English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Micke Dorsin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 14.12.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
KitWalker wrote:

Bra er det hvertfall at han er borte. Syns en slik stilling er unødvendig i RBK.

Er vel bare et resultat av omplassering som følge av oppvasken etter Hroar?

Edit: Han skulle jo på død og liv ha med seg Alstad inn for å ta jobben.

Jeg har aldri sett poenget med denne stillingen i RBK.
Kun en utgiftspost.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 14.12.2019 16:22    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å være uenig der KitWaker.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 14.12.2019 16:45    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Drømmer? Nå nei du. At det skulle skje store endringer i ledelsen har jeg greiet ut tidligere her inn.
Let og du finner, mister.

Jeg har lett. i dine forumposter. over ett år tilbake. Ikke en dritt. Men massevis av samme skråsikre greiene.

"Dette har jeg visst om lenge" som en kommentar i Bendtner-tråden når det ble kjent at han skapte splittelse i spillergruppa, f.eks.

Lett og fremstå etterpåklok i ettertid, veit du.

Hadde troverdigheten din fra tidligere vært høyere, skulle jeg vurdert å la tvilen komme deg til gode...

Last edited by Bakklandia on 06.01.2020 22:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2020 14:44    Post subject: Reply with quote

Snakker ut om sitt nye RBK-liv: –⁠ Jeg våknet kvart over fem og fikk «panikk»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 11.01.2020 14:05    Post subject: Reply with quote

Helt uavhengig av hvordan Dorsin får gjort jobben sin til en hver tid så skal han ha stor takk for å få opp entusiasmen min til et nivå jeg ikke trodde var mulig så lenge Horneland er hovedtrener. Jeg klarer nesten å forsone meg med tanken på Horneland ut 2020. Så takk! Du hopper ikke etter Wirkola Micke, men starten har vært bra!
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 16:56    Post subject: Reply with quote

Wirkola var vel aldri sportslig leder?
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 11.01.2020 17:01    Post subject: Reply with quote

Dorsin har vel heller ikke den helt store spensten... Very Happy
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 15.01.2020 11:45    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...t/72025596

Morten P slår inn åpne dører og leverer nok en gang eminente skriverier der han egentlig ikke forteller noen ting.

Kort fortalt må Dorsin og Horneland løfte rekrutteringsarbeids og lykkes på spillermarkedet.

At denne mannen får betalt for dette sarvet er ufattelig. Dagbladet med Morten P i spissen leverer nok en gang som forventet.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 15.01.2020 12:11    Post subject: Reply with quote

Morten P. med en artikkel som skulle handle mest om Dorsin handler like mye om hans nemesis, Ivar Koteng.
Var tydligvis tungt å få passet sitt så ettertrykkelig påskrevet for MP og kompisen fra åfjordingen RBK
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 15.01.2020 12:21    Post subject: Reply with quote

Liker forøvrig at Dorsin er hakket mer åpen enn sin forgjenger i situasjoner som Denic nå. Er ærlig på at han er på vei ut, ingen vits i å legge skjul på det. Regner med han er mer hemmelighetsfull og strategisk hvor det anses som nødvendig. Syntes han har fått en grei start på karrieren sin her.
Montana
Veteran

PostPosted: 17.01.2020 16:43    Post subject: Reply with quote

En strek til Dorsin for å gi bort kapteinen vår gratis til Kåre. Ikke bra.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 17.01.2020 17:21    Post subject: Reply with quote

Tull, det taler heller positivt om han at han er i stand til å bli kvitt Jensen med den kontrakten han satt på i den alderen.

Dersom Horneland hadde ønsket å beholde Jensen så tyder vel signalene de siste måene på at Jensen hadde blitt værende.
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 17.01.2020 19:39    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Liker forøvrig at Dorsin er hakket mer åpen enn sin forgjenger

You can say that again. Er vel litt mer enn "hakket mer åpent" også, og bra er det. Dorsin gjemmer seg ikke bak noen.
2mas
Sjef

PostPosted: 22.01.2020 23:25    Post subject: Reply with quote

Leserinnlegg i Adressa:

Ettersom Bjørnebye sa opp sin stilling 14. november, fikk klubben på ny muligheten til å gjennomføre en grundig prosess med sikte på å ansette riktig person. Dessverre ser det ut til at man nok en gang kjørte enkleste utvei, da man gikk for Mikael Dorsin. Begrunnelsen fra RBK er at Dorsin er en «ekte Rosenborger». Har det noen gang vært et bevis på kvalitet i administrative stillinger at man har spilt mange kamper for RBK? Det vi har sett, har vist oss at det er langt fra sikkert. Det holder ikke å benytte kun tidligere historie og godt kjennskap som begrunnelse for ansettelser i viktige stillinger.

Nepotisme (sette kjennskap foran kompetanse i forbindelse med utnevnelser) er ikke det RBK trenger. Dette viser at klubben ikke evner å gjennomføre grundige prosesser som leder fram til at man ansetter den mest kvalifiserte personen. Det ser ikke ut som at RBK klarer å se utover Norden og ens egen sfære.

Les mer: RBK drives på en amatørmessig måte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ballbingen
Proff

PostPosted: 22.01.2020 23:31    Post subject: Reply with quote

Hvem er Kristian Næsgaard og Aleksander Solum? Mulig de har mye rett, men når en artikkel blir publisert uten noen som helst bakgrunnsinfo om forfatterene, så leser jeg innholdet med samme øyne som jeg bruker på innlegg her inne...
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 22.01.2020 23:36    Post subject: Reply with quote

Quote:
Med styreleder Ivar Koteng på vei ut ser fremtiden til Eirik Horneland plutselig mer usikker ut. Hvis RBK ikke befinner seg i toppen og ligger an til å kjempe om seriegullet før 16. mai kampen, vil trykket på Horneland bli så massivt at han etter all sannsynlighet vil være borte fra Lerkendal før vi skriver juni måned. Hvis så skjer, hvem skal da ta over skuta? Styret i klubben og klubbens organisasjon har til gode å bevise at de besitter den riktige kompetansen til å finne rett person.

Artikkelen var vel delvis en oppsummering av flere uker gamle innlegg her inne, og avsluttes helt fantastisk. Jeg ler enda. Man konkluderer med at en styreleder og et halvt styre som enda ikke er valgt og en sportslig leder som har sittet 3 uker i jobben ikke besitter riktig kompetanse til å ansette ny trener. Det var ikke småtterier, guttene som har skrevet artikkelen har rett og slett en egen glasskule der de ser inn i fremtiden. Jeg gratulerer!

Det kan være at de får rett i det der, det er ikke enkelt å ansette trener, men å slakte fremtidige ansettelser for å ansette feil trener om x antall måneder er i overkant. Artikkelen begynte greit men havarerte og mangler på mange måter en god avslutning selv om det var mange gode poeng der.
BalleK
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 09:03    Post subject: Reply with quote

Siden mesteparten av det vi driver med på rbkweb er synsing og spekulering uten at vi har så mye fakta å bygge på så tenkte jeg at jeg ville spekulere litt jeg også:

Ref. debattinlegget i adressa i går. Skrevet av to stk. som jeg ikke vet hvem er.

ballbingen wrote:
Hvem er Kristian Næsgaard og Aleksander Solum?

La meg leke litt med navnet Aleksander Solum. Fjerner først starten på navnet og etternavnet (behold o-en):

sander o

(Her har jeg skrevet vokalene a, e og o med røde bokstaver så blir resten litt enklere)

Siden o-en står for seg selv putter vi den inn i midten av sander:

sanoder

Nå er det bare å rotere vokalene et hakk til høyre - den e-en som sto lengst til høyre roteres inn på plasen til venstre - slik:

senador

Ferdig. Synes jeg har lest mye av det som står i dette debattinnlegget i poster fra en viss debattant her inne...

Smile
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 10:17    Post subject: Reply with quote

Det er deler og uttrykk der som leses som et Senador-innlegg redigert for avisa. Gøy.
ballbingen
Proff

PostPosted: 23.01.2020 10:29    Post subject: Reply with quote

Detektivarbeid av høy klasse! Very Happy
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Nepotisme er skivebom her.

Dorsin er ansatt fordi han har kompetansen, og fordi HAN kjenner Rosenborg. Ikke fordi Rosenborg kjenner han. Tviler på at han har hatt noe nært forhold til de som sitter i styret siden han forlot klubben.

Det han eventuelt mangler er erfaring, ikke kompetanse. Men hvis vi skal velge 2 av 3 er det ikke for meg åpenbart at det er kjennskap til Rosenborg som skal ut. Det er viktig at den sportslige lederen har kjennskap til vår kultur.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2020 11:33    Post subject: Reply with quote

Det er jo en absolutt fordel å være meget godt kjent med klubben. Kjenne historien, forventningene, kravene til spillestil og underholdning. I seg selv er ikke "gammel rosenborger" negativt så lenge det er annen erfaring og kompetanse som gjør vedkommende aktuell.

Kalle Løken som styreleder? Ja takk!
Huber
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Nepotisme er skivebom her.

Dorsin er ansatt fordi han har kompetansen, og fordi HAN kjenner Rosenborg. Ikke fordi Rosenborg kjenner han. Tviler på at han har hatt noe nært forhold til de som sitter i styret siden han forlot klubben.

Det han eventuelt mangler er erfaring, ikke kompetanse. Men hvis vi skal velge 2 av 3 er det ikke for meg åpenbart at det er kjennskap til Rosenborg som skal ut. Det er viktig at den sportslige lederen har kjennskap til vår kultur.

Nå vet jeg ikke hvordan du definerer "nært forhold, men Dorsin har vel blitt anklaget for å missbruke sitt forhold til klubben under sitt virke som agent ett par ganger?

Når det kommer til mangelen på kompetanse så kommer vel det helt an på hva stillingsbeskrivelsen hans faktisk sier? Dersom stillingen skal ha ansvar for langsiktig planlegging av det store bildet for sportslig utvikling i klubben så ser jeg ikke helt hva slags kompetanse han innehar, men dersom hans oppgave bare er å være løpegutt for Horneland når det kommer til kjøpe og salg så har han sikkert ok+ kompetanse.

Men hvem er det da som har ansvar for langsiktig planlegging i klubben?

Når en ansetter en person i en slik stilling så er det i mine øyne bedre å ansette en person som har kompetansen for å gjennomføre jobben enn en person som kjenner klubben, dens historie og krav til spillestil/type fotball da det er ting en enkelt kan tilegne seg kunnskap om ved å ta noen samtaler med folk på Brakka.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 13:37    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Siden mesteparten av det vi driver med på rbkweb er synsing og spekulering uten at vi har så mye fakta å bygge på så tenkte jeg at jeg ville spekulere litt jeg også:

Ref. debattinlegget i adressa i går. Skrevet av to stk. som jeg ikke vet hvem er.

ballbingen wrote:
Hvem er Kristian Næsgaard og Aleksander Solum?

La meg leke litt med navnet Aleksander Solum. Fjerner først starten på navnet og etternavnet (behold o-en):

sander o

(Her har jeg skrevet vokalene a, e og o med røde bokstaver så blir resten litt enklere)

Siden o-en står for seg selv putter vi den inn i midten av sander:

sanoder

Nå er det bare å rotere vokalene et hakk til høyre - den e-en som sto lengst til høyre roteres inn på plasen til venstre - slik:

senador

Ferdig. Synes jeg har lest mye av det som står i dette debattinnlegget i poster fra en viss debattant her inne...

Smile

Altså det her vinner jo 2020's forumpost, om vi har en slik kåring.
Og om ikke burde den innføres umiddelbart Tommel'n opp! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 21:04    Post subject: Reply with quote

Det som stadig slår meg når jeg leser Senadors innlegg, og denne artikkelen.

Det snakkes hele tiden om at bruken av tidligere spillere ødelegger utviklingen i RBK, og at det er nepotisme og dårlige prosesser som fører til dette.

Så ønsker de at vi skal se mer mot Ajax.

Men hva kjennetegner Ajax og RBK som skiller de fra de fleste andre på sitt nivå når vi trekker de langelinjene over flere tiår.

Begge klubbene har utviklet spillestil og kultur som er vedvarende. Den er vedvarende fordi begge klubbene stort sett har vært styrt av eks. spillere.

Begge klubber har hentet trenere og andre fra andre miljøer og innimellom hatt kortvarig suksess, men stort sett mislyktes. Begge klubber har hatt eks spillere som har vært udugelige innimellom.

Men nokkelen til suksess har hele tiden vært at de etter hver nedtur har fått inn dyktige ledere/trenere som er tidligere spillere som kjenner kulturen til fingerspissene, og gjeninnfører denne.

Så er det selvfølgelig ikke feil å hente noen utenfra for å få videre utvikling, men hoveddelen av ledelsen må kjenne og vedlikeholde kulturen og spillestilen hvis disse klubbene skal videreføre suksessen over tid.

Hvis vi ekskluderer eks spillerne kan vi antagelig like godt bli RB Trondheim, for da vil klubben miste sjelen og antagelig masse av tilskuertekket.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 22:57    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal lage anagrammer av Adressainnlegg. Dette er opplagt ikke lokalavisa til forumtroll nr. 1. Tror heller vi skal lete etter spor i Romerikes blad. Har vanskelig for å tro at en Trønder kunne klare 7000 negative innlegg på rad om RBK.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103  Next
Page 99 of 103

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb