English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.12.2019 11:44    Post subject: Reply with quote

Det er nok veldig mye rett i det du sier Zaphod, og jeg er heller ikke veldig optimistisk for å si det forsiktig.

Men jeg tror faktisk at han kan prestere godt nok i sin andre sesong, til at historien kan vise at det var riktig å se på andre posisjoner i klubben fremfor trenerposisjonen i år.

Men det vil vel være nærmere et under, hvis han skal prestere godt nok til en forlengelse. Men vi vil i alle fall sitte igjen med en bedre trent stall enn da han kom.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.12.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Bedre trent stall? Tja. Joda. Det blir et definisjonsspørsmål, hva det vil si å være 'godt trent' som fotballspiller. Mer løpskapasitet tror jeg nok man kan si, men jeg lurer på om det ikke vil ha mer med sammensettingen enn individuell progresjon å gjøre.

Men dessuten, mest sannsynlig, en stall som ikke er særlig rustet for å spille den typen fotball de fleste vil forbinde med Rosenborg. Dét er hovedproblemet med å 'gi ham tid' nå, at den tiden kommer med en forpliktelse til å optimere stallen for den fotballen treneren ønsker å spille.

Til slutt er jo spørsmålet uunngåelig: hva er parametrene for 'prestasjon'? Kun resultater? Resultater og underholdning? Mange mål? Gjenkjennelig Rosenborg-fotball? Økende tilskuersnitt? Min mening er at Rosenborg konsekvent undervurderer den delen av prestasjonsparametrene som ikke handler om poengfangst.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 17.12.2019 12:15    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
MD:

Bare for å gjenta, det Horneland har prestert i år kvalifiserer isolert sett til sparken, og uten de andre problemene i klubben hadde det vært det naturlige resultatet.

Men samtidig, så er det faktisk litt prematurt å fastslå at en trener ikke kan prestere morsom fotball med en god stall, etter en enkelt sesong hvor de har slitt med å få til det spillet han ønsker. Vi vet jo faktisk ikke hvordan det vil se ut hvis Horneland får til et spill han er fornøyd med.


Det er jo faktisk teoretisk mulig at hvis det løsner med litt bytting i stallen og en vinter til, så blir det morsom fotball. Og det er jo målestokken, ikke bare resultatene.


Siden MD1972 svarte omtrent det jeg hadde tenkt å svare:

Jeg tror ikke det kan løsne for Horneland i RBK, til det er han for forsiktig anlagt. For å sette det på spissen så kommer det ikke betydelig flere tilskuere til Lerkendal om vi vinner alle kampene våre 1-0 neste sesong.

Så får vi se, jeg håper jo at jeg tar feil. Og det er jo også et spørsmål om Koteng er styreleder eller ikke til vinteren. Hvis han blir kastet så har jeg vanskelig for å se at Horneland varer til neste høst.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.12.2019 15:00    Post subject: Reply with quote

Zaphod og BjarneS:

Jeg har flere ganger sagt at jeg regner med at Horneland ryker etter noen kamper på våren, for jeg tror ikke det blir nok forbedring i løpet av vinteren.

Nå er Dorsin så fersk, at han antagelig ikke har en veldig klar plan for dette overgangsvinduet uansett. Så jeg tror ikke vi taper stort på å vente.


Største risikoen er antagelig at Horneland klarer å motbevise våre spådommer, og det er det nok ikke veldig stor sjanse for.

Edit:

Og husk, at vi ikke bare skal vinne tilbake de tilskuerne som sviktet pga kjedelig spill og dårlige resultater. Vi må også vinne tilbake de som er dritt lei av bråket og støyen rundt klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 17.12.2019 15:23    Post subject: Reply with quote

Denne teorien om at folk holder seg unna kamp fordi det er intern uro tror jeg ingen verdens ting på. Folk holder seg unna fordi fotballen har vært langt unna det man forventer å se fra RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 17.12.2019 15:27    Post subject: Reply with quote

Det er ikke en teori, det er en bekreftet del av klubbens publikumsanalyse, og del av ett sammensatt bilde som tilsammen utgjør publikumsnedgangen. Ulike grupperinger, veit du.

Tross alt, fotballen var ikke bedre i fjor, men frafallet var ikke så stort i fjor, som det er i år. Så det er nok flere grupper i spill her.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 17.12.2019 15:30    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Tross alt, fotballen var ikke bedre i fjor


Det er mye rart man skal høre. På slutten av sesongen i fjor vant vi serien og vi tok cupgull.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 17.12.2019 15:31    Post subject: Reply with quote

Det handler selvsagt ikke om den interne uroen men tapt tillitt til de som styrer RBK som klubb.

Jeg kjente selv jeg ble helt apatisk av alt bråket rundt klubben i fjor. For min del var jeg iallefall villig til å glemme alt det bråket og gledet meg til en ny sesong, men når spillet var enda dårligere enn det jeg trodde mulig samtidig som det ble enda mer bråk (rundt både horneland og bendtner) falt interessen i dass igjen.

Jeg tror bråk rundt horneland er verdt det dersom erstatteren får RBK til å spille god fotball igjen, men dette er langt fra gitt. Dersom vi sparker horneland nå mens erstatteren er like dårlig eller dårligere tror jeg vi kun gjør vondt verre. Jeg tviler forøvrig også på at styret med alt rotet rundt klubben for øyeblikket har overhodet peiling på hvem som skulle ta over etter Horneland. Da er det like greit at han sitter til ting har roet seg og nye innspill i klubb/styret har fått "satt seg".

Jeg tror forøvrig også at dersom styret og de viktige beslutningstakerne hadde et godt alternativ tilgjengelig hadde vi sett Horneland ut døra over jul, men dette tror jeg ikke er tilfellet.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 17.12.2019 15:33    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Bakklandia wrote:
Tross alt, fotballen var ikke bedre i fjor


Det er mye rart man skal høre. På slutten av sesongen i fjor vant vi serien og vi tok cupgull.


Jada, men FOTBALLEN - altså måten de faktisk spilte på ute på matta - var ikke bedre.

Det er en forskjellen der, men det overrasker meg ikke at du ikke ser den.

Rent resultatmessig spilte vi faktisk bedre fotball mot slutten i år, enn vi gjorde ifjor...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 17.12.2019 15:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 17.12.2019 15:35    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Zaphod og BjarneS:

Jeg har flere ganger sagt at jeg regner med at Horneland ryker etter noen kamper på våren, for jeg tror ikke det blir nok forbedring i løpet av vinteren.

Nå er Dorsin så fersk, at han antagelig ikke har en veldig klar plan for dette overgangsvinduet uansett. Så jeg tror ikke vi taper stort på å vente.


Største risikoen er antagelig at Horneland klarer å motbevise våre spådommer, og det er det nok ikke veldig stor sjanse for.

Edit:

Og husk, at vi ikke bare skal vinne tilbake de tilskuerne som sviktet pga kjedelig spill og dårlige resultater. Vi må også vinne tilbake de som er dritt lei av bråket og støyen rundt klubben.


Vi er nok ikke så veldig uenige.

Samtidig tror jeg ikke siste ord er sagt i Koteng-saken.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 17.12.2019 15:35    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Jeg tror bråk rundt horneland er verdt det dersom erstatteren får RBK til å spille god fotball igjen, men dette er langt fra gitt. Dersom vi sparker horneland nå mens erstatteren er like dårlig eller dårligere tror jeg vi kun gjør vondt verre.


Nettopp det jeg også har vært innom tidligere, som bidrar til at alt so mskjer rundt klubben nå, nok bidrar til at Horneland sitter trygger nå, enn om det hadde vært roligere rundt klubben.

Fallhøyden med å gamle med et oppsigelse enten nå, eller like etter at ett nytt styre har tiltrått, er rett og slett for stor til at det skjer.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 17.12.2019 15:58    Post subject: Reply with quote

Dersom det har oppstått et beslutningsvakum ift trenerlogistikk så kan det tenkes Horneland sitter noe tryggere. Dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.12.2019 16:39    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Denne teorien om at folk holder seg unna kamp fordi det er intern uro tror jeg ingen verdens ting på. Folk holder seg unna fordi fotballen har vært langt unna det man forventer å se fra RBK.


Hvorfor solgte vi da 20% færre sesongkort? Pga navnet Horneland, eller noen dårlige treningskamper? Det tror iallefall ikke jeg på.

Hvis det bare var den dårlige fotballen og resultatene skulle alt fallet kommet gjennom sesongen, ikke i sesongkortsalget.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 17.12.2019 16:41    Post subject: Reply with quote

Nettopp, PerO.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 17.12.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Horneland trekker ikke folk både før etter at han ble Rosenborg trener.
Hadde vi i fjor høst ansatt en trener som folket hadde hatt tro på så hadde det også blitt solgt flere billetter.

Det samme gjelder nå, kommer det inne en trener som folket har tro på så vil det komme langt flere til stadion.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 17.12.2019 19:46    Post subject: Reply with quote

Umerittert 4-2-2 trener kom inn, elendig sesongoppkjøring, mange som satt på gjerdet og aldri hoppet ned. Horneland-effekten var til å ta og føle på fra start av.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.12.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

Mulig dere har rett. Men da har klubben et enda større problem enn jeg trodde. Hvis 20% dropper å kjøpe sesongkort fordi de ikke liker navnet på den nye treneren, så er de så illojale at klubben snarest må ut å rekruttere nye supportere.

Går iallefall ikke an å ta hensyn til slike medgangssuportere. De er bare å avskrive.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 17.12.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Illojale supportere som går på kamp legger igjen like mye som lojale supportere som går på kamp. Økonomisk er man nødt til å ta hensyn til de som må lokkes ut av sofaen, med mindre man vil kutte kostnader til nivået der vi kan leve med 12k på tribunen.

At sesongkortsalget gikk ned 20% kan ikke forklares med 1 ting, det har ingen hensikt å skape 2 steile fronter. Det er mange grunner, og kombinasjonen av rettsak, sparking, liten åpenhet, dårlige overgangsvinduer, umerrittert trener med feil filosofi, erc etc etc.

Men det vil også si at det er ikke 1 quickfix for å få de tilbake heller. Mye må gjøres riktig nå. Ideelt sett er ek av de å sparke Horneland og hente inn noen som underholder og umiddelbart gir alle håpet. Og så må vi få ro, et godt vindu, helt Tettey/Ciljan/Henriksen hjem, og en meget god jobb av markedsavdeling .
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 17.12.2019 20:02    Post subject: Reply with quote

Det var nok en kombinasjon av navnet og en utrolig klønete oppsigelsesprosess. Den toppet en så med en trenerjakt hvor en fra starten sier at nå skulle ta neste steg på trenerfronten og ender opp med Horneland, snakk om å lande på kulen.

Det er da ikke så rart at folk mister litt motet og troen på det en holder på med.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 17.12.2019 20:10    Post subject: Reply with quote

Md:

Som jeg har prøvd å få frem mange ganger. Mange årsaker til frafallet. De som har blitt borte pga styringa, er nok de vanskeligste å få tilbake. De kommer ikke med ny trener og morsom fotball. De kommer først når de føler at klubben styres riktig, over tid. Måten denne høstens avganger og ansettelse har skjedd styrker tilliten. Kluben bør fortsette slik
Back to top
View user's profile Send private message
beejay
Senior


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 172
Location: Trondheim

PostPosted: 17.12.2019 20:24    Post subject: Reply with quote

For egen del så fornyet jeg sesongkort under sterk tvil til hva Horneland kunne tilføre i fjor før rabatten gikk ut. Når jeg da i løpet av året er servert drittfotball og elendige taktiske valg, så fører det til at jeg neste år lar være. Det er så enkelt at jeg ergres mer enn jeg underholdes og jeg har mistet troen på at de får snudd dette. Jeg håpte at jeg tok feil i sommer da de spilte periodevis ok, men høsten har vist at dette får de ikke til.
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 17.12.2019 20:30    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
puckno wrote:
Denne teorien om at folk holder seg unna kamp fordi det er intern uro tror jeg ingen verdens ting på. Folk holder seg unna fordi fotballen har vært langt unna det man forventer å se fra RBK.


Hvorfor solgte vi da 20% færre sesongkort? Pga navnet Horneland, eller noen dårlige treningskamper? Det tror iallefall ikke jeg på.

Hvis det bare var den dårlige fotballen og resultatene skulle alt fallet kommet gjennom sesongen, ikke i sesongkortsalget.

Etter alt styret ifjor, kjøpte jeg sesongkort til 2019 i håp om at jeg tok feil og ting (både på og av banen) skulle rette seg. Det gjorde det ikke.

Utover sesongen var mitt inntrykk at det ble færre og færre faktiske tilskuere (sesongkort telles jo uansett), og i de siste kampene var jeg en av dem som ikke var der.

Så hvis tilskuertallene er basert på de offisielle vil jo kun frafallet av de som kjøper enkeltbilletter vises. Måten min ikke-tilstedeværelse vises, er at jeg ikke kjøper sesongbillett 2020.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.12.2019 23:43    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Umerittert 4-2-2 trener kom inn


Vanskelig å oppnå særlig med meritter slik, ja.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 18.12.2019 07:09    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt klart at en god del tilskuere også forsvant i løpet av sesongen. Disse krever resultater og/eller underholdende offensiv fotball for å komme tilbake.

Derfor kan ikke Horneland bli sittende mer enn noen kamper inn i neste år, hvis ikke laget hans viser at dette får de til.

Men jeg er overbevist om at de som forsvant i løpet av sesongen, de kommer tilbake med bedre spill, uavhengig av hva treneren heter.

Det er en vanskeligere oppgave å få tilbake de som for øyeblikket ikke identifiserer seg med klubben, pga av alt som har skjedd de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 18.12.2019 11:20    Post subject: Reply with quote

Jeg ser det er flere som ikke tenker å kjøpe sesongkort neste år. Det kan kanskje sees på som en protest mot dårlig spill på banen (Horneland) og/eller mot styret og styringen av klubben (Koteng&co).

Man håper kanskje at ved å ikke møte opp på stadion vil noe skje. Men gjør det det?
Dere er såpass engasjerte at dere skriver på et forum for rosenborgsupportere. Hvorfor ikke påvirke på mer synlige måter?
- Meld dere inn i klubben og kom med deres synspunkter på medlemsmøter og årsmøter. Stem inn de riktige folkene i styret og valgkommiteer.
- Ytre deres mening på kamp. F.eks. med banner. Svært vanlig i både Tyskland og England. Et banner på en av langsidene på Lerkendal hadde jo vært svært synlig, og trolig fått en del oppmerksomhet.

Uten sammenligning har Start vært en klubb med enda lavere tilskuertall og engasjement rundt klubben. Enden på visa der var at årsmøtet godkjente salg av klubben til noen investorer.
Der har det i ettertid blitt både utskifting av klubblogoen og heisaturer mellom divisjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43  Next
Page 3 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb