English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 452, 453, 454 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 01.12.2019 21:53    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Dau fotball da Hareide var trener? Han hadde vel rekord for mestscoredne RBK-lag intill KÃ¥re kom...


Asså, du satt jo nettopp å snakket om at folk har dårlig husk og så sitter du her ti minutter senere og har glemt den Legendariske Nittenhundre og Nittisju-sesongen?! (87 mål btw)

Skamme seg. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 01.12.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

Altså, Hareide er 66 år, han gidder ikke 24x7 jobb i årevis med oss.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 01.12.2019 22:18    Post subject: Reply with quote

Horneland får garantert frem til sommeren. Ingenting kommer til å skje før den tid.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 01.12.2019 22:21    Post subject: Reply with quote

SÃ¥nn som Perry med andre ord...
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 01.12.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

Ikke at jeg tror Knutsen er treneren vi bør gå for, men å sammenligne han og Horneland er spesielt. Knutsen sitt Bodø/Glimt spiller vanvittig flott fotball, også mot etablert forsvar som er det vanskeligste i fotball. De har hatt flere poengtap som har vært svære ran fra motstanderen. De har rett og slett uflaks som ikke ender mye nærmere Molde.

Horneland har aldri vært i nærheten av å få til noe lignende. Ser man kun på resultater er kanskje ikke forskjellen så stor, men ser man på fotballen de står for er det vanvittig forskjell. Knutsen ville passet langt bedre i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 01.12.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Bran har 1-11 på siste to. Synes ikke vi ligner veldig.


Ikke på banen nei, men Brann har lang tradisjon på å drepe alt talent som nærmer seg byen.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 02.12.2019 04:57    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter bare ikke hvorfor styret og alle supportere er så innstilte på at vi må ha en trener som har erfaring fra norsk fotball, i Tyskland, Holland så finnes det tonnevis av trenere som er mye mer kompetente enn hva noen trener i Eliteserien er, Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong. Norsk fotball ligger så langt bak i utviklinga sammenlignet med store fotballnasjoner at det ikke kan beskrives, og derfor så bør RBK kikke utenfor Norge/Skandinavia i søket av en ny trener hvis Horneland får kicken.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 02.12.2019 22:10    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Bakklandia wrote:
Dau fotball da Hareide var trener? Han hadde vel rekord for mestscoredne RBK-lag intill KÃ¥re kom...


Asså, du satt jo nettopp å snakket om at folk har dårlig husk og så sitter du her ti minutter senere og har glemt den Legendariske Nittenhundre og Nittisju-sesongen?! (87 mål btw)

Skamme seg. Very Happy


I '97 var jeg 11 år gammel. tror det ligger noe der, rent husk-messig. men jeg må uansett ha lest feil, ja.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.12.2019 22:12    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Altså, Hareide er 66 år, han gidder ikke 24x7 jobb i årevis med oss.



Skryter ikke Hareide om at han går på VitaePro, og at det "funker for meg"?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.12.2019 22:29    Post subject: Reply with quote

Haha, en RBKweb-klassiker den VitaeProen altså, en favoritt hos spesielt Zorac om jeg ikke husker feil. Men det er jo også tradisjonellt et tegn på at karrieren er over når man må "juice" VitaePro for å spe på pensjonen så det rimer jo sånn sett..

(Gjør han det forresten? Jeg ser minimalt med linjær-TV og enda mindre norsk sådan)
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.12.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
I '97 var jeg 11 år gammel. tror det ligger noe der, rent husk-messig. men jeg må uansett ha lest feil, ja.




Ja det gikk sikkert litt mer i ett om man var en liten pjokk på nittitallet kan jeg tenke meg. Det var jo en vanvittig karusell for de fleste av oss, og vi skjønte jo egentlig ikke hvor sykt det var fordi Nils Arne hadde hjernevasket oss til å tro at det var helt normalt å feie over Europas fotballelite. Vi hadde jo til og med en feier på laget! but l digress...
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
LaBs
Junior


Joined: 21 Oct 2007
Posts: 22

PostPosted: 02.12.2019 23:57    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Jeg fatter bare ikke hvorfor styret og alle supportere er så innstilte på at vi må ha en trener som har erfaring fra norsk fotball, i Tyskland, Holland så finnes det tonnevis av trenere som er mye mer kompetente enn hva noen trener i Eliteserien er, Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong. Norsk fotball ligger så langt bak i utviklinga sammenlignet med store fotballnasjoner at det ikke kan beskrives, og derfor så bør RBK kikke utenfor Norge/Skandinavia i søket av en ny trener hvis Horneland får kicken.


Er helt enig, jeg håpet i det lengste på Hannes Wolf når de kvittet seg med Kåre, men var sikkert ikke et navn på blokka Confused Så håper jeg inderlig at de kan se mot Tyskland, på andrelagene og på juniorlagene. Min personlige favoritt er Benjamin Hoffmann som leder U19 laget til Mainz.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 03.12.2019 00:39    Post subject: Reply with quote

Hvor er Bob Bradley?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 03.12.2019 06:23    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke bare bygge en tribune på treningsbanen, også gir vi Nils Arne en ropert? Så kan han sitte der å styre. Hadde sikkert gjort det bedre enn Horneland i en alder av snart 80 Smile
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Oddis
Senior


Joined: 09 Nov 2007
Posts: 133

PostPosted: 03.12.2019 08:19    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
, Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong.


Problemet er at du ser bare på de eksemplene med suksess. Hvor mange klubber har prøvd det du nevner over, men har mislykkes?
Back to top
View user's profile Send private message
LaBs
Junior


Joined: 21 Oct 2007
Posts: 22

PostPosted: 03.12.2019 10:02    Post subject: Reply with quote

Huddersfield rykket opp og overlevde første sesongen i PL med en tidligere BVB2 trener, både Arne Slit(AZ) og van Bommen(PSV) har kun erfaring som junior og assistent trenere.
Gert Heerkes hadde nok gjort en bedre jobb enn Horneland ved roret.

En annen man som kunne vært aktuell er Peter Hyballa som er på utgående kontrakt i FC DAC i Slovakia, 43år og har erfaring med klassisk 4-3-3 i Nederland dog ente det i fjasko men har over 2p i snitt i sin tid nå i Slovakia, har tidligere forvaltet spillere som Mario Götze på U19 nivå i Dortmund
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.12.2019 10:22    Post subject: Reply with quote

Oddis wrote:
Joestlaachmkr wrote:
, Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong.


Problemet er at du ser bare på de eksemplene med suksess. Hvor mange klubber har prøvd det du nevner over, men har mislykkes?


CherryPicking.png
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 03.12.2019 10:28    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Jeg fatter bare ikke hvorfor styret og alle supportere er så innstilte på at vi må ha en trener som har erfaring fra norsk fotball,


Trur nok de fleste supporterne ønsker seg trener med erfaring utenfor Norge, men mens det ble snakket om både den ene og den andre så var jo de eneste vi hørte noe om i media Bosz (som jeg personlig trur var spekulativt fra en presse som hadde plukka opp ønsketenkning her) og Kasper Hjulmand (har vel aldri vært bekrefta, men i det minste mer realistisk) samt at det ble spekulert i at Wenger var på lista ganske tidlig. Det var vel kanskje en observasjon av en av DeBoer brødrene på et tidspunkt også, men det var jo så tidlig i prosessen at jeg trur det er større sjanse for at han var her for å hilse på Coolen enn noe annet.

Fakta er at de eneste vi faktisk hørte noe konkret rundt var Bakke og Horneland. I grunn trur jeg det er mer en oppgitthet over supporterne som gjør at spekulasjonene går mer mot Rekdal enn Rehhnagel (ja han er pensjonist, men går ann å bruke som eksempel uansett). Selv trur jeg nok vi kommer til å se flere fra NFF skolen enn fra utlandet i årene fremover, men samtidig tviler jeg på at vi ser et bytte før neste jul og da etter en god prosess som endte med Nils Johan Semb eller noe av den spenningsklassen.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 03.12.2019 11:09    Post subject: Reply with quote

Chuck Horneland wrote:
RÃ¥nny wrote:
Også ender vi opp med Ingebrigtsen som trener, Hoftun som assistent og Alstad som SL Sad


Det han sa. Faen ass. Jævla amatørfitter. Ikke snakk om å gjøre noe seriøst bare ta det billigste faens alternativet. Helvet.,e


Fant denne perlen fra 2014. Fortsatt aktuelt Very Happy Cool
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.12.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe imot trenere med erfaring fra Norge jeg. Problemet er bare at omtrent samtlige sitter fast i NFF sin vranglære.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.12.2019 14:51    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Haha, en RBKweb-klassiker den VitaeProen altså, en favoritt hos spesielt Zorac om jeg ikke husker feil. Men det er jo også tradisjonellt et tegn på at karrieren er over når man må "juice" VitaePro for å spe på pensjonen så det rimer jo sånn sett..

(Gjør han det forresten? Jeg ser minimalt med linjær-TV og enda mindre norsk sådan)


Stemmer det. God husk på folk.

Ironisk nok leste jeg at Hareide havnet på sykehus relativt kort etter at han begynte å reklamere for snake oil. Garantert urelatert og tilfeldig, men jeg bruker det jeg kan mot en bransje som kynisk utnytter folks mangel på kunnskap og ønske om å få et bedre liv. Dette er jo i grunnen bare VisjonNorge og Sjaman Durek i en litt mer etisk og kommersiell salgbar innpakning.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 03.12.2019 17:00    Post subject: Reply with quote

Bare for å poengtere det, VitaePro har en del ting som kroppen trenger. Mesteparten av det er sånt som man trenger, men som man får i seg nok av i løpet av dagen så det eneste du gjør er å generere et overskudd som kroppen ikke trenger og dermed kvitter seg med igjennom bla. urin.

Da kan vi avslutte vitaepro diskusjonen for denne gang
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 03.12.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Oddis wrote:
Joestlaachmkr wrote:
, Brøndby slet i mange år før de ansatte tyskeren Alexander Zorninger som trener i 2014, Zorninger hadde kun vært juniortrener og trener for klubber i de lavere divisjonene før han kom til Brøndby. Et annet eksempel er Daniel Farke i Norwich, Farke var juniortrener også var han trener for BvB 2 i 2 sesonger før han fikk jobben i Norwich og rykket Norwich opp til PL i sin første sesong.


Problemet er at du ser bare på de eksemplene med suksess. Hvor mange klubber har prøvd det du nevner over, men har mislykkes?


CherryPicking.png

Greia er den at det finnes svært få lignende eksempler som ikke ble suksess.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.12.2019 19:28    Post subject: Reply with quote

Hvabehager, skal det liksom være vanskelig å finne juniortrenere som ikke har lyktes på A-lagsnivå? Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 03.12.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:
Hvor er Bob Bradley?


Los Angeles FC. Bare å glemme, den lønna matcher vi ikke.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 452, 453, 454 ... 772, 773, 774  Next
Page 453 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb