English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 259, 260, 261 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 07.01.2020 19:17    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Du er på bærtur her Wise..

Hvis du ikke skjønner hvorfor LSK klarer å sikre seg bakke nå så kan du ikke kjenne til eller lest noe om omstendighetene.

Bakke er fra Rælingen og LSK er vell mer eller mindre hans lag, akkurat som RBK er det for Ola By, Nils, Kåre og mange andre trønderske trenere.

Da vi spurte hadde S08 moment og var i gledesrus og Bakke sa selv han ønsket å se hvor langt han kunen ta dette prosjektet.

Det siste året har derrimot Berntsen og Bakke vært uenig rundt spillerlogistikk og momentet har forsvunnet.

Hanger du med?

Har ingen problemer med å henge med på det. Og jeg har heller ingen problemer med å se at du og resten ikke tok mitt poeng her. Jeg kunne vel ikke gitt mer faen i hele Bakke som sådan, men når vi har så ræva pulling power at vi ikke klarer å få middels tippeligatrenere på kroken, da da er vi ute å kjøre. Det var poenget. Og, vi prøvde pinadø på Bakke når det var utrolig mange andre alternativer. Vi er Rosenborg, det er ikke mye flaggskip igjen her, vi er skammelig akterutseilt når det gjelder omdømme. Og hver dag vi har Horneland som hovedtrener er en dag ekstra vi unngår å få tilbake engasjement, tenker da på positivt engasjement.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 07.01.2020 19:47    Post subject: Reply with quote

Ungene hans "nekta" å flytte en gang til, så han takket nei.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 07.01.2020 20:37    Post subject: Reply with quote

Nå har vel Bakke vist seg å være en helt gjennomsnittlig trener som hadde litt flaks med god spillerlogistikk og siden har gått at skogen. Samme som Jan Jønsson i Stabæk, Mjelde i Brann, Rekdal med VIF, Nordlie med Start etc. De to eneste lagene som til tider har hatt kontinuitet i toppen og delvis klart å holde seg "der oppe" over tid er Molde og Rosenborg.

Vi kan ikke ha folk i tåkeheimen til å trene laget, spesielt folk som skal finne opp hjulet på nytt som Horneland viste seg å gjøre i våres. Eller "øve" seg på klubben for å bli et springbrett videre.

Horneland er et massivt uduglige og inkompetent klovn av et trenerhode og en skam for klubben. Likevel fortsetter han. Dette er så skandaløst som mulig å få det!!!

Ja jeg var en av de ville la Horneland få sjansen å se hva som skjedde i våres. Nada niks ingenting! Laget er så dårlig spillende og dørgendelig kjedelig å se på at jeg glemte EL-kamp i desember. Det har aldri skjedd før! Selv ikke under Perry hadde jeg glemt av kamper.

Det Horneland og resten av ledensen driver med er patetisk remjing. Og gratulerer Horneland med et godt gjennomført karakterdrap av klubben!!
Horneland selv er rett og slett et renkespillende kjøtthue som er født 100 år forsent !!

Jeg synes Wiseblood har mange gode poenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.01.2020 20:43    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det blir noe tynt å generelt slakte klubbens "puling power" på en enkelt konkret prosess hvor ikke klubben fikk den de ville når de ville. Og det er på ingen måte slik at vi var i direkte konkurranse med OBOS-Fugla om signaturen hans.

Har du noe å komme med, er det bare å gjøre det, så får du nok flere på laget. Dårlige lønnsbetingelser, påtvunget støtteapparat, krav om å vise ræva Deila-style etter hver kamp - hva som helst. Om du vet like lite som resten av oss, vet du fint lite om prosessen og grunnene til at Bakke sa nei. En vi var interessert i sa nei, alle må gå-tankerekke tror jeg imidlertid ikke du får med deg så mange på.

For å si det på en annen måte: Det er nok konkrete og veldokumenterte hendelser og prosesser i klubben å kritisere; vi trenger ikke spekulere oss frem til kontroverser.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 07.01.2020 21:07    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
En vi var interessert i sa nei, alle må gå-tankerekke tror jeg imidlertid ikke du får med deg så mange på.

Du har fått med deg at Bjørnebye ikke er i RBK lenger? Må han gå en gang til?

En "vi var interessert i" tror jeg ikke kan ha vært veldig mange her inne. Jeg tror ikle veldig mange her inne så for seg hverken Bakke eller Horneland. Av veldig mange gode grunner.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 07.01.2020 21:35    Post subject: Reply with quote

Fælt så sinna du var da Razz

Skjønner jo helt klart at du mener vi skal være så attraktive at om vi spør trenere fra andre lag så skal de takke ja!

Tror jeg ikke det finnes en klubb i verden som kan spikre på veggen at de får de trenerne de blidnt ønsker seg, av mange grunner!!

Penger og prestisje er ikke alt her i verden, og for alt vi vet så kan det hende Bakke hater RBK etter tiden i Molde men ikke vil si det høyt også...

Kan hende han har en beef med Tove etter an affære på 90 tallet.

Kan hende han ikke fordrar dialekten..

Mulig han har barteskrekk, uansett, det finnes tusen grunner til at noen kan si nei til et tilbud som for andre fremstår som "dream come true"

Lykke til Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 07.01.2020 22:00    Post subject: Reply with quote

Har tro på at Dorsin får på bordet noe langt bedre enn Horneland og Bakke moomoo.

Bakke var bare et eksempel, men ser jo at det ikke skjer en dritt om dagen, og da klamrer man seg til halmstrå og forsøker å få opp en diskusjon der man kan. Da kan man vri det til at jeg er skuffet over at det ikke ble Bakke. Men nei, er nok ikke det. Og hvem vet, kanskje Horneland faktisk er en bedre trener enn Bakke?
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 07.01.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.01.2020 23:19    Post subject: Reply with quote

At Bakke sa nei er mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg over.

At de i det hele tatt spurte Bakke og at antatt nestemann på lista var Horneland og at de alternativene som burde ha vært foran på lista enten sa nei alle sammen eller aldri fikk noen forespørsler i det hele tatt er en helt annen sak.

Det aner meg at Bjørnebye var fornøyd med å høre med slike som han drakk kaffe med i NFF-andemmen sin og alle der var sikkert henrykt over hvor flink Horneland var til å ta til seg lærdommen til o store Semb, med en og annen telefon til Hjulmland og andre som Hoftun hadde ført opp i excelarket sitt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.01.2020 08:10    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:

En "vi var interessert i" tror jeg ikke kan ha vært veldig mange her inne. Jeg tror ikle veldig mange her inne så for seg hverken Bakke eller Horneland. Av veldig mange gode grunner.


Jeg forstår ærlig talt ikke helt hva du svarer/kommenterer på her, men "vi" er altså da klubben. Det er selvsagt helt kurant å kritisere valgene som er gjort og alternativene man har gått etter - det gjør nok de aller fleste av oss, men kritikken her går altså på - alt annet til side - at klubben ikke landet Bakke når det ble gjort fremstøt.

Poenget mitt er at det er tynt å slakte klubbens generelle tiltrekningskraft, prosesser og forhandlingsmetoder på grunnlag av at Bakke sa nei. Kanskje ble mye gjort feil, kanskje ingen ting; så lenge vi ikke vet hva som skjedde er det fint lite å kritisere noen part for. At vi automatisk skal kunne få den vi peker på når vi peker, og at det er håndtert ræva fra klubbens side når en person (for en gangs skyld) takker nei.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 08.01.2020 08:30    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
men kritikken her går altså på - alt annet til side - at klubben ikke landet Bakke når det ble gjort fremstøt.

Nei, kritikken gikk på at klubben ikke evner å lande en trener av Bakkes "størrelse", det kunne sikkert vært Branntreneren for den del. Navnet er uvesentlig, og ut fra rapportene i fjor vinter virket det som at man hadde vært i kontakt med flere enn Bakke og Horneland og hadde fått nei fra alle. Da hadde man hatt et halvt år på den prosessen....

Men skal man si noe mer generelt om klubbens anseelse og min skuffelse i så måte er at spillerne nå like gjerne ender opp i Vålerenga eller en eller annen svensk klubb, og når vi skulle på trenerjakt endte vi med bånnskrapet i bøtta. Jeg håper at dette i hovedsak var Bjørnebyes elendige håndtverk, og har faktisk mye mer tro på Dorsin i så måte.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 08.01.2020 09:42    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Nei, kritikken gikk på at klubben ikke evner å lande en trener av Bakkes "størrelse", det kunne sikkert vært Branntreneren for den del. Navnet er uvesentlig, og ut fra rapportene i fjor vinter virket det som at man hadde vært i kontakt med flere enn Bakke og Horneland og hadde fått nei fra alle. Da hadde man hatt et halvt år på den prosessen....


Men det er isåfall misforstått kritikk, for problemet var at Bakke ikke turte å trene en klubb av Rosenborgs størrelse.

Quote:
Flytter man med en familie til Trondheim, og så går det det ikke fort nok i lengderetninger med indreløperne og så videre hadde øksen kommet, og da sitter man der oppe


Det er strenge krav til både resultat og spillestil i Trondheim. Bakke var for feig, eller hadde selvinnsikt nok til å skjønne at han ikke ville klare det. Dessverre hadde ikke Horneland den samme innsikten.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.01.2020 10:22    Post subject: Reply with quote

Tja, Horneland måtte jo overtales for å bli (hoved)trener. Han takket først nei tidlig i prosessen til å stå på Stig Inge/klubbens short list, men ble bearbeidet nok til at han til slutt sa ja.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 08.01.2020 10:32    Post subject: Reply with quote

Det er nitrist.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.01.2020 11:11    Post subject: Reply with quote

Burde jo lyst et lite dusin varsellamper når mannen sjøl ikke har lyst til å ta jobben i utgangspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 08.01.2020 16:17    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Hentesveis wrote:
Du hadde ikke mye konkret å vise til her, Wiseblood... Confused

Og du kom med et langt og informativt innlegg her selv? Confused


Jeg har ikke vært aktiv i diskusjonen, men du ble spurt om du kunne vise til noe konkret grunnlag for kritikken. Det kunne du ikke.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 08.01.2020 16:20    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
men ble bearbeidet nok til at han til slutt sa ja.


Så klubben "tvang" Horneland inn? For en såpeopera...
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 08.01.2020 18:14    Post subject: Reply with quote

Mye bra insideinformation her nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.01.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:


Så klubben "tvang" Horneland inn? For en såpeopera...


Det har jeg ikke sagt, men det har vært ute i mediene at klubben/Bjørnebye spurte Horneland om han var interessert i å stå på lista over kandidater tidlig i prosessen, hvorpå haugalendingen svarte nei. Jeg mener også å ha fått med meg, uten å huske hvor, at Horneland i utgangspunktet bare var interessert i å være assistent, noe som passer bra med ryktene/teorien om en løsning med Hjulmand som sjef og Horneland som assistent.

Horneland sa i et intervju med ei Haugesundsavis da han var der at han var lite glad i å være i spotlighten, og da er det klart at jobben han har i dag kan være noe skremmende.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 08.01.2020 21:03    Post subject: Reply with quote

At Horneland først takket nei, og deretter sa ja er jo viden kjent. Men om det var nei til å stå på liste, nei til å være assistent, eller nei til å være hovedtrener, det er ukjent.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 08.01.2020 21:05    Post subject: Reply with quote

Trodde det var viden kjent at han sa nei til å være hovedtrener? Mener at både Koteng og Horneland selv har sagt det i podcaster.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 08.01.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
At Horneland først takket nei, og deretter sa ja er jo viden kjent. Men om det var nei til å stå på liste, nei til å være assistent, eller nei til å være hovedtrener, det er ukjent.

Nei, det er godt kjent. Svegaarden fikk historien av RBK:

Quote:
Geir Bakke sa tidlig fra at han ikke var interessert. Men jo mer Eirik Horneland tenkte på det, jo mer fristende var dette. Problemet, for Rosenborg, var at han ønsket å være assistent, ikke hovedtrener, i utgangspunktet.

Det er her kombinasjonen med danske Kasper Hjulmand kommer inn. For dansken virket interessert. Rosenborg så for seg, så lenge Horneland var skeptisk til hovedjobben, at Hjulmand som en slags manager og Horneland som en trener/innpisker på feltet, kunne være løsningen. Det så en stund ut som det ville ende sånn, men den sjarmerende dansken hadde ikke vært så interessert som RBK trodde.

Da RBK skjønte det, måtte de tenke nytt. Horneland hadde sett for seg en rolle som assistent, men det hadde modnet, og etter flere samtaler med mennesker han stolte på, vokste det frem en klar ambisjon også i Eirik Horneland: Han ville lede Rosenborg, helst i samspill med sin FKH-assistent Karl Oskar Emberland.


Edit: og som Henning skriver, mener jeg også å ha hørt det fra personene selv.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 18.01.2020 17:52    Post subject: Reply with quote

Podcast i adressa.no med Rasmus/Sagbakken og Horneland som gjest i studio. Veldig interessant.

Link: https://www.adressa.no/10...5781b.html
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 18.01.2020 19:48    Post subject: Reply with quote

Synes han egentlig stort sett har vært flink i intervjuer og god til å snakke for seg. Spillet på banen har derimot sjelden sett ut som han har beskrevet hvordan han ønsker å spille.

Når det er sagt. Likte godt det jeg hørte. Horneland virker reflektert og sier han ønsker å spille morsom, offensiv fotball. Når også Saga sier at spillerne ser bedre ut enn i fjor og spillestilen virker å være i større fokus, begynner jeg å glede meg til å se om det bare er tomme ord eller om vi faktisk kan se skikkelig fotball denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 18.01.2020 21:17    Post subject: Reply with quote

så dere kjøper budskapet hans, det samme greiene han snakket om i hele 2019 skal plutselig bli realisert Surprised
han null tro på prosjektet og forventningene til årets sesong er på ett absolutt bunnnivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 259, 260, 261 ... 335, 336, 337  Next
Page 260 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb