English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 02.12.2019 21:56    Post subject: Reply with quote

Gjelder det og flere ting.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 02.12.2019 21:58    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Gikk vel noen rykter i november om at Frank Lidahl vurderte å gi seg i Ranheim. Kanskje han er mannen som blir ny SL.


Er dette en teori eller noe du håper på? Det er i alle fall ikke noe jeg håper på. Har han kontakter utenfor Trøndelag i det hele tatt?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 02.12.2019 22:02    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Ratatosk wrote:
Gikk vel noen rykter i november om at Frank Lidahl vurderte å gi seg i Ranheim. Kanskje han er mannen som blir ny SL.


Er dette en teori eller noe du håper på? Det er i alle fall ikke noe jeg håper på. Har han kontakter utenfor Trøndelag i det hele tatt?

Jeg håper på en med internasjonal erfaring og kontakter. Lidahl er bare et navn som jeg ser for meg blir vurdert. Snakker trøndersk og er sikkert en koselig kar! Så teori, ikke ønske!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.12.2019 22:03    Post subject: Reply with quote

@ola.: Jada, han bor jo i Sandefjord!

Han har vel sagt noe sånt som at han gir seg som leder i RIL den dagen han ikke lenger syns det er moro, og da vil han bli gartner igjen?

Når det gjelder ditt spørsmål om Kenneth Karlsen så tror jeg at han skal ha mye mer av æren for Mjøndalens "suksess" enn mange tror. Han har faktisk fått til svært mye med veldig begrensede midler. De har måttet handle smart fra dag en...

Vegard Hansen har selv trukket frem Kenneth Karlsen ved mange anledninger.

For ordens skyld vil jeg påpeke at jeg ikke har ytret noe ønske om Karlsen, men siden så mange drev med "flasketuten peker på" så tenkte jeg bare å nevne at han er ledig på markedet.

Gauseth?!? Spar mæ!!! Mad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...


Last edited by Hentesveis on 02.12.2019 22:09; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 02.12.2019 22:04    Post subject: Reply with quote

Horneland henter nok noen med samme syn på fotball. Grøss og gru..
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 02.12.2019 22:05    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Tove avlyst ferie, adressa + noe mer info? Gjelder SD?

Intet konkret, men det er åpenbart at de har for mye å få orden på i løpet av kort tid til at de tør å ta like mye ferie som tidligere planlagt.
Kan ikke si at de ikke hviler på sine laurbær heller, fordi det er, mot normalt, ikke høstet slikt i år.
Quote:
– Vi skal få landet mest mulig i løpet av januar, sier Moe Dyrhaug mandag formiddag.

Den daglige lederen medgir at det derfor ikke blir særlig til juleferie i år heller. Ikke bare i selve høytiden, men Moe Dyrhaug drar heller ikke til Tour de Ski ved årsskiftet, slik hun har gjort flere ganger. Og sier videre at det ikke blir noe av den planlagte «januaruka» på Gran Canaria.

Utover det er det en ordknapp RBK-sjef som snakker med Adresseavisen. Både rundt spørsmål om sportslig leder og om klubben som helhet.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.12.2019 22:17    Post subject: Reply with quote

De skal jobbe, kjempe og krige. Kanskje ikke så overraskende.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 02.12.2019 23:32    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Gikk vel noen rykter i november om at Frank Lidahl vurderte å gi seg i Ranheim. Kanskje han er mannen som blir ny SL.

Tviler på at han er rett person hos oss, men mannen er i hvertfall morsom. Kalte NFF nisseklubben på direkten i pausa Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 03.12.2019 12:06    Post subject: Reply with quote

Adressa melder nå at det er kontakt mellom klubben og Dorsin. Tror Dorsin er er rette mannen for denne jobben. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 03.12.2019 12:16    Post subject: Reply with quote

Bratseth, Hoftun, Bjørnebye, Dorsin... Er klubben klar over at det eksisterer sportslig kompetanse utenfor RBKs backrekke?
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 12:21    Post subject: Reply with quote

Ryktes Kvarme inn som assisterende SL
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 03.12.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Hvor er Basma? Bragstad?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 03.12.2019 12:28    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Dorsin i utgangspunktet er et hull-i-huet forslag fordi vi nok en gang tar minste motstands vei. Når det er sagt, sånn som de på brakka holder på om dagen er han langt fra det verste de kunne fått tak i.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 03.12.2019 12:28    Post subject: Reply with quote

Personlig begynner jeg å bli positiv til Dorsin som SL. Han kjenner åpenbart klubben godt, har etter hvert tilegnet seg en del erfaring med spilleroverganger og har nok også opparbeidet seg et brukbart nettverk og oversikt over tilgjengelige spillere. I tillegg er han en skikkelig vinnerskalle som forstår klubbens ambisjoner, spillertyper klubben trenger og han har sparket hull i Røkkeløkka. Dersom han ikke får jobben forventer jeg at det signeres et skikkelig stornavn.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 03.12.2019 12:28    Post subject: Reply with quote

Assisterende SL? Nå har vi allerede to assistenttrenere, så skal vi i tillegg ha en assisterende SL. Er det ikke bedre å ansette en hovedtrener og SL med kompetanse, i stedet for alle disse assistentene?

Er forøvrig ikke helt overbevis om Dorsin. Han har jo ingen erfaring fra sportdirektørrollen. Og Kvarme har vel heller ikke det?
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 03.12.2019 12:31    Post subject: Reply with quote

En helt anne autoritet en Bjørnebye. Jobber som agent, har nettverk.
Har vært lenge i RBK og kjenner klubben på det meste.
Ett forbilde for yngre spillere også.
Positiv.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 03.12.2019 12:41    Post subject: Reply with quote

Dorsin har utdannelse som jurist, så han har nok hodet på rett plass. Regner med det ikke blir noen brutt-netto-sak i prøvetida.

Kjenner klubben og de verdiene/postulatene som klubben er tuftet på. Har spilt under Eggen, champions league, og fremsto som en utøver som levde livet som toppidrettsutøver.

Har opparbeidet seg erfaring med spilleroverganger som agent for spillerne, har nettverk, og kommer således fra "andre siden av bordet". Kjenner gamet, og er således mer skolert i den biten enn de forrige sportslige lederne eller direktørene som vi har hatt. Et spørsmål i den sammenhengen er om hans interesser som agent opphører om han blir ansatt i Rosenborg? Det bør i alle fall ikke bli slik at han eventuelt ikke kan forhandle med visse agenter eller spillere grunnet interessekonflikter, eller at han forfordeler tidligere kolleger, men dette avklares sikkert, til både Dorsin og Rosenborgs beste.

Bor i Trondheim med familie, og vil ikke stikke ved første og beste anledning.

Det er mye positivt rundt Dorsin som kandidat. Han må gjerne ansettes, på åremål eller med prøvetid, og så får vi se hvordan det går. Er mer positiv til Dorsin enn ansettelsen av både Bjørnebye og Hoftun i samme rollen.
Back to top
View user's profile Send private message
m1chael
Senior


Joined: 16 May 2006
Posts: 118
Location: Bartebyen

PostPosted: 03.12.2019 12:47    Post subject: Reply with quote

Personlig har jeg mer trua på Coolen med hans nettverk mot Nederland enn Dorsin, men blir det Dorsin gir jeg han en sjanse. Når det skal sies så er det et godt signal på at man ikke nødvendigvis bruker bruker mye energi på å gå over bekken for finne vann. Det virker på meg som at man "safer" seg inn med Dorsin, og han kan vel ikke prestere noe dårligere enn Bjørnebye? Jeg fornventer ingen grensesprengende resultater med Dorsin som SL, men jeg lar meg gjerne overbevise om at jeg tar feil.
_________________
Turn up the good, turn down the suck
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.12.2019 12:52    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
han har sparket hull i Røkkeløkka.

Den påminnelsen overbeviste meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 03.12.2019 12:55    Post subject: Reply with quote

Hva er grunnlaget for Dorsin ryktet?
Back to top
View user's profile Send private message
kek
Proff


Joined: 02 Sep 2006
Posts: 301

PostPosted: 03.12.2019 12:56    Post subject: Reply with quote

Adressa.no "Har vært i kontakt med Dorsin: Høyaktuell som RBKs nye sportssjef"
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.12.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Dorsin er en fantastisk fin fyr, og i tillegg legende MED kompetanse. Dette kan da umulig stemme...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 03.12.2019 13:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke direkte negativ til Dorsin, men om vi kun ser på åpenbare kandidater, som vi jo ikke burde, så har jeg mer tro på Coolen basert på at jeg tror han har organisert akademiet veldig bra.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 03.12.2019 13:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig positiv til Dorsin! Aller helst ville jeg hatt inn en anerkjent SD med masse god erfaring etc...Men når det uansett ikke skjer så er dette langt på vei det beste alternativet;

- Han kjenner markedet langt bedre en alle andre som har vært SD i RBK på lang, lang tid, har også masse av gode kontakter.

- Gjennom agentvirsomheten så har han god kjennskap til hvordan markedet faktisk fungerer, noe ingen av våre tidligere SD har hatt

- Har jussutdanning og vil med all sannsynlighet ikke gå på noen av de stygge juridiske blemmene som vi har hatt hos våre tidligere SD (Pall Gunnarson-sagaen, samt den nyopprullede smellen med Levi og Jebali)

- Det eneste området hvor han er relativt likestilt med tidligere SD i RBK, er vel at han er tidligere forsvarsspiller her; men i motsetning til de andre så har han levert masser av sluttprodukt og deilige mål. Får håpe han tar med seg det inn i SD-jobben; skulle han få den.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 03.12.2019 13:08    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Jeg er ikke direkte negativ til Dorsin, men om vi kun ser på åpenbare kandidater, som vi jo ikke burde, så har jeg mer tro på Coolen basert på at jeg tror han har organisert akademiet veldig bra.


Ser ikke at det er noen som helst sammenheng mellom å organisere et akademi og det å være SD...I alle fall ikke i de viktigste oppgavene til de to...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68  Next
Page 64 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb