English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mike Jensen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.01.2020 12:55    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Ville vært trist om Mike dro.
Selvfølgelig ikke like god som for noen år siden, selv om kritikken mot prestasjonene hans føles noe overdreven til tider. Synes ofte han er den som virkelig står frem når det gjelder.
Samtidig så kan nok klubben ha godt av å spare inn lønna hans litt.

Helt uenig. Den eneste gangen forrige sesong han stod fram var mot Dinamo Zagreb. Hverdagen i Eliteserien var han langt unna. Med tanke på hva hovedtreneren vår fortalte om hvordan spillergruppa var sterkt motvillig til å lytte til nobody'en Horneland, er jeg positiv til at spillergruppas fremste leder forsvinner. Han framstod som en skikkelig virkelighetsfjern klyse i siste tiden under Kåre også.
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 10.01.2020 13:00    Post subject: Reply with quote

Kan ikke holde noe mot Mike hvertfall, en enorm spiller for klubben.
Han er hjertelig velkommen tilbake i Rosenborg etter karrieren dersom han skulle dra til APOEL.

Lurer også på om han har fått beskjed om at han ikke er med i planene eller om dette er av eget initiativ. Uansett fullt forståelig at han vil reise sørover Smile Ikke mye som varmet på Lerkendal i høst hvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 10.01.2020 13:05    Post subject: Reply with quote

Om dette er et bra salg eller ikke avhenger selvsagt av pris, og hvem erstatteren er. Mulig erstatteren allerede er her.
Back to top
View user's profile Send private message
Buggen
Junior


Joined: 10 Aug 2016
Posts: 40

PostPosted: 10.01.2020 13:06    Post subject: Reply with quote

Trist, skikkelig RBKer! Velkommen tilbake etter karrieren om han går.

Om det blir slik at PCS eller Henriksen kommer inn hopper jeg i taket. Begge de to er hakk opp fra Mike. Mike har imponert ingen siden 2015/2016, med unntak av noen få enkelt kamper! Håper man får en god slant med penger, han har vell kontrakt ut 2021.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 10.01.2020 13:06    Post subject: Reply with quote

Greit nok at han har vært litt mer variabel etter at Kåre fikk sparken, men dette synes jeg likevel er trist. En viktig kontinuitetsbærer.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.01.2020 13:08    Post subject: Reply with quote

Tja, men er han spillergruppas fremste leder? Jeg mener å ha lest at det er mer en gruppe med norske spillere i samme alder, med Hovland, Søder, Konradsen bl.a. (husker ikke flere) som er en innflytelsesrik klikk, og at Mike var mer sentrum for 'resten'. Aner ikke om det stemmer, dog, men hvis det er disse som rykker inn i vakuumet...

Jeg kommer til å savne Mike. Tiårets beste RBK-spiller, sammen med Reginiussen. Det er kanskje et riktig tidspunkt for både ham og oss nå - samtidig etterlater han seg et hull, ferdighetsmessig, som jeg for det første ikke vet om vi klarer å tette, og for det andre dessverre ikke vet om vi kommer til å være interesserte i å tette, da det litt 'kontinentale' tilsnittet Jensen har og har hatt, ikke lenger synes å være prioritert vare i Rosenborg i konkurranse med størrelse og duellstyrke. Den dagen vi plutselig bestemmer oss for å stikke hodet over vannflata igjen hadde vi trengt en spiller som Mike, men den dagen kommer kan hende for sent til at det er verdt å holde på ham.

Hvis vi mot formodning skulle ønske å tette det hullet han etterlater seg ferdighetsmessig, med tanke på nærteknikk, pasningsspill og fotrapphet, så er det nok av avgjørende betydning at vi klarer å komme til enighet med Skjelbred. Andre spillere på Mikes nivå er neppe på vår radar for tiden. Henriksen kan også løse noe av dette, men vi risikerer en ganske seig midtbane.

Håper vi klarer å tyne masse penger fra kypriotene. Kåre vet hva Mike er verdt i et teknisk bedre lag, og vi vet hva Kåre vet. Det trenger ikke å bli billigsalg dette.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.01.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

Reint sportslig er det egentlig helt greit at han drar, i mine øyne. På sitt beste en klassespiller, men han har, som resten av laget, ikke vært det helt store de siste par åra. Kan sikkert tjene gode grunker i Kypros eller hvor han ender opp, og han får kanskje henge med Kåre igjen.
Trist å miste typen, selv om jeg syntes han har framstått noe mer snurt og litt mindre sympatisk etter at Kåre fikk sparken. Frigjør dog mye lønnsmidler og gjør kampen om midtbanen noe mindre overbefolka. Begynner å dra på åra og, og om vi kan få en overgangssum for han er det i og for seg positivt.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 10.01.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

Dette blir Tørseth Johnsens år!
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 10.01.2020 13:19    Post subject: Reply with quote

Han fortjener dette. Vært usedvanlig lojal og bra.

Erstatteren er nok i klubben. Zach..
Back to top
View user's profile Send private message
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 10.01.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Min favorittspiller etter at Strand la opp. Får lyst til å grine.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 10.01.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Har alltid gitt 100 prosent for klubben. Og selv om i fjor ikke var hans beste sesong så var det langt ifra han som var problemet. Han ga jernet som han alltid har gjort og gjør. Mike Jensen er en RBk-legende for meg. Blir et stort savn.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 10.01.2020 13:42    Post subject: Reply with quote

Har kanskje vært dette tiårets beste Rosenborgspiller og har prestert og plaget motspillere i flere sesongen. Han har helt klart vært en av mine favoritter i RBK.

Men, de siste sesongene har han ikke vært veldig god eller fremstått som en skikkelig kaptein. Han begynner å bli gammel og har i tillegg høy lønn. Vi har mange, og talentfulle, spillere på midten, så sånn sett er det egentlig greit at vi selger han.

Skrev vel for litt siden at Mike var en av de jeg syntes kunne selges, men må innrømme at det føles litt rart dersom det faktisk skjer. Sportslig sett ingen krise - kanskje det beste for spiller og klubb, men han er pr. dags dato den spilleren i klubben som er nærmest legendestatus. Må si jeg er litt ambivalent, men heller mot at det er helt greit.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 10.01.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Klubblegende som ble hentet til klubben av Perry. Han har imidlertid hatt en fallende kurve de siste årene, og med erstatter allerede på plass (Doffen), samt muligheter for at Skjelbred og Henriksen er på vei inn, så er det bare å selge. Han er vel også den best betalte på laget. I likhet med Søderlund er han blitt en spiller som har begynt å irritere meg med sitt dytt i ryggen frispark imot press-spill.
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 10.01.2020 13:51    Post subject: Reply with quote

Legende!Jeg håper at det er han som vil prøve noe nytt på tampen av karrieren og ikke beskjed om at han ikke var lengre ønsket.

Kanskje den spilleren som andre supportere hater mest av alt!
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 10.01.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Horneland bekrefter at hvis Mike forsvinner, som han mest sannsynlig gjør, så skal klubben foreta seg noe, mao. erstatte han. Spennende tider.


https://www.eurosport.no/...tory.shtml
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 10.01.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Mike har vært en spiller som har hatt stor betydning for klubben.
Selv om han kanskje har hatt en negativ formkurve de to siste sesongene så har han sjeldent vært skadet. Sett alle skadene troppen har hatt de to siste årene så har han vært uvurdelig.

Hvis Mike forsvinner tenker jeg at en signering av PCS mer eller mindre er klar(så langt prisen for Mike ikke er langt over hva man kan forvente).
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2020 14:03    Post subject: Reply with quote

Håper dette er noe Mike vil selv og at han ikke har fått hint om at han ikke vil satses på og derfor bør finne en ny klubb. Denne spilleren har fortsatt mange år med god fotball i seg. Som så mange andre her har skrevet før har han vært uvurderlig for oss. Kom vinteren 2013 og har siden den gang vært en av de viktigste brikkene på lagt og spilt så og si alt. En fighter og en kaptein med stor K. Virkelig en kontinuitetsbærer og ekstremt nære CL-spill ved flere anledninger. Klassefyr på og utenfor banen. Jeg kommer virkelig til å savne ham om han går. Takk for alt Mike - du er alltid velkommen tilbake!
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 10.01.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Vinn-vinn, dette her. Gitt en Konradsen i Europa-kvalik form gjennom 2020 og at Zachariassen finner seg til rette, så spiller Jensen tredjefiolin som indreløper til tross for at han er den desidert best betalte spilleren i laget. Formkurven har dessverre også pekt nedover de siste sesongene.

1. Jensen får et siste eventyr ute i Europa med betraktelig bedre betalt.
2. RBK får forhåpentligvis en liten overgangssum - men desto viktigere - kvitter seg med en god dose lønnskostnader.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.01.2020 14:43    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Gitt en Konradsen i Europa-kvalik form gjennom 2020


Dette kommer jo definitivt ikke til å skje, det er jo tidenes long shot. Jeg ser dessuten på Zachariassen som en naturlig erstatter for nettopp Konradsen, og hadde gjerne sett at han også var aktuell for overgang nå, i fornyelsens navn. Vi blir fort for ensporede med de to løperne på hver sin indreløperplass, uten noen til å spille ball rundt de.

Men vi har jo andre alternativer på midten som kan få en god sesong, i tillegg til gamle RBKere luskende i sivet, så når Mike først skulle gå, så var nok dette et godt tidspunkt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 10.01.2020 14:47    Post subject: Reply with quote

Syns det er litt trist at Jensen drar, men også forståelig.

Jevtovic også signert for Kåre også nå forresten.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 10.01.2020 14:54    Post subject: Reply with quote

Viktig med omsetning av spillere for å holde motivasjonen. Når det gjelder Mike er jeg usikker. Tror han hadde fått motivasjon igjen om de andre hadde blitt byttet ut, som f.eks. Konradsen, trondsen og lundemo. Siste to årene har Mike vært veldig variabel og til tider ganske dårlig med ball. Samtidig er han en uunnværlig innsatsspiller, og tror samtidig at han har vært viktig i garderoben. Tror nok RBK ser muligheten i å hente både PCS og MH. Og med de pluss zacha, og et par talenter vil nok Mike få liten spilletid uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 10.01.2020 15:01    Post subject: Reply with quote

Trist å si, men tror dette er for det beste. For øvrig utrolig gøy at Kåre tror måten han kan gjenskape RBK-suksessen er å hente spillere fra laget han lykkes med, men og treningsinstruksene til Eggen var uvesentlige Very Happy Gleder meg til å se han mislykkes igjen.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 10.01.2020 15:15    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Vinn-vinn, dette her.


Helt enig. Nå kan vi takke av Mike Jensen før kurven gikk helt til bånns og han kan huskes som den legenden han er. Samtidig kan vi forynge stallen og gjøre rom til nye spennende spillere som vitaliserer gruppa.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

Som mange andre her inne sier; trist emosjonellt om Mike forsvinner, men rent sportslig er det ingen tvil om at han har falt veldig i kvalitet de siste sesongene. Om dette i tillegg gjør plass til Skjelbred er jeg veldig positiv.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 79, 80, 81  Next
Page 71 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb