English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 453, 454, 455 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 03.12.2019 23:10    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Hvabehager, skal det liksom være vanskelig å finne juniortrenere som ikke har lyktes på A-lagsnivå? Very Happy

Skrev ikke at det finnes juniortrenere som ikke har mislyktes, men at "juniortrenere" fra Tyskland eller Holland som har blitt ansatt som trener i Danmark, England eller Holland har sjeldent mislyktes, har du noen eksempler? for jeg finner ingen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.12.2019 12:00    Post subject: Reply with quote

Nei det skrev du ikke og nå prøver du å forandre premissene i ettertid, det er en veldig uærlig måte å debattere på.

Jeg orker ikke tråle nettet etter juniortrenere fra Holland som har mislyktes på A-nivå i Holland (jeg regner med at du mener Nederland, eller har du skreddersydd søkepreferansene for å jukse enda litt mer?) for de finnes det jo fler av de som har mislyktes enn de som har hatt suksess. Det sier jo seg selv.

Men du har jo egentlig gjort kriteriene såpass ullne at diskusjonen blir litt meningsløs. Sjeldent mislyktes, har du noen prosentsats som threshold for når det ikke er sjeldent lenger da eller?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Gjfs
Proff


Joined: 30 Jul 2013
Posts: 397
Location: Tromsø

PostPosted: 04.12.2019 16:25    Post subject: Reply with quote

Jeg har tatt steget og RUSK'et vedkommende du har en ..æææh diskusjon(?) med. Imponert over at du gidder.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 04.12.2019 20:38    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Nei det skrev du ikke og nå prøver du å forandre premissene i ettertid, det er en veldig uærlig måte å debattere på.

Jeg orker ikke tråle nettet etter juniortrenere fra Holland som har mislyktes på A-nivå i Holland (jeg regner med at du mener Nederland, eller har du skreddersydd søkepreferansene for å jukse enda litt mer?) for de finnes det jo fler av de som har mislyktes enn de som har hatt suksess. Det sier jo seg selv.

Men du har jo egentlig gjort kriteriene såpass ullne at diskusjonen blir litt meningsløs. Sjeldent mislyktes, har du noen prosentsats som threshold for når det ikke er sjeldent lenger da eller?

Jeg har aldri påstått at "juniortrenere" fra Tyskland eller Holland ikke har mislyktes, mitt poeng var att "juniortrenere" fra Ajax B, PSV B, BvB 2 eller Bayern 2 har sjeldent mislyktes som hovedtrenere i England eller i Danmark (jeg kan ikke nevne noen).

"juniortrenerne" for de nevnte lagene trener fotball på et langt høyere nivå enn det som f.eks OBOS-ligaen holder, også er det et mye mer profesjonelt opplegg. Norsk grusefotball er ikke akkurat kjent for å være banebrytende.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 04.12.2019 20:51    Post subject: Reply with quote

Gjfs wrote:
Jeg har tatt steget og RUSK'et vedkommende du har en ..æææh diskusjon(?) med. Imponert over at du gidder.

Ditto that, samme her...
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 04.12.2019 20:54    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Nei det skrev du ikke og nå prøver du å forandre premissene i ettertid, det er en veldig uærlig måte å debattere på.

Jeg orker ikke tråle nettet etter juniortrenere fra Holland som har mislyktes på A-nivå i Holland (jeg regner med at du mener Nederland, eller har du skreddersydd søkepreferansene for å jukse enda litt mer?) for de finnes det jo fler av de som har mislyktes enn de som har hatt suksess. Det sier jo seg selv.

Men du har jo egentlig gjort kriteriene såpass ullne at diskusjonen blir litt meningsløs. Sjeldent mislyktes, har du noen prosentsats som threshold for når det ikke er sjeldent lenger da eller?

Jeg har aldri påstått at "juniortrenere" fra Tyskland eller Holland ikke har mislyktes, mitt poeng var att "juniortrenere" fra Ajax B, PSV B, BvB 2 eller Bayern 2 har sjeldent mislyktes som hovedtrenere i England eller i Danmark (jeg kan ikke nevne noen).

"juniortrenerne" for de nevnte lagene trener fotball på et langt høyere nivå enn det som f.eks OBOS-ligaen holder, også er det et mye mer profesjonelt opplegg. Norsk grusefotball er ikke akkurat kjent for å være banebrytende.


Tja, norsk fotball var ganske banebrytende på 90-tallet.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.12.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Men så har noen nisser i NFF og andre steder prøvd å etterligne den oppskriften uten å skjønne detaljene som gjorde at det var banebrytende den gang, men det er mange smarte folk ute i verden som har skjønt alt det som Drillo skjønte og lært seg alt som vi hadde av fortrinn. Desverre er det veldig mange dumme folk i Norge som trodde de hadde skjønt det også og spredte sin vranglære overalt. Og rotter seg sammen mot alle og enhver som kunne finne på å true deres bekvemmelige posisjoner som de som vet best og som kan tillate seg å ignorere alt av kritikk som udokumentert og illojalt.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 06.12.2019 06:15    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Nei det skrev du ikke og nå prøver du å forandre premissene i ettertid, det er en veldig uærlig måte å debattere på.

Jeg orker ikke tråle nettet etter juniortrenere fra Holland som har mislyktes på A-nivå i Holland (jeg regner med at du mener Nederland, eller har du skreddersydd søkepreferansene for å jukse enda litt mer?) for de finnes det jo fler av de som har mislyktes enn de som har hatt suksess. Det sier jo seg selv.

Men du har jo egentlig gjort kriteriene såpass ullne at diskusjonen blir litt meningsløs. Sjeldent mislyktes, har du noen prosentsats som threshold for når det ikke er sjeldent lenger da eller?

Jeg har aldri påstått at "juniortrenere" fra Tyskland eller Holland ikke har mislyktes, mitt poeng var att "juniortrenere" fra Ajax B, PSV B, BvB 2 eller Bayern 2 har sjeldent mislyktes som hovedtrenere i England eller i Danmark (jeg kan ikke nevne noen).

"juniortrenerne" for de nevnte lagene trener fotball på et langt høyere nivå enn det som f.eks OBOS-ligaen holder, også er det et mye mer profesjonelt opplegg. Norsk grusefotball er ikke akkurat kjent for å være banebrytende.


Tja, norsk fotball var ganske banebrytende på 90-tallet.

Hva var det som var banebrytende med norsk fotball på 90-tallet egentlig? Eggen kopierte filosofien til Rinus Michels og Johan Cruyff i Ajax og installerte den i Rosenborg, norsk landslagsfotball ble hyllet her hjemme men en verre fotball en "drillofotball" skal man virkelig lete lenger etter.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.12.2019 10:06    Post subject: Reply with quote

"Drillofotball" under ledelse av Drillo var noe helt annet enn "Drillofotball" under ledelse av Semb og de andre tåkefyrstene i elfenbenspalassene til NFF, og det er vel i stor grad derfor det er blitt et skjellsord nå, med ensidig fokus på de grepene Drillo brukte som var enkle nok til å være forståelige for "fagpersoner" med like begrenset forståelse for fotball som basisferdighetene til den jevne norske eliteseriespiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 10:09    Post subject: Reply with quote

Merkelig det der, at Drillo-fotball har blitt upopulært og ett skjellsord i ettertid. Det var jo populært da det hjalp oss til å vinne...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.12.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

Det er nok fordi mange forbinder "Drillo-fotball" med Flo-pasningen og dermed kick and run fotball, hvor man bare slo langt på store spisser og satset på å vinne andreball i gunstig posisjon og ellers parkerte bussen tipper jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 06.12.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Merkelig det der, at Drillo-fotball har blitt upopulært og ett skjellsord i ettertid. Det var jo populært da det hjalp oss til å vinne...

"Drillofotball" eller "grusefotball" var populært blant nordmenn under Drillo, men i Sverige, Danmark, Tyskland, Holland og i Frankrike så ble den norske spillestilen totalslaktet, en journalist i den franske avisen L`Equippe skrev at Norge hadde den verste spillestilen under VM 98. Morten Olsen sa en gang at han var "allergisk mot norsk fotball". I realiteten så var "Drillofotball" en helt forferdelig form av fotball som skulle ha vært forbudt på 90-tallet.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 18:09    Post subject: Reply with quote

Jeg vet det. jeg siktet til internt i Norge.

jeg husker Morten Olsens "fjeldabe-ball"-kommentarer... Wink
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 06.12.2019 19:35    Post subject: Reply with quote

Nå som Lagerbäck har forlenget kontrakten burde vi satse alle kort på Åge Hareide. En enorm forsterkning sammenlignet med Horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.12.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

Signalene derfra er vel at han ikke er veldig interessert i å være klubbtrener og sitte i kjøret 24/7.

Men hvis Horneland kunne finne seg i å være innpisker på feltet med Hareide med overordnet ansvar? Njaaei.
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 588
Location: Norge

PostPosted: 06.12.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

Forumets mest bortkastede tråd.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.12.2019 22:15    Post subject: Reply with quote

Neida, dette er jo trener-kålrabi tråden. Vi har jo en årlig spillertråd som stort sett handler om kålrabi & andre rotfrukter, da er det jo ikke mer enn rimelig at trenerne har sin egen føljetong også.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 07.12.2019 11:18    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Ikke at jeg tror Knutsen er treneren vi bør gå for, men å sammenligne han og Horneland er spesielt. Knutsen sitt Bodø/Glimt spiller vanvittig flott fotball, også mot etablert forsvar som er det vanskeligste i fotball. De har hatt flere poengtap som har vært svære ran fra motstanderen. De har rett og slett uflaks som ikke ender mye nærmere Molde.

Horneland har aldri vært i nærheten av å få til noe lignende. Ser man kun på resultater er kanskje ikke forskjellen så stor, men ser man på fotballen de står for er det vanvittig forskjell. Knutsen ville passet langt bedre i Rosenborg.


Hvis det er min sammenligning du peker til, så misforstår du totalt. Jeg sammenligner ikke prestasjonene i årets sesong. Les igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 07.12.2019 18:35    Post subject: Reply with quote

Etter min mening så håndterte Rosenborg avgangen til Hareide etter 2003 sesongen på en svært dårlig måte og det ble bare verre og verre for hvert år som gikk og det var når klubben ansatte Hamren som ting begynte å gå på skinner igjen, jeg var aldri imponert av Kåre Ingebrigtsen men jeg er enda mindre imponert av Erik fucking Horneland.

Arsenal valgte feil kandidat i Emery som erstatter for Wenger, men forhåpentligvis så lærer Kroenke, Raul & co av sine feil og velger riktig mann nå. Må ærlig talt innrømme at jeg savner Wenger som Arsenal boss, anbefaler alle fotballfans til å se denne hyllesten til Wenger. youtube.com/watch?v=5RRuYr76BBE
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 08.12.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Signalene derfra er vel at han ikke er veldig interessert i å være klubbtrener og sitte i kjøret 24/7.

Men hvis Horneland kunne finne seg i å være innpisker på feltet med Hareide med overordnet ansvar? Njaaei.


Etter det jeg har lest her inne om hva som foregår på treningene så tror jeg ikke det hadde funket noe særlig...
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 09.12.2019 00:37    Post subject: Reply with quote

Det berømte åpne brevet, mener du? Ikke legg all troverdighet i det som står der, massevis av faktafeil der.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 09.12.2019 07:38    Post subject: Reply with quote

Hva er faktafeilene i brevet?
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.12.2019 11:13    Post subject: Reply with quote

Vedig lite vits i å tro at du kan diskutere normalt med ham, bare glem det. Move on.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 09.12.2019 17:49    Post subject: Reply with quote

Dette er litt OT, men må bare få sagt det: Er så fantastisk å se på Martin Ødegaard og Real Sociedad for tiden, der snakker man Horneballs ytterste motsetning. Man spiller seg inn i motstanders 16-meter på lekkert vis, selv når man jager mål på overtid - og det er ikke snakk om å bytte inn 14 meter spiss som skal krige ballen i mål etter tilfeldigheter og/eller dødball. Du verden så herlig det er å se på. Selv gårdagens 0-0-kamp var mer underholdende enn det beste Horneland har å by på.

Og nå kommer grunnen til at dette kan være relevant for denne tråden: Jeg tror Marti Cifuentes er en mann som kan få oss til å spille moderne possessionfotball ala La Real, og i prosessen få tilbake både engasjement og publikum på Lerkendal. Får jeg det til jul trenger jeg ikke flere julegaver for resten av mitt liv.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 09.12.2019 18:07    Post subject: Reply with quote

Ganske stusselig kamp av Real i går, imo.

Martin overgår selvsagt alle våre spillere teknisk sett, og jeg tviler på at han hadde blitt noe mer steinalderspiller om han hadde spilt under Horneland. I går fikk han ikke til mye.

Merket meg også at Real spiller en del langpasninger i løpet av en kamp, over hodet på Martin Ødegaard. Men at de bruker en av sine beste våpen når de jakter mål mot dumpekandidaten, er vel knapt oppsiktsvekkende. Hadde vi hatt spillere med de kvalitetene hadde vi også gjort det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 453, 454, 455 ... 772, 773, 774  Next
Page 454 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb