English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 79, 80, 81  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 10.01.2020 22:11    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Veldig overaskende at noen kjøper Jensen som er over 30 når det ifølge mange vistnok er umulig å videreselge spillere over 25.

Det er ikke så mange klubber som nettopp har fått Kåre som trener, vet du.
Macha
Veteran

PostPosted: 10.01.2020 22:17    Post subject: Reply with quote

Trondsen, Zachariassenassasinasen (melder overgang til «doffen»), Konradsen, Åsen, Tagseth, Tørseth Johnsen, Denic og Lundemo, samt en spennende Skarsem på utlån. 8(9) spillere på tre plasser.

Skal Skjelbred eller Henriksen inn må Lundemo, Denic og.. Konradsen ut. Da har vi samtidig frigjort masse lønnsmidler.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.01.2020 22:18    Post subject: Reply with quote

Verdien er vell stikkorder her Senador....
Hvordan du ikke kan se at et lag som spiller sluttspill i e-cup og kan tilby en solid lønnsøkning er et godt valg skjønner ikke jeg.

Hadde Mike hatt valget om å gå til en enda større klubb hadde han nok tatt det.
ola.
Veteran

PostPosted: 10.01.2020 22:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært misfornøyd med Jensen i to sesonger på rad, så for meg er dette helt kurant. Jeg liker at han har likt seg i Trondheim. Og han var veldig god for noen år siden for oss. Det er egentlig det.

Jeg har troen på at Doffen i år vil overgå Jensens prestasjoner de to siste sesongene.
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 10.01.2020 23:14    Post subject: Reply with quote

Vi har fått ut potensialet av Mike, kurven har pekt nedover. Unner han en koffert greske dukater på slutten av karrieren. Klubblegende
Back to top
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 10.01.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

Takk Mike for super innsats og mange gode opplevelser. Ønsker ham lykke til på Kypros. Kåre kan vel gjerne hente Søderlund og Hovland nå også!!
Back to top
Hacken
Rutinert

PostPosted: 11.01.2020 00:21    Post subject: Reply with quote

Som resten av Rosenborg, har vel også Mike Jensen, lidd under at det ikke har vært noe velfungerende kollektiv med mye utenomsportslig fokus (er vel mitt tips).

Mike er for meg en av de store. Kaptein, spilte uke inn og uke ut, fra mens andre måtte hvile eller var skadet. Fra debutscoringen til 70 meters returløp når det virkelig gjaldt.

Det blir i så fall trist å skille lag. Takk for innsatsen Mike! Klubblegende.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 01:22    Post subject: Reply with quote

Legende. En av tidenes beste spillere i RBK. Kanskje akkurat riktig tidspunkt å dra på.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 11.01.2020 02:32    Post subject: Reply with quote

Det var Bård Wiggen som overbeviste Rosenborgs daværende sportssjef Hoftun om at det ville være en god idé å hente kontraktsløse Mike Jensen i vintervinduet 2013. Wiggen har kanskje ikke fått full cred for den, men sånn er det vel når man legger seg borti andres ansvarsområder.

God tur videre Mike Lindemann Jensen, takk for innsatsen, og kanskje var det riktig for begge parter at dette skjer nå.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 07:54    Post subject: Reply with quote

Riktig tidspunkt for begge parter å skilles. Får vi penger også så er det en gledelig overraskelse.

Horneland og Dorsin har startet overgangsvinduet bra. En liten takk til Kåre også som tar ansvar og hjelper oss med generasjonsskifte og sårt trengt fornyelse og penger inn. En ny kaptein vil nok også gjøre laget godt.

Et mål i hver femte/sjette kamp er forøvrig meget bra av en midtbanespiller. Her skal jeg innrømme at hukommelsen har sviktet meg. Etter det supermålet mot Odd helt i starten, så har jeg alltid sittet med det inntrykket at Mike nesten aldri skårer mål. Så feil kan man altså ta! Skal innrømme den.

Lykke til videre Mike J.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 08:30    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig får vi penger. Er kaptein og har 2 år igjen av kontrakten, er bare tull at ingen betaler for spillere over 30 år....Penger har de også på Kypros. Så er spørsmålet hvor mye vi får, kan være alt fra 5-15...
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

Aldri verden om det er 15 Mill. Da er det sannsynligvis rundt 5 Mill. Kåre vet nøyaktig hvor lite penger han trenger å gi for å få Jensen.
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 11.01.2020 11:22    Post subject: Reply with quote

Kan være smart av Kåre å hente inn en ekstra leder i laget og en som kjenner spillemønster og treninger fra før. Samtidig får Rosenborg ned lønnskostnadene vesentlig i og med at Mike var den best betalte spilleren i klubben. Dette kan fort være salget som åpnet døra for Markus Henriksen (så fremt han ikke forsvinner til andre i januar). Jeg er udelt positiv på vegne av både Kåre, Rosenborg og Mike her, meget god timing for alle parter.

Takk Mike for alt og lykke til videre!
Montana
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Aldri verden om det er 15 Mill. Da er det sannsynligvis rundt 5 Mill. Kåre vet nøyaktig hvor lite penger han trenger å gi for å få Jensen.

Hvordan kom du til den konklusjonen?

Jeg tror ikke vi gir bort kapteinen og en av våre viktigste spillere gratis.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 11:39    Post subject: Reply with quote

Når Atalanta kunne gi over 30 mill for Trondsen så kan APORL vitterlig gi 15, ikke at det er det de betaler, men når man henter en kaptein med to år igjen av kontrakten så er det skjelden billig! Han er vel 31 år, ikke 34, så har potensielt flere gode år igjen! Vêr Trondsen er yngre, men Jensen har vist langt høyere nivå over tid, og sånn sett er mye «tryggere», det er også verdt noe for en kjøper! Men dette er jo selvfølgelig spekulasjoner! Uansett så kan det fint være at Jensen finansierer Doff, og det er en bra deal 👍
Back to top
Kent
Rutinert

PostPosted: 11.01.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Tja, men er han spillergruppas fremste leder? Jeg mener å ha lest at det er mer en gruppe med norske spillere i samme alder, med Hovland, Søder, Konradsen bl.a. (husker ikke flere) som er en innflytelsesrik klikk, og at Mike var mer sentrum for 'resten'. Aner ikke om det stemmer, dog, men hvis det er disse som rykker inn i vakuumet...

Jeg kommer til å savne Mike. Tiårets beste RBK-spiller, sammen med Reginiussen. Det er kanskje et riktig tidspunkt for både ham og oss nå - samtidig etterlater han seg et hull, ferdighetsmessig, som jeg for det første ikke vet om vi klarer å tette, og for det andre dessverre ikke vet om vi kommer til å være interesserte i å tette, da det litt 'kontinentale' tilsnittet Jensen har og har hatt, ikke lenger synes å være prioritert vare i Rosenborg i konkurranse med størrelse og duellstyrke. Den dagen vi plutselig bestemmer oss for å stikke hodet over vannflata igjen hadde vi trengt en spiller som Mike, men den dagen kommer kan hende for sent til at det er verdt å holde på ham.

Hvis vi mot formodning skulle ønske å tette det hullet han etterlater seg ferdighetsmessig, med tanke på nærteknikk, pasningsspill og fotrapphet, så er det nok av avgjørende betydning at vi klarer å komme til enighet med Skjelbred. Andre spillere på Mikes nivå er neppe på vår radar for tiden. Henriksen kan også løse noe av dette, men vi risikerer en ganske seig midtbane.

Håper vi klarer å tyne masse penger fra kypriotene. Kåre vet hva Mike er verdt i et teknisk bedre lag, og vi vet hva Kåre vet. Det trenger ikke å bli billigsalg dette.

Veldig godt oppsummert.

Mike er helt i øverste sjiktet av spillere en klubb som RBK kan få tak i. Som resten av laget slet han etter at Horneland kom inn i fjor.

Tendensen er som du sier, volum og utholdenhet prioriteres i dagens RBK foran hurtighet og nærteknikk.

Tipper Mike er sjeleglad for å kunne bytte ut Hornelands regime, med et spillende lag i sol og varme, og attpåtil få bedre betalt for det.
ola.
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Kutt ut. Jensen slet i 2018 også.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.01.2020 13:54    Post subject: Reply with quote

Elsker Mike men det ville være ålreit med en yngre fyr som hadde skuddfot.
XChrisX
Proff

PostPosted: 11.01.2020 16:07    Post subject: Reply with quote

Da var overgangen bekreftet på Facebook ja.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 11.01.2020 16:08    Post subject: Reply with quote

Bekreftet på Facebook nå.

Greit å si farvel nå. Men åpenbart en av de mest innflytelsesrike spillerne de siste 15 åra etter at dominansen ble brutt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zarm93
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 16:08    Post subject: Reply with quote

Lykke til videre, Mike!
<3
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 16:10    Post subject: Reply with quote

Er vel bare én ting å si, tusen hjertelig takk for alt du har gjort for oss supportere, men ikke minst det du har gjort for klubben RBK
Ril
Senior

PostPosted: 11.01.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Kun en etårs kontrakt, da regner jeg med at Apoel har fått han på billigsalg.
Back to top
Standarn de Lamarck
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 16:20    Post subject: Reply with quote

Vemodig, men samtidig riktig for klubben, tror jeg. Han er på vei nedover på formstigen i tillegg til at han drar på årene. Dette gir rom for nye, yngre spillere og lønnsbudsjettet blir litt lettere. Personlig er jeg usikker på om Mike vil ta nivået og gjøre seg fortjent til klippekortet han kommer til å få.

Uansett, det er blitt trønder av Mike. Hadde vært morsomt dersom han kom tilbake som trener dersom han ønsker å fortsette med fotball etter spillerkarrièren er over.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 11.01.2020 16:26    Post subject: Reply with quote

Nei, hvorfor vil alle at RBK skal drives som en nepotismeklubb? Eksrbkere er ikke bra for RBK. Alle har vært for dårlig foruten Eggen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 79, 80, 81  Next
Page 73 of 81

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb