English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Micke Dorsin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 101, 102, 103  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ace
Veteran

PostPosted: 18.11.2016 11:56    Post subject: Reply with quote

Kjør på Micke! Dette er en storm i vannglass. NFF og Adressa skal bare holde kjeft!
Montana
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 11:21    Post subject: Re: Micke Dorsin Reply with quote

HoldBrillan wrote:

Vår nye SL
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Så ikke den komme.
Interessant
Back to top
Claudius Galenus Standarn
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 11:47    Post subject: Reply with quote

Hmm, begynner å se slik ut nå ja. Vet ikke hva jeg synes, jeg. Det negative er at han ikke har noen erfaring som SL og igjen bare er minste motstands vei. Det positive er at han har erfaring innenfor fotball og som agent, i tillegg til at han er en Rosenborg-legende som sikkert klarer å lokke tilbake noen gamle supportere som kastet klubben på dør når KI fikk sparken.

Vi får se hvordan dette går, men burde uansett gå bedre enn med SIB. Forhåpentligvis blir det ikke flere forhandlinger med Krim-Jim og turer til Dubai.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 11:48    Post subject: Reply with quote

Så den ikke komme? Det kandidaturet stod vel og blinket på veggen med neonskrift allerede.

1. Var aktuell allerede ved forrige ansettelse (hånd i hanske med klubbens 'uendelig flagg i outlook'-overgangspolitikk)
2. Henger allerede i nærheten av beslutningstakerne, og har 100+ felles venner med de på face
3. Tidligere venstreback i klubben
4. Null konkurranse fra andre interessenter
5. Et slags skinn av erfaring fra roller som tilstøter denne rollen som gjør at sjekkboksene kan krysses med middels god samvittighet.

Konklusjon: Veldig lett navn å komme på, trolig veldig lett å komme til enighet med, populær blant supporterne, kan starte med en gang, og så kan det jo hende han plutselig er flink, hvem vet? Score.
Zorac
Legende

PostPosted: 09.12.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Ekstremt forutsigbart og lite spennende. Omtrent som forventet etter en God Prosess™, altså.

Dorsin treffer på enkelte punkter som er ganske viktige, men han slår meg ikke som det optimale valget når det gjelder å bygge og sy sammen en klubb med Eggens prinsipper i bunn.

Han skal selvsagt få sjansene sine, men jeg jeg er dessverre ikke overrasket over at vi havnet på nok en av våre egne.
Looney
Senior

PostPosted: 09.12.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Dette velger jeg å tro at blir veldig bra.

Det er ikke alltid man skal trenger å gå over bekken etter vann.

Dorsin kjenner og bryr seg om klubben.
Han har agent erfaring og er utdannet jurist. Virker som en reflektert type.

Er enig at det helt sikkert finnes mer spennende valg, men da er også sjansen for skivebom vesentlig støtte.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 12:02    Post subject: Reply with quote

Tove Moe Dyrhaug wrote:
Tidligere har Rosenborg sett til tidligere spillere for å fylle rollen.

– Kan den nye sportslige lederen hentes internt, eller må dere ut?

– Det er for tidlig å si. Men jeg tror vi kommer til å gå ut.

Job completed. Dorsin er jo å 'gå ut', i og med at han ikke allerede var ansatt i klubben. Snart kommer vi også til å få beskjed om at vi har kjøpt tre nye spillere, i og med at Ceide og Johnsen har forlenget kontraktene sine.
Hodor
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

Men er ikke han agent til noen av spillerene i klubben?
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 12:08    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er veldig vanskelig å være negativ til Dorsin i noen sammenheng. Håper dette blir bra!
Back to top
Ståle
Proff

PostPosted: 09.12.2019 12:10    Post subject: Reply with quote

Looney wrote:

I disse tider med forurensning og utslipp kan det være fornuftig å sjekke kvaliteten på vannet i mange bekker i nærheten, og ikke bare anta at kvaliteten på vannet i den nærmeste bekken er (minst) like god som i de andre bekkene innenfor rekkevidde.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 12:13    Post subject: Reply with quote

Har samme feeling. Kan slumpe til å være dritgod. Kan vise seg å vite hva som skal til for å få folket tilbake på Lerkendal og klare å realisere det. Må gjerne starte med å fjerne Horneland.
waterfalls
Proff

PostPosted: 09.12.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Looney wrote:

Dorsin kjenner og bryr seg om klubben.
Han har agent erfaring og er utdannet jurist. Virker som en reflektert type.

Er enig at det helt sikkert finnes mer spennende valg, men da er også sjansen for skivebom vesentlig støtte.

Er sjansen for skivebom større ved å hente inn noen som har erfaring med å være sportslig leder i andre klubber og har jobbet i fotballklubber vs det å hente inn en med null erfaring fra en slik jobb, og kun har jobbet som spiller i en fotballklubb? Greit nok at han er utdannet jurist, men det sier litt om forgjengerne sin jobb når det blir trukket frem som et argument for at han er en god ansettelse.

Jeg ser på agent-erfaring som et mulig problem jeg, da det fort kan komme problemstillinger knyttet til spillere som han har representert eller agenter han har hatt som kolleger. Hadde dette vært tidligere forhold hadde jeg ikke sett på det som like stort problem, men han går rett fra ene siden av bordet til den andre.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Jeg deler manges skepsis mtp at dette er en åpenbar kandidat uten erfaring i lignende jobb. Coolen var min favoritt. Det sagt så har Dorsin mange positive egenskaper, som kan eller kan ikke hjelpe han til suksess i jobben.
-Populær i garderoben (da han spilte, sikkert fortsatt)
-Populær blandt trøndersk publikum
-Ledertype
-Vinnerinnstinkt
-Godt og delvis relevant utdannet, jurist
-Erfaring som agent, har sikkert litt kontakter og er "inn" i hva som skjer
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 12:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes egentlig ikke agentgreia er noe problem, men det er fordi jeg instinktivt stoler på at Micke er en ordentlig fyr. Det er en slags kvalifikasjon (han er ikke totalt grønn på hvordan forhandlingsprosessen foregår), men en ganske svak en.

Men jeg ser ikke helt at han representerer noe Rosenborg-DNA - til det var hans periode i klubben alt for preget av diverse avvik og bevisst distanse fra det Eggenske, mye av tiden med Dorsin som lojalt enig kaptein. Om noe har jo han vært opptatt av å formidle at han 'ser på klubben med andre øyne' med tanke på sin svenske fotballbakgrunn. Og jeg er ikke sikker på om det er det som trekker folk på tribunen, i den grad en ny SL er av interesse for den jevne publikummer overhodet.
Jonas
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 12:42    Post subject: Reply with quote

For å si det på Dorsins eget språk: dette kjennes veldig hastigt ut. Hvorfor sånn hastverk, RBK? Har det i det hele tatt blitt kjørt en prosess?

Å kjenne til Rosenborg veier tydeligvis tyngst. Enda en forhenværende forsvarsspiller i klubben som skal lære seg rollen. Hvorfor sonderer man ikke markedet for ferdigutviklede sportslige ledere? Som har meritter å vise til? Dorsin er en fin fyr, men aldri slått meg som en med fingerspitzgefühlen som trengs i denne rollen.

Håper hastverk ikke er lastverk og at Dorsin gjør en god jobb, men er skeptisk. Det mest positive slik jeg ser det er vel at han ikke er en NFF'er through and through.
oxbailla
Rutinert

PostPosted: 09.12.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

Tror Dorsin kan bli bra.

Og så kan vi allerede nå sette opp skyggelaget for SL for neste mannsalder:

Ståle Stensaas (2023-2027)
Janne Saarinen (2027-2028)
André Bergdølmo (2028-2028 - permisjon for å utrydde Afrikas siste leopard)
Birger Meling (2028-2040) hjemkommet fra Hansa Rostock og sitter like lenge som Bratseth i RBKs historiske storhetstid
Back to top
waterfalls
Proff

PostPosted: 09.12.2019 13:00    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg synes egentlig ikke agentgreia er noe problem, men det er fordi jeg instinktivt stoler på at Micke er en ordentlig fyr. Det er en slags kvalifikasjon (han er ikke totalt grønn på hvordan forhandlingsprosessen foregår), men en ganske svak en.

Men jeg ser ikke helt at han representerer noe Rosenborg-DNA - til det var hans periode i klubben alt for preget av diverse avvik og bevisst distanse fra det Eggenske, mye av tiden med Dorsin som lojalt enig kaptein. Om noe har jo han vært opptatt av å formidle at han 'ser på klubben med andre øyne' med tanke på sin svenske fotballbakgrunn. Og jeg er ikke sikker på om det er det som trekker folk på tribunen, i den grad en ny SL er av interesse for den jevne publikummer overhodet.

Det er ikke det at jeg ikke stoler på Dorsin, men det vil bli stilt spørsmål rundt overganger uansett. Hvis han velger en slags "karantene" med å ikke forhandle med tidligere kolleger eller ikke kjøpe spillere han har representert så går vi jo enten glipp av endel av det aktuelle markedet eller noen andre fra klubben må steppe inn. Velger han å forhandle med de så vil det bli stilt spørsmålstegn om ting har blitt gjort 'ordentlig'. Så jeg mener det er problematisk, selv om jeg ser på Dorsin som en redelig fyr. Men han ble beskyldt for å utnytte sin posisjon i garderoben før han la opp ved å få rbk-spillere til å bytte til firmaet han skulle starte å jobbe i når han la opp.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 13:22    Post subject: Reply with quote

Det handler vell om å være bevisst over situasjonen for Dorsins del og sørge for å ha alt av dokumentasjon på stell om han skal forhandle med tidligere kollegaer. Være profesjonell rett og slett. Dette er jo ikke første gang noen bytter jobb og får ny rolle til gamle kollegaer.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 13:33    Post subject: Reply with quote

Dorsin er en strålende kandidat som har det aller meste klubben trenger. Men jeg er redd det er minst 3-5 år for tidlig han blir ansatt.

Skulle fått lov til å skaffe seg mer erfaring først. Gjerne som SL i tillegg til agent.

Synd hvis en så lovende kandidat for fremtida blir brent ved å ansettes for tidlig.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

Jeg står litt ved det at Dorsin her desverre starter på minus. Hele greia lukter nesten av en hestehandel da Bjørnebye ble ansatt hvor Dorsin virkelig ville ha jobben, der med kanskje fikk ett løfte om at han var neste på lista og derfor trengte ikke RBK gjøre stort annet enn å se ut vinduet det øyeblikket Bjørnebye gav seg. Jeg syns i grunn det er rart at vi skal operere som som en utviklingsplatform for ledere.
Husk også at Bjørnebye kom tross alt med mer erfaring da han kom. Han hadde tross alt erfaring som assistent på landslaget, hovedtrener i Start og jobb i NFF (teller for så vidt negativt på erfaringslista) så han kunne jo umulig være helt på bærtur. Det hjelper liksom lite å ha erfaring som agent når man skal forhandle med mer erfarne agenter og Jim Solbakken som i tillegg har erfaring fra forhandling fra begge sider av bordet.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Jeg ville nå heller sagt at det hjelper å ha erfaring som agent når man skal forhandle med mer erfarne agenter og agenter generelt.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

vi har jo betalt overpris i alle år, kanskje en med erfaring som agent kan gjøre en bedre jobb her.

Jeg husker det første intervjuet med Bjørnebye når han ble ansatt. Fy faen for en døll og slapp type på det intervjuet, virker som det ikke ble noe bedre heller. Har trua på at Dorsin vil gjøre en god jobb, aldri vært redd for å si i fra og ta sin plass.
TAF
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 14:12    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Tror Dorsin kan bli bra.

Og så kan vi allerede nå sette opp skyggelaget for SL for neste mannsalder:

Ståle Stensaas (2023-2027)
Janne Saarinen (2027-2028)
André Bergdølmo (2028-2028 - permisjon for å utrydde Afrikas siste leopard)
Birger Meling (2028-2040) hjemkommet fra Hansa Rostock og sitter like lenge som Bratseth i RBKs historiske storhetstid

Du glemte Roy Miller.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 09.12.2019 14:19    Post subject: Reply with quote

Altså, hvis Dorsin bare slår til på akkurat den forutsetningen, hvis han kompromissløst tar plass og krever den innflytelsen og de verktøyene han trenger for å gjøre sin jobb på en god måte, så vil han automatisk være en kjempeoppgradering.

Det har egentlig vært mitt hovedankepunkt mot Bjørnebye - han har, i mine øyne, ikke tatt det lederansvaret det er å vurdere sin rolle i organisasjonen kritisk, og har virket fornøyd med bare å utføre arbeidsoppgavene og tømme innboksen. Dersom Dorsin har det i seg å tenke utvikling, og utfordre klubben på hvordan vi tenker og handler på spillerlogistikk og vekst over tid, så vil han automatisk kunne tilrive seg det mandatet han behøver, tror jeg.

Problemet er at akkurat det er mye lettere å gjøre hvis man allerede har vesentlig erfaring i rollen, og med en viss tyngde og bestemthet kan snu en del steiner fra dag 1. Nå må jo Dorsin egentlig lære seg faget i en klubb som egentlig ikke kan faget, og vil det da skje noen endring?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 101, 102, 103  Next
Page 92 of 103

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb