English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 213, 214, 215  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 12.12.2019 19:55    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Da er det i hvert fall to påståtte storklubber og Medaljekandidater vi ikke trenger å frykte neste år heller.

Aldri si aldri. Mvh nedrykkskandidat Bodø/Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.12.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Vålerenga kom altså på 10. plass i år, jeg måtte sjekke tabellen nå. Så storklubb er de, at man må sjekke tabellen etter sesongslutt for å vite hvor de havnet. Veldig synd at åttendeplassen røyk i år da, det var veldig nære (noe med ti dårlige kamper som egentlig ikke teller tror jeg).

Det var Stabæk som knep den gjeve åttendeplassen i år, med bortimot optimale VIF-stats: 40 poeng fordelt på småpene 10 10 10 og 38-36 i målforskjell, bare to fattige mål fra den totale middelmådigheten. Men neste år så tror jeg Oslos stolthet klarer den biffen faktisk og Deila er absolutt rett mann for den jobben.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 12.12.2019 22:11    Post subject: Reply with quote

Bare å se statistikken til VIF etter at de solgt Ejuke. De har nærmest ikke vunnet. Hadde de solgt Ejuke før sesongstart er det ikke usannsynlig at de hadde rykket ned. Og nå velger kompisene i VIF ledelsen å forlenge med kompis Deila. Og fin timing også. VIF supporterne ble raskt sendt ned til bakken igjen etter nedrykket til LSK i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.12.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt vilt at en klubb kan være så avhengig av en enkeltspiller. Langt mindre - og på papiret svakere - lag mister mer markante profiler uten at alt rakner av den grunn.

At Deila er så begrenset at han ikke har noen plan b når hans offensive one man army forsvinner er jo grunn nok alene til å vurdere sparking. På Valle velger de i stedet å forlenge. Realitetsorientering har imidlertid aldri vært en greie i VIF. Ikke én finger i plastdekket.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 14.12.2019 17:14    Post subject: Reply with quote

Jeg er fremdeles av den oppfatning at Deila er en meget bra trener i norsk målestokk.
Det som har skjedd på Valle er mer en kombinasjon av x-antall ting.

Selvfølgelig har Deila levert alt for dårlig, men synes det er bra at de står ved ham og prøver å spikre på plass et fundament.

Kommer til å bli en tøff sesong neste år vil jeg tro.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 14.12.2019 17:18    Post subject: Reply with quote

Hvis du med fundament mener likkiste så er jeg helt med på spiker-allegorien. Men det går helt fint for meg at VIF rykker ned neste år. Bare moro det.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 14.12.2019 17:31    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Jeg er fremdeles av den oppfatning at Deila er en meget bra trener i norsk målestokk.
Det som har skjedd på Valle er mer en kombinasjon av x-antall ting.

Selvfølgelig har Deila levert alt for dårlig, men synes det er bra at de står ved ham og prøver å spikre på plass et fundament.

Kommer til å bli en tøff sesong neste år vil jeg tro.


Det er dette som er problemet med Deila og VIF. De har alltid en eller annen for for unnskyldning for hvorfor de ikke nådde målsetningen.

Deila har mislyktes med Enga. Han kom midtveis i 2016 og det beste han har klart på tre fulle sesonger er en 6. plass. Det er ikke godt nok for et hovedstadslag. Slikt de har fremstått, uten Ejuke og med Deila bak roret, er det større sjanse for å rykke ned enn at de tar medalje.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.12.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Forlengelsene til både Deila og Lars Arne Nilsen vitner primært om en total mangel på ambisjoner hos noen av de større klubbene i landet. Det er ikke rart at norsk fotball er så dårlig når den ultimate middelmådighet belønnes med kontraktsforlengelse.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 14.12.2019 17:53    Post subject: Reply with quote

Problemene på Valle stikker dypere enn både trener og stadiontilhørighet. Det er jo ingen trenere de siste 10-15 årene som har klart å få til noe som helst med den klubben, så det er neppe Deila alene som er ansvarlig for at denne sesongen har gått dårlig. Dessuten, hvilken bedre trener enn Deila skulle de klart å lokke til seg? Rekdal 4.0? Berntsen?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.12.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Det bør faktisk klubben ha kontroll over til en hver tid. De har vel som mål om å kjempe om medalje hvert år eller noe i den duren? Da kan de rett og slett ikke si seg fornøyd med tingenes tilstand.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 14.12.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

Er Deila en så god trener, egentlig? Han har svevd på seriemesterskapet med Godset i alt for mange år, nå. Han har egentlig ikke vist noe siden det. Å vinne med Celtic, er ingen prestasjon. Deila har tatt i gjennomsnitt 1,43 poeng pr. kamp i VIF og han hadde 1,53 i Godset. I Celtic hadde han 2,12, ca likt som KI's 2,11 i RBK (Kåre har forresten 0,82 i Belgia). Til sammenligning, med en klubb som Haugesund som nesten ikke har økonomiske midler, hadde Horneland et snitt på 1,62 (riktignok 30 kamper mindre spilt).

Jeg sier ikke at Deila er en dårlig trener, men ikke spiller (lagene) han(s) fantastisk fotball og ikke tar han alt for mange poeng. For meg er Deila en helt gjennomsnittlig trener som har svevd på Godset-gullet i alt for lang tid. Er nok mange trenere som ville gjort en minst like god jobb som Deila i VIF (Edit: VIF, ikke Godset), og det med betraktelig mindre lønn.


Last edited by Standarn Nietzsche on 15.12.2019 01:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 14.12.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

Kan tildels sammenlignes med Kåre tror jeg, kom til en klubb som av forskjellige grunner hadde de riktige spillerne til stilen han tenkte å kjøre. Men blir avslørt når han må videreutvikle en stall som ikke har typene til å kjøre på med plan A uten justeringer.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.12.2019 01:31    Post subject: Reply with quote

Det er lett å la seg lure av suksessen i Godset, men her lå det altså forutsetninger til grunn som han neppe får igjen. Han var hovedtrener i Drammen i drøyt fem og et halvt år og to år som assistent før det, og hadde dermed mulighet til å bygge lag over tid. Han begynte under Fagermo da Godset var et etablert førstedivisjonslag, og ble hovedtrener da de hadde rykket opp til Eliteserien. Her bygget klubben seg sakte og sikkert opp over seks år før de ble et medaljelag, uten at det noen gang underveis var press og forventninger.

Jeg prøver på ingen måte å bagatellisere eller frata Deilas prestasjon i Drammen; den var stor, men det har da altså gått rimelig trått i klubbene han har jobbet i etterpå, hvor han har kommet til dekket bord med forventninger og det hele. I mindre klubber med potensiale kan han fort gjøre en meget god jobb igjen, men det er lite som tyder på at han har det i seg å ta over etablerte klubber med ambisjoner og krav.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.12.2019 17:13    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:
moomoo wrote:
Jeg er fremdeles av den oppfatning at Deila er en meget bra trener i norsk målestokk.
Det som har skjedd på Valle er mer en kombinasjon av x-antall ting.

Selvfølgelig har Deila levert alt for dårlig, men synes det er bra at de står ved ham og prøver å spikre på plass et fundament.

Kommer til å bli en tøff sesong neste år vil jeg tro.


Det er dette som er problemet med Deila og VIF. De har alltid en eller annen for for unnskyldning for hvorfor de ikke nådde målsetningen.

Deila har mislyktes med Enga. Han kom midtveis i 2016 og det beste han har klart på tre fulle sesonger er en 6. plass. Det er ikke godt nok for et hovedstadslag. Slikt de har fremstått, uten Ejuke og med Deila bak roret, er det større sjanse for å rykke ned enn at de tar medalje.


Joda jeg er enig i den, hva som er X er umulig å si eksakt, men det er et uhorvelig rot av meninger, ansvar og en plan de aldri har fulgt selv om den ble satt opp å vedtatt (kjent?).

Jeg mener fremdeles Deila er en bra trener, men jeg tror ikke han har en markant og nok dominerende rolle i VIF til å lykkes der. Mange som skal ha et bein innafor.

VIF og Brann har vært mere krise enn oss vil jeg si og det er klart at en brutalt ærlig evaluering må til om de skal ta steg fremover.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.01.2020 22:37    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:
Deila forlenger med VIF! https://www.vg.no/sport/f...tent=row-1 De i styret må jo være være blinde og døve som ikke har fått med seg at de enda ikke har nådd den topp 3 plasseringen som de alltid skal ta neste år hvert år siden Deila først signerte for dem.


Og nå betaler Deila tilbake for den gode støtten han har fått av Vålerenga ved å stikke til New York City FC i MLS.

https://www.tv2.no/sport/11109489/

Kan virke merkelig, men som det står i artikkelen så har Deila gode kontakter i City Football Group. Har jo lånt masse spillere fra blant annet Manchester City tidligere. (CFG eier blant annet Manchester City og NYCFC).
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.01.2020 01:22    Post subject: Reply with quote

Sikkert bare forsvarsmekanismer som slår inn, men det er alltid litt guffent når slike klubber står ved veiskiller som potensielt kan gi paradigmeskifte om det gjøres noen kloke beslutninger. Ikke at VIF har spesielt sterk track record på akkurat det, men uansett. Vi hadde det jo så fint me'n Ronny!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 04.01.2020 01:24    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ ligge en tung forbannelse over Engen. Deila var jo i utgangspunktet det - en klok beslutning.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 05.01.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

Ser faktisk ut til at Deila drar til USA. For en merkelig trenersignering av den klubben, dersom det blir som det ser ut til å bli. Potensielt bra for VIF som slipper surringen til Deila, men de klarer sikkert til å dra Martin Andresen opp fra hatten.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 05.01.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

John Arne Riise er sikkert sugen på å få jobben.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.01.2020 09:38    Post subject: Reply with quote

John Arne Riise kommer garantert til å få den jobben. Snakk om match made in heaven - nøyaktig samme forholdet mellom faktisk kompetanse og oppfattet kompetanse. De rykker ned til ukritisk backing og stormende jubel fra hovedstadspressen - rett før de akkurat skulle til å få alle brikkene på plass og bli unikest.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.01.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å helt å se hvorfor Vålerenga skal hente Riise, men man jo vet aldri. KFUM sin trener var linket til Lillestrøm, så det kan jo være en mulighet, han har i alle fall noe å vise til, dog i førstedivisjon. KFUM imponerte til tider i forrige sesong, men tapte mot Start i kvalifiseringen til ES.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 06.01.2020 15:03    Post subject: Reply with quote

får håpe de ønsker en fyr fra Haugesund
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.01.2020 15:05    Post subject: Reply with quote

Isnes har vel bekrefta at han gjerne tar jobben om det oppstår en mulighet. Ikke en gang Vålerenga drives så dårlig at Riise ansees som en reel kandidat, det nekter jeg å tro.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 06.01.2020 16:28    Post subject: Reply with quote

Da er det bekreftet! Helt utrolig hvor lenge han skal ri på Godset-bølgen sin - hele veien over Atlantern. Med en brukbar trener inn så kan det faktisk hende at VIF kan bli en hovedstadklubb verdig og ikke en evig middelmådighet som Deila forsøkte på.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2020 17:57    Post subject: Reply with quote

Bra for enga at de ble kvitt Ronny, fikk sikkert noen mill i kompensasjon også. Julaften på Valle nå tipper jeg
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 213, 214, 215  Next
Page 192 of 215

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb