English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 258, 259, 260 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 19.12.2019 22:42    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg sitter med inntrykk, dog ikke veldig konkret begrunnet, om at Bjørnebye var veldig betent på slutten. At han "plutselig" forsvant på den måten var muligens noe merkelig. Om han var på kant med flere i organisasjonen, vil det forklare en del.

Imidlertid ganske spesielt å komme på kant med mannen han omtrent la hodet på blokka for å få inn innen første året. Dersom det du Kent referer til stemmer, naturligvis.


Jeg ble også overrasket over det.

Var Rasmus i Adressa som hevdet det med sikkerhet via en kampchat i en av de siste kampene i år.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 24.12.2019 03:53    Post subject: Reply with quote

får vi tidenes julegave av Rosenborg idag?
Back to top
View user's profile Send private message
bottis86
Junior


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 56
Location: Eidsøra Møre&Romsdal

PostPosted: 24.12.2019 09:07    Post subject: Reply with quote

Jasså? Nå ble jeg nysgjerrig!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4016

PostPosted: 24.12.2019 09:08    Post subject: Reply with quote

Tipper hele gjengen har tatt seg ferie. Vil også tro at Horneland ville ha dratt sin vei nå hvis det var det han eller styret hadde kommet fram til at må skje.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 24.12.2019 12:10    Post subject: Reply with quote

Nasjonal skandale å gi noen sparken på julaften, bare å slappe av idag Cool
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18352
Location: Oslo

PostPosted: 24.12.2019 12:38    Post subject: Reply with quote

Han kunne jo alltids trukket seg da, som en julegave til alle oss andre Smile
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.01.2020 12:37    Post subject: Reply with quote

Horneland klar for ny sesong (+)

Dersom det var noen som trodde (blant annet fordi han selv sa det) at Eirik Horneland har latt seg transformere til en trener med offensiv grunnfilosofi kan bare legge det av seg med én gang.

Quote:
Likevel sier Horneland at fotballfilosofien hans er den samme som det var ved seriestart i fjor.

– Ja, det er den nok. Samtidig skjønner vi mye mer av det rosenborgske. Det må vi farge det inn i spillestilen og identiteten, sier Horneland, (...)


Jeg lurer på hvor lang tid det skal gå i år før klubben skjønner at det ikke nytter å transplantere Rosenborg-filosofien som en slags ekstra arm på Hornelands klassisk Norge-defensive fotballfilosofi. At sånne ting henger sammen - angrepsvilje og risikovilje, framlengsmål og baklengsmål. Rekk opp hånda de som tror dette ordner seg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.01.2020 12:39    Post subject: Reply with quote

Hell i uhell at vi åpner med relativt tøffe matcher i år. All den tid alt tyder på at det ikke er aktuelt med ny trener før seriestart kan nok en dårlig sesongstart tvinge fram trenerbytte ganske tidlig. Håpet får være at kommende styre + Dorsin ser verdien av spillestil og angrepsvillighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 06.01.2020 13:34    Post subject: Reply with quote

Mye avhenger vel at styrevalget nå i februar også, vel? Hvis Koteng nå skulle bli klubbet gjennom via benkeforslag har jeg bange anelser om hvor lang tid Horneland skal få på seg.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18352
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2020 13:43    Post subject: Reply with quote

Hvis Horneland får sparken før kontrakten går ut så må han gjøre det veldig dårlig. Og da er sesongen kjørt uansett. Trenersparking genererer så mye bråk at det skal veldig mye til for at styret tar den stormen med en trener som har kontrakt kun ut året.

Og siden de har sett lagets prestasjoner gjennom 2019 og ikke sparket han, så antar jeg at drittfotball med negativ utvikling og 16 poeng bak Molde er ok. Altså må vi ligge an til nedrykk før de sparker.

Har allerede mentalt forberedt meg på nok en forferdelig sesong, orker ikke gire meg opp og bli skuffa igjen.

Bare la keiseren nye klær fullføre, så får Dorsin brukt tiden godt på å finne en ny trener gjennom 2020.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.01.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Jeg aner ikke hvor mye styrevalget har å si, men jeg ønsker å tro at tålmodigheten er merkverdig tynnslitt. Alt oser kjedelig, dårlig og ekstremt lite underholdende fotball hvor resultater atpåtil uteblir. Det bør være grenser for hvor lenge en slik trener får sitte. Bråk rundt sparking blir det uansett, men ingen kan komme å si at det ikke er fortjent etter årets sesong. Jeg skulle ønske at vi allerede hadde tatt den støyten før sesongen begynner, men uansett ser jeg at det gjøres så tidlig som overhodet mulig. I og med at så få sesongkort selges tror jeg ikke en ny trenersparking har noen særlig negativ effekt på publiken, heller tvert imot. Det avhenger såklart noe av hvem som tar over, men jeg velger å ha trua på at et nytt styre klarer å velge en mer passende trener enn det Horneland er. Jeg ser det som mer skadelig at han sitter ut sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3899
Location: Oslo

PostPosted: 06.01.2020 15:09    Post subject: Reply with quote

Har vi noen tall på sesongkort?

Tipper vi havner på ca 50-60% av fjorårets (som vel heller ikke var rekordhøyt)
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 06.01.2020 15:43    Post subject: Reply with quote

Horneland ville passet perfekt i Vif..
Det er det ledig jobb på Intility, nå som Deila stakk til N.Y fc.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 06.01.2020 16:03    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hvis Horneland får sparken før kontrakten går ut så må han gjøre det veldig dårlig. Og da er sesongen kjørt uansett. Trenersparking genererer så mye bråk at det skal veldig mye til for at styret tar den stormen med en trener som har kontrakt kun ut året.


Jeg tror fortsatt at styret gjorde et kynisk valg. Vi kan ikke bytte hele sportslig avdeling, og ny SL var viktigere og riktigere enn ny trener.

Horneland sitter på oppsigelse og ryker før sommerpausen hvis ikke resultater og spillestil sitter temmelig kjapt etter seesongstart.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 06.01.2020 19:42    Post subject: Reply with quote

Jepp, vi gjør samme tabben som med Perry, kaster bort vinteren og vårsesongen på et steindødt prosjekt. Men heldigvis har vi en styreleder på oppsigelse til å forsvare det.
Back to top
View user's profile Send private message
Kafanskavimedhan
Rutinert


Joined: 25 Apr 2005
Posts: 774
Location: Falkenberg, Sverige

PostPosted: 06.01.2020 19:56    Post subject: Reply with quote

Får håpe alle har feil om mannen og at vi spiller feiende flott fotball denne sesongen, får hjem noen trøndere, vinner ligaen, cupen og ikke gjør oss bort i Europa. Skal ikke si at jeg er kjempeoptimist, men jeg håper inderlig at det blir sånn.
_________________
Bring him home!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1187

PostPosted: 06.01.2020 21:49    Post subject: Reply with quote

Har bare en ting å si om "tilnærminga" til RBK-fotball av Horneland; "you can put lipstick on a pig but it's still a pig".

Rett og slett trist som faen. Nå mangler det bare et grasrotopprør for å beholde Koteng som mener vi har norges beste trener...
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 07.01.2020 00:24    Post subject: Reply with quote

Wiseblood:

Tror du virkelig fortsatt på noe en styreformann sier om sittende trener?

Sittende teener er alltid den beste treneren, helt til den dagen sluttforhandlingene starter.

Hva atyret og dets formann mener om Horneland i dag, får du aldri vite hvis du ikke har et personlig og nært foehold til noen i styret, og har deres fulle tillit.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1187

PostPosted: 07.01.2020 17:16    Post subject: Reply with quote

Og angående treneransettelse, vi fikk nei fra Geir Bakke, mens OBOS-Lillestrøm har fått ja av samme mann. Må virkelig si at jobben som ble gjort i forkant av panikkansettelsen for et år siden er så ræva at det er til å grine av. Selv Senador er ikke i nærheten av å klare å sette ord på ting her.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.01.2020 17:22    Post subject: Reply with quote

Skal du slakte jobben som er gjort rundt Bakke, bør du spesifisere hva som er gjort galt. Det er ganske mange grunner til at en trener velger å bli ved en korsvei, for så å takke ja til et annet tilbud et halvt år etterpå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1187

PostPosted: 07.01.2020 17:42    Post subject: Reply with quote

Vi er Rosenborg, ikke et OBOS-lag og burde egentlig klare å overtale folk som Geir Bakke om man legger lista helt der nede på bakkenivå. Ikke mye wow-faktor der, men man klarer ikke det engang.

Jeg antar at omtrent alle her inne også hadde noe høyere forventninger enn å hente treneren til Sarpsborg, men vi klarer altså etter mye styr rundt omkring å ende opp med treneren til Haugesund. Og du ser ikke noe feil noen plass her. Alle er flinke i jobben sin, både med å plukke ut kandidater og overtale dem?
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 07.01.2020 17:47    Post subject: Reply with quote

Du hadde ikke mye konkret å vise til her, Wiseblood... Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1187

PostPosted: 07.01.2020 18:00    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Du hadde ikke mye konkret å vise til her, Wiseblood... Confused

Og du kom med et langt og informativt innlegg her selv? Confused

Det vi fikk var Horneland, det vi prøvde på som var før han på lista var Bakke. Lillestrøm klarte det Bjørnebye og supperådet rundt han ikke klarte... Hva i all verden er det mer å si? At det spilles rævva fotball har vel publikum unisont uttalt med å ikke gidde å gå på kamp, så det er unødvendig å si. "Horneland ut" er egentlig det eneste å legge til, resten er bare sløsing med ord.

Jeg har faktisk veldig trua på Dorsin og håper inderlig at han kan få styringa og aller helst skulle han startet med å finne en ny trener nå. Men dette er ikke Dorsin-tråden.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4813
Location: Trondheim

PostPosted: 07.01.2020 18:06    Post subject: Reply with quote

Det er jo to viktige aspekter bak her, som ikke kan oversees.
1. Geir Bakke hadde en større stjerne på denne tiden i fjor, etter sterke sesonger i serien, cupfinale og EL enn i dag etter et år med innbitt kamp mot nedrykk.
2. Geografi. Sikkert mer sugen på å bo der enn i Trondheim. Ikke alle trenere som er så ambisiøse at de setter klubbvalg over privatlivet. Har vel sikkert båndene sine på sentrale østlandet og da er LSK ideelt.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6669

PostPosted: 07.01.2020 18:10    Post subject: Reply with quote

Du er på bærtur her Wise..

Hvis du ikke skjønner hvorfor LSK klarer å sikre seg bakke nå så kan du ikke kjenne til eller lest noe om omstendighetene.

Bakke er fra Rælingen og LSK er vell mer eller mindre hans lag, akkurat som RBK er det for Ola By, Nils, Kåre og mange andre trønderske trenere.

Da vi spurte hadde S08 moment og var i gledesrus og Bakke sa selv han ønsket å se hvor langt han kunen ta dette prosjektet.

Det siste året har derrimot Berntsen og Bakke vært uenig rundt spillerlogistikk og momentet har forsvunnet.

Hanger du med?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 258, 259, 260 ... 335, 336, 337  Next
Page 259 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb