet er en nedtur. Men jeg gleder meg til både treningskamper og seriestart!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 43, 44, 45  Next
Page 12 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb