English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 246, 247, 248 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 08.12.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

Vi har sett Horneball 1.0 i 2019. Ett balansert lag der vi er like dårlig defensivt som offensivt. Der vår offensive plan er langpasninger og kamp om andreballer samt å prøve å få ball på kant så fort som mulig. Dørgende kjedelig å se på.
Hvorfor er det mulig å tro på at Horneball 2.0 i 2020 plutselig skal omformes til et lag som spiller offensiv og underholdende fotball ? Spill gjennom midtbane, kombinasjonsspill og tekniske detaljer ?
Vårt første innkjøp er nok en O2 snapper med duellstyrke og fysikk.
Dette er Hornelands DNA og kommer ikke seg til å endre seg i 2020.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 08.12.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

Merkelig at en overgang fra 4-1-5 med uavbrutte langballer under Kåre, til mer spill langs bakken skal medføre påstander om at vi bare satser på langballer...

Og med det mener jeg ikke at spillet langs bakken har vært bra.

Det har vel enda mer blitt til at vi bare satser på innlegg og dødballer.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.12.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

Pero:

Om det er tre år eller ikke er ikke så nøye. Det farligere at det ikke er tatt grep og Horneland får fortsatt tillit. De burde jo sett den svake kampledelsen. Si meg hva er vitsen med å bytte ut Adengbenro for å sette inn trege Åsen som ving? I tillegg bytte inn Botheim som tankspiss som ikke akkurat er duellsterk. Så er taktikken langball mot Botheim og trege Åsen skal vinne duellene i bakrom. Det er to ganger vondfot. Her har man ingen potensial, men feil trener i feil klubb. Horneland hadde andre alternativer som var bedre egnet.

Vi får se hvem ny sl blir, men Dorsin er nær i følge media. Det er fortsatt strategien «enkleste vei» som kjøres. Hvorfor har man ikke en ordentlig prosess? Og ja, jeg regner med at du vil si at vi vet ikke noe om prosessen. Men vi vet at styret har ikke kompetanse til å ansette riktige folk. Da er det ikke unaturlig å tenke «enkleste vei».
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 08.12.2019 13:40    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Det har vel enda mer blitt til at vi bare satser på innlegg og dødballer.


Dette er vel mer riktig ja. Planen til Horneland er at tilfeldighetene skal gå vår vei.

Dørgende kjedelige greier.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 08.12.2019 14:15    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Pero:

Om det er tre år eller ikke er ikke så nøye. Det farligere at det ikke er tatt grep og Horneland får fortsatt tillit. De burde jo sett den svake kampledelsen. Si meg hva er vitsen med å bytte ut Adengbenro for å sette inn trege Åsen som ving? I tillegg bytte inn Botheim som tankspiss som ikke akkurat er duellsterk. Så er taktikken langball mot Botheim og trege Åsen skal vinne duellene i bakrom. Det er to ganger vondfot. Her har man ingen potensial, men feil trener i feil klubb. Horneland hadde andre alternativer som var bedre egnet.

Vi får se hvem ny sl blir, men Dorsin er nær i følge media. Det er fortsatt strategien «enkleste vei» som kjøres. Hvorfor har man ikke en ordentlig prosess? Og ja, jeg regner med at du vil si at vi vet ikke noe om prosessen. Men vi vet at styret har ikke kompetanse til å ansette riktige folk. Da er det ikke unaturlig å tenke «enkleste vei».


Du glemmer helt at klubben ikke bare vurderes etter spill på banen. Det mest alvorlige med årets publikumsnedgang er overhodet ikke de som ikke kom åå slutten av en dårlig sesong. Det er den 20% nedgangen som kom før Horneland fikk startet. Det er tilskuere som har mistet tilliten til klubbens drift. Styret skal være meget varsom med å irritere disse og andre som er nært å gjøre det samme ytterligere. En total utrensking i hele sportslig avdeling vil ial,efall ikke bringe de tilbake. Nå gikk SIB stille og fredelig av (tvunget eller frivillig) og diverse andre endringer skjer også rolig uten oppstyr. Det er oppskriften klubben trenger akkurat nå.

Når det gjelder spillerbytter så er vel vi supportere sjeldent enig. Spesielt når de ikke lykkes. Men å ta ut Adegbenro kan ikke kalles vondfot. Det er vondfot å ha han på banen overhodet. Han underholder en masse, men skaper stort sett tilnærmet null, og samarbeider meget dårlig med sine medspillere. En typisk spiller for et lag som ligger bakpå og kontrer, ikke for et lag som dominerer.

Forøvrig morsom at du i sp,rsmålet om ny SL gjør akkurat det samme som du beskylder styret for. Du velger enkleste vei som er den negative hvor du kankritisere. Hvis drt denne gangen blir Dorsin, så er jo faktisk det en gang klubben faktisk har gjort det de bør gjøre. De tok Dorsin inn til vurdering forrige gan. Han ble veid for lett. Nå har han fullført en utdanning som er relevant og skaffet seg relevant arbeidserfaring.

Så det du bør diskutere ved dette valget er om han fortsatt har for lite erfaring og bør vente til neste ansettelse, eller om han har nok erfaring nå. En klubb som skal dyrke en klubbkultur skal alltid prøve å finne interne kandidster, men hvis kulturen skal utvikle seg, må de ut og jobbe andre steder først. Så det er helt korrekt tankegang fra styret. Men det kan kanskje være 3-5 år for tidlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 08.12.2019 16:53    Post subject: Reply with quote

Vondfot å bruke spiss på spiseplass (Botheim)? Den var ny...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 08.12.2019 17:01    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal måle treneren utifra tilskuertall så er Tørum vår mest populære trener gjennom tidene, foran Høgmo. Og Eggen ikke spesielt populær.

Tilskuertall i serien:

Nils Arne Eggen 1988-97: 11576
Trond Sollied: 13163
Nils Arne Eggen 1999/02: 13000
Ã…ge Hareide: 15825
Ola By Rise: 17395
Per Joar Hansen (2004/5) 17541
Per-Mathias Høgmo: 19440
Knut Tørum: 19903
Trond Henriksen: 18957
Erik Hamrén: 17840
Nils Arne Eggen (2010): 16911
Jan Jönsson: 13952
Per Joar Hansen 2013/14: 14364
KÃ¥re Ingebrigtsen: 16712
Rini Coolen: 16423
Erik Horneland: 12704
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2019 19:41    Post subject: Reply with quote

Igjen, det ligger jo masse bak de tallene der da.

Noen momenter:
- Lerkendal var vel under utbygging/ombygging ca 2000. Husker ikke om den var klar til seriestart i 2002 eller hvordan det var.
- Tilskuertallene i hele ligaen var all time high rundt Tørum-tiden. Det er den eneste tiden det har vært over 10 000 i snitt samlet for alle klubbene. Også sammenheng med at f.eks Fredrikstad og Start var der oppe i stedet for Ranheim og Kristiansund.
- Noen sesonger har man vært i reell gullkamp til i hvertfall sen sommer / tidlig høst før toget gikk. I år forstod alle i mai at det aldri kunne bli mulig.
- Folk i dag blir så jæskla mette fordi de har tilgang på all verdens fotball hjemme året rundt. Kids blir Messi-fanboys i stedet for å gå all in på sitt lokale lag slik mange av oss gjorde. Dette problemet fins overalt i Norge.
- Til sist: Tallene understreker hvilken jobb TV2 gjorde med å bygge og selge produkt i kjølvannet av den svære avtalen rundt 2006. Selv om det var syting over mandagskamper så var det masse prestisje, hype, profiler og klubbene brukte penger som fulle sjømenn på spillere man hadde lyst til å se. Tallene gjenspeiler også hvordan interessen faller fort hvis ting gjemmes bort på Cmore og ikke "selges" nok for allmenn befolkning slik man var blitt vant med før.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2019 19:43    Post subject: Reply with quote

Egentlig er det spektakulært at Jönsson/Perry samlet over 3,5 år mobiliserte over 13 000 til å komme på kamp. Tatt i betraktning den sportslige begredeligheten kombinert med Cmore-kjøret.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.12.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

Pero:

1. Du får ikke full brakke med drittfotball år etter år. Folk var lei før Horneland kom og spillet var dårlig før han kom også. Vi så faresignalene på slutten av 2015 etter en bra sesong. 2016 var Ok-, 2017 var kjedelig, 2018 var kjedelig og 2019 har nedturen fortsatt. Det er klart mange falt fra før Horneland. Spillet har vært dårlig i flere år. Den viktigste forutsetningen for å fylle opp stadion er underholdende spill sammen med resultater. Har man ikke vil det fortsette å synke. Man kan alltid legge til at andre faktorer har betydning for å unngå elefanten i rommet, men jeg mener de ikke har så altfor stor betydning som det ser ut til at du mener det har.
2. Jeg sa ikke at bytte av Adengbenro var vondfot. Det var endringen som kom av bytte. Adengbenro var en av få som skapte farligheter mot LASK. Det ble knapt sjanser etter det byttet. Kampledelsen er ikke i god RBK-ånd. Det er alvorlig.
3. Det er vel ikke så rart at man er kritisk når man har ansatt Perry to ganger og klubben har lidd av innavlsansettelser i lang tid. Arbeidserfaring og utdanning er en ting. Hva har Dorsin å vise til ? Er han rett type? Hva tilsier at han er den beste kandidaten? Har styret gjort noen vurdering eller bredt søk etter kandidater som kan komme med noe nytt? Må man ansette en eksrbker hver bidige gang? Det er fort enkleste vei i denne klubben dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 09.12.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Pero:

Om det er tre år eller ikke er ikke så nøye. Det farligere at det ikke er tatt grep og Horneland får fortsatt tillit.


Før sesongen sa Horneland dette:

https://video.eurosport.n...ideo.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 09.12.2019 15:12    Post subject: Reply with quote

selleck wrote:
senador wrote:
Pero:

Om det er tre år eller ikke er ikke så nøye. Det farligere at det ikke er tatt grep og Horneland får fortsatt tillit.


Før sesongen sa Horneland dette:

https://video.eurosport.n...ideo.shtml


"Blir vi ikke seriemestere, må jeg finne på noe annet"...

Så får vi se om han holder ord.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 09.12.2019 17:18    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
selleck wrote:
senador wrote:
Pero:

Om det er tre år eller ikke er ikke så nøye. Det farligere at det ikke er tatt grep og Horneland får fortsatt tillit.


Før sesongen sa Horneland dette:

https://video.eurosport.n...ideo.shtml


"Blir vi ikke seriemestere, må jeg finne på noe annet"..
Så får vi se om han holder ord.

Holder ord?
Han kan lede RBK til seriegull i 2020. Så det er bare for deg å smøre deg med tålmod, kiz ...
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 10.12.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

I intervjuet på fremsiden sier Horneland ;

" Jeg er opptatt av at vi som klubb og lag skal bygge opp en voldsom revansje. Vi skal vise handlekraft og være dyktige på det som vi gjør inn mot seriestart i april neste år, lover Horneland "

Sorry altså, mulig det bare er meg, men jeg kjenner jeg blir helt matt av slike ord jeg. Det er så ullent og så intetsigende. Bygge opp revansje og vise handlekraft er altså det Horneland vil bruke vinteren på.

Hva faen er "bygge opp revansje"? Mad
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 10.12.2019 11:57    Post subject: Reply with quote

Enig, det er irriterende å høre på. Horneland var lett forståelig i starten, men glir mer og mer over i bullshit-prat. Lært av SIB sikkert.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer også veldig på hvordan man jobber strukturert med å bygge opp revansjelyst i løpet av de tre månedene fram mot seriestart. Det forutsetter i alle fall at man bruker de spillerne som mislyktes mest i år, og/eller henter mange nye spillere som skårer utpreget høyt på revansjelyst selv. Slik sett er jo Zach et viktig og riktig tilskudd - bare synd S08 ikke rykket ned for revansjelystens del. Det er jo en del i kålrabiåkeren som er sugne på å plukke opp Thomas Lehne Olsen, og der skjer det jo noe som kan være utslagsgivende for revansjelysten ganske snart. Problemet er jo at det krever en del selvinnsikt for å snu fiasko til revansjelyst. Hvem har vi som er utpreget dårlige, og veldig klare over det selv?

Jeg lurer også på om det å være "dyktige på det som vi gjør" er noe man bare kan bestemme seg for. Tenkte de ikke så langt som å være dyktige på det de gjorde i fjor? Eller er det en greie som man bare gjør i perioder, a la intervalltrening? Jeg skulle jammen fått framgang i livet dersom jeg bare klarte å være dyktig på det jeg gjør hele tiden.

Den mentale kravspecen til neste års RBK-helter begynner å bli vanskelig dersom de både skal være veldig mislykkede, veldig klare over det selv, men samtidig veldig dyktige på det som de gjør.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.12.2019 12:02    Post subject: Reply with quote

Petter Rasmus kan gå meg på nervene noen ganger, men når han snakka om at Horneland må være langt tydeligere på hvordan han vil at Rosenborg skal framstå enn det han har vært fram til nå. Alt dette vaset om lyst, sult, revansje og faens oldemor betyr ingenting fotballmessig. Ja, man må arbeide hardt, men man må også arbeide riktig, med de riktige målene. Spesielt i Rosenborg, hvor publikum er så ensretta hva gjelder spillestil. Han skal ikke få mange månedene i 2020, kjenner jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 10.12.2019 12:05    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Enig, det er irriterende å høre på. Horneland var lett forståelig i starten, men glir mer og mer over i bullshit-prat. Lært av SIB sikkert.


Han har gått NFF-skolen.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 10.12.2019 12:10    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg lurer også veldig på hvordan man jobber strukturert med å bygge opp revansjelyst i løpet av de tre månedene fram mot seriestart.


Meget godt spørsmål. Kanskje man kan arrangere treningskamper mot samtlige Eliteserielag og tape kampene?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 10.12.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Godt det ikke bare var meg som reagerte på det intervjuet. Det høres for meg ut som en trener som mener alt ble gjort riktig i år, bare ikke GODT NOK, og at neste år skal vi gjøre akkurat det samme bare ENDA HARDERE, så skal det bli bra.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 10.12.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

Horneland var akkurat like ullen i uttalelsene sine før sesongen som nå. Jeg tror det var mer håpet blant supporterne enn det han faktisk sa som ga inntrykket av at han gjorde en god jobb i intervjuene. Da han skulle beskrive hvordan vi skulle spille var det bare "masse folk i angrep", "stor entusiasme" osv osv. Da han skulle beskrive Gjermund Åsen da vi hentet han var det "stor spillstyrke".

Horneland har alltid vært en svadamaskin. Han klarte bare å lure en god del av supporterne ved å svare kontant, ha rak rygg og et innbitt ansiktsuttrykk.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 10.12.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

Synes han er ganske god til å svare for seg etter tap eller dårlige kamper. Legger ikke noe imellom. Problemet er bare at han må gjøre det så ofte.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 10.12.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

Det var akkurat det samme da Perry ble ansatt i 2013. Det eneste han sa var "vi ska spæll 433" og "vi kan snu V-en" og "det finnes ikke bakrom". Og alle som var sultefora på noe konkret etter Jönssons tåkeprat tolket det som at her har vi en som kan snakke fag!

Men... det viste seg at dette så godt som var alt han visste om fotball og 433.

Horneland var og er om mulig mindre faglig konkret enn Perry, og varsellampene burde ha blinket kraftig hos de fleste allerede etter Rasmus & Saga-intervjuet i februar.
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 10.12.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

Han er god til å svare for seg i den forstand at han ikke er redd for å si rett ut at det er for dårlig. Men når han skal forklare hva konkret som er feil er det bare "ikke nok entusiasme", "løper for lite", "for lite ærgjerrighet" og annet svada som kommer ut.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2019 13:35    Post subject: Reply with quote

For engstelige!
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 246, 247, 248 ... 335, 336, 337  Next
Page 247 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb