English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 56, 57, 58  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.12.2019 14:20    Post subject: Reply with quote

Javisst skriver du det Embarassed

Da er jeg enig, men mener (også?) samtidig det må gjøres endringer allerede nå, slik at vi ikke må spille sammen et helt nytt midtstopperpar. For min del selger jeg gjerne Hovland i vinter - jeg ser ingen grunn til å la være. Valsvik er vel så god, og selv om klubben skulle nekte å snu angående Besim, så kunne Heggem, for eksempel, vært backup (han blir vel fort venstrebackup uansett).
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 23.12.2019 16:35    Post subject: Reply with quote

Pri en i RBKs spillertropp er vel å få lurt en eller annen tyrkisk klubb til å kjøpe Søderlund. Rosenborg MÅ gå inn i 2020 sesongen uten Søderlund som førstevalg. Noe annet er total mangel på ambisjon og fotballforståelse. Søderlund er helt sikkert en kjempekar, men han er dessverre ikke god nok til å være spiss på Norges flaggskip!
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Rutinert

PostPosted: 23.12.2019 17:07    Post subject: Reply with quote

helt enig i det Ratatosk. Om vi klarer å få tak en spiss som er rimelig rask, bra teknikk og bra avslutninger så hadde det vært knall. Men det er vel den plassen som er hardest å få tak i noe som er bra til en ok pris. SÅ jeg sitter megd en uggen følelse av at det blir Søderlund/Botheim i 2020 :/
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.12.2019 17:56    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Martin Samuelsen kunne vært et spennende spissprosjekt for oss.

Dønnum er en annen vi burde følge litt med på, men han er vel ikke noe emne for en midtspissrolle hos oss?

Tror det er vanskelig for oss å finne noen som er "ferdig utviklet" slik at jeg et godt prospekt er kanskje vel så farbart for å få på plass en ny spiss.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 23.12.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

Og så skal vi ikke glemme Botheim i spissdiskusjonen. Han virker målfarlig, og forhåpentligvis blir det mer servering til neste år.
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 24.12.2019 00:35    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Og så skal vi ikke glemme Botheim i spissdiskusjonen. Han virker målfarlig, og forhåpentligvis blir det mer servering til neste år.

Botheim er, etter min mening, ikke god nok til å være vårt førstevalg på topp. Håper han får mye mer spilletid neste sesong, men at han skal være vår toppspiss, har jeg lite tro på. Ble regelrett avkledd i de fleste kampene han spilte. Var god mot Tromsø, et lag som til neste år spiller i OBOS, men viste ikke mye i de andre kampene.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 02:41    Post subject: Reply with quote

Det største problemet med Botheim er vel strengt talt størrelsen hans. Med den fotballen vi vistnok ønsker å spille trengs det en mann på topp med 10kg muskler og 10cm ekstra på strømpelesten enn det han kan bidra med. Rent spillestilmessig minner han meg veldig om Gytkjær; en god målsnik, men ingen andre ekstreme egenskaper. Da hjelper det lite hvor god han er til å snike om ikke laget er i stand til å sette ham i situasjoner hvor han kan briljere. For all del, alltid gøy med "egne" talenter som kan pushe og utfordre etablerte stjerner, men Botheim vil aldri bli noen stjerne i Hornelands RBK. Utlån en sesong så han får spilletid mens Horneland roter det til for seg selv vil nok være det beste. Så får vi heller håpe at neste kaptein ved roret er i stand til å snekre sammen en spillestil som passer materialet for hånd bedre.
Hedning
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 10:55    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Var god mot Tromsø, et lag som til neste år spiller i OBOS, men viste ikke mye i de andre kampene.

1 god kamp i serien i fjor er 1 mer enn Søderlund. Ingenting som tilsier at han er noe dårligere valg. Forskjellen er at hvis Botheim får tillit gjennom en sesong så blir han god nok for oss.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Hvis Botheim får tillit i et år så blir han kanskje god nok. Muligens. På grunn av en ferdighet ingen så langt har kunnet spesifisere.

Eller så blir han som jevnaldrende, men høyere rangerte Jørgen Strand Larsen, som puttet like mange mål som Botheim på totalt 23 kamper, og vi må panikkhandle Kyle Lafferty for å redde sesongen.

Det er en grunn til at ikke alle klubber bare dytter sin beste nittenårige juniorspiss inn som fast førstevalg. Den grunnen er at fem år eldre spillere både har utviklet seg i fem år ekstra, og brukt de årene på å bevise at de har ferdigheter på ønsket nivå, og ikke bare potensialet til å få det.

Vår midtspiss skal være omtrent den beste i ligaen. Å forskuttere at reserven på U 19-landslaget kommer seg dit i løpet av en sesong med spilletid er i beste fall superoptimistisk.
senador
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 12:33    Post subject: Reply with quote

Jepp, vi skal ha den beste spissen, men vi får ikke tak i kvalitet i mangel av speiderkunnsksper. Molde er bedre og vi har bare Botheim. Hvor er spissen? Klarer Dorsin å tryll fram Prica2 eller skal vi fortsette å betale mange millioner for middelmådighet fra Viking og Brann? Ender vel med Søderlund nok en sesong.
Back to top
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 24.12.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt mer optimistisk med Dorsin ved roret. Han har kontakter, og ikke gang på gang bevist at han har null oversikt over markedet. Hadde Bjørnebye fortsatt sittet i SD-stolen, så hadde vel et kjøp av utenlandsproffene av Fardahl Opseth eller Benjamin Stokke vært mest sannsynlig. Bare for å avklare, så mener jeg at disse to på langt nær er gode nok for RBK! RBK skal alltid ha den beste spissen i Eliteserien!
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 14:15    Post subject: Reply with quote

Noensinne blitt annonsert en overgang/kontraktsfornyelse på julaften?
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hvis Botheim får tillit i et år så blir han kanskje god nok. Muligens. På grunn av en ferdighet ingen så langt har kunnet spesifisere.

Eller så blir han som jevnaldrende, men høyere rangerte Jørgen Strand Larsen, som puttet like mange mål som Botheim på totalt 23 kamper, og vi må panikkhandle Kyle Lafferty for å redde sesongen.

Det er en grunn til at ikke alle klubber bare dytter sin beste nittenårige juniorspiss inn som fast førstevalg. Den grunnen er at fem år eldre spillere både har utviklet seg i fem år ekstra, og brukt de årene på å bevise at de har ferdigheter på ønsket nivå, og ikke bare potensialet til å få det.

Vår midtspiss skal være omtrent den beste i ligaen. Å forskuttere at reserven på U 19-landslaget kommer seg dit i løpet av en sesong med spilletid er i beste fall superoptimistisk.

Det hele er i mine øyne veldig enkelt. Søderlund bør forsvinne fra klubben. Han er ikke god nok til å forsvare å være førstevalget i Rosenborg, og han har for høy lønn, og er for sytete til å sitte på benken.

Fra 1/1 bør Botheim derfor være førstevalget på topp.

Så er det opp til Dorsin/Horneland å forsøke å finne en spiss som kan gå rett inn og være garantist for 15+ (helst 20+) mål i 2020.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 16:36    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Noensinne blitt annonsert en overgang/kontraktsfornyelse på julaften?

Didier Konan på "3. juledag" det nærmeste?
Ratatosk
Rutinert

PostPosted: 24.12.2019 19:08    Post subject: Reply with quote

Hadde gjerne tatt imot en «Konan Ya» 3. Juledag!
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

Er ikke akkurat overbevist om at Botheim som førstevalg neste sesong er noe lurere enn å fortsette med Søderlund.
EGA
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 02:02    Post subject: Reply with quote

Gi deg, ingen ting er verre enn Søder. Er han førstevalg neste år blir jeg ekstremt desillusjonert. Men en ny Konan hadde ikke vært å forakte. Ekstremt god.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

Jeg kan garantere at Zorbeltuss på topp ville vært værre enn Søderlund.
Crimp
Senior

PostPosted: 27.12.2019 01:24    Post subject: Reply with quote

Selger vi Trondsen for en grei penge til det tyrkiske laget må vi da få midler nok til å hente en spiss med bedre kvaliteter enn denne Islamovic? Håper selv at vi får til å bli kvitt Søder one way or another, og at vi låner ut Botheim til Sandefjord som trenger å låne spillere grunnet horibel økonomi slik at vi kan hente en eller annen til på topp.

At Trondsen er på vei bort trenger heller ikke å være så dumt i mitt hodet, rydder plass til Henriksen på lån frem til sommervinduet og Per som kommer hjem når Markus har dratt.
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 28.12.2019 01:42    Post subject: Reply with quote

Synes vi burde vurdere Berisha. Billig (Viking prøver seg, så prisen er umulig høy) og innehar Horneball-kvaliteter: stor løpskraft, mye vilje, bra fart og spiller med hjertet utenpå drakta. Hadde gitt mer mening for meg enn Islamovic, om de beskrivelsene jeg leser stemmer (mer stasjonær og mindre arbeidssom enn Søder og Maars, samt langsom)
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 28.12.2019 02:55    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hva annet enn alderen som Berisha scorer bedre på enn Søderlund?

Og vi kan risikere at Horneland føler at han nå har sidespissen sin.
marco83
Senior

PostPosted: 30.12.2019 13:06    Post subject: Reply with quote

Kan det være et godt kjøp?
https://www.expressen.se/...-ny-klubb/
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 30.12.2019 16:39    Post subject: Reply with quote

Om vi kvitter oss med Hedenstad, henter tilbake Reitan og lar ham og Beijmo slåss om plassen trenger det absolutt ikke å være dumt. Men tyskerne betalte +/- €3m, så spørs om de ikke vil ha bedre betalt enn det vi kan tilby.
Captain
Veteran

PostPosted: 30.12.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

Var vel noen rykter angående at Rosenborg hadde inngått en avtale på salg av Levi, men det var opp til spilleren. Hvis dette gjennomføres, så håper jeg vi gjør mye for å prøve å lokke Brynhildsen til klubben. Ung og god spiller som vil tilføre mye, både i fart og teknikk, kanskje vi til og med skal få han relativt billig. Spennende tider fremover, men først må vel Micke få landet Islamovic!
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 30.12.2019 18:38    Post subject: Reply with quote

Tipper Brynhildsen drar til Belgia eller noe og råtner på benk i et par år før han ender opp i Molde.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 56, 57, 58  Next
Page 35 of 58

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb