English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 249, 250, 251 ... 334, 335, 336  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 08:22    Post subject: Reply with quote

Er du full?
Liker tankene hans??
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff

PostPosted: 13.12.2019 08:28    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Montana wrote:
@pavellondak. Tja, hadde de fortsatt å utvikle det de greide i sommer eller gjenskaper det asap og fortsetter å utvikle det så tror jeg ikke det er fullt så crash alikevell.

Enig med deg. Tror ikke det er mange justeringene som trengs før vi er på nivået vi så i sommer. Hvilke spillere vi får inn og hvilke som går ut, er nok veldig viktig. Liker tankene til Horneland, så det skal bli artig å se hvilken jobb han, trenerteamet og ikke minst Dorsin skal gjøre.

?! Hva?! Hvilke tanker? -spark!!!!!! spriiiiiing!!
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 08:46    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg liker flere av hans tanker, selv om flere av hans tanker og ideer ikke har kommet godt fram på banen. Er helt enig i at årets sesong har vært begredelig til tider, men føler at det som ble vist i sommer demmer opp for mye. Håper at han og trenerteamet klarer å få ting ut i praksis, ikke bare teoretisk. Denne vinteren blir enormt viktig for Rosenborgs fremtid.
Sevenseven
Proff

PostPosted: 13.12.2019 11:16    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Ja, jeg liker flere av hans tanker, selv om flere av hans tanker og ideer ikke har kommet godt fram på banen. Er helt enig i at årets sesong har vært begredelig til tider, men føler at det som ble vist i sommer demmer opp for mye. Håper at han og trenerteamet klarer å få ting ut i praksis, ikke bare teoretisk. Denne vinteren blir enormt viktig for Rosenborgs fremtid.

Hvilke tanker mener du da? Kan sommerens spill rett og slett være at det var en ekstra motivasjon for å nå CL? I tillegg må vi legge til at vi møtte lag utenfor sesong som ikke tilpasset seg hvordan RBK spilte.
Back to top
oxbailla
Rutinert

PostPosted: 13.12.2019 11:22    Post subject: Reply with quote

Likte det jeg hørte fra Dorsin under pressekonferansen da han understrekte at "JAG är sportslig ledare i Rosenborg". Da Eirik Horneland på Værnes dagen etter sa like bastant i intervju med Petter Rasmus at "det e EG som e sportslig leder i Rosenborg", så ga det håp om at samarbeidet mellom disse to blir kortvarig.
#halmstrå #brutalt #ryddepojk
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 11:52    Post subject: Reply with quote

Quote:
Et taktisk bytte, forklarer Eirik Horneland om byttet av Tagseth til fordel for Marius Lundemo.

– Vi følte vi trengte litt mer volum på midten.

Herregud. Horneland og det der volumet hans. Laget falt sammen totalt, helt eller delvis fordi Horneland heller vil ha tyngre spillere som henger dårligere med langs bakken. Som vanlig. Mad

Hvor lenge skal han få holde på med dette? Det er jo så urosenborgsk som det går an å få det, den der fetisjen for fysisk størrelse og duellstyrke. Ville en spiller som Ørjan Berg blitt satset på mot europeisk motstand under Horneland? Mini? Bent? Brattbakk? Sapara? Er det ingen i klubben som er villige til å ta fram boltepistolen og sende dette prosjektet til slakt?

Hva tenkte de på? Hva slags research har de gjort?
RAN78
Junior

PostPosted: 13.12.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Likte det jeg hørte fra Dorsin under pressekonferansen da han understrekte at "JAG är sportslig ledare i Rosenborg". Da Eirik Horneland på Værnes dagen etter sa like bastant i intervju med Petter Rasmus at "det e EG som e sportslig leder i Rosenborg", så ga det håp om at samarbeidet mellom disse to blir kortvarig.

Hvis denne tredelingen skal fungere så bør de tre lederne, Moe Dyrhaug, Dorsin og Horneland utfordre og stille spørsmål til hverandre om den og den gjør en godt nok jobb. Om de så gjør dette så er det klart hvem som er mest utsatt til, Horneland.
Mens de to andre er fast ansatt så er Horneland på kontrakt på 2 år.
Ergo er Horneland under et enormt press.
senador
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 13:50    Post subject: Reply with quote

RAN78 wrote:
oxbailla wrote:

Hvis denne tredelingen skal fungere så bør de tre lederne, Moe Dyrhaug, Dorsin og Horneland utfordre og stille spørsmål til hverandre om den og den gjør en godt nok jobb. Om de så gjør dette så er det klart hvem som er mest utsatt til, Horneland.
Mens de to andre er fast ansatt så er Horneland på kontrakt på 2 år.
Ergo er Horneland under et enormt press.

Det er uheldig at sportslig leder er fast ansatt. Det er helt merkelig at Dorsin får det. Det bekrefter mitt inntrykk at den stillingen er opprettet for å gi eksrbkere en fin tittel og høy lønn.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 13:51    Post subject: Reply with quote

Fint intervju med Dorsin i TV2:

https://www.tv2.no/sport/...BhXGR7l5qw

"– Jeg liker å bygge lag, og jeg liker å gjøre ting sammen. Det var vel det som fristet meg mest med denne jobben, å få det sportslige, og hele klubben, til å fungere sammen som et lag igjen. Der tror jeg at jeg har en del å bidra med, sier svensken."

Stig Inge Bjørnebye var (etter sigende, slik prosessen ble gjengitt i media) den som sammen med troikaen Bratseth, Heggem og Winsnes sto for prosessen med å finne en ny trener høsten 2018, og som ledet til at Horneland ble ansatt. Bjørnebye og Horneland hadde vel en fortid sammen via NFF da SIB var ansatt der og Horneland ledet G-19 laget før han ble Haugesund-trener. Bjørnebye sin fremtid i klubben var dermed knyttet til om Horneland ble en suksess eller ikke, og hadde vel heller ikke lyst til å sparke men heller beskytte Horneland og forsvare ham utad da det stormet som verst i vår. Samme med B, H og W, hvor Heggem nå trer ut av styret.

Bjørnebye har trukket seg, og dermed så forsvinner også en beskyttende hånd fra Hornelands skuldre.

Horneland har som øverste sportslige leder de facto kvittet seg med fysisk trener, XZY-systemet fra treningene (brukes nå visstnok kun i kamp), to speidere, og Vebjørn Rodal som konsulent. Det vites ikke om vi har noen mental trener eller kostholdsekspert i dag, slik vi hadde under Hamren, eller noen kontakt med Olympiatoppen som jeg tror vi hadde under Høgmo. Det kan virke som om trenerapparatet nå er trimmet ned til Horneland selv, den lojale assistenten Emberland, RBK-assistentene Trond Henriksen og Jørn Jamtfall, og legene/fysioterapeutene og helt sikkert noen som analyserer kampene. Dette fremstår som ganske old school, og jeg vil tippe støtteapparatet til Haugesund ikke står så mye tilbake fra det Horneland har bygget opp eller snarere kuttet ned rundt seg i Rosenborg?

Det hadde vært veldig positivt om Dorsin utfordret Horneland på utformingen av trener- og støtteapparatet, og vi fikk bygget ressurser rundt laget som kan gi Rosenborg sportslig utvikling og konkurransefortrinn.

Problemet her er kanskje at Horneland virker å være en person som heller kutter det som er ukjent for ham (da han i liten grad har hatt tilgang til slike ressurser tidligere som spiller og trener). Han mangler sannsynligvis kompetansen i å bruke slike ressurser, og er han egentlig en type en person som ønsker å skolere og videreutvikle seg? Ingen har vel bekreftet det utad, men droppet Horneland ut av videregående skole? 'Hjemme hos-reportasjen' med i Adressa i januar antydet vel noe slikt.

Dorsin er til forskjell fra hovedtreneren høyere utdannet (og får vi anta, åpen for ny teknologi og nye ideer som vil kreve et kompetanseløft), og spilte under flere trenere i Rosenborg som bragte med seg toppidretts-ressurser inn i støtteapparatet. Han vil forhåpentligvis ha et ønske om å skape et sportslig apparat som henger med i tiden og være blant Nordens beste, samt være delaktig i prosessen med å ansette nye folk.

Hvis Dorsin ønsker denne innflytelsen og presser på for å få innført sine forslag, mens Horneland ikke ser behovet for å bygge et større støtteapparat, så må styret ta grep og velge veien videre. Det kan helt klart svekke Hornelands autoritet/makt og selverklærte status som 'Il Capo di Rosenborg'.

Det er mulig denne rolle- og maktfordelingen ikke er avklart på nåværende tidspunkt, men om det er bred oppslutning i styret om ansettelsen rundt Dorsin og et behov for å utvikle støtteapparatet, så er Horneland nødt til å la Dorsin få en vesentlig medbestemmelse. Alt annet vil skape en konflikt Horneland nepper kommer godt ut av.

Ansettelsen av Dorsin kan i så fall love godt for den videre sportslige utviklingen av klubben, og eventuelt fremskynde Hornelands avgang. Jeg tror ikke Horneland er typen som liker å miste kontroll, eller få presset på seg et behov for å oppdatere seg på områder han har liten interesse for eller kunnskap om.
Back to top
Gnafs
Senior

PostPosted: 13.12.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
4-3-3 er bare tall, en utgangsposisjon. Det er fullt mulig å spille dørgende kjedelig fotball i denne formasjonen også.

Selvfølgelig Smile Og vi ser jo kun dørgende kjedelig fotball, men nå vet ikke jeg hvordan dynamikken mellom de 3 fungerer.
Dog når noen sies å ha god peiling på 4-3-3 så forventer man at det er snakk om fotball som fungerer i det minste, det gjør det ikke her.
Så må man tro at Henriksen har noe å komme med etter så mange år her i RBK? Bet meg merke i at han pekte og snakket litt skarpt til Emberland når Helland skåret, som at "Ser du, vi må la kantene gå innover" eller noe sånn Razz

For meg er det sjokkerende at Horneland & Emberland ser ut til å få styre skuta neste år også, selv om de både har kjørt på isfjell og skjær i årets sesong.
Back to top
oxbailla
Rutinert

PostPosted: 13.12.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Enig med Nidaros997.
Tror ikke Dorsin og Horneland snakker samme språk - bokstavelig talt, men heller ikke når det kommer til spillestil, offensiv fotball, vinnerkultur, klubbidentitet osv. Med ett år av kontrakten sitter Horneland på lånt tid, mens Dorsin er fast ansatt. Jeg tror det skal veldig mye til for at den kontrakten til Horneland blir forlenget, for å si det slik.
Back to top
Danserud
Proff

PostPosted: 13.12.2019 17:09    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Jeg tror det skal veldig mye til for at den kontrakten til Horneland blir forlenget, for å si det slik.

Det er ikke så lett å finne noe å se positivt på for tida, men dette er et lite lysglimt i alle fall.
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 19:21    Post subject: Reply with quote

Et taktisk bytte, forklarer Eirik Horneland om byttet av Tagseth til fordel for Marius Lundemo.

Vi følte vi trengte litt mer volum på midten.

kjenner jeg blir forbanna! de som ønsker denne kjøttvekt fotballen kan holde seg langt vekk fra Lerkendal.
Bye
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 19:57    Post subject: Reply with quote

Volum, for faen? I hvilken forstand? Høyere stemmenivå? Høyere hår? Det er så mye bullshit språkbruk..hvor pokker har han lært det
robbie
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 20:01    Post subject: Reply with quote

Hvor mange ekstra liter brang Lundemo med seg?
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 20:02    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Volum, for faen? I hvilken forstand? Høyere stemmenivå? Høyere hår? Det er så mye bullshit språkbruk..hvor pokker har han lært det

Fritt etter Hornet, Perry og Janne:

«Denne hesten har en lengsel etter volum i øynene sine».
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 20:34    Post subject: Reply with quote

Horneland har hatt tåkefyrste-tendenser hele tiden han, jeg skjønner ikke at det kommer overaskende på folk at han er full av vås. At han ikke er helt Per Hest & Hoftun i intervjuene og sa "mye rett" betyr ikke at han ikke er full av dritt.

*Sultindeks
*Løpe rett
*Angst
*Anti-tech
*Gått på personalbehandligskurs hos Pol Pot
*Anti-analyse
*Volum på banen
robbie
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 21:45    Post subject: Reply with quote

Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 13.12.2019 23:44    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:

For useriøst til å svare på.

Generelt er det jo helkt klinkende klart at Byttet ble tatt fordi "Ferdigheter A" ble vurdert som mindre gunstige enn "Ferdigheter B" forran andre omgang.

At Lundemo spilte rævva kan man jo kanskje si man burde forrutsi, men det kan man faktisk ikke.

Tagseth med helt grei flott omgang der han viser kvaliteter.

Tar med oss det Tommel'n opp!
Humma
Proff

PostPosted: 14.12.2019 00:44    Post subject: Reply with quote

Lundemo er jo eks-Lillestrøm, husk.. der dette forøvrig er et grafisk tverrsnitt av idealspilleren.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 14.12.2019 13:33    Post subject: Reply with quote

SIB ut, Alstad ut. Bare deg igjen nå Hornis.

Vi har fått gull og myrra, nå trenger vi bare litt røkelse.

Du gledelige juletid!!
PerO
Veteran

PostPosted: 14.12.2019 14:03    Post subject: Reply with quote

Er du sikker på at det er lurt å bytte omtrent alle samtidig? Kanskje bedre å la nye koster komme inn før vi sparker Horneland.

Starter han neste sesong, så får vi jo det endelige beviset på om det bare har vært en dårlig sesong, eller om han rett og slett er for dårlig trener.
Back to top
Pirlo
Rutinert

PostPosted: 14.12.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke råd til en ny sesong på det nivået vi har levert i år. Publikum kommer ikke tilbake. Det er ingen holdepunkter for at dette vil bli bra. Da er det riktig og se etter nye løsninger.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 14.12.2019 14:23    Post subject: Reply with quote

Folk må slutte å mase om Horneland out, det skjer ikke.

Tipper vi hadde fått enda mindre publikum neste år om vi sparket enda en trener nå. Trønderne ønsker seg ikke en sånn klubb.
Back to top
beejay
Senior

PostPosted: 14.12.2019 14:41    Post subject: Reply with quote

Slutter ikke å mase før det skjer. Han bringer ingenting inn mot det produktet jeg ønsker å se. 2/3 fiender er ute, blir fornyet sesongkort ved 3/3.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 249, 250, 251 ... 334, 335, 336  Next
Page 250 of 336

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb