English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.12.2019 20:26    Post subject: Reply with quote

Vi trenger ikke kjempepotensiale i konstant skadeplaget ikke veldig ung spiller (snart 24). Vi trenger tydelig førstevalg. Talent har vi i Botheim, og trenger vi mer må vi selge Botheim og kjøpe Boniface.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 12.12.2019 20:52    Post subject: Reply with quote

Det aller viktigste foran neste sesong, er at vi ikke går inn i 2020 sesongen med Søderlund som spiss. Kampen i dag viser nok en gang hvor hjelpeløs han er i 16 meteren!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.12.2019 22:25    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Er det noen som kan forklare hvorfor Runar Espejord er en "drømmesignering" for RBK i følge Joacim Jonsson?


Lite vits i å bruke kalorier på det rotehuet. For litt siden var det Knudtzon som var mannen vi burde gå etter, og om jeg ikke husker feil pitchet han også Lehne Olsen. I fjor sommer kåret han Bamba til Brann som viduets beste kjøp, mens han kategoriserte Jebali-signeringen som håpløs.

Fyren har rett og slett ikke peiling, og er omtrent like treffsikker som en dart-spiller med leddgikt og Parkinson. Jeg tør påstå at alle forslag Jonsson kommer med som hovedregel er spillere vi bør styre langt unna.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 12.12.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

Joachim Jonsson er som et romvesen som har lært seg å imitere jordspråk så godt at det nesten ikke merkes rent fonetisk, men når du begynner å gå innholdet etter i sømmene blir det tydelig at han sanser og opplever verden i helt andre farger og dimensjoner enn de fleste av oss. Han besitter evnen til å både bomme grovt med det han tror og i tillegg analysere i helt feil retning når fasit foreligger,
så han lærer heller aldri.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 12.12.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Captain wrote:
Kan fort være at de forsøker seg en siste gang på Mathew, men tviler. Han står vel ikke med så mange lukrative tilbud etter nedrykket. God spiller, som jeg tror ville forsterket oss, men klarer ikke å se at vi kommer til å bytte ut mange etablerte midtbanespillere ila. vinteren.

Tror vi kan glemme den. Vi har prøvd oss to ganger der det begge gangene har falt på at han selv har ombestemt seg i siste liten. Vil vi ha det? Nei. Har da litt stolthet


Det kan så være, men er usikker på om «alle» detaljene rundt at han har takket nei, har kommet ut i media. Tror han har ferdigheter vi ville hatt god nytte av, i tillegg er han relativ ung, så det er et godt videresalgspotensiale.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 13.12.2019 01:29    Post subject: Reply with quote

Bestilling til ansvarsgruppen som skal samhandle personkjemisk på spillerlogistikk.
Vi MÃ… ha inn bedre pasningsferdigheter i laget.
Først og fremst på sentral midtbane hvor det jo åpner seg en kjærkommen mulighet til å fase ut Lundemo som har utgående kontrakt allerede i juni 2020. (Han er dog ikke alene om å i for stor grad avlevere i føttene/kroppen på motspillere, noe som både ødelegger våre forsøk på å skape noe fremover samt at det ofte gir farlige brudd imot, men la oss ta en om gangen.)

I siste Europa League-kamp traff RBK på 54 % av pasningsforsøkene, ifølge Whoscored. (Uefa.com meldte 61 %.) Til sammenligning hadde PSV henholdsvis 80 og 81 %.
(I det følgende forholder jeg meg kun til data gjengitt av Whoscored.)
Tallene fra Whoscored forteller også at RBK totalt hadde 304 pasninger, hvorav 210 kortpasninger, 83 langballer, 11 innlegg, 0 (null) gjennombruddspasninger og at en gjennomsnittlig pasningsrekke varte i tre trekk.

I denne kampen leverte RBK sin laveste prosentandel pasningstreff av de seks kampene i gruppespillet.
Prosentvis pasningstreff fra første til siste kamp: LASK (B) 68, PSV (H) 81, Sporting (B) 66, Sporting (H) 84, LASK (H) 61, PSV (B) 54.

I mangel av gode nok pasningsferdigheter til å skape stikkere og gjennombruddspasninger, og mange nok gode innlegg til at avslutningsferdighetene vi har plassert foran mål klarer å veksle inn disse i flere scoringer enn motstanderne, kan dødballer kanskje være et viktig substitutt heller enn et supplement.

En totaloversikt for alle 48 lag i gruppespillet forteller imidlertid at Rosenborg også leverer blant de aller dårligste på presisjon på cornere. Med 12 av 30 cornere (40%) levert til medspiller er det kun åtte lag som har levert dårligere enn Rosenborg der. Dog har flere av disse "dårligere cornerlagene" andre ferdigheter i laget og har altså gått videre.
Dette er ikke ment som et argument for at Rosenborg må satse på cornere, men heller et oppgitt "ikke en gang på noe så enkelt når man har så mange centimetre og kilo, i fravær av annet offensivt spill" har ressursene i og rundt laget klart å levere til bestått.

På frisparkpresisjon rangeres Rosenborg som nummer 34 av de 48 lagene i gruppespillet. Riktig nok foran flere av lagene som har gått videre, men igjen: De har jo satset på å ha tilstrekkelige ferdigheter i laget til å skape noe i åpent spill.

Rosenborg har tilsynelatende satset relativt sterkere på "langballen" som offensivt våpen under Horneland. Det gjelder jo å benytte den spisskompetansen man har, og dette er kanskje Hornelands aller sterkeste offensive kompetanse, men er det ikke en faktisk udokumentert påstand fra Hornelands side at langballer eventuelt kan være et nyttig våpen for Rosenborg?
36 av de 47 andre lagene har faktisk levert bedre treffprosent enn RBK på langpasninger i gruppespillet. Da også lag som ikke skal ha dette som sin fremste spisskompetanse. (Og har jeg nevnt at noen av lagene som var tallmessig svakere enn RBK på slik treffprosent selvfølgelig hadde ferdigheter til å gå videre på andre kvaliteter?)

Hva så med kortpasninger. De trygge, enkle kortpasningene som alle jo behersker?
CFR Cluj gikk videre etter andreplass i gruppe E, men de var faktisk eneste lag med dårligere pasningspresisjon (73,19 %) enn Rosenborg (76,25 %) på kortpasninger.
RBK nummer 47 av 48 lag i Europa Leagues gruppespill der altså.
Så Horneland: Hvorfor prøve så hardt på de vanskeligere langballene når man har så store mangler på et ferdighetsområde som må benyttes langt hyppigere av klubben både i innenlands og internasjonale kamper?

Håper at en eller annen som skulle råke innom ansvarsgruppesymposiet i klubben som pusler med spillerlogistikken kan nevne for øverste sjef / samhandlingskollegiet at det faktisk er et skrikende behov for betydelig bedre pasningsferdigheter i viktige roller i førsteelleveren.
Langt viktigere enn løpskraft.

Nå blir det kanskje litt vanskelig for øverste sjef, "gi-ham-enda-en-sjanse-koret" og ansvarsgruppemøtet med personkjemisk samhandling på spillestilanalyselogistikk her, men bedre pasningsferdigheter kan faktisk også overflødiggjøre mye løpskraft.
Gitt at midtbanespillere heller treffer medspillere på 60 % av sine pasningsforsøk på siste tredjedel (øker fra 25%, ut fra beskjedne 19 av 74 i en kamp man er underdog), og således unngår å skape 25 ekstra situasjoner der fire til seks medspillere må spurte 60 meter hjemover i en kamp ... [25*6*60meter=9000 meter] De kan altså, om nødvendig, løpe mye mindre, men allikevel skape langt mer fremover. Magisk. Det kalles fotball.

(Karl Oskar har PC og kan sikkert vise frem hvordan dette henger sammen.)

God julefeiring og takk for i år. Eller ikke takk, men ... scheiße for i år.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.12.2019 10:24    Post subject: Reply with quote

Haha. Dét var magisk.

gisp! wrote:
(Og har jeg nevnt at noen av lagene som var tallmessig svakere enn RBK på slik treffprosent selvfølgelig hadde ferdigheter til å gå videre på andre kvaliteter?)


Laughing
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
jojojo
Senior


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 144

PostPosted: 13.12.2019 11:19    Post subject: Reply with quote

Hva med å aflaste Ståle og hente opp Nikolai Thomsen. Får lite spilletid i FCK, varsler selv i danske medier i dag at han må ha en prat med Ståle og at hn må spille mer enn han gjør pr nå. Var strålende i AaB før han dro til Frankrike. 26 og en potensiell sentral midt. 1 A-landskamp for DK.
_________________
Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 13.12.2019 16:25    Post subject: Reply with quote

Sitert Joachim Jonsson :

"Gir Dorsin råd om å rydde i Rbk-Stallen: - Espejord er som født inn i spissrollen"

Hjelpes, kan ikke den gjøken der finne andre ting å gjøre på?
Glad han ikke er sportsdirektør hos oss, Espejord med glitrende 18 mål på 5 sesonger!!
Og minst like mye skadet som Helland
Back to top
View user's profile Send private message
GeirOve
Proff


Joined: 17 Jul 2014
Posts: 314

PostPosted: 13.12.2019 16:38    Post subject: Reply with quote

Treffprosent på pasninger ned på 50% tallet er uhyre lavt i internasjonal fotball. Kommer jo selfølgelig an på kampbildet og taktikk, men at 2 av 3/4 pasninger går til motspiller sier jo ganske mye.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 13.12.2019 16:56    Post subject: Reply with quote

Det var håpløst å se på. Samuel av våre etablerte er den eneste som treffer. Til og med Mike bommer på de enkleste pasningene. Trondsen har nok det som skal til. Ut over det må vi få inn spillere som har bedre ball kontroll. Vi var milevis bak PSV på tekniske ferdigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 13.12.2019 17:28    Post subject: Reply with quote

Boniface; Standupper Erlend Osnes sier i siste pod 'Heimelaga' 9/12 at det går rykter/spekulasjoner om Anders Konradsen avslutte i Glimt.
-Osnes er visst leid inn på en del festligheter i klubben og skal snakkes med folk.
Høres mest ut som drømmer, men hvem vet..

Klarte ikke legge inn link fra Spotify, -tiden er 19:40.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 15.12.2019 04:03    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Det var håpløst å se på. Samuel av våre etablerte er den eneste som treffer. Til og med Mike bommer på de enkleste pasningene. Trondsen har nok det som skal til. Ut over det må vi få inn spillere som har bedre ball kontroll. Vi var milevis bak PSV på tekniske ferdigheter.


Det er kun Hansen, Reginiussen, Helland, Meling og Konradsen når han er i storform som holder nivået hos oss.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 15.12.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

Gisp! -to problemer med ditt glitrende innlegg den 13.
1. Det inneholder ikke nok sult, revansje og intensitet.
2. Jeg sitter med en nagende mistanke at Horneland verken har disse tallene eller bryr seg om de fakta du presenterer.
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 15.12.2019 15:24    Post subject: Reply with quote

håpløs wrote:
Boniface; Standupper Erlend Osnes sier i siste pod 'Heimelaga' 9/12 at det går rykter/spekulasjoner om Anders Konradsen avslutte i Glimt.

Er det realistisk at RBK slipper Konradsen uten å forlange mye penger? Jeg tror forøvrig ikke Glimt slipper Boniface til en annen norsk klubb. Han har kontrakt i tre år til, og Glimt kan her være tålmodige. Tipper planen er å selge til utlandet løpet av ett til to år.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2019 15:28    Post subject: Reply with quote

Tror nesten samtlige supportere mener Konradsen er overflødig med den troppen vi har nå, men om klubben tenker det samme, er en annen sak. Glimt, er det egentlig noen spillere som er ryktet ut eller vil B/G forsøke å beholde flesteparten?
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 15.12.2019 15:55    Post subject: Reply with quote

Tror nok Glimt ønsker å beholde de som er i troppen pr dd. Kanskje er Bjørkan nærmest en exit med kun ett år igjen av kontrakten. Ricardo er også uten kontrakt ved nyttår.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 15.12.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Glimt er jo i en litt ny situasjon der de faktisk har en god del penger etter salg av Evjen og Layouni. Kan fort være at de ønsker sin egen Konradsen hjem, og at de faktisk er villige til å betale en god del. Har både lokal tilhørighet, relativt høyt maksnivå og ikke minst erfaring fra Europa.
Jeg er spent på hva Dorsin klarer å fiske frem fra sine kontakter i NSKY! Noen som har forslag og ønsker?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 15.12.2019 16:47    Post subject: Reply with quote

Jeg er usikker på om jeg egentlig vil ha inn noen nye med mindre vi kan få avhendt noen av de vi har.

Kunne tenkt meg forlengelse med Meling eller få solgt ham nå og ha erstatteren på plass i sesongoppkjøringa.

Kunne tenkt meg Lundemo ut og enten rendyrke Trondsen i den rollen eller få inn nytt førstevalg, men mer interessert i å rendyrke Trondsen for å holde døren åpnere for Tagseth og andre unge.

Kan vi få penger for Søderlund nå så vil jeg tenke ja takk. Må isåfall ha en erstatter. På den andre siden så vil Søderlund være sånn passe fin å ha for Botheim/Nyentue til å utfordre å ta over plassen til. Hvis vi får inn den klassespissen vi vil ha så blir det jo fort en ny Sørloth-historie hvis unggutta er på det nivået (har mine tvil om Botheim der, lukter mer Jo Sondre Aas).

Tenker det ligger ann til en del naturlig avgang framover, så er slik jeg ser det behov for ny spiss, indreløper og stoppere, muligens sentral midt avhengig av hva de tenker rundt Trondsen sin rolle. Det er også mulig at løsningene på de plassene er Serbecic, Ogbu, Tagseth og Nyentue.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 856

PostPosted: 15.12.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

Strandberg til Trapani i Serie B ligger nest sist. merkelig klubb valg. wtf
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.12.2019 01:20    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Det er kun ...Helland ... som holder nivået hos oss.


Helland, ja. Har jo vært i storform de siste sesongene. Et par brukbare kamper, og WOW! så glemmer vi alt før.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 16.12.2019 09:04    Post subject: Reply with quote

Det største problemet med Helland er jo alle skadene de siste årene. Vanskelig å få stabilt god form med hauger av avbrudd.

Det nest største problemet var all slurvingen defensivt. Hellands "jeg liker bedre å skape enn å ødelegge" fører til Eggens "å spille med Helland er som å ha en spiller mindre på banen" (med Bendtner som eksempel 2).

Ser absolutt ut som at Helland har tatt dette til seg. Han ser ut til å jobbe hardere nå enn han pleide de siste årene.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.12.2019 09:45    Post subject: Reply with quote

Jeg oppfatter jo Helland som en type som trenger litt stramme tøyler på de tingene som ikke er helt lystbetont, som for eksempel å følge løpet hjem når han selv har litt lyst til å jukse og legge seg i posisjon til å komme på overgang. Holde seg så tett på maksimal fysisk fitness som han trenger for å holde seg skadefri over tid, og hviles så ofte som nødvendig også.

Jeg mener egentlig at bruken av Helland de siste månedene er ganske tett på det ideelle for å få mye ut av ham som spiller, men det fordrer at vi har bedre spillere å bruke som førstevalg på høyresida. Hadde Akintola, for eksempel, vært bare litt mer skapende, så hadde det vært uproblematisk å bruke Helland som en hyppig impact sub med enkelte starter, men sånn som det er nå synes jeg vi burde ha turt å starte Helland oftere.

Problemet er åpenbart: kan vi forsvare å ha en spiller av Hellands kaliber, status og lønn sittende så mye på benken som jeg tror man må for å holde ham unna fysiobenken? Jeg tror vi kan det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 16.12.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

Jeg mistenker at vekten hans er mye av årsaken til alle skadene.. Han må rett og slett ha et solid anlegg for å legge på seg og det krever tydeligvis meget å holde seg på den smale sti.. Det sies at han har skulset bort mye av talentet sitt på lav seriøsitet- jeg vil tro det gjelder både trening og kosthold. Sistnevnte er det tilsynelatende åpenbart fortsatt mye å gå på dessverre...
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 16.12.2019 11:03    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Helland så slankere ut nå i den siste tiden og han så friskere ut enn på lenge. Er jo litt enig i at jeg er skeptisk til om han klarer å holde seg god og skadefri over tid, men er positiv til at han fortjener en plass i troppen og en sjanse videre. Og synes han burde starte oftere. Han lager mål som få andre på laget evner dessverre. Men jeg er nå sånn at jeg foretrekker raske spisser og raske driblevinger. Men det er ikke så utrolig lett å få tak på i disse dager da.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 92, 93, 94  Next
Page 31 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb