English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Julian Faye Lund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 24.09.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Noen som kan si litt om Lund's styrker og svakheter? Jeg har ikke sett ham mye men det av det lille jeg har sett er jeg ikke helt overbevist. Synes ikke akkurat han sprer trygghet i feltet f.eks
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.09.2019 12:04    Post subject: Reply with quote

Veldig "norsk" det jeg har sett. God shotstopper med flott reaksjon. Brukbar rekkevidde til å "bare" være 185 cm. Mangler pondus i felt, og er for svak med beina foreløpig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.09.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

Er nok litt uferdig ennå. Som unge keepere flest så er han reaksjonssterk og bra på strek, men mangler litt på posisjonering og i feltarbeidet. Han er bare 20 år dog, og det er absolutt muligheter for at han kan bli et førstevalg hos oss etterhvert, om han får jevnlig matching fremover. Pr. i dag er han sjanseløs på å spille Hansen ut av laget dog Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 24.09.2019 15:02    Post subject: Reply with quote

Er vel bare Jarstein av norske keepere som er god nok til å kunne konkurere om den plassen, og han er såpass mye eldre at jeg heller vil ha Hansen.

Men Lund bør jo bli bedre med tid og stunder, men så spørs det om han får god nok matching som andrekeeper for oss da? Kan hende at han og vi er bedre tjent med videre utlån til førstelagspill i Eliteserien mens vi henter inn en ny andrekeeper i sjiktet til Østbø?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 24.09.2019 15:12    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig Faye Lund forblir RBK eiendom i flere år til. Han har kun fylt 20 i år og har vært med A-laget til RBK siden han var 15 og spiller nå sin 3 sesong på høyt nivå. 2 år i Levanger og nå I Mjøndalen.

Han mangler fortsatt en del i spillet sitt, som å være dominerende i eget felt. Men han virker å ha veldig gode reaksjoner og gjør fantastiske redninger til tider.

Nå som Østbø drar så håper jeg at Faye Lund fortsetter på utlån mens en ny reservekeeper kommer inn. Så Faye Lund får utvikle seg videre.

Skal heller ikke glemme at RBK har 2 år yngre Rasmus Sandberg som også virker som en ganske lovende keeper.

Man kan jo håpe at en av de to gutta er klare for å ta over for Hansen når han etterhvert skulle finne på å gi seg eller dra.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.12.2019 23:11    Post subject: Reply with quote

– Nå som vi holdt plassen så ønsker vi å beholde Faye Lund. Hvis han vil være hos oss så tar vi ham, men det kommer selvfølgelig også an på hva Rosenborg tenker. Faye har vært god, og blitt bare bedre og bedre, sier Hansen.

Faye Lund synes det er hyggelig at Hansen ønsker hans tjenester også neste år.

– Det har vært et fantastisk år for meg som ung keeper å få såpass mye tillit i en eliteserieklubb. Rett og slett utrolig lærerikt. Jeg vil takke MIF, uttaler den 20-årige sisteskansen.

(...)

– Hva er sjansen for at du spiller for MIF også i 2020?

– Alt kan skje i fotball. Jeg vil ikke utelukke det. Først må jeg ta en runde med Rosenborg, for etter planen skal jeg tilbake til RBK. Så får vi se hva det blir til. Hvis jeg blir lånt ut igjen så stiller Mjøndalen sterkt i hvert fall.

Les mer: Faye Lund utelukker ikke en ny sesong i MIF: – Det har vært et fantastisk år for meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2019 23:28    Post subject: Reply with quote

Faye har helt klart bedre av å spille 30 kamper på toppnivå for Mjøndalen, enn å sitte 30 kamper på benken for RBK. Men hvor skal vi finne en ny Arild Østbø?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 08.12.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

Hvor mange kamper fikk egentlig Østbø i år, i serien? Én? Mener at Hansen spilte så og si alt. Så dersom vi har en andrekeeper som ikke engang spiller, kan vi vel like gjerne har Sandberg som andrekeeper og låne ut Faye. Selvfølgelig litt krise dersom Hansen blir skadet, men da kan man vel bare hente tilbake Faye eller låne inn keeper (er det ikke egne regler dersom keeperen blir skadet utenfor overgangsvinduet?).
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2019 23:48    Post subject: Reply with quote

Det ble med serieåpningen ja. Og cupkamper mot Rørvik, Tiller og Ull-Kisa.
Ikke egne regler så vidt jeg vet. Det må søkes til forbundet. Men man bruker vel stort sett å få ja i slike tilfeller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 09.12.2019 00:10    Post subject: Reply with quote

Faye Lund må få en sesong til i Mjøndalen før framtida vurderes. Andre Hansen blir straks 30, og har da endel sesonger igjen hvis han er motivert. Jeg har troa på at Faye L kan blir en bra keeper, så jeg tenker at han kan lånes ut en sesong til. Noen som vet kontraktssituasjonen hans?
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.12.2019 01:18    Post subject: Reply with quote

Så lenge Andre er i den formen han er og er i klubben er det ingen vits å ha Faye på benken.
kjempetalent som utvilsomt kommer til å bli førstekeeper etter Andre og da må han spille på seg erfaring og utvikle seg.

utlån er uten tvil det beste til Hansen blir solgt evt vurderes dårligere.

Sandberg kan fint sitte på benken på A-Laget og stå et par Cupkamper slik Arild gjorde. Vesd skade på Andre kan vi hente hjem Faye eller ny keeper på lån uansett.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2019 10:57    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne fint ha sittet på benken de kampene der Østbø satt på benken hele kampen. Hadde nok ikke gjort meg bort der. Hvis André måtte ut, derimot, så hadde jeg fort begynt å svette i mine ubrukte keeperhansker.

Å ha en god reservekeeper handler om å ikke gå fullstendig på ræva dersom førstevalget plutselig er utilgjengelig. Jeg har inntrykk av at Sandberg er et stort talent, men det ville nok føltes hasardiøst dersom Hansen vrikket ankelen og han måtte stått i mål i viktige seriekamper utenfor overgangsvindu.

Faye Lund er et bra talent. Jeg tror ikke han er bedre enn Østbø nå, men han kan kanskje bli det med riktig matching. Han bør derfor få noe flere kamper enn det Østbø har fått, og det fordrer at vi ikke møter 'jevnbyrdig' motstand hver eneste gang vi løper ut for å spille en kamp mot et lag med 10-30 prosent av vårt lønnsbudsjett, eller for eksempel OBOS-laget Lillestrøm i cupens fjerde runde. Løsningen er kanskje å sende Sandberg ut på lån, slik at Faye Lund får spille alt i andre divisjon i tillegg til innhoppene på A-laget.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 10.12.2019 11:11    Post subject: Reply with quote

Ja, vi må ha en reservekeeper som holder bra ES-nivå, ikke bare i tilfelle Hansen blir skadet, men også for at nivået på treningene skal være topp. Jeg liker iofs tanken på å låne ut Faye Lund enda en sesong, men da må vi hente inn en ny reservekeeper (Barli?) og usikker på om det er verdt det.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 970

PostPosted: 10.12.2019 15:12    Post subject: Reply with quote

Nivå på reserverekeeper er også viktig for treningshverdagen. Hansen er det soleklare førstevalget, men det er viktig mentalt å ha illusjonen av konkurranse i det minste. RBK kommer ikke til å ha Sandberg som andrekeeper i 2020. Hvis Faye Lund skulle finne på å bli lånt ut igjen så vil nok RBK hente en erfaren keeper på korttidskontrakt. Sandberg kommer nok til å spille fast for RBK-2 i 2020, tviler på at han lånes ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 10.12.2019 15:42    Post subject: Reply with quote

Faye kan ikke sitte benken i RBK. Ny sesong i MIf er perfekt👍🏻
Kan ikke heller RBK hente en keeper som reserve, som er på slutten av sin karriere? En som tåler benketilværelsen. Man kan ikke plassere talenter der.
Jarstein er da litt opp i Ã¥rene, burde da tÃ¥le benken nÃ¥ pÃ¥ slutten nÃ¥r tysklandseventyret er over snart 😂🙊
Brann hente jo hjem Opdal for samme grunn, men han gjorde sakene sine sÃ¥ bra at han ble førstevalget utover sesongen 🤗
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 10.12.2019 15:46    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r hente hjem Londak.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2019 15:53    Post subject: Reply with quote

Kom ikke den kommentaren fra feil bruker? Teknisk feil?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 10.12.2019 16:13    Post subject: Reply with quote

Om Faye skal få et nytt år med utlån må vi ha inn en voksen andrekeeper.
Hva med Ali Ahamada i Kongsvinger http://www.kil.no/lag/ali-ahamada
Er vel omtrent opplest og vedtatt at han er altfor god for norsk OBOS-liga.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2019 16:36    Post subject: Reply with quote

Hva? Det er jo helt latterlig at en keeper som har spilt U21-mesterskap for Frankrike spiller i Kongsvinger som 27-åring. Har han pådratt seg setesdalsrykkja eller lignende i mellomtiden?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 10.12.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

og har 133 førstelagskamper for Toulouse. Ja, nei, ikke godt å si. Blir veldig overrasket om han går på en sesong til i KIL uansett
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 27.02.2020 12:51    Post subject: Reply with quote

Julian Faye Lund har skrevet en ny kontrakt, som strekker seg ut sesongen 2022. Svært gledelige nyheter, selv om sjansene for fast førstelagsspill er svært få, så lenge vi har André Hansen.

https://www.rbk.no/nyhete...-ny-avtale
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.02.2020 14:16    Post subject: Reply with quote

2022 var litt kort i mine øyne. Skulle gjerne sett at den varte 2 år til. Samtidig veldig fint at han forlenger. Det er tross alt ligaens suverent beste keeper han konkurrerer med. Andre hadde nok fort funnet på å dra.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.02.2020 16:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det er fornuftig, jeg. Det er to behov her; klubbens og Fayes. Klubben er kanskje fortsatt usikker på om Faye blir god nok, og samtidig ønsker vel ikke Faye å være "evig" backup om Hansen skulle bli her karrièren ut.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 27.02.2020 16:19    Post subject: Reply with quote

Det er viktig å merke seg at dette er tre hele sesonger, og det kan skje mye på denne tiden. Hvis Hansen kommer opp på 2018-nivå, så kan han fort havne i en eller annen klubb i utlandet. Han har enda mange gode år igjen som toppspiller.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 29.02.2020 02:46    Post subject: Reply with quote

Synes man burde låne ut igjen Faye Lund slik at han kan spille fast fremover. Han kommer jo ikke til å utkonkurrere Hansen, i hvert fall ikke med det første. Derfor synes jeg det er mest riktig å sende han ut igjen på lån og hente en annen back up keeper. Så satser man heller på Faye Lund den dagen Hansen skulle finne på å dra fra RBK.

Men det blir jo riktignok mindre og mindre sannsynlig det også. Forsvinner ikke Hansen i løpet av året så er det langt fra utenkelig at han blir her til han legger opp. Neppe aktuell for utenlandske klubber mye lenger når han tross alt blir 31 når årets sesong er over.

Kan i så fall bli lenge for Faye Lund å vente.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Next
Page 7 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb